Äkkiä! Puheenaiheita yo-juhlissa joissa en tunne ketään?
Minut on kutsuttu harrastuskaverini lapsen yo-juhliin. Tunnen sieltä vain harrastuskaverini, jolla ymmärrettävästi on kiire koko ajan (apua hän ei tarvitse etten voi sujuttautua ktittiöönkin, kysyin jo). Paikalla on muutama naamatuttu, joita en tunne enempää. Olen vähän ujo ja jännittää. Mitä sopivia jutustelunaiheita olisi? En haluaisi istua koko ajan tuppisuunakaan...
Kommentit (8)
ajat ja systeemit ovat muuttuneet vuosien saatossa. Nykynuorison kova kilpailu opiskelu- ja työpaikoista jne.
se on aina varma nakki.
toinen vois olla esim. joku maailmanpoliittinen asia,kreikan talous ja sen sellaista
ja sitä kautta voit saada lisäpuheenaiheita, jos sattuu vaikka saman alan ihmisiä paikalle tms. Ihastelet ylioppilaan saavutusta yleisesti, kehut tarjottavia, kerrot vähän omista lapsistasi (jos niitä on) mutta et käännä juhlia heidän kehumisekseen. Vaikkapa että meillä tällaisia juhlia saadaan vielä odottaa aika pitkään, kun esikoinenkin on vasta 6 v. tms.. Niitä näitä, ei sen niin syvällistä tarvitse olla, kepeää vaan. Kesälomista voi tiedustella myös.
luonto ja puutarha, vieraiden paikkakunnat, kotieläimet, jos perheessä on, tarjoilut -kaikesta myönteisessä sävyssä. Aloita kertomalla, mistä tunnet perheen/kaverisi.
se on aina varma nakki. toinen vois olla esim. joku maailmanpoliittinen asia,kreikan talous ja sen sellaista
harmi kun sataa...
Kylläpä nuoret ovat nykyään niin fiksuja...
Omana kouluaikanamme...
Onko teillä kesäsuunnitelmia?
Ai, teilläkin on lapsia? Minkäikäisiä? sitten teilläkin on kohta juhlat?
Oi, kun ihana mekko, koru, nappi?
Oletteko käyneet valmistujaisissa ulkomailla? Millaisia tapoja siellä on? tai jos olet itse ollut, voit kysellä, että ahaluavatko tietää sen toisen maan tavoista.
mistä tunnette juhlakalun, perheen tai vanhemmat?
juhlissa on usein sukulaisia vain juttelemassa toisilleen joten älä huoli ap, jos et saa kauhesti juttuseuraa. Edellämainitut keskustelunaiheet ovat hyviä muuten.
ne vasta nyt.