Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko muilla olla paljon lapsia kuin lestadiolaisilla tms.?

Vierailija
01.06.2012 |

Mieheni sanoi minulle tänään, että hänen uudella työkaverillaan on 8 lasta. Ja mun eka ajatus oli tietysti, että kysymyksessä on lestadiolainen tai muu uskonnolliseen ryhmään kuuluva perhe. Aloin sitten miettiä, että miksi tämä on mun eka ajatus. Voihan muillakin olla paljon lapsia vai voiko? Eli tunnetko suurperheitä, jotka eivät ole lestadiolaisia tms.? Mun tuttavapiirissä ei tällaista perhettä ole, vaan suurimmalla tuntemallani "ei-uskonnollisella" perheellä on 4 lasta.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että hiukset on laitetuu, on hyvä malli tms. mutta niitä ei kuitenkaan ole värjätty ja meikkiä tai edes korvareikiä ei ole.

Ja en sano ,että kaikki muut naiset meikkaa ,mutta jos ulkonäkö on muuten huoliteltu eli hiukset hyvin ja kivat vaatteet niin silloin naista kiinnostaa ulkonäkönsä ja 100% varmasti myös meikkaa ellei ole lesta.

Jos perhe on mukana ja lapsia on useampi niin tunnistaa helposti siitä että myöskään teini ikäiset tytöt eivät meikkaa, vaikka olisi muodinmukaiset vaatteet yms.

Vierailija
22/35 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin tiedän 99,9% varmuudella ketkä vastaantulijoista (tuntemattomista ihmisistä) ovat l-äitejä.

Ei meikkiä, hiukset värjäämättömät, tietynlainen pukeutumistyyli.. jne. He vain erottuvat joukosta. Ja siis en tarkoita että olisi mikään negatiivinen asia, mutta kyllä erottuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädilläni on setäni kanssa 6 lasta (serkkujani), täti päätti hylätä perheen ja perustaa uuden. Nyt sillä on uuden miehensä kanssa 3 lasta, eikä tämä lisääntymishalu johdu uskonnosta.

naimisissa? Toinen äidin ja toinen isän puoleltako? Kuulostaa oudolta.

Isäni veli, siis setäni, ja hänen ex-vaimonsa eli mun täti. Se on mulle täti avioliiton kautta. Kyllä toi on meilläpäin ihan OK että verisukulaisen puoliso on myös "sukua"

Joooooo ei liity aiheeseen mitenkään tiedän :)

Vierailija
24/35 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kasvatusalan ammattilaisella on itsellä jotain tyyliin kuusi lasta, esim. olin kasvatustieteen professorin luennolla, ja hänellä oli vaimonsa kans 7 lasta.

Vierailija
25/35 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen kaksi 6-lapsista perhettä, eivätkä ole vl:ä. Työpaikalla myös joillakin 5 yhteistä lasta.

Vierailija
26/35 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kyllä, minäkin tunnen kuusilapsisen perheen, eivätkä ole uskovaisia.

Vierailija
27/35 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni veli, siis setäni, ja hänen ex-vaimonsa eli mun täti. Se on mulle täti avioliiton kautta. Kyllä toi on meilläpäin ihan OK että verisukulaisen puoliso on myös "sukua"

Joooooo ei liity aiheeseen mitenkään tiedän :)

[/quote]

Mutta ei todellakaan ole täti, jos on sedän vaimo. Täti on isän tai äidin sisko. Sedän vaimo ei ole täti, vaikka niin teilläpäin sanottaisiinkin.

Ja sitten aiheeseen, minäkin tunnen seitsenlapsisen perheen, jotka eivät ole uskovaisia. Tunnen tosin vain tämän yhden tapauksen.

Vierailija
28/35 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä hanki 12 lasta siksi että rakstaa lapsia.

Hän vaan alistuuu uskonnon määräyksille ja sikei lapsia pitää vaan synnyttää vaikka vihaisi koko asiaa.

Näin on mulle lestadiolaiset itse kertoneet että ei he ole sen lapsirakkaampia kuin muutkaan suomalaiset.

Vierailija
29/35 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On väärin hankkia lapsia jos ei halua lapsia.

Vierailija
30/35 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on pakko niitä lapsia vaan saada: "Paine suureen perheeseen on säälimätön"

http://www.kotimaa24.fi/blogit/article/?id=20248&bid=461

Vierailija
31/35 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi. ei olla lestoja eikä sinnepäinkää ja mulla 8 sisarusta

Vierailija
32/35 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

(eli isäni & äitini lapsuudenperheet) ovat olleet. Eikä olla erityisen uskovaisia tai uskonnollisia.

Vierailija
33/35 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ne ovat jo vanhempia ihmisiä. Äitini perheessä oli 7 lasta, samoin veljeni vaimon.

Pikkulapsi perheitä tiedän vain yhden, jossa ei ole uskonnollinen vakaumus taustalla ja lapsi useita, muuten korkeintaan 4

Vierailija
34/35 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisia suurperheitä on, mutta lestaperheen tunnistaa äidin ulkonäöstä!

Meillä on monta lasta, eikä käytetä meikkiä... no vanhin tytär joskus kokeilee. Oliko jotain muita tuntomerkkejä?

Vierailija
35/35 |
21.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lasta eikä ole lestadiolaisia, Samoin mm. ukin yhdellä veljellä oli 7 lasta.

En tunne ketään muita yli 4 lapsen perhettä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi yksi