..\¤..¤/..KISSANKULMAN KESÄ..\¤..¤/..
Kommentit (56)
Onnittelut Taraldin ja AJ:n vauvoille nimistä :)
Sirppanalle tsempit loppumetreille, ei kauaa enää...
Tänne kuuluu hyvää, joskin tukala on olo kun niin kuuma! Syksyä oottelen..
Vointi on muuten kyllä ihan hyvä ja vauva liikkuu paljon, tukee hyvin tätä lääkärin tyttölupausta kun pojat on olleet rauhallisempia masussa.
Nimikin vauvalle jo on ja kummit, ihan kysyttykin jo.
Miehen lomaa ootellaan, josko sitä pienen reissunkin sais tehtyä, mikäli mulla tilanne ok. Ensviikolla neuvola ja seuraavalla polikäynti.
wattu ja pikkuinen 25+3
Täällä on rytmit ihan sekaisin ku raksalle pitää joka turkkasen aamu seiskalle mennä...oon ihan moilasena ku en todellakaan ole mikään aamuihminen! Tulin nyt vaan tekemään yhen mainoksen tässä välissä ku se yrittää vaihtaa s.postien kautta paikkaa niin yritän kirjoittaa vähän..
Todella tänne en oo ehtiny ollenkaan ku kaikki aika menee raksalla ja sitte kotihommia tehden.
Sirppiksellä on viimeiset päivät mahakkaana meneillään...kovasti tsemppiä mutta koita nauttia kans jos teilläki tää vitonen viimenen on! Niin ja tietty jaksuja ja kaikkea mitä tarvitsetkin siihen suureen hetkeen joka kohta koittaa...ihanaa, saat kohta tyttäresi rinnalle! ;)
Miten Ceralfalls jakselee alkuraskauden ihanuudessa?
Onnea Herttainen puolivee! Ihanan iso tyttö jo! :)
Kiitos A-J ku kerroit siitä sterilisaatiosta. Mää vielä mietin sitä, noh melkein koko ajan...en sitä satavarmasti halua mutta ku mikään ehkäisykään ei sovi..onneksi on hetki vielä aikaa miettiä asiaa...
Onnea ihanasta nimestä pikkumies! Mää oon tykänny ite kans tuosta nimestä, mutta on liian lähelle tuon ukkokullan nimeä niin ei sitä voi tälle laittaa...
Onnea myös Taraldin pikkumiehelle ihanasta nimestä! Hienosti ovat kyllä teidän pojat kasvaneet!
Wattu: täällä kans mahassa möyritään ihan reippaasti! Musta taas tuo meidän neiti tais olla rauhallisempi ku nuo pojat..mutta nää on taas näitä juttuja mitä on hankala arvioida :) Kuuma on täälläki, raksalla kärtsättiin viime viikolla kunnolla, mutta onneksi muuttu rusketukseksi eikä iho lähteny..
Te ootte kyllä ehtineet jo kaikenlaista! Meillä on vasta yks kummi mietittynä (ei kysyttynä), pari pitäis vielä keksiä..vaikeaa..Nimi on kyllä ehkä jo valmiina..katotaan sitten miltä poitsu näyttää että passaako..
Niin joo, mää tykkään ihan hirveästi unkarinsyreenistä! Meille tulee sitä nytkin! Ei siitä mitään lehtiongelmaa mun mielestä oo ku haravoi ne vaan katteeksi pensaiden alle :) ja hyvä kate onkin! Ja niiiiin helppo aitana ku ei sille tartte tehä mitään kun se on saatu kunnolla haarautumaan ja kasvamaan...
Juu mutta mainos tais mennä läpi..raksalle takas..
Nani ja pieni mies 25+1
Nani, ettekös te ihan just äsken vasta olleet luvissa ja nyt jo raksaa täyttä päätä! Minen pysy ajassa yhtään mukana :D
Onko sun ihan pakko osallistua? Eikö ne kotihommat riittäs?
On nimittäin miettiny et kuinka paljon on mun omaa vikaa kun raksalla viime odotuksen aikaan heiluin ku mikäki timpuri ja sit kävi kuten kävi :/
Mummo mulle sano et älä ny vaan sitä unkarinsyreeniä, mutta kyllä ehdottomasti! Sinne sulautuu vihree aitaverkko sit oikein hyvin, kun on toi koira ja lisää tulee joskus.
Mä oon käsittäny et sitäkin joskus pitäs leikata mut et se onnistuis kolmessa osassa, eli näkösuojaa ei menetettäs?
Aattelin angervoa eturajalle, ettei ihan näkymättömissä sentäs oltas, vaikka kasvaa sekin korkeeksi, mut sitä kai täytyy leikellä useammin?
Millanen talo teille tulee? Teettekö ite kaiken?
Meillä oli timpurit tekees pintoja vaille valmiiks ja hyvin jäi urakkaa itellekin, onneks ollaan voitonpuolella!
Harmi vaan kun muutama homma seisoo nyt ton jatkuvan vesisateen takia, olis ees päivän satamtta ja sit sais sataa vaikka paripäivää putkeen! Tai no ei sentäs niin sais maalauksetki loppuun.
wattu ja pikkuinen 25+5
Ihan sattumalta tulin kurkanneeksi, mitäs tämän ketjun sisältä löytyy ja täällähän oli Nani ja Wattu :) Mietinkin, että missä kirjoittelette. Itse oon kirjoitellu tuonne joulukuisiin.
Meillä siis helmikuisen keskenmenon jälkeen tärppäsi heti ja pelon sekaisin tunnelmin ollaan edetty vihdoin puoleen väliin asti. Heti alkuraskaudesta alkoi taas tiputteluvuodot ja olin varma, että kesken menee tämäkin, mut niinpä vaan pieni pysyi kyydissä ja vuotojen syyksi osoittautui todennäköisesti istukka, joka on etuseinämässä.
Tänään oli sitten kauan odotettu päivä eli rakenneultra. Kaikki oli kunnossa ja poikahan siellä potkiskeli :) Nyt vihdoin uskallan alkaa nauttia raskaudesta, ihanaa!
Teillä onkin jo viikkoja kertyny hienosti ja raksapuuhat meneillään. Ihan pikaisesti lukaisin ketjun, joten en vielä pysty kommentoimaan teille ja muille ihmeempiä. Mut voi kuitenkin lisätä joukkoon mukaan. La on 24.11. ja neljäs ja viimeinen siis tulossa. La oli alun perin ihan kuun vaihteessa ja siksi olenkin tuolla joulukuisissa, varsinkin kun kolmonen meni puolitoista viikkoa yli. Lapsethan meillä on 9v, 7v ja 1v9kk.
Kasvatellaan masuja yhdessä ja jo nyytin kainaloon saaneille hurjasti onnea :)
kinuski ja herra neliapila 20+4
Perjantaina syntyi tyllerö. 50cm ja 3620g. Kamala synnytys ja kurja olo. Kunhan tervehdyn niin tulen paremmin rustaamaan kertomusta.
Sirppana kera tyllerön
Paljon onnea pienen tyttösen johdosta!
Minäkin yritän ehtiä tänne paremmalla ajalla. Viisikko pitää kiireessä.
-Aotearoa
Kiva, että Kinuski löysit tänne! Ja onnittelut poikalupauksesta, hienoa että kaikki on mennyt nyt hyvin :)
Sirppanalle onnittelut tytön syntymän johdosta!
Minä olen levossa, kotona kylläkin ja nitrolaastarit apuna, on ollu kipeitä supistuksia ja synnärillä hypätty.
Noooh eiköhän se tästä, onneksi saa kuitenki olla kotona lepäilees, ettei vielä ainakaan osastolle tarvii.
wattu ja pikkuinen 26+5
Hei kaikki!
Muutimme pari viikkoa sitten, ja ei ole oikein ehtinyt muuta kuin pakollista koneella hoitamaan. Nyt täällä mahtuu jo vähän kääntymään, mutta kirjapinoja on joka paikassa ja huonekalut vielä etsivät paikkaansa. Kyllä se tästä!
Heti muuttamisen jälkeen iskikin jatkuva ja armoton pahoinvointi, en oksenna mutta olo on huono aina paitsi heti aamulla, paradoksaalisesti :) Väsymystä riittää, tekisi mieli mennä kuopuksen kanssa melkein joka päivä päiväunille, muttei se oikein onnistu, kun on nuo isommatkin. Esikoinen on tosi innoissaan vauvasta, ja lapset ovat aika kivasti onnistuneet säilyttämään salaisuuden, vaikka heille ja miehen vanhemmille oli jo pakko kertoa. Maha alkaa kyllä jo olla sellainen, että vain kahdet housut, ja nekin normaalia isommat imetysajalta mahtuvat, joten pian ei tarvitse kenellekään mitään kertoa, kun tämän olotilan näkee :)
Ultra-ajan sain elokuun alkuun, kivaa!
