Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Petyin neuvolaan :(

Vierailija
06.06.2012 |

Käytiin viime viikolla neuvolassa ja th oli huolissaan yhdestä asiasta. Kysyi luvan soittaa päiväkotiin jutellakseen asiasta. Oli sitten soittanut ja minulle selvisi ettei soiton aiheena ollutkaan tuo huoli vaan se että th:n mielestä olen löperö kasvattaja.

Mua ei haittaa tuossa muu kuin se että miksei tuota voinut sanoa suoraan mulle päin naamaa? Miksi huolestutti mut tällä olemattomalla "huolella". Ei jumalauta kuinka kieroa touhua. Ja kuinka neuvola aina korostaa luottamusta jne. Ei tuo selän takana kieroilu kyllä luottamusta edistä. Huvittavaa on lisäksi se, että olimme tämän th:n luona noin tunnin (emmekä ole aiemmin koskaan hänellä käyneet), josta poika teki tehtäviä kahdestaan th:n kanssa vajaat puoli tuntia. Reilun puolen tunnin aikana tää th sitten havainnoi mun kasvatustaidot heikoiksi ja jopa suorastaan huolestuttaviksi. En tiedä, mutta tuntuu että luotto meni neuvolaan.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TH vain halusi lisäinfoa ja kysyi miten lapsi pärjää tarhassa. Mikä tässä on nogelma. TH teki työtään

Vierailija
22/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei nyt ihan selvinnyt, että mitä se lapsi tarkalleen ottaen teki. Mutta jos lapsi on koskenut tavaroihin, mitkä on hoitajan, niin kyllä nyt tyhmemmänkin luulisi tajuavan käskeä lapsi pois niiden kimpusta. Ei oikeasti välineillä, mitä mahdollisesti käytetään seuraavaan asiakkaaseen, ole todellakaan kenenkään lapsella asiaa koskea. Leluthan siellä neuvoloissa on lapsia varten. Oletko myös varma, ettei lapsesi edellinen/edelliset thoitajat ole naputelleet koneelle tietoja sinusta, ettet osaa lastasi pitää kurissa? Kaikkea ei näes kerrota, mitä sinne tietoihin merkitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Th ansaitsisi opetuksen, että pitää tutkia ennen kuin hutkii.

AP:n valituksilla ei ole vitunkaan väliä. TH toimi oikein. Valittaan jos rupee niin siitähän jää jälki kansioihin.

sen takia pyytää lupaa soittaa päiväkotiin. Ja sitten päiväkodin kanssa puhuukin ihan eri huolesta. Eikä tästä huolesta puhu äidille mitään ja se on sun mielestä ihan oikein? Miten äiti muuttaa toimintaansa jos th ei vaivaudu sanomaan huoltaan äidille? Missä tässä on se lapsen ja perheen etu? Eikö ammattilaisella ole pokkaa ja ammattitaitoa sanoa asiaa suoraan? Vai onko tuollainen selän takana puhuminen sitä ammattitaitoa? Mä osaan ottaa vastaan kritiikkiä enkä ala haukkumaan tai riehumaan. Se mua tässä jutussa eniten ihmetyttää ja jopa vituttaa. Jos th oli niin huolissaan mun kasvatustaidoista niin miksei se ottanut asiaa esiin mun kanssa? On vitun kiva kuulla se päiväkodista kiertotietä. ap

Vierailija
24/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein toimi th. Kysyi luvan ja soitti. Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Ei varmaan saanut kunnollista kokonaiskuvaa lapsestasi ja siksi päätti soittaa hoitoon. Eli onko kyseessä vilkas lapsi vai toimiiko näin vain vanhempien kanssa.

Vierailija
25/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle ei nyt ihan selvinnyt, että mitä se lapsi tarkalleen ottaen teki. Mutta jos lapsi on koskenut tavaroihin, mitkä on hoitajan, niin kyllä nyt tyhmemmänkin luulisi tajuavan käskeä lapsi pois niiden kimpusta. Ei oikeasti välineillä, mitä mahdollisesti käytetään seuraavaan asiakkaaseen, ole todellakaan kenenkään lapsella asiaa koskea. Leluthan siellä neuvoloissa on lapsia varten. Oletko myös varma, ettei lapsesi edellinen/edelliset thoitajat ole naputelleet koneelle tietoja sinusta, ettet osaa lastasi pitää kurissa? Kaikkea ei näes kerrota, mitä sinne tietoihin merkitään.

siellä on kirjattuna.

Siltikin eniten kritisoin sitä että th ei puhunut mun kanssa asiasta, vaan soitteli päiväkotiin ihan muun asian varjolla. Ja sitten neuvolassa sanotaan että heihin voi luottaa ja että he toimivat perheen parhaaksi. En ymmärrä miten tämä toiminta on perheellemme hyödyksi. Jos lapseni oli niin kauhea niin miksei siitä puhuttu siinä tilanteessa? Miksi toimitaan selän takana ja jopa niin etten välttämättä olis kuullut koko huolesta. Lapsi nimittäin lopettaa kohta tuossa päiväkodissa eikä enää käy neuvolassa.

ap

Vierailija
26/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikein toimi th. Kysyi luvan ja soitti. Minkä ikäisestä lapsesta on kyse? Ei varmaan saanut kunnollista kokonaiskuvaa lapsestasi ja siksi päätti soittaa hoitoon. Eli onko kyseessä vilkas lapsi vai toimiiko näin vain vanhempien kanssa.

neuvolakäynnin aikana. Eikä myöskään äidin kasvatustaidoista.

Vierailija
27/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiasta th oli huolissaan? Minkä ikäinen lapsi?

Vierailija
28/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias? Ei kuitenkaan ihan 1-vuotias, jos kerran yksinkin tekee th:n kanssa tehtäviä.

Meillä on kaksi lasta ja kumpikin on pyrkinyt tuossa 1-2 -vuotiaana käpälöimään terkkarin tarvikkeita. Ja kyllä, th:kin on ohjannut muualle. Mutta kai nyt 5-vuotias osaa pitää näppinsä erossa tavaroista ja ainakin pitää olla kasvatuksesta TODELLA huolissaan, jos tuon ikäistä ei äiti saa paremmin käyttäytymään. Tn. kyse ei varsinaisesti ole edes kasvatuksesta vaan siitä, että th huolestui (ja aiheesta) lapsen käytöksestä ja siitä, ettet pysty ohjaamaan lasta uomilleen.

Vierailija
29/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim käytös ei täsmää ikätasoon. Siksi on järkevämpää kysyä päivähoidosta, kun alkaa laittaa miljoonaa lähetettä.

Vierailija
30/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olla 6-vuotias, kun on th:n kanssa yksin ja saa rokotuksen?

Vierailija
31/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä se th ei halunnut loukata sua epäillyillään huonosta lapsen kasvatuksesta ennen kuin tarkistaa faktat? Kyse kuitenkin merittävästä neuvolasta, kun oli viimeinen (?). Jos pk:ssa olisi sanottu, että syytä huoleen on, niin eiköhän se th olisi sitten alkanut kanssasi puimaan ko asiaa. Oletko siis ehkä liian herkkä?

Vierailija
32/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mua ihmetyttää, mitä ovat sanoneet hoidossa. Puhu suoraan th:n kanssa, älä huutele pitkin kyliä. Voip olla vielä noloa, jos oletkin ymmärtänyt väärin.

Vierailija
33/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

5-vuotias? Ei kuitenkaan ihan 1-vuotias, jos kerran yksinkin tekee th:n kanssa tehtäviä.

Meillä on kaksi lasta ja kumpikin on pyrkinyt tuossa 1-2 -vuotiaana käpälöimään terkkarin tarvikkeita. Ja kyllä, th:kin on ohjannut muualle. Mutta kai nyt 5-vuotias osaa pitää näppinsä erossa tavaroista ja ainakin pitää olla kasvatuksesta TODELLA huolissaan, jos tuon ikäistä ei äiti saa paremmin käyttäytymään. Tn. kyse ei varsinaisesti ole edes kasvatuksesta vaan siitä, että th huolestui (ja aiheesta) lapsen käytöksestä ja siitä, ettet pysty ohjaamaan lasta uomilleen.

huolta reilusti äidille itselleen. Ja kyllä, saan lapsen käyttäytymään kohtuu hyvin, ei se tuolla neuvolassa nytkään riehunut mitenkään erityisesti. Th itse sanoi että hieman on levoton, mutta se voi johtua ihan vaan tilanteesta. Teki tehtävät hienosti ja antoi tutkia muutenkin. Jos tilanne oli niin huolestuttava kuten monet vastaajat tuntuu ajattelevan niin sitä paremmalla syyllä th:n olis pitänyt asiasta keskustella _minun_ kanssani, ei päiväkodin. Varsinkin kun th tuntui ajattelevan että syy lapsen käytökseen on vanhemmissa ja heidän kasvatusmetodeissaan. Edelleenkin tuo toiminta ei herätä luottamusta, se on selän takana puhumista joka ei auta lasta eikä perhettä pätkääkään.

ap

Vierailija
34/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitäs tää sun kommentointi täällä on, jos ei selän takana puhumista?

Vierailija
35/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt yhtäkkiä alkoi sairaasti ottaa päähän, että tätä keskustelua lähdin seuraan. Tää on niin tätä "kyllä minä niin mieleni pahoitin" -sarjaa, kun meidän Veikka-Eemeli on kyllä niiiiiin hyvin kasvatettu, nyt vaan en oikein jaksanu, kun on menkata ja sokerivaje ja vielä ne tubulaariset rinnat häiritsemässä!

Vierailija
36/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskustella, mutta sitten totesin että jos neuvola ei voi rehdisti puhua suoraan asioista niin miksi mun pitäis. Ei kyseinen th voi mua tulla syyttelemään mistään.

Vierailija
37/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan todella olla että on kyse väärinymmärryksestä. Ja tosiaan, jos kyse on 6- vuotisneuvolasta, tarkastuksessa pitää arvoida koulukypsyyttä ja lapsen tulisi osata odottaa vuoroaan ja keskittyä jne. Tämän vuoksi tarkastus on tietenkin oltava "tarkka" koska se on lapselle monin verroin ikävämpi jos koulussa sitten vasta tämmöiset asiat huomataan. Me emme voi ap:n kirjoituksen perusteella tehdä johtopäätöksiä, onko huoli lapsen käytöksestä ollut oikea vai väärä. Sinänsä th:n toiminta soittaa päivähoitoon vanhempien luvalla on ok, mutta tietenkään hänen ei pidä puhua siellä muista asioista kuin mistä on sovittu vanhempien kanssa!

Malttia kommenttien ja arviointinne kanssa, emme tiedä asian todellista puolta koska emme kuule tuon th:n kantaa asiaan! Tämän vuoksi ota hyvä ihminen suoraan yhteyttä tuohon th:n ja selvitä asia! Ei hän varmasti ole pahaa halunnut, vaan mikäli hänellä on noussut huoli lapsen kehityksestä, on hänen siihen myös puututtava!

Vierailija
38/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole itse puhunut th:n kanssa puhelun jälkeen? Päivähoidosta ovat sinulle jotakin kertoneet puhelusta?

Vierailija
39/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellakaan sama asia puhua täällä nimettömänä neuvolatädin toiminnasta! Kaikkihan täällä siinä tapauksessa puhuvat "selän takana" kun kyselevät neuvoja milloin mihinkin ihmissuhteisiin liittyen.

Olen Ap:n kanssa täysin samoilla linjoilla, törkeä tyyppi todella. Soita tiukka puhelu terkalle, ja kysy mitä hemmettiä tämä on mennyt soittelemaan ihan eri aiheesta kuin oli puhe sinun kanssasi.

Vierailija
40/48 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi. Mutta ehkä pointti kävi selväksi.

todellakaan sama asia puhua täällä nimettömänä neuvolatädin toiminnasta! Kaikkihan täällä siinä tapauksessa puhuvat "selän takana" kun kyselevät neuvoja milloin mihinkin ihmissuhteisiin liittyen.

Olen Ap:n kanssa täysin samoilla linjoilla, törkeä tyyppi todella. Soita tiukka puhelu terkalle, ja kysy mitä hemmettiä tämä on mennyt soittelemaan ihan eri aiheesta kuin oli puhe sinun kanssasi.