..\¤..¤/..KISSANKULMAN KESÄ..\¤..¤/..
Kommentit (56)
Nani, meillä siis vasta maat levitetty suurimmaks osaks ja niille aluille nyt ruoho kylvetty. Eilen piti sataa koko päivä ja kaivinkone lähti ketjujen vaihtoon ku ei sateella viiti sotkee, mutta kuinkas ollakaan, ei satanut kun vasta illalla ihan pikkasen! Noh, maanantaina se tulee tekeen työt loppuun, ellei ny sada.
Tänään sais ny kyllä sataa hyvin, ettei tarvi kastella ite.
Lasten leikkipaikan pohjat on tehty, hiekka vielä ja hiekka"laatikon" kivet siirtää siihen, eli sellaset paksut leveet kivet, miten niitä ny kuvailis...niistä kuitenki se kehikko ja sinne hiekka sitten ja siinä alueella on muutenki hiekka. Leikkimökki tuotiin eilen paikoilleen ja maalaan sen heti kun säät sallii.
Istutuksia oon vähän miettinyt mutta yhtäkään kukkapenkkiä en tänä kesänä tee, unkarin syreeniä (hehee) tulee ainakin yksi raja tänä vuonna laitettua, ei haittaa haravointi meitä ja mun kärsivällisyydelle oikein hyvä raja aita kun kasvaa äkkiä. Mun mummo on eläkkeellä oleva puutarhuri, eikä tajua miks haluan juuri sitä ;)
Yhden mokanki jo tein eilen kun nakkelin ruohonsiemeniä innoissani...unohdin rajata tulevan kasvimaan! Nooh ei vakava moka mut ärsytti :) Kasvimaakin on ensvuoden juttu, paitsi valkosipulin osalta.
Mulla on myös iso maha, aina se on äkkiä näkyviin tullut ja ollu näillä viikoilla valtava mutta ei se ny sitte lopussa sen isompi oo ku yleensäkkään viimesillään olevilla. Musta on kivaa kun on niin selkee vauvamaha jo, saapa siitäki nauttia kauemmin kun hyvissä ajoin kasvaa esiin ;)
Ymmärrän tuon sukupuoliasian! Me aiotaan rakenneultrassa kysellä ja mullahan on lääkäri perään joka ultraa myös et kaks mahista kysyy ja toki ultria on myöhemminkin. Ei se sukupuoli nyt pääasia ole tokikaan, mutta kuten sanottu olen kärsimätön.
Mä ootan myös lokakuuta, jännittää ja hirvittääkin et miten kaikki menee, toivottavasti hyvin ja saadaan terve täysiaikainen vauva!
Nyt meiän pieni neiti kaipaa maitoo ja päikkäreitä kun herättiin aikaisin.
wattu ja pikkuinen 20+1!
Piti vallan tulla kurkkimaan mitäs tänne kuuluu ja puolivälit jo poksuillee täällä - mihin tää aika oikein katoaa?! Meänkin pikkumies on kohta 3 viikkoinen. Aivan mahoton syömään ja ekan viikon painosaldo olikin +300 grammaa, ko neuvolassa käytiin. Nyt on kaksoisleukaa ja poskia tullut oikein kiitettävästi. Ja mikä ihaninta, saapi nukkua jo ulkona ja sellaset pari, kolme tuntia vetasee unta palloon siellä. Hieman on hakusessa tälle meän toukovauvalle toi pukeutuminen ulos, ko meän muut muksut syntyneet pääosin loppukesästä/syksyllä. Nii ja nimikin on vielä ihan kokonaan hukassa - usein oon huomannut kutsuvani vauvaa meän 2 veen pojan nimellä :DDDDD
Noista pihahommista, että meillä on vieläkin piha tekemättä, vaikka talo onkin rakennettu jo 4 vuotta sitten. Tosin viime kesänä saatiin terassit valmiiksi, joita on noin sata neliötä. Mehän asutaan ns. maalla eikä sinällänsä oo mitään kiirettä - piha tulee kahteen tasoon ja yläkertakin pitis rakentaa lämpimäksi. Eli hommaa riittää täällä myös :) Mutta onneksi mie oon oppinut löysään tosta "mulle kaikki heti"-asenteestani. Se helpottaa kummasti! Suunnittelutkin on vielä melko vaiheessa, mutta pääasia, että lapsille on hiekkis ja leikkimöksät valmiina ja käytössä :) Viime kesä mulla menikin ton leikkimöksän kanssa, ko maalasin sitä ja sisustin.
Ai joo ja jos muistatte sen, että mun veljeni saa kaksoset - no ei saa enää :( Toinen kaksosista oli menehtynyt, ko veljenvaimoni kävi rakenneultrassa. Koitin olla kovasti tukena, ko viime viikolla nähtiin ja ite saman kokeneena oli jotenkin vaikeaa olla olkapäänä, kun toinen oli niin järki-ihminen, ettei tunteitaan näyttänyt asian suhteen.
Vointeja teille! Nyt joku tissitakiainen mua taas huutelee...
Mähän alan kunnostautuun tän kirjottelun suhteen ;)
Me ollaan nyt kuus lapsinen perhe ainakin kuukauden verran, mun kummityttö tuli tänään meille kesälapseksi :) Oli viime kesänäkin kuukauden.
Olipas A-J:n veljen perheessä kurja uutinen :( Mulla edellisessä raskaudessa oli ensin kaksi, ei enää np-ultrassa ja olin kyllä alkuun haikein mielin.
Meillä ei oo terasseja vielä tehty, tehään ainakin yksi kyllä tän kesän aikana.
Lasten leikkimökki palas meille reilu 2v tauon jälkeen perjantaina ja eilen sen maalasin saman väriseksi kun taloakin maalataan, valkoset osat oottaa vielä.
Kaivinkoneeseen ei oltu saatu ketjuja vaihettua vlopun aikana, joten se tuleekin "vasta" huomenna.
Nanilla onki pian rakenneultra, mun pitää malttaa viä ensviikkoon, onneks noita liikkeitä tuntuu hyvin niin ei sen suhteen jännitä, mutta niin kiva nähä pikkuinen :)
Nyt pöperöä lapsille...
wattu ja pikkuinen 20+3
Nyt tulee vain omanapaista viestiä ku en tässä välissä ehi enempää. Ollaan oltu koko viikko tuon 4v kans OYS:ssa foniatrian osastolla niin kaikki hommelit on tekemättä. Oulun reissulla tuli sitten myös muutakin tehtyä ja tässä olisi siitä hieman juttua!
Eli ke tosiaan käytiin rakenneultrassa. Ultraaja oli tosi mukava ja ammattitaitoinen! Pikkumiehellä on kaikki mallillaan, hyvin liikkuvainen oli koko ultrauksen ajan joten nähtiin hänet joka kulmasta. Tosiaan poika se on satavarmasti siitä ei ole mitään epäilystä! Painoarvio oli 385g ja muutenki keskikäyräinen vauveli on.
Saatiin pikkuisesta mukaan levyllinen kuvia ja videopätkiä (8kpl) ja niitä oon nyt tän aamun ihaillu! ;) äitin sydän on taas pakahtua siitä hurjasta määrästä rakkautta mitä toinen voi "aiheuttaa" on se niin sulonen paketti tuo meidän "Jamppa" =D
Koitan linkittää yhen kuvan tänne jos se onnistuu..
nani ja Pikkumies 20+4
Mihin ovat kaikki kadonneet?!? :( Huhuu myös kaikki uudet tulkaa vaan reippaasti mukaan!! Täällä siis kasvatellaan suurperheitä ja/tai sen äitejä!!
Watulle tulin onnea toivottamaan keskiviikon ultraan! Saas nähä kumpi siellä sun masussa köllii :) Miten teillä muuten nuo sukupuolet menee?
A-J: voi kurjaa minkä uutisen veljesi perhe tai te kaikki olitte saaneet..voi pientä enkeliä ;(
Mää oon miettiny niitä klipsijuttuja...oisko sulla antaa ruusuja ja risuja siitä..olitko kauan kipeä, millaset arvet sait, yms? Itelle ku ne tän raskauden jälkeen pitäs laitattaa niin kaikki tieto ois plussaa...mulla noita arpia mahassa on jo kivasti ennestään: pitkä ja pysty sektioarpi ja sitte melkein 20cm pitkä umppariarpi...tekeeköhän ne uuden reiän vai kelpaiskohan toinen alkuunsa? :)
Sirppanalla ei enää montaa viikkoa mee ku vauva syntyy :)
Tänne ei ihmeempiä, talojuttuja pitäs tehä nyt ku luvat saatiin virastoon käsiteltäväksi..varmaan pitäs alkaa lotota jotta tuo saