Helsingin puistoruokailu: mitä te äidit syötte?
Mä en ihan ymmärrä tuota puistoruokailusysteemiä. Onhan se kiva, että lapsille on ruokaa tarjolla, mutta onhan aikuistenkin syötävä. Miten te olette käytännössä järjestäneet?
Oletteko kokonaan syömättä (ei onnistu minulta), otatteko eväitä vai miten? Vai teettekö myöhemmin kotona itsellenne ruuan (samalla vaivallahan sen tekisi lapsillekin samalla ja muutenkin hassua syödä äiti ja lapset eri aikaan)?
Kommentit (43)
Meillä on yleensä mulla, joku salaatti kylmälaukussa mukana tai leipää. Lapsille otan aina mukaan myös leivät ja maitoa tai vettä, kun noi saa niin minimaalisia annoksia aina. Mulla on 2v ja 4v ja sopan jakajat aina perustelee puolikasta kauhallistaan sillä, että lapset on niin pieniä, hakekoot sitten lisää. Mut ei nää oikein koskaan ehdi ees hakemaan lisää kun tietyt on sielä hakenut jo kolmannet santsinsa. Noh tärkeempi toi koululaisille on jokatapauksessa ja siks meillä on aina leipää mukana.
Näin tv:stä puistoruokailusta ja eksyin tälle sivulle. Jos kukaan ei ole jäänyt ilman, miksi valitatte? Hieno asia että tällainen mahdollista teilläpäin,olispa täälläkin. Yh-äiti Kokkolasta.
Muistattehan, että tänä vuonna puistoruokaa on tarjolla koulujen alkuun asti, eli vielä maanantaina ja tiistaina! :) Monessa puistossa koululaisilla on etusija, koska heillä ei ole ketään kotona ruokaa laittamassa. Tai sitten koululaiset huomioidaan esim. niin, että heillä on oma ruokajono.
Minulla on ollut mukana kevyt kenttälounas, esim. pakastepurkillinen salaattia, hedelmärahkaa, kasvissosekeittoa tms. Leikkipuistoissa on aina mikro käytettävissä, joten vanhempi voi lämmittää itselleen ruokaa.