Sirppanalle onnittelut tyttärestä ja nimen saaneille onnea myös! Meillä on tyttönimi valmiina, mutta poikanimen keksiminen on aina ollut meille paljon vaikeampaa, hassua.
Hyvää odotusta kaikille ja kerrottehan kuulumisia!
Cedarfalls, olisiko 9 tai 10 + jotakin
Onnea Sirppanalle tyttövauvan syntymästä :)
Onnittelt Cederfallsille uudesta kodista :) Muuton rankkuus raskausaikana on edelleen mulla mielessä: me muutettiin tähän kotiin marraskuussa ku olin viikoilla 16-17 raskaana.
Näin se kesälomaki on ehtiny jo yli puoleen väliin. Ollaan oltu pari kertaa mökillä ja ens viikolla meen sinne lasten kaa ku mies lähti tänään reissuun. Onneks mun vanhemmat on mökillä nyt ni saa apua ja ehtii vällillä istuuki ;)
Meijän Noa on alkanu hymyillä paljon ja "jutteleeki" ihanasti! Ikää on nyt viikon yli 2 kuukautta. Jotain pientä rytmiiki on löytyny mm. iltasin yöunet alkaa kymmenen aikoihin ja aamupäivällä otetaan yleensä vähän pidemmät unet.Isosisaret auttaa edelleen hienosti ja välillä on jopa kinaa kuka saa ottaa vauvan syliin ;)
Aurinkoisia kesäpäiviä kaikille!
Tarald ja Noa (synt.12.5.2012)
Oih ihanaa, onnea Sirppana pienen tytön syntymän johdosta! Toivottavasti itse voit jo paremmin, varmasti pikkuinen ihanuus auttaa äkkiä unohtamaan synnytyksen kurjuuden!
Wattu: miten voit? Toivottavasti laastarit auttaa ja supparit menee pois, hus!
Siis me asutaan aikas pienessä kaupungissa ja täällä nuo luvat sun muut tulevat suht nopeaan ja helposti. Meillä kun on kokemusta nyt kolmen paikan virastoista niin ei tuota voi ku ihmetellä miten helppoa se täällä on! Onhan sitä tietty itellä jo jonki verran kokemusta noitten lupien hakemisestaki mutta täällä ei olla sellasia pilkun viilaajia asioiden suhteen...
Meillä on nyt perustukset tehty, ite vedettiin salaojat ja sadevesiputket, routaeristykset vielä sekä mullan levitys ja istutukset niin pihapuolelta ollaan valmiita! Pihakivet asennan sitte ens vuoden puolella...Ens viikolla alkavat lyömään seiniä. Samalla lailla pintoja vaille valmiiksi, tosin näillä näkymin toinen timpuri jatkaa sitten siitä...tuo ukkokulta tekee niin pitkää päivää ettei me taideta saada sitä koskaan ite valmiiksi jos joku muu ei sitä meille tee. Mutta vaikka joku tuon tekee, noita hommia piisaa ihan tarpeeksi muutenki...melkosia sottapyttyjä nuo timpurit ovat! =D
Niin ja eihän sitä tietty ois pakko ite tehä mutta ku nuo alun hommat on niitä mitä yleensäkki työkseni teen niin en niitä viitti muille antaa :) ite ku tekee niin tietää että ne on ainaki oikein tehty...
Unkarinsyreeniä ei tartte leikata jos ite ei halua mutta se on siitäki mielestäni hyvä että sitä voi leikata ja siitä voi siis tehdä siistin aidan taikka vapaasti kasvavan aidanteen, ei oo siis turhan ranttu puska. Ite tykkään kovasti sen kukista. Nyt on muutama vuosi sitten jalostettu valkokukkainenki versio, mutta sillä oli eri nimi, jota en nyt muista. Ite aattelin sekoitella noita jos tuota valkokukkasta sattuu tältä korkeudelta saamaan. Sekaan laitan myös muutaman pylvästuijanki talvenvihreää varten :)
Angervoja on useita eri lajikkeita, oliko sulla joku tietty mielessä? Angervoja ei yleensä tartte leikata ollenkaan, vanhoja oksia vaan raakataan pois...ja joskus vedetään melkein maatamyöten jos pensas halutaan uudistaa kokonaan.
Kinuski! Mää oon ootellu sua tänne jo pitemmän aikaa! Hienoa että vihdoin löysit tänne :) Miten ihmeessä sääki oot jo puolen välin ohittanu...tuntuu ettei omat viikot etene mutta muilla viikot hurahtaa vaan eteenpäin! :) Niin ja onnea ihanista ultrauutisista ja tietty poitsulupauksesta! Ja la on mitä parhain: meidän neitin 2v syntymäpäivä!
Ceralfallsille onnea uuteen kotiin ja jaksuja pahoinvoinnin kestämiseen! SE EI OO KIVAA!!! Toivottavasti se ei kauaa kestä ku noin myöhään alko..Kohta sulla onki ultra, tuuhan sitte kertomaan uutisia :)
Taraldin pikkumieski on ehtiny jo 2kk ihanaan ikään! Mun mielestä tuo ikä on aivan ihana ku ihmetellään kaikkea uutta ja pikku hiljaa aletaan opettelemaan uusia juttuja :) Nauttikaa!!
ON: supistelee ihan hirveästi täälläki, kävely on tuskaa ku poitsun pää on tuolla alhaalla ja kävellessä supistelee kaikkein eniten. Virtaa ois käydä lasten kans kävelyllä mutta siitä ei vaan tuu mitään :(
Mulla oli sokerirasitus viikko sitten ja niihän siinä kävi että no vitosen ja viimesen kanssa kärähin paastoarvossa! Siis höh! Nlatäti anto mittarin kotiin ja nyt teen käyrää kolmelta päivältä viikossa. Mulla arvot heittelee ihan miten sattuu, yli ei oo menny ku yhessä 1h arvossa mutta muuten arvot on tosi alhaisia ja siellä heittelee...eli ennen ateriaa arvo saattaa olla isompi ku 1h arvo?? En ymmärrä..
Miten teidän sf-mitat on menneet? Mulla täti mittas viime viikolla rv26 sen kooksi jo 29cm!!!!! Siis kuvitelkaa mikä mitta! Hirvittää...
Mitään en oo vielä alkanu laittaan valmiiksi,pitäisköhän sitä kohta? Varmaan pitäis noita vanhoja vaatteita käydä läpi ku niitä taisin karsia ennen neitiä...Tuplarattaat pitäs ostaa mutta ei mitään hajua millaset tarvisin..
nani ja pikkumies 27+3
Cederfallsille jaksamista alkuraskauteen ja onnittelut uudesta kodista!
Nani, angervoista se joka kukkii jo alkukesästä, onko se nyt norjan...vai morsius...meen niis aina sekasin et kumpiko.
Eikös sunki pitäs ottaa vähän iisimmin jos oikein supistelee? Varsinkin jos kipeitä ovat, kun ei näillä viikoilla vielä kipeitä sais tulla ja eikö sullakin yksi ennenaikainen lapsi ole?
Mulla on nyt laastari+pistoshoito, viikottain haen piikin kankkuun. Ja tietty lepoa, lepoa.
Te ette sitten ensimmäistä kertaa ole rakennuspuuhissa :) Mahtavasti on energiaa teillä! Meille riitti vallan tää kerta, viittävaille on oikeesti varttiavaille, sen verta paljo hommaa jää itellekin, siihen sitte keskosvauva niin johan oli rankka kevät! Onneksi voitonpuolella ollaan, mies ahertaa maalauksien kanssa vielä, terassi nro1 on valmia, nro2 olis vielä listalla tälle kesää, kivikkopuuhani jouduin siirtään ensvuoteen ja saa nähä miten käy niiden puskien kanssa...noooh ehtiihän niitä.
Voin laittaa tuon sf mitan suhteen muuten paremmaksi, oli nimittäin rv 26+3 31cm!!! Voi kuulemma vähän heittää ;) Sillon jo totesin että kasvupyrähdys on vauvalla ollut ihan selkeesti, tunnen sen itsekin ja samana päivänä olikin painoarvio 1kg ja aika ylhäällä oleilee ja kääntyilee joka suuntaan, kovin vilkas tuntuu olevan :)
Ei mullakaan valmiina ole, muutakuin oma laukkuni, sattuneesta syystä...Sellaset vaatteet vanhimman tytön kanssa kaiveltiin esille jo ihan alkuraskaudessa, jotka menee sekä tytölle että pojalle. Vauvalle on oma kaappi tuolla pikkuneidin huoneessa, mutta kovin on epäjärjestyksessä ja sieltä pitäs saada hyllyihin tavaraa ja hyllyt on kaupassa, enkä moisille shoppailureissuille kykene lähteen, vielä...mutta ehtii hyvin koska aion synnyttää kuitenkin vasta 41+ viikoilla ;)
Tuplat tilattiin, liikkeen kautta Hartanin vierekkäin istuttavat ja vauvalle toki se kantokassi niihin. Saapuvat joskus marraskuun puolella, koska Hartan lomailee enskuun ja toimitusaika on muutenkin pitkä.
Muutenhan vauvalle kaikki onkin, varsinkin jos tyttö on, mutta jos pippeli löytyykin niin sitten hankin pojalle vaatetta, niitäkun ei ole valmiina.
No vaipat sun muut pikkujutu on listalla mut ei niitäkään montaa siaa ole. Luovutin ja laitoin paperit kelaan meneen ja otin rahana enkä pakkausta, tylsää, mutta kun mulla on ne nyt jaossa olevan pakkauksen makuupussi ja kivoimmat vaatteet jo niin turha ottaa pakkausta kun ei se ehi vaihtuun kuitenkaa kerta syksyllä vasta jaetaan, aina oon 2viikossa hakemuksen jättöpäivästä lukien pakkaukseni saanut. Jotenki tylsää ottaa rahana, mut näin nytte.
Nyt menen kattoon josko se meiän unikeko pikkuneiti alkais heräileen yöuniltaan...
Niin ja kirjotusvirheet pitäs kattoo, mut en koskaan viitsi, anteeksi siitä!
wattu ja pikkuinen tasan 28
Täällä yksi uusi odottaja ilmoittautuu mukaan =)
Osa saattaa muistaa minut entisellä nimimerkillä(mimmuli2010), jonka nyt siit parista syystä vaihdoin.
Elikkäs viides vauva on ilmoittanut tulostaan ja la on 7.4.2013 mikäli kaikki sujuu hyvin.
Todella alussa siis vielä ollaan(4+0), mutta oireita on ollut jo ovulaatiosta asti, mikä on minulle täysin uutta. Aiemmilla kerroilla oireet ovat ilmaantuneet vasta 6-7 viikoilla.
Varasin samantien ajan ultraan yksityiselle puolelle viikolle 8+0. Syystä että haluan tietää, että mahassa on kaikki hyvin ja haluan saada tietoa siitä, kuinka paljon on fiksua urheilla( treenaan tällä hetkellä melko kovaa ja 5-6krt/vko) ja lisäksi haluan lääkärin mielipiteen työstäni, kun teen pelkkää yövuoroa...
Tässä nyt pikainen ja erittäin omanapainen sepustus, suonette anteeksi ;)
Palailen myöhemmin ajan kanssa lukemaan ja kommentoimaan muiden kuulumisia.
Onnittelut kaikille vauvansa saaneille
Huh! Miten tänä kesänä ei oo semmosta "normaali kesäkeliä" ollenkaan? Täällä on koko viikonlopun ollu niin hikiset oltavat että oksat pois! Ulkona on noin 30ast varjossa, tuulta ei nimeksikään ja ukkosta painaa päälle hirveän painostavalla kelillä...sisällä keli on ihan oma juttunsa..
No mutta Mimmuli(mami)!!! :) Tervetuloa mukaan sinäkin! Ja oikein paljon onnea plussasta! Mahtavaa että tänne löytää vanhoja tuttuja, muistatko mua?? Me tuolla vauvakuume puolella yritetään vanhoja neliapiloita huhuilla, törmääppä sielläki :)
Mulla alko kans tuon nelosen kans oireet melkeinpä heti oviksen jälkeen..tässä ei niinkään mutta ihan heti plussaamisen jälkeen kyllä..
Wattu: Joo supistelee mutta ei raksan takia ku en oo siellä yli kahteen viikkoon tehny mitään..ne vaan mulla alkaa "ajoissa" nyt tosin monta viikkoa myöhemmin ku esim neitin kans. Eilen supisteli illalla ihan hirveästi ja tuikki tuonne alakertaan ilkeästi ja nää johtuu ihan vaan tästä ilmasta...pitäs muuttaa tuonne jääkaappiin asumaan meillä ku on vielä tuommonen ikivanha Huurre mihin vois mahtuakki :)
Niin tarkoitat Norjanangervoa! Juu sitä ei tartte kauheasti leikellä, se kasvaa noin 1,5m korkeaksi..ite tykkään kovasti noista koivu-ja rinneangervoista. Ovat hienoja syksylläki ku syysvärit on mahtavat! Muuten ovat samanlaisia toisessa kukat on valk ja toisessa v.pun. Eroaa tuosta norjanangervos lehtien muodolla ja siitä että on noin metrin korkuisia maksimissaan..
Vitsit mää ku ajattelin että tuo mun sf-mitta on hirmu iso =D Mää en muista yhtään miten muitten lasten kans, pieni mahahan mulla ei oo koskaan ollu..Mutta saas sitte nähä minkäkokosia nuo meidän masuvauvat sitte syntyessään ovat..
Missäs muut luuraavat? Taitavat lekotella auringosta nauttien :)
Mitä Sirppilselle kuuluu, miten voit?
Ukkokulta sairastaa mahaansa. Eilinen viettettiin päivystyksessä. Mitään ei löytyny muuta ku crp vaan noussu. On menossa parin viikon päästä leikkuriin yhden mahavaivan takia niin meinas lekuri että taitaa olla tulehusta siellä..viimetingassa siis pöydälle menee...Mulla on sitte potilas kuukauden päivät tuossa huolehdittavana.
nani ja pienimies poksista poo 28+0
Onnittelut mamille ja tervetuloa!!
Mä kävin eilen polilla kontrollissa ja tilanne oikein hyvä, jes! Lisäksi, kun rakenneultran jälkeisessä lääkäritarkastuksessa lääkäri totesi "Näyttää olevan tyttövauva" No uusin tieto on, että poika siellä kasvaa, niin selkeesti vehkeet näky ja saatiin kuvakin :D
Nyt mietitään nimiä kuumeisesti ja shoppaillaan vaatteita urakalla. Heti eilen jo pari vaatetta ostinki.
Vointi on vaihtelevaa, mutta näillä mennään ja nyt oikein hyvin mielin taas muutaman viikon kun tietää et kaikki ok ja vauva voi hyvin, painoarvio oli 1,4kg ja keskikäyrän yläpuolella mennään, ihan odotetusti kun meiän kaikki pojat on olleet syntyessään yli 4kg.
Nanille jaksamista tulevaan, toivottavasti miehesi paranee ja toipuu hyvin!
wattu ja pikkuinen 29!
Nyt on kesälomareissut tehty ja paluu arkeen alkaa olla edessä. Nuo meidän 9v ja 7v alkavat olla valmiit kouluun, kun tuntuvat tappelevan lähes koko ajan :)
Paljon onnea Sirppanalle!
Ja Mamille tervetuloa joukkoon mukaan!
Nani: Saapa nähdä saadaanko sama syntymäpäivä vauvalle kuin teidän taaperolla. Mulla kaksi vanhinta on syntyny etuajassa ja kolmas taas puolitoista viikkoa yli. Jospa nyt olis lasketun ajan vuoro :) Ikävä että joudut pistelemään ja mittailemaan sokeriarvoja :( Mulla olis sokerirasitus ens tiistaina. Olin jo viikolla 13 eka kerran, kun äidilläni on diabetes. Silloin kaikki oli ok, saas nähdä miten nyt...
Wattu: Oletko joutunu aiemmissa raskauksissa supistusten takia lepoon vai onko nyt eka kerta? Hienoa kuulla, että kaikki oli nyt tutkimuksissa ok ja painoakin pienellä jo hienosti. Aika hienon sukupuolenvaihdoksenkin oli vauva ehtiny tehdä :)
Cedarfalls: Meillä on sama juttu, että tytön nimiä löytyisi vaikka kuinka ja pojan nimiä on tosi vähän. Jännättiin viikonloppuna, kun miehen veljen esikoispoika sai nimen, että voi kun eivät antaisi meidän ainokaista mielessä olevaa pojan nimeä. Onneksi ei käyny niin :)
Täällä masu kasvaa ja liikkeet voimistuu. Istukka on mulla ihan edessä, joten tunnen vain alhaalla ja sivulla potkut. Iltaisin sängyssä maatessa on jännä katsoa masua, kun keskellä tapahtuu hirmuinen mytke, mutta en tunne sitä. Ihan uusi tilanne mulle, kun kaikissa kolmessa aiemmassa raskaudessa istukka on ollu takana.
Nyt kun alkaa lähestyä ne ajat, että vauva voisi selviytyä, jos syntyisi jo nyt, niin uskallan taas vähän enemmän nauttia raskaudesta. Kyllä se keskenmeno vaan jättää jälkensä!
Mukavaa viikonloppua kaikille!
kinuski ja herra neliapila 23+6
Pitkästä aikaa..
Cedarfalls, Kinuski ja Mami: tervetuloa mukaan ja onnea odotukseen!
Ihanat nimet AJ:n ja Taraldin pojilla. Onnea pikkuisille nimistä!
Nani ja Wattu ovat jo kovin pitkällä odotuksissaan. Loppu jo lähestyy, vaikka ne viikot vasta pitkiltä tuntuvatkin. Ihania ultrakuvia olitte laittanut aiemmin tähän ketjuun. Miten suloisia pikkuisia teillä siellä onkaan.
Watulle tsemppiä supisteluihin ja estelyihin. Eikös teillä olekin nyt jo teidän keskosen syntymäviikot ohitettu? Ainakin jo ihan hyvillä viikoilla olette jos pikkuherra nyt lähtee syntymään, mutta toivottavasti pysyy kuitenkin masussa vielä viikkoja.
Aamuhaamustakin oli kiva kuulla. Herttaisen ja meidän Sirun ikäero ei tunnu enää kovinkaan suurelta. Siru täyttää puoli vuotta ensiviikolla.
Siru onkin aika pienikokoinen, nyt 6kk neuvolassa pituutta oli 61cm ja painoa 6430g. Kääntyilee ja pyörii kuin väkkärä ja nyt nousee konttausasentoon ja nytkyttelee vauhtia. Hänellä on jo kaksi hammasta ja hän hymyilee kovin kaunista hymyä.
Minun uutiseni eivät sitten olekaan niin onnellisia. Keväällä olen kokenut lisää vastoinkäymisiä. En ole edes toipunut vauvamme kuolemasta, kun ystäväni kuoli hoitovirheeseen sydänleikkauksessa. Menetin myös rakkaan isoäitini alkuvuodesta. Olen teeskennellyt iloisempaa ja reippaampaa kuin olenkaan. Oikeasti olen ihan rikki.
Enkelivauvamme täyttäsi kaksi samana päivänä kuin Siru täyttää puolivuotta. Viimevuoden tapaan meinasin tehdä täytekakun, tällä kertaa on kuitenkin ilonaihettakin. En vaan voi hyväksyä vauvamme kuolemaa, tekisin mitä vaan jos saisin hänet elossa, saisin yhdistettyä meidän perheen sellaiseksi kuin se kuuluukin.
Ompulle vielä tsemppiä jos käyt lukemassa. Älä masennu näistä minun kirjoituksista. Välillä tuntuu tosi pahalta, välillä vähän paremmalta. Mutta ajan kanssa se helpottaa. Nämä syntymäpäivät tuntuvat kaikkein pahimmilta :(
Vauvakuumeesta: tai sen puutteesta. Minulla ei vauvakuumetta enää ole. Ehkäpä meidän lapsiluku on lopullisesti täynnä. Olen pähkäillyt sterilisaation ja hormonikierukan välillä. Rakastan vauvoja, raskaanaoloa ja pieniä potkuja masussa, mutta nyt yritän luopua ajatuksesta että vielä joku päivä niitä taas kokisin. Keskenmenoja, kaksi keskosta ja kohtukuolema on jo koettu. Onneksi viimeinen raskaus saatiin kunnialla loppuunasti. Tähän on hyvä lopettaa.
Palaan taas takavasemmalle. Onnea kaikille!
Aotearoa
Kiva kuulla susta Aotearoa! Kauheita olet kokenut ja niin lyhyen ajan sisällä :(
Vaikea edes yrittää kuvitella, miltä susta tuntuu...itse kun ollut ihan rikki meidän tapahtumista ja meillä on kuitenkin lopputuloksena terve pikkuinen tuossa.
Tänään aamulla ohitettiin yksi etappi, ne OIKEAT viikot, virallisestihan ne meni viikko sitten, nehän oli mulla väärin ja TAYS:ssa asia vahvistettiinkin.
Tänään on jostain syystä ollut itkuisuutta, tiedä sitten miksi, mutta kyllä se tästä!
Poika syntyy täysiaikaisena ja piste :D
wattu ja pikkuinen 29+1
Hei kaikki!
Kiitos taas toivotuksista, olettepa te kaikki ihania! Täällä onkin kiva kirjoitella.
Nanille ja Watulle toivotetaan siis rauhallista oloa, älkääpä rasittako itseänne liikaa ettei kovasti supista.
Aotearoa on kokenut kovia, mutta onneksi ilonhetkiäkin on. Kaikkea hyvää pienelle Sirulle!
Sirppanasta ei olekaan kuulunut aikoihin mitään - lupasit tulla kertomaan pienokaisesta!
Kinuski, meidänkin lapset ovat selvästi jo valmiita kouluun ja päiväkotiin, koko ajan tulee riitaa ja toista pitää ärsyttää.
Onko teillä muillakin tällaista?
Nyt taisin jonkun unohtaa - kuka se on? Pahoittelut, täytyy varmasti ensi kerralla kirjoittaa asiat ensin muistiin ennen kuin ryhtyy naputtelemaan.
Omaa napaa, kävin viikolla ensimmäisessä ultrassa ja siellä liikkui aktiivisesti pieni ihminen! Vilskettä riitti ja mitat ym. saatiin otettua. Kaikki vaikutti olevan hyvin. Pahoinvointi on ehkä vähän helpottanut, mutta väsymystä riittää. Minulla on vielä viikko lomaa jäljellä, katsotaan sitten, miten töissä asiat sujuvat.
Ihanaa odotusta ja vauvanhoitoa kaikille!
Cedarfalls
Enpäs ole tänne muistanu mitään kirjotella, kun marrasmasujen kanssa siirryimme tonne ryhmien puolelle.
Mutta mulla on odotus mennyt oikein mukavasti, jos ei lasketa mukaan närästystä, selän kolotuksia, hemban ja verenpaineen laskuja. Mutta mitään isoja juttuja ei ole ollut. Kesä nyt on ollut hieman tuskainen, jos on ollut kuumaa, mut aikalailla helteet oltiin rannassa lasten kanssa ja minäkin kovasti järves lutasin. Nyt en enää pääse, kun en viitsi ostaa enää isompia uikkareita, ja kaikki normit käyny pieniksi :D
Kaikissa ultrissa on kaikki ollut vauvalla hyvin, on kehittynyt juuri niin kun pitää. Ja niin normi rakenne ultrassa kuin yksityisellä 4d ultrassakin, todettiin että meille on 3 pieni tyttö tulossa. Ei siis saanut poitsu vieläkän veikkaa itelleen :D
Nyt olis sit jäljellä vielä ne ehkä rankimmat 3kk. Ja mulla on kauhee pesänrakennus vietti heränny. On käyty kämppä lattiasta kattoon läpi. Ja jo on melkein kaikki hankinnat vauvalle tehty. Jotain ihan pikku juttuja puuttuu. Voi tulla mulle pitkä syksy, tosin tätä odotusta helpottaa ens kuun alussa kotiutuva karva lapsi :)
Meil oottaa niin lapset kun äitikin jo kovasti ensi viikkoa, ja koulun, eskarin ja kerhon alkua. Saa itselleen pari kertaa viikos vapaat aamu päivät, kun nuorinkin on seurakunnan kerhossa.
Mutta yritänpä olla hieman aktiivisempi tälläkin puolella :)
Myrtti85 & Prinsessa 26+6
Tässä vielä kuvaa, minkä kokoiseks sitä ollaan tässä kasvettu:
Meillä oli vklp ristiäiset ja poika sai etunimekseen Jan, joka lausutaan ruottalaisittain Jaan. Vaikka ilma oli aivan sikakuuma, nii poika vaan nukkua posotti kastepuvussaan, mutta muuten sitten olikin hereillä melkein koko päivän - eilisen sitten otti takasin ja nukkui koko päivän :) Samana päivänä juhlittiin meän 5 vuotiasta, nii sain kaks kärpästä samoilla hommilla. Seuraava "potilas" onki sitten ens kuun lopulla vuorossa.
6 vko neuvolassakin tuli käytyä ja pojan paino 5,5 kiloa ja 57 senttiä eli hyvin oli kasvanut. Poskista löytyy kokoa ja kaksoisleukaa myös.
Sirppanalla on varmasti tuskallista nukkua, ko mulla itelläki ahistaa nää kelit. Itteä hikoiluttaa aamusta iltaan, huoh!
Jahas, nyt tytöt ottaa matsia - gotta go!