..\¤..¤/..KISSANKULMAN KESÄ..\¤..¤/..
Kommentit (56)
Meil olikin eilen hieman jännät paikat. Mul oli koko päivän sellai kivistävä tunne masussa, ja ala vatsaa kiristi oikein kunnolla. Päikkäreitten jälkeen, kun menin vessaan niin katoin et mul on alkkarit tosi kostean oloiset, ja tottakai säikähdin että on vettä. Soitin sit varuiks synnärille, et olisko hyvä et tarkistavat. Ja sisko sit lähti kaveriks käymään. Laittovat eka sydän käyrälle, ja sen jälkeen sit lääkäri katto kohdun suun tilanteen, otti näytteen mist näkee onko vettä tullu ja ultras. Mut kaikki oli onneks ihan kunnossa. Siinä ollut kätilö, epäili et olisko ollu sit hieman nestemäisempää valkovuotoa. Ja tosiaan nopena paino arvion lekuri teki vauvalle, ja se oli nyt aikalailla tasan 1000g. Et parempi vaan et pikkanen nyt pysyis ainakin vielä sen 10vk masussa.
Myrtti & rinsessa 27+2
Myrtti, onneksi selvisit vain säikähdyksellä!
Hyvähän se on aina epämääräset tuntemukset tarkistuttaa.
Täälä on sujunut ihan kivasti, yksittäisiä tuskasia hetkiä on, mutta aika hyvin on lääkitykset tehonneet. Ja se yks itkupäivä oli varmaan vaan sitä kun oli ne tytön syntymäviikot.
Vaatetta on tullu haalittua isot kasat, tänään vielä vähän ja sit riittää :)
Tällä viikolla oli nla ja kaik ok, hemppa ny aika alhanen mut sillä pärjää. Ensviikko on taukoo tarkistuksista, piikin vain käyn hakees. Sitä seuraavalla viikolla on poli taas, aika menee nopeaan, hyvä vaan.
wattu ja pikkuinen tasan 30!!!
Niin se arki vaan koitti ku isommilla alko koulu eilen...Meidän pikkumies meni jo yläasteelle ja toinen alotti jo lukion tokaluokan! Mihin tää aika oikein katoaa ;(
Onnea Wattu poikalupauksesta! Jokohan sitä uskaltaa tuohon arvioon luottaa =D Meillä tuo maha-asukki ei kyllä yhtään kainostele joka kerta ku on ultrattu niin vehkeet kuvissa vilkkuu ;) Hienot viikot ollaan saatu jo kasaan! Ihan varmasti S:n syntymän aikoihin oli mielenmyllerrystä, varsinkin ku tuoreessa muistissa on, mulla kans on aina yks etappi juurinkin tuon kakkosen syntymäviikot eli se rv32...mutta näähän on jo isoja poikia nää meidän masumiehet! :)
Juuh pari bodya olen ostanu ja sellasen kevyemmän kaukalopussin ku sellanen jääkarhupussi meillä jo on, jos tuolla kevyemmällä mentäs eka kk. Niin muuta ei oo sitte vielä kahtottuna ollenkaan paitsi yks tutti...pitäs siis ullakolle jossaki vaiheessa vääntäytyä tonkimaan noita vauvanvaatelaatikoita..
niin joo ja ne kelan paperit on vielä muuten laittamatta :o
Aotearoa: Olen todella pahoillani mitä kaikkea oletkaan joutunut kokemaan! Hurjan paljon jaksuja ja haleja! Samaa pyörittelen minäkin...sterilisaatio vaiko h.kierukka...
Cedarfallsille onnittelut ihanista ultrauutisista ja tietty pahoinvoinnin vähenemisestä! Se on oikeasti niiiiiin ihanaa ku huomaa että ei oo enää niin kamala olo!
Myrtti: vitsit oon kade tuosta sun energiastas! Lähetteleppäs sitä vähän tännekin...Tuntuu ettei ite jaksa tehä yhtään mitään ylimääräistä..
Onnea tyttölupauksesta! Ihana pikkuinen teillekin tulossa ;)
Hurja tilanne teillä tuntui jo olevan! Onneksi kaikki oli kuitenkin ok vaikka kyllä varmasti säikäytti kovin!
Kinuski: Onnea sokeritestin läpäisemisestä! Nyt sitte vaan nauttimaan masusta!
Meillä tuntuu olevan samanmoinen pikkumies tuolla masussa, menoa ja meininkiä riittää, maha heiluu sinne-tänne ja päätä jyystetään tuolla haaruksissa aika lailla (auts)...niin siis hirveä moksiminen anturiin tulee ku sydänääniä yritetään kuunnella :)
TO kävin toisella nlalekurikäynnillä. Oli OAS:n lekureita semmonen hoonosoomi mieslekuri joka ei tainnut olla vaivautunut kattomaan millasta potilasta tutkii...
Meinas ku tuota painoa on ja osa lapsista olleet 4kg niin pitäs tuota sokerirasitusta tehä...niin määhän mittailen jo niitä sokereita kotona ku paastoarvo oli rasituksessa juuri raja-arvolla. Tuumas siihen vaan ku mittaustuloksia kotoa näytin että hyvältähän nää näyttää jatka samaan malliin. Ultras vauvan jonka painoarvio on 1500g eli just eikä melekeen ikäänsä nähden keskikokoinen ja josta syntymäpainoarvio olis 3500g. Sf-mitta mulla menee yläyläyläkäyrällä eli viimes mitattu 26+0 29cm...Kohdunsuu oli kiinni ja kaulaa jäljellä 3cm eli ei ne lukuisat supparit tälläkään kertaa ole paikkoja pehmentänyl.
Kerroin tuosta lievästä synnytyspelostani ku kaks ed on tulleet sellasella vauhdilla maailmaan ettei ite mukaan meinaa ehtiä. Meinas että katotaan lähempänä la:ta jos tilanne kohdunsuulla on kypsä niin puhkastaan kalvot, kuulemma se riittäis käynnistämään synnytyksen ku tuommoset syöksyt on takana...
Niin ja siitä mahd sterilisaatiosta tuumas vaan että tehdään se samalla reissulla ku tuut synnyttään, paperit voi tehä joko viimesellä nlalekurikäynnillä tai sitte synnytyksen jälkeen. Spinaalissa sen nykyään tekevät. Vielä en ole satavarma tuosta asiasta, kovin asia vielä pelottaa...
Juu muuten kaikki ok, pissa puhdas, RR oli ihan ok, hb tais olla alle 120 joten alotan raudan uudelleen ku se homma jäi tuossa aiemmin.
Huomenna ois se ukkokullan leikkuupäivä...huih...toivottavasti kaikki menee hyvin..
nani ja Pikkumies 30+1 (jee viimenen kymppi alko)
Nyt vihdoin tulin kuulumisia kertomaan jos vaan pikku kitisiä antaa hetken koneella olla.
Pahoittelen jo valmiiksi jos paljon puuttuu kirjaimia tekstistä kun näppis on kokenut kovia tuon 1,5v käsissä.
Elikkä tosiaan perjantaina 13.7 aamusta jälleen raahauduin hyvinkäälle toivossa, että paikat olisi auki jotta voitaisiin käynnistää. Verenpaineet oli nousseet niin, että alapaine oli jotain yli 100, mutta koska pissa oli ok niin ei siinä mitään. Lääkäri teki vain sisätutkimuksen ja totesi, että hyvin voi puhkoa kalvot.
Pari tuntia venattiin, että ainoa vapaa synnytyssali siivotaan edellisen jäljiltä. Pelkäsin koko ajan, että ovesta pyyhältää joku mamma jolla synnytys käynnissä.
Lopulta saliin päästin ja kalvot puhki ja puolisen tuntia venattiin omia suppareita, mutta koska niitä ei kuulunut niin laitettiin oksitosiinia ja puolessa tunnissa tuli muutama pieni suppari. Lisättiin sitten annostusta ja sanoin isännälle, että käy nyt tupskilla, koska kohta ei välttis pääse. Siellä sitten yksin ollessa iski päälle sellainen supistus, että huh huh. Tuli toinen yhtä kamala supistus ja ajattelin, että saatanan äijä jäik se juoruamaan puhelimessa. =) Ukko kun ovesta sisälle tuli niin haukuin maan rakoon. Hää oli käynyt vessassa samalla reissulla ja ei ollut kuulemma viipynyt kauaa. Sitten paikalle tuli kätilkin joka päätti antaa ilokaasun ja täyttää paperit epiduraalia varten. Supistukset oli tosi ikäviä. Epiduraalia ruvettiin melkein heti laittamaan. Istuin sängyllä ikävässä asennossa ja se juttu ui verisuoneen tai jotain sellasta ja paikalle kutsuttiin toinen anestesia lääkäri joka jatkoi yrittämistä. Istuin sängyllä reilusti yli tunnin ja mun selkään yritettiin saada sitä epiduraalia laitettua. Ilokaasua kiskoin hiki päässä. Epätoivo oli kamala. Teki mieli sanoa, että lopettakaa se ronkkiminen, mutta toisaalta halusin saada kivut hellittämään. Lopulta luovutettiin yrittäminen ja kätil kyseli että voisiko spinaalia laittaa, mutta koska paikat oli niin vähän auki ennen kuin ruvettiin laittaa epiduraalia niin oli anestesia lääkäri sitä mieltä että ei vielä kannata.
Kaaduin sängylle mnakaamaan ja kiskoin hulluna ilokaasua ja päässä jyskytti sydänkäyrän ääni kaukaisesti. Kätil lähti hakemaan gynekologia laittamaan kohdunkaulan puudutetta. Kun he tulivat ukko sanoi, että tämä taitaa kuulkaa syntyä ihan just. Johon tuumivat, että tuskin nyt sentään ja yllätys oli suuri ilmeisesti kun tuli kiire ja saivat vaan toiselle puolelle tkättyä sen puudutteen ja sain ruveta ponnistamaan. Se oli ihan kamalaa päässä jyskytti se syke ääni ja puheet tuntui kuuluvan kaukaa. Ponnistaessa taisi tulla pissat ja pierut ja lapsivedet (ai että kun on jälkikäteen nolottanut ihan kamalasti). Vauva putkahti kahdella ponnistuksella ja papereihin oli merkattu 4min ponnistuksen kestoksi.
Vauva syntyi 4 tuntia kalvojen puhkasun jälkeen joten ei siinä kauaa tainnu mennä kun kunnon supistukset alkoi.
Oli yksi kamalammista synnytyksistä tämä. Ja kyllä siinä synnytyssalissa ajattelin, että EI ENÄÄN IKINÄ.
Yhden yn viivyin sairaalassa ja aamulla kun heräsin oli niskat niin kipeät ettei päätä voinut edes pikkuisen liikuttaa. Sain reseptit särkylääkkeisiin. Lääkkeistä ei ollut apua. Sattui niin hemmetisti päähän/niskaan. Päivä päivältä se oli kamalampaa ja jo jouduin kävästä synnärillä, mutta eivät osanneet mitään tehdä. Joko se johtui siitä epiduraalin yrityksestä tai huonosta asennosta kun sitä yritettiin laittaa. Reilu viikon olin ihan rampa niskojen kipujen takia. Monet itkut tuli itkettyä. Jälkivuoto pirulainen kesti 5 viikkoa eli toista päivää tässä ollaan ilman vuotoa. Sekin jo hieman ärsytti kun ahteri ruvella kun koko ajan siteet housuissa.
Kaikkea me naiset joudutaankin kestämään.
Palkinto on kyllä ihana. Pinkki käär joka kasvaa hurjaa vauhtia. Mutta nyt totisesti toivon, että ei enään vahinkoja satu kun toipuminen raskaudesta ja synnytyksestä on joka kerta näkjään vaikeampaa.
Tsemppiä kaikille loppu raskauteen. Raskaus aika on pitkä, mutta onneksi se kuitenkin joskus on ohi. Ja toivon teille kaikille onnistunutta raskautta ja synnytystä.
Tuttia on tuolla siihen malliin imuteltu, että kohta tyllerllä menee lopullisesti hermot jos ei saa jotain parempaa.
Tsemppiä kissankulman naisille!
Sirppana ja Tytsy
Olipas kiva käydä lukemassa piktästä aikaa kaikkien kuulumisia! Tsemiä kaikille masun kasvattajille ja niille jotka pian jo lähtee synnyttämään!
Myrtti oli laittanu ihanan masukuvan ja ultrakuvan pikkusesta :)
Olipas sulla synnytys Sirppana! Mullaki on nyt sellai olo etten uutta raskautta ja synnytystä jaksais. Tähän on tosiaan hyvä lopettaa :)
Meijän Noa on nyt 3 kuukautta ja uusimmat mitat oli viime viikolla 60,7cm ja 6070g. Hyvin on kasvettu alkuvaikeuksien jälkeen. Koulut alko kahella vanhimmalla lapsella taas ja kahella alko kerhot joten mä oon kahestaan vauvan kaa perjantaina aamupäivisin, ihanaa siis ihan luxusta ;)
Muuten piti kysellä et miten teijän seksielämät on palannu synnytysten jälkeen? Siis eihän sitä aikaa ja intoo aina oikeen riitä ku on päivät yhtä rumbaa mut kyl sitä toisinaan mieli tekis mut mies ei oikeen oo ollu innostunu. Meil on tosiaan ollu vaan kerran seksiä synnytyksen jälkeen koska miehen ei tee mieli :( Asiasta on juteltu mut ku ei tee mieli ni ei voi mitään...kaipa aika korjaa tilanteen, toivon todella niin!
Aurinkoisia syyspäiviä kaikille :)
Tarald ja Noa 3kk
Sen huomaa, kun terveen kesän jälkeen joka lapsen nenä vuotaa ja yskät raikuu :)
Olipas Myrtillä jo jännät paikat! Onneksi kaikki oli kunnossa :)
Hienoa, että Wattu ja Nani olette päässeet jo yli 30 viikon. Sitä täälläkin odotellaan.
Aikamoisen synnytyksen jouduit Sirppana kokemaan. Mulla on kans valitettavasti kokemusta tuosta oksitosiinista. Kahdessa ekassa synnytyksessä supistukset on heikentyneet juuri ennen ponnistusvaihetta. Niinpä on jouduttu laittamaan tuota ainetta. No siinä vaiheessa se on ollu ihan ok. Kolmannessa synnytyksessä kätilö päätti pelata varman päälle ja laittoi oksitosiinia jo kun olin 5 senttiä auki. Sen jälkeen supistukset muuttuivat aivan eläimellisiksi ja luonnollisuuden tuntu hävis niistä kokonaan. Niinpä tässä synnytyksessä en suostu samaan!
Nautihan Tarald perjantaiaamujen luksushetkistä :)
ON: Täällä vointi on ihan hyvä. Supisteluja ei edelleen ole (aivan ihmeellistä), lukuun ottamatta kun nousen sängystä, niin maha kovettuu pariksi sekunniksi ja tuntuu ikävältä. Melkeinpä ainut raskausvaiva on oikea jalkani. Siitä löytyy inhottavia suonikohjuja vaikka muille jakaa, nivuset on tosi kipeät ja se haittaa jo liikkumista ja nukkumistakin ja lisäksi samasta jalasta vetää öisin suonta. Taitaa joutaa jalka synnytyksen jälkeen amputoitavaksi :D Neliapila on todella kova liikkumaan, varsinkin illalla, yöllä ja aamulla. Enää ei haittaa, vaikka istukka on edessä. Liikkeet on niin voimakkaita, että tuntuvat ja näkyvät jo istukan läpikin :) Kovasti tykkää kaveri edelleen istua ja potkii alas. Kääntyisi nyt hyvissä ajoin, kun vielä hyvin mahtuu. Kolmonen jätti kääntymisen vähän liian myöhään ja ei vielä synnytyshetkelläkään ollu täysin pää alaspäin...
Hyvejä vointeja viileneviin keleihin :)
kinuski ja herra Neliapila 26+3
Juu kyllä se syksy sieltä tulee, hrr...meillä oli yks ilta vaan KOLME astetta lämmintä ku mittaria vilkasin. Oon ruukannu pitää läpivetoa illalla ku saan lapset pehkuisin jos tätä kämppää sais vähäsen kylmemmäksi. Niin siinä ihmettelin ku sieltä tuli niin kylmää ilmaa...no ei oo ihmekkään noilla asteilla!
Olipas ihana lukea Sirppanasta! Tiiäkkö mää jo ehin pelkäämään kaikenlaista ku susta ei kuulunu mitään! Oon niin valitettavan hyvä luomaan monenlaisia kauhukuvia :o varsinki raskaanaollessani! Mutta ihanaa että kaikki on hyvin vaikka hurjan kuulonen synnytys oli! Saako kysyä miten meinaatte ehkäistä jos ette enää halua vauvaa? (anteeksi että kysyin ite ku noita asioita koko ajan nyt pähkäilen)
Tarald: onpas Noa kasvanut hienosti! :) hurja miten tuo aika menee noin nopsaan ku justhan pikkumies syntyi!
Meillä on kyllä seksielämä alkanu heti ku mää oon ollu siihen valmis! Tuolla ukkokullalla ku ei meinaa pöksyt pysyä jalassa ja varsinki tuo synnytyksen jälkeinen aika ku pitäs vähän taukoa pitää niin tuntuu maailmanlopulta vähintäänkin...Joten en valitettavasti taida oikein osata auttaa...Jos koittaisit jotenkin pikkuhiljaa aloitetta tehä esim hellyydenosoituksilla, hieromalla hartioita yms. jospa hän pikku hiljaa lämpenis :) tsempit sulle!
Mutta aah mitä luksushetkiä sulla perjantaisin on! Mää niin kaipaan välillä ihan yksinäisyyttä siis jos vaikka puoli tuntia vois olla vaan itekseen...kummasti siitä saa ammettua voimaa taas jatkaa eteenpäin..
Kinuski: meillä on kans kovasti mylläävä masuasukki! Välillä tuntuu että hän tulee vatsanahan ja läskin läpi ku sellanen meno siellä on ja voih ku se sattuu välillä niin kovasti vaikka toinen ei oo ees vielä kahta kiloa! Toivottavasti meno pikkusen rauhottuu ku tila tuolla yksiössä pienenee...
Miten muut mahakkaat voivat??
Mää on ihan hirveän väsyny koko ajan! Viimes hb oli laskenu mutta oon vetäny ny kahta tbl per pv joten luulis sen puolen olevan kunnossa.
Luulen että jotain ihme alakuloa on mielessäni havaittavissa ku MIKÄÄN ei huvita! Koti on hirveässä kunnossa, pyykit ku joku muu pesis, siis konehan ne pesee ja saan jotenkin vaatteet viikattua mutta en jaksa viedä niitä sitte kaappiin..vauvan vaatteet on edelleen ullakolla, pitäs käydä valkkaamassa ne ja pestä, samaten ku turvakaukalon pehmusteet. Sisarrattaat on hommaamatta ja sänky vauvalle...jne..Tarttisin jostain energiaa ja paljon että saisin asiat hoidettua ennen vauvan syntymää...
Synnytys pelottaa, tuleva sterilisaatio kans mietityttää onko sittenkään mun juttu (tosin miksei ois? lapsia on tarpeeksi, omaa terveyttäki pitää aatella yms)...miksi kaikki tuntuu olevan niin vaikeaa?
Onko muilla samoja oloja tai aatoksia??
Jospa sitä nukkumaan menis...pitäs varmaan tuota äitin koiraa käyttää ensin pisulla...Hyviä öitä kaikille!
nani ja Pikkumies 31+2
Aikaisin ylhäällä, vaikkei olis ees pakko! Alkokohan mulla taas tää vaihe et herään aamuyön tunteina...
Kiva lukea Sirppanan kuulumisia pitkästäaikaa, hurja oli kyllä synnytys.
Synnytys pyörii itelläkin mielessä vähänväliä, miten mahtaa mennä ja kuinka raju on jne jne. mutta ehkä siitä selvitään kuitenkin :)
Nani, mulla on ihan eri fiilikset, varovaisesti aloin touhuileen ja nyt saa ihan normaalisti olla oman kunnon mukaan. Kävin esim keittiönkaapit ja myyntiin vaan kaikki turha ja aatteles, vauvan vaatteetki pestynä ja viikattuna kaapissa! Eiköhän sullekin ehi vielä se energinen vaihe tuleen :)
Mä en sterilisaatiota ees aattele, kieltäydyn totaalisesti vielä ajattelemasta et tää olis se viimenen lapsi meillä, kattoo sit parinvuoden kuluttua mitkä fiilikset on sillon!
Mulla oli eilen viimeinen kontrolli polilla, ensviikolla ja sitäseuraavalla käyn vielä pistokset laitattaas neuvolassa ja nitrot 3viik vielä, jos pää vain kestää, kaippa tuo kestää. Käytän laastarit loppuun mitä mulla on ja just 3 viikkoo niitä on.
Tilanne on siis oikein hyvä, ei muutakun synnyttään sitte lokakuussa.
Kovin on malttamaton olo, millää jaksais oottaa lokakuulle ja sit ku menee kuitenki vielä yli lasketun, niin sinne ihan kuun loppuun! Se on niin ihana heti kun saa vauvan syliin ekan kerran :) Vauvan painoarvio oli muuten 2,2kg jo!!!
Nyt meen lukeman, josko sen myötä vielä pikku torkut sais otettua
wattu ja pikkuinen rv 32
Takavasemmalta saavun kysymyksen kera, uskaltaako esittää? Kuudetta kuumeilen, vaan toteutuuko koskaan, sitä en tiedä. En tiedä omia fiiliksiä, en miehen. Odottava tunnelma tämän asian suhteen.
Mutta Wattulle kysymystä heittäisin: onko sulla supistusten takia lääkkeet/pistokset käytössä? Mulla ei ennenaikaisia synnytksiä oo, mutta supisteluja alkuraskaudesta saakka. Sairaslomilla olen ollut aina ollut aikaisessa vaiheessa. Miten päädyttiin ko. lääkkeisiin, miten vaikuttavat, ovatko tehokkaita?
Kamalaa jotenkin haaveilla lisälapsita, vaikka hermot tuumaa levetä jo nyt. Mulla on 3. lapsi lievästi kehitysvammainen, joka vaatii arjesta aika paljon. Mutta silti tähän sakkiin sopis vielä yksi. Kyllä sitä päivä kerrallaan on menty ennenkin.
Kaikille odottajille ja kissankuljan leidille hyvää syksyä!
Maren
Kyllä uskaltaa kysellä maren :) Supistuksiin on pistoshoito ja nitrolaastarit, sen takia koska mulla ne oli niin kipeitä ja häiritseviä. Kaikki kuitenkin ok, ne on auttanut hyvin, ei tunnu niin kipeinä enää. Tällä ja ensviikolla enää pistokset ja sitte ne loppuu, nitrot loppuu sit siitä seuraavalla viikolla.
Jos siltä tuntuu, että vielä yksi mahtuu, niin ei muutaku :)
Tänne kuuluu hyvää, vointi on ok, ajoittain väsynyt mutta siihen auttaa pikku päikkärit. Vanheninkin vloppuna, oon nyt 31v.
Tänään aloitti kerholainen kerhon ja nyt rullaa arki sitte tosissaan.
Menin ja hurahdin me and i vaatteisiin, onko teillä kokemusta niistä?
wattu ja pikkuinen 32+3
Onnea Wattu! Voi sää ootki vielä noin nuori, ei sitte oo ihmekkään jos et vielä sterilis. harkitse :)
Hieno juttu että estot saa nyt jättää pois, onhan noilla jo ikää ja kokoa meidän poitsuilla :) Tänään on se mun "kammoraja" ku tuo meidän keskonen synty "tänään"..
Juu Me&I:n vaatteita löytyy meiltä kans! Neitiä ootellessani olin ekoilla kutsuilla...ovat kyllä ihania niin väriltään kuin materiaaliltaan ettei malta olla ostamatta. Aika iso tilaus taas multa lähti ja joita kovasti täällä ootellaan =D
Energiaa onneksi sulla riittää!! Mistähän mää sitä saisin??
Joko muuten sait äippäpaketin?
Maren jos vaan yhtään tuntuu siltä että "joku puuttuu" ja ukkokulta on mukana niin sitä vaan vauvanteko puuhiin, onnea sitte kukille ja mehiläisille ku siihen tarvetta on!
Nlassa käyty tänään...ei ihmeitä ei menny puoltakaan tuntia tällä reissulla. Painoa taas tullu jonku verran, RR ihan ok, hb 132 eli rautaa voi syödä vähän vähempi, lapsi liikkuu kovasti rt:ssä on muttei vielä kiinnittyny. Kahen vkon päästä uudelleen jolloin laitetaan myös lähetettä synnärille...
nani ja Pikkumies 32+0
Kiitos nani :)
Mä en ottanu pakkausta, kun mulla on ne kivoimmat vaatteet jo siitä jonka olisin saanu, tylsä oli kyl se raha ottaa, mutta...
Sullahan hyvä hb on! Mulla aika alhanen, torstaina neuvola ja näkee onko lähteny nousuun.
Mitä sulla sielä synnärillä katotaan, jos saa udella?
Mä oon jatkanu raivauspuuhiani, siirryin lastenvaatteisiin, nyt on eka kasa kuvattu ja myyntiin laitettu, toivottavasti menis suurin osa! Sit jatkan kun edellisiä menny, kun tuola ne ny makkarissa oottaa pusseissaan hakijaansa, kauaa en sitä pussikasaa kyllä sielä jaksa katella. Astioissa vielä muutamat oottelee ostajaansa, koukuttavaa toi raivauspuuhakin :D
Tulkaahan muutkin linjoille! Tuola vauvakuumepuolellakin pino tosi hiljanen.
wattu
Nani: Mä oon ollu ihan suht energinen, mut tuntuu välillä että kaikki ärsyttää. Ja vielä enemmän ärsyttää se, että tulee turhaan tiuskittua lapsille. Tiedän, että se johtuu siitä, että omaa aikaa ei ole ollu piiiitkään aikaan. Mies teki koko loman mökille rantasaunaa ja nytkin viikonloput menee sillä siellä. Itse en koko saunasta edes innostunu, kun niille rahoille olis löytynyt varmasti tässä vaiheessa muutakin käyttöä. Niinpä mulla taitaa olla asenneongelma koko hökötystä kohtaan ja se yhditettynä oman ajan olemattomuuteen on aika turhauttavaa. Sori vuodatus!
Wattu: Paljon onnea vanhenemisesta, vaikkakin oot vielä ihanan nuori :) Mä en kans meinaa saada nukuttua enää aamuisin. Viiteen asti menee ihan hyvin, mut sen jälkeen uni on vaan sellaista pientä torkkumista ja herään koko ajan. Ja mä oon myös hurahtanu noihin Me&I-vaatteisiin. Ens kuussa olis kutsut meillä kotona ja näyttää tulevan iso tilaus :) Ne on vaan niin ihania ja hyviä!
Maren: Toivottavasti päätätte laittaa yritykset pystyyn, tsemppiä! Se voi olla, että tuo vauvakuume ei jätä muuten rauhaan :)
Isompaa seitsenpaikkasta autoa kovasti metsästetään. Valikoima täällä Keskisessä Suomessa on aika huono. Tänään käytiin kattomassa koko kööri yhtä Kiaa ja Rellua. Saapa nähdä, miten käy...
Kela yllätti meikäläisen eilen positiivisesti :) Hain äippärahaa samoilla tuloilla kuin kolmosesta ja tässä välissähän en ole töissä ollu. No, kolmosen kohdalla työnantaja maksoi palkan äippäloman 72 ekalta arkipäivältä. Nyt oletin, etten saa tätä palkkaa, kun en ole ollu töissä ja vietyäni paperit Kelan toimistoon, virkailija oli samaa mieltä. Eilen sitten ihana Kela-täti soitti ja sanoi, että kyllä pitäisi palkka saada myös tämän äippärahakauden alkaessa. Sitäpä sitten liitosta selviteltiin ja niinhän siinä kävi, että 72 arkipäivän palkka rapsahtaa tilille 19.10. alkaen. Oon ihan äimän käkenä, kun en osannu yhtään odottaa tällaista. Olin jo pelkästään niin onnessani, kun pääsen äippärahoille. Kotihoidon tuella reilun vuoden jo olleena, kolmen kuukauden palkka on aivan taivas :D
kinuski ja herra Neliapila 27+3
ja tsemppiä kaikille Kissankulmalaisille!
Täälä on myös Watun tavoin vanhennuttu viikon aikana (38v) ja heti iski vanhuus! Mikä lie iskias iski eilen vasemmalle puolelle. :)
Meillä odotellaan Jonin lähiaikoina kävelevän. Samaa rataa on menny ku isommatki, onneksi. Ei oo vielä tarvinnu kovin paljoo peräs juosta. :P
Kiva, ku kulma pysyy pystyssä. Käyn aina välillä lukaisemassa, vaikka mulla ei enää tälle palstalle (toivottavasti) ole asiaa. Olisin jo tämän kuun aikana päässy Essureen, mutta just oli ehtiny menkat alkaa ku sairaalasta soitettiin. Ehkä sitten ens kuussa! Sitten olis synnyttäjän ura virallisesti päättynyt. :)
Voikaa hyvin ja tsemppiä odotukseen!
t: Äippä ja Joni 1v2kk + 5 villikkoa :)
Niin se on syksynen ilma tänään ettei tosikaan :(
Hienoo et täällä voidaan hyvin ja paksusti! Marenille tsemiä kuumeiluun ja ehkä pian yrityseenki :) Itelle ei oo iskeny nyt vauvakuume ja kierukkaresepti oottaa haettuna eli pitäis vaan varata aika et se laitetaan paikoilleen.
Mä oon kans käyny Me&I kutsuilla ja just tänään hain paketin postista jossa on pari vaatetta! Hui ku niihin saa rahaa menemään vaikka viimisin tilaus maksetaanki lasten sukulaisilta saamilla lahjarahoilla ni ei kevennä liikaa mun lompakkoo.
Kinuski: Meil on Kia Carens ja oon tykänny. Hyvä ajaa, sopivan pienen kokonen ja kaikki mahtuu kyytiin. Ainoo huono puoli on pienet tavaratilat. Jos kaikki penkit on käytössä tavarat kulkee jalkatiloissa. Jos vaan toinen takakontin paikoista on vaan käytössä, mukaan mahtuu rattaatki.
Rentouttavaa viikonloppua :)
Tarald ja Noa
Onpa tänään syksyistä, huih!
Aotearoa: Paljon voimia sinulle ja koko perheelle! Paljon olette joutuneet kokamaan, mukana onneksi myös iloa.
Wattu: Ikävää, että pelot valtaa välillä mielen, mutta ei sitä ihmismielelle mitään voi. Onneksi koko ajan menette pienen kanssa kohti täysiaikaisuutta!
Cedarfalls: Hienoa, että ultrasta tuli hyviä uutisia! Tsemppiä väsyn kanssa!
Myrtti: Ihana masukuva ja miten suloinen prinsessa :)
ON: Maanantaina oli neuvola ja kaikki oli kunnossa. Hb oli raudan ansioista noussu jo 136:een, joten ei tarvii enää edes joka päivä popsia rautaa. Sydänääniä saatiinkin metsästää tovi, kun meidän herra päätti aina potkaista laitetta ja lähteä karkuun. Sykkeet huitelikin sitten ihan omilla lukemilla, kun oli niin riehunu masussa. Onneksi siitä tasaantuivat, kun jäi hetkeksi puristuksiin :) Kela-paperitkin sain jo vietyä. Ihanan helpolla pääsi tällä kertaa, kun ei tarvinnu mitään lappuja työnantajalta ja palkanlaskijalta. Kolmonen kun on vajaa kaksi ja tässä välissä en töihin ole palannu, niin haen samoilla tuloilla äippärahaa kun aiemminkin. Sokerirasitus oli eilen ja tänään sain tulokset, mitkä oli hyvät. Eli kultaisesta keskiraskaudesta täällä nautitaan :)
Hyviä vointeja!
kinuski ja herra Neliapila 24+4