Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentavaa! Valmistuin juuri aivan väärältä alalta.

Vierailija
08.06.2012 |

Valmistuin ammattikorkeakoulusta, enkä todellakaan ikinä aio mennä alan töihin. En mistään hinnasta, ikinä.

En tajua, miksi edes hain tuohon koulutukseen ja miksi ylipäätään jaksoin opiskella sen kokonaan loppuun asti. Alusta asti oli sellainen olo, ettei tämä olekaan minulle.

Nyt pitää aloittaa hakuprosessi alusta uudestaan. Ja opiskella ja valmistua jostain ihan muualta.

Verorahoja meni hukkaan. Anteeksi.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miksi et pitänyt sopivana itsellesi?

Vierailija
2/4 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ala ja miksi et pitänyt sopivana itsellesi?

mutta ala on minulle sopiva, työnkuva ei todellakaan. Työ ei vastaa ollenkaan sitä, mikä kuva minulla oli työstä ennen koulutukseen hakemista.

Minulla on harhautettu olo. Opiskelijoita houkuteltiin koulutukseen todella halvoin keinoin (melko uusi koulutusala), eikä todellinen työnkuva tullut missään vaiheessa esille. Vasta työharjoittelussa tajusin, ettei tässä ole mitään järkeä.

Pusersin itseni koulutuksen läpi, vaikka olin jo ensimmäisen vuoden jälkeen aivan varma siitä, etten tule tekemään alan töitä ikinä.

Meitä aloitti 16 tällä koulutuslinjalla. Puolet lopetti heti ensimmäisen vuoden jälkeen ja koulutuksen kävi läpi tasan 2. Meitä siis valmistui kaksi näistä 16:sta. Aivan käsittämätöntä rahan haaskausta. Ja aivan turha koulutus.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun puolella on ihan sama kato aloittavien ja valmistuvien välillä.

Olen itse käynyt ravintola-alan pt:n, kuva alasta on magee ja opettajat jatkavat linjausta oppitunneilla, mutta työharjoittelu paljastaa työn oikean luonteen.

Vierailija
4/4 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattikoulun puolella on ihan sama kato aloittavien ja valmistuvien välillä.

Olen itse käynyt ravintola-alan pt:n, kuva alasta on magee ja opettajat jatkavat linjausta oppitunneilla, mutta työharjoittelu paljastaa työn oikean luonteen.

Mun mielestä ala on edelleen 'magee' ja rakastan työtäni. En ole kouluaikoina tuollaista katoa nähnyt, mutta hyvähän se on että ne joita ala ei oikeasti kiinnosta, lähtevät jo opiskeluvaiheessa. Mä en ainakaan jaksa tehdä töitä sellaisten ihmisten kanssa joista huomaa kilometrin päähän että ovat väärällä alalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan