Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyi miten sadistinen äiti oli äsken kaupassa :(

Vierailija
26.06.2012 |

Äiti oli iloisesti tilpattavan arviolta vajaa parivuotiaansa kanssa kaupassa. Poika käveli minuakin vastaan, hymyili leveästi ja sanoi "moi". Hetken päästä parin hyllyn päästä kuului huuto, kun äiti oli tarttunut poikaa käsivarsista kiinni ja raivosi tälle. Poika oli yrittänyt ottaa irtokarkkihyllystä karkkia, mistä äiti sai aivan järjettömät kilarit.

Lapsi itki lohduttomasti ja yritti halata äitiään, mutta äiti piti lasta käsivarsista kauempana. Lapsi itki lohduttomasti, hoki anteeksi ja kysyi "etkö äiti enää rakasta minua?". Itselleni tuli sellainen olo, että lapselle on ehkä joskus sanottu noin? Äiti sätti lastaan pahaksi ja tuhmaksi tuijottaen tätä samalla silmiin. Vanhempi rouvakin kävi äidille sanomassa, että eikö jo riitä. Seurasin itse tilannetta vähän matkan päästä. Lapsi nikotteli ja nyyhki ja lupasi, ettei enää ikinä koske, mutta äiti ei ottanut edes syliin saati tehnyt mitään sovinnon elettä :( Aivan järjetön viha purkautui pieneen lapseen.

Kamalan paha mieli tuli pienen lapsen puolesta :( Eihän noin pieni oikeasti voi ymmärtää, jos kukaan ei vahdi. Toisaalta olen sillä kannalla, että lapsen pitää oppia tapoja, mutta mielestäni tuossa oli kyse jo julmuudesta.

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole parivuotiasta kakaraa.

t.Krista

Vierailija
2/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen alle parivuotias, jos osaa jo puhua tuollaisia lauseita kuten "etkö äiti enää rakasta minua". Yleensä parivuotiaana osataan korkeintaan kolmitavuisia lauseita tutuista sanoista tyyliin "isi tulee", "ei saa, poppa" tai "hauva juo vettä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaat parivuotias, tai n. 2v ja puhuu noin hyvin ja tuollaisilla termeillä.. Tjoo..

Vierailija
4/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyselin pienenä jatkuvasti äidiltä, että rakastatko sä mua/etkö sä rakasta mua enää yms.

Oma äitini oli tosin aika kylmä koko lapsuusaikani, pelotteli jatkuvasti, vaikka olin ihan hirvittävän herkkä lapsi.

Pelotteli esimerkiksi sillä, jos ulkoa kuului ambulanssin/poliisiauton ääni, että nyt ne tulee hakemaan mut. Myös kuolemalla pelottelut oli aika yleisiä. Sitten kun aloin itkemään, niin kauheat kilarit ja uhriksi heittäytyminen. Tuohon aikaan olin n. 4-vuotias. Olin joskus reipas lapsi, mutta minut opetettiin olemaan pelokas ja näkymätön.

Sanoisin kyllä, että jotain saattaa olla taustalla.

Vierailija
5/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

joista kaksi on puolitoistavuotiaana osannut sanoa esimerkiksi: "Äiti mulla on nälkä (nääkä)", tai "Milloin isi tulee kotiin". Yksi on enemmän toiminnan tyttö, eikä puhu vielä kahta sanaa peräkkäin nyt 1v3kk. Mutta meillä olisivat kyllä osanneet siis isommat sanoa noin alle kaksivuotiaana.

Tämä ei kyllä tarkoita sitä, että olisivat sanoneet! Minusta tuo on aika huolestuttavaa. Ja äidin käytös ylipäänsä törkeää. Jos lapsi itkee, yrittää halata, ja kysyy etkö enää rakasta, niin silloin kyllä halataan takaisin sitten kun on toruttu (nähtävästä ihan tarpeeksi tässä tapauksessa).

Vierailija
6/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alle 2 vuotias ottaa kaupassa pikkukarkin ja siitä seuraa äidin kontrollin pettäminen ja silmitön raivoaminen ja sitten vielä hylkääminen NIIN SE NYT ON VAAN HELVETIN HUONOA VANHEMMUUTTA.

Kukaan vastullinen aikuinen ei tee tommosta..LASTA EI VAAN HYLTÄTÄ KOSKAAN..HÄNELLE VOIDAAN ANTAA RAJAT JA OLLA VIHAINEN...MUTTA HÄNTA EI HYLÄTÄ..EIKÖ JOKAINEN TÄMÄN TIEDÄ.

Lapsi pyysi anteeksi ja aneli vielä rakkautta..äiti ei antanut anteeksi vaan hylkäsi lapsen..meille aikuisille tämä voi olla pikkuinen episodi , mutta sille muksulle SE EI SItä OLE.

Pienelle se on karmaiseva kokemus siitä, että äiti hylkää ja se on lapselle kaikkein pahinta mitä voi tapahtua.

Tämäkin ämmä on itse niin saatanan lapsellinen, että ei näe lasta oman itsekkään kiukkunsa takaa. Hitto, justiinsa tommosille ei pitäs lapsia tulla alkuunsakaan ennenkuin kasvavat itse pois oman navan tuijottelusta.

Sen kyllä tietää,että tämä ei varmasti ollut eka hylkäämiskokemus saatikka viimeinen. Eikö äiti ymmärrä mitä tekee lapselleen..tuhoaa pienen perusluottamuksen siihen, että hän on aina rakstettu vaikka mitä tapahtuisi.samall amenee kankkulan kaivoon itseluottamus, hyvä itsetuntoa ja pärjääminen elämässä.

Miten aikuinen voi olla näin lyhytnäköinen hölmä..nämä perusjutut kun pitäsi kaikkien vanhmepien tietää.

VIHAINEN SAA OLLA ASIASTA MUTTA aina pitää sanoa lapselle, että vaikka on vihainen siitä, mitä lapsi tekee niin SILTI RAKASTAA LASTA ITSEÄÄN..

Kaikenlaiset paskat niitä lapsia hankkii..sitten varmaan tämäkin äiti ihmetteleee lapsen kasvaessa, että miksi se ei luota itseensä..miksi se on tuommoinen säikky luuseri..ja ei varmsti edes ajattelle, että HÄN ITSE ON SEN LAPSELLE AIHEUTTANUT OMALLA KÄYTÖKSELLÄÄN.

Mun lapsella on tiukat rajat.. MUTTA KOSKAAN EI OLE KYSYNYT ENKÖ HÄNTÄ RAKASTA KOSKA AINA OLEN SEN HÄNELLE SANONUT JÄLKEENPÄIN KUN ON RAJOJA TESTATTU.

Menkää itseenne äidit.

Vierailija
7/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan kauhealta! Itse tein n. 5-vuotiaana samoin että otin salaa irtokarkkilaarista karkin kun äiti ei suostunut ostamaan, jolloin äiti tyynesti mutta kovaotteisesti käski antamaan karkin takaisin, meni kassoille sanomaan asiasta (ei kyllä joutunut maksamaan, kassa oli vain hämillään) ja piti kunnon puhuttelun kotona siitä miten varastaminen on väärin. Kertaakaan ei korottanut ääntään ja korosti lopuksi että rakastaa minua siitä huolimatta. Olin vasta pieni silloin, mutta hyvin jäi mieleen ja kertaakaan en ole sen jälkeen mitään varastanut tai ottanut ilman lupaa. Mikä ihme tuollaisia äitejä vaivaa?

Vierailija
8/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuntematta tapausta sen paremmin voisin veikata, että:

-äidillä on ollut huono päivä

-ap arvioi väärin lapsen iän

-lapselle on jankutettu ettei irtiksiä saa ottaa

-lapsi on tottunut manipuloimaan toruvaa vanhempaa pyytämällä anteeksi tms

Meillä 6v saattaa myös eksyä herkuttelemaan irtokarkkilaareille kun silmä välttää. Ja olen kyllä antanut siitä tiukkaa palautetta, viis veisaten mitä joku sivullinen ajattelee. Tulkoot itse kasvattamaan lasta jos kerran on siinä niin paljon minua parempi.

Vierailija
9/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

----Tuo "etkö enää rakasta minua" ---ei todellakaan ole mikään yleinen sanonta pikkulapsilta tuossa tilanteessa! Ja on suorastaan hävytöntä jos vanhempi on toitottanut rakkauden menetystä ko. asioissa.

Vanhempien rakkaus lapsiinsa on periaatteeseen perustuvaa rakkautta, joka kestää ja jota EI aseteta kyseenalaiseksi missään tilanteessa! Tämä side on turvallisuuden perusta, jota ei pitäisi horjuttaa.

Julma äiti ja julma tapa kouluttaa pikkulasta!! Joskus ajattelen ovatko nämä lastensa kaltoinkohtelemat vanhukset osittain olleet juuri tällaisia vanhempia???????? Vai mistä johtuu kun toisia vanhuksia paapotaan hautaan asti ja surraan kovastikin?

Vierailija
10/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää aloitus, mutta nää vastaaja mitkä sossuilmoituksilla ärhentelee niin en ole varma onko hekin Porvoosta päivää:)

Juu ja olen vienyt lapseni kirkuvana ulos kaupasta ja olen kieltänyt jos yrittää kopeloida esim.vihanneksi ym.

No lapsi on nyt 5v. ja osaa käyttäytyä kaupassa ym. Eihän ne lapset opi, jos niitä ei ikinä mihinkään vie. Ja nää järkyttävää parkujat on just niitä samoja, mitkä sitten vinkuu ettei se lapsi osaa käyttäytyä. Hohhoijaa, hankikaa elämä!

Vierailija
11/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai oletko todella maailman paras?

Vierailija
12/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamoinen alle parivuotias, jos osaa jo puhua tuollaisia lauseita kuten "etkö äiti enää rakasta minua". Yleensä parivuotiaana osataan korkeintaan kolmitavuisia lauseita tutuista sanoista tyyliin "isi tulee", "ei saa, poppa" tai "hauva juo vettä".

puhui alta parivuotiaana kuin yli kolmevuotias. Se tosin kulkee suvussa, olimme siskoni kanssa myös tällaisia kuten tuon kummityttöni isä.

Joskus näinkin :) toisilla kehittyy toiset jutut nopeammin ja toisella toiset.

Vierailija
13/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivää aloitus, mutta nää vastaaja mitkä sossuilmoituksilla ärhentelee niin en ole varma onko hekin Porvoosta päivää:) Juu ja olen vienyt lapseni kirkuvana ulos kaupasta ja olen kieltänyt jos yrittää kopeloida esim.vihanneksi ym. No lapsi on nyt 5v. ja osaa käyttäytyä kaupassa ym. Eihän ne lapset opi, jos niitä ei ikinä mihinkään vie. Ja nää järkyttävää parkujat on just niitä samoja, mitkä sitten vinkuu ettei se lapsi osaa käyttäytyä. Hohhoijaa, hankikaa elämä!

NYT KESKUSTELLAAN SIITÄ, SAAKO LASTA HYLÄTÄ MISSÄÄN TILANTEESSA.

VIHAINEN SAA OLLA TEOSTA JA VIEDÄ KAUPASTA POIS..MUTTA ASIA PITÄÄ TEHDÄ MUKSULLE SELVÄKSI MISTÄ ON VIHAINEN ...HYLÄTÄ EI SAA VAIKKA TEKISI MITÄ.

Lukeaa jumalauta nämä viestit ennenkuin kirjoitatte asian vierestä.

Vai onko täällä joku oikeasti sitä mieltä, että on OK hyltä lapsen anteeksipynnöt ja anelut vaikka asiasta on raivottu oikein kunnolla. Tässä on kyseessä pieni lapsi ja hän ei ymmärrä asiaa niin kuin aikuinen hyvä jumala..tämän nyt pitäsi olla kaikille selvää.

Ylipäätänsä noin pienen lapsen kyselyt siitä, että eikö äiti enää rakasta, jos hän vihastuu ovat mielestäni tosi outoja.

Ton ikäisen lapsen ei edes pitäs osata tuollaista ajatella..ainoastaan, js se on hänelle sanottu tai sillä uhkailtu ja silloin VANHEMPI ON IDIOOTTI... LAPSELLINEN ÄÄLIÖ...

ja perästä kuuluu sanon minä..sen vielä edestä löytää kun lapsi kasvaa.

Hitto mitä äitejä..

Vierailija
14/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos alle 2 vuotias ottaa kaupassa pikkukarkin ja siitä seuraa äidin kontrollin pettäminen ja silmitön raivoaminen ja sitten vielä hylkääminen NIIN SE NYT ON VAAN HELVETIN HUONOA VANHEMMUUTTA.

Kukaan vastullinen aikuinen ei tee tommosta..LASTA EI VAAN HYLTÄTÄ KOSKAAN..HÄNELLE VOIDAAN ANTAA RAJAT JA OLLA VIHAINEN...MUTTA HÄNTA EI HYLÄTÄ..EIKÖ JOKAINEN TÄMÄN TIEDÄ.

Lapsi pyysi anteeksi ja aneli vielä rakkautta..äiti ei antanut anteeksi vaan hylkäsi lapsen..meille aikuisille tämä voi olla pikkuinen episodi , mutta sille muksulle SE EI SItä OLE.

Pienelle se on karmaiseva kokemus siitä, että äiti hylkää ja se on lapselle kaikkein pahinta mitä voi tapahtua.

Tämäkin ämmä on itse niin saatanan lapsellinen, että ei näe lasta oman itsekkään kiukkunsa takaa. Hitto, justiinsa tommosille ei pitäs lapsia tulla alkuunsakaan ennenkuin kasvavat itse pois oman navan tuijottelusta.

Sen kyllä tietää,että tämä ei varmasti ollut eka hylkäämiskokemus saatikka viimeinen. Eikö äiti ymmärrä mitä tekee lapselleen..tuhoaa pienen perusluottamuksen siihen, että hän on aina rakstettu vaikka mitä tapahtuisi.samall amenee kankkulan kaivoon itseluottamus, hyvä itsetuntoa ja pärjääminen elämässä.

Miten aikuinen voi olla näin lyhytnäköinen hölmä..nämä perusjutut kun pitäsi kaikkien vanhmepien tietää.

VIHAINEN SAA OLLA ASIASTA MUTTA aina pitää sanoa lapselle, että vaikka on vihainen siitä, mitä lapsi tekee niin SILTI RAKASTAA LASTA ITSEÄÄN..

Kaikenlaiset paskat niitä lapsia hankkii..sitten varmaan tämäkin äiti ihmetteleee lapsen kasvaessa, että miksi se ei luota itseensä..miksi se on tuommoinen säikky luuseri..ja ei varmsti edes ajattelle, että HÄN ITSE ON SEN LAPSELLE AIHEUTTANUT OMALLA KÄYTÖKSELLÄÄN.

Mun lapsella on tiukat rajat.. MUTTA KOSKAAN EI OLE KYSYNYT ENKÖ HÄNTÄ RAKASTA KOSKA AINA OLEN SEN HÄNELLE SANONUT JÄLKEENPÄIN KUN ON RAJOJA TESTATTU.

Menkää itseenne äidit.

Tosin en ketään ämmittelisi ;)

Tuo ap:n esimerkki olisi voinut olla serkkuni, ellei hänen lapsena olisi jo vanhempia. Lapsista vanhempi on yrittänyt itsemurhaa kummeniä kertoja.... eikä nuoremmallakaan kovin hyvin mene :( Taustalla on kakien näköistä, ja ongelmien aieuttaja ei ole vain äiti eikä pelkästään kotiolosuhteet.. pikemminkin monen onnettoman tekijän summa. Eipä äisi ole asioita ainakaan helpottanut :( Eikä vieläkään näe, että hänen tekemisillään olisi ollut mitään tekemistä tämän lopputuloksen kanssa.

Vanhemmuutta pitäisi tukea PALJON paljon enemmän! Nuori äiti voi olla aika ukassa, ja jos omat kotiolosuhteet on olleet huonot, tai tukiverkkoja ei ole, ei ketään mummua- kummia joka olisi riittävän lähellä nuorta perhettä ja voisi tukea ja neuvoa... niin vaikeaa on. Synntysvalmennuksen rinnalle pitäisi tulla joku vanhemmuusvalmennus- pakolliseksi kaikille tuleville vanhemmille. Neuvolassa ei asioihin paneuduta, ja synnytysvalmennus kuitenkin keskittyy vain siihen synnytykseen. Aika paljon näistä ongelmista mitä nyt on (huostaanotot, lasten psyykkinen pahoinvointi, itsemurhat, syrjäytyminen, perhesurmat) olisi estttävissä asennekasvatuksella ja ruohonjuuritason tuella. Juuri sillä mihin ei ole rahaa kun muutnekin on tiukkaa....

Vierailija
15/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sut on hylännyt? Potkiko se vielä päähänki?

Vierailija
16/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

huudatte IRL myös. Ja siis samaa kastia kuin AP:n "sadistiäiti".

Vierailija
17/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sut on hylännyt? Potkiko se vielä päähänki?

minun äitini ei minua koskaan hylännyt..on minusta tullut vastullinen täysjärkinen aikuinen ja äiti, joka ei missään tilanteessa anna lapsensa ymmärtää, että jos pieni tekee jotain väärin, aiti hylkää hänet persoonana.

En ole saanut sellaista mallia kotona ja siksi sitä ei tule myöskään omat lapseni koskaan saamaan. Heistä kasvaa myös vastullisia ihmisiä, jotka luottavat itseensä ja pitävät itseään arvossa.

Tämä tulee pitkälti siitä, etta heillä on perusturva kunnossa..toisin kun eräillä.

Vierailija
18/76 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletin että kyse olisi paljon paljon yleisemmästä "äiti ja lapsi kaupassa" tapauksesta. Nykyään näkee päivittäin äitejä, joiden lapset riehuvat, huutavat, koskettelevat kaikkia tavaroita ja kuka mitenkin villeilee kaupassa. Äidit eivät tee elettäkään huolehtiakseen jälkikasvunsa käyttäytymisestä, vaan näyttävät pitävän lastensa riehumista normalina juttuna. Ilmeisesti nämä ovat niitä nykylapsia, joita ei enää kuriteta mitenkään, ja jotka sitten koulussa eivät enää usko ja kuuntele mitään auktoriteettia, eli opettajat ovat heidän kanssaan hädissään.

Vierailija
19/76 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äidin olisi pitänyt ehdottomasti hyväksyä pikkuisen anteeksipyyntö ja sanoa että sovitaan ettet enää koske mihinkään luvatta. Miksi äiti sanoi lastaan pahaksi, aika vahva sana. Minusta PAHAKSI voisi kutsua jotain murhaajaa tms, ei pientä lasta joka tosiaan unohtaa säännöt nopeasti, kertaamalla vaan oppii. 

Ja hienosti osasi pyytää anteeksi.

Vierailija
20/76 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt sano, että tuo äiti olisi toiminut oikein. Mikäli todella huusi silmittömästi alle 2 vuotiaalle. Mutta voihan tosiaan olla, että lapsi oli jo paljon isompikin. Kaverikkalin on 4vuotias jota usein luullaan pari vuotiaaksi. Ja toisaalta jos lapsi puhui jo noin taitavasti, niin ikää on todellakin voinut olla enemmän.

Toisaalta mietin tuota halaamista, en minäkään tykkää siitä jos torun lastani jostain huonosta käytöksestä, että hän alkaa siinä torumisen aikana halailemaan ja hakemaan tavallaan reittiä ulos torumisesta. Meillä kommenetaan loppuun, torutaan ja nuhdellaan, että menee jakeluun ja sitten halaillaan myöhemmin kun asiasta puhutaan ja riita sovitaan. Se halailu tilanne ei todellakaan ole se missä lapsi on tehnyt jotain pahaa ja sille pidetään vielä puhuttelua asiasta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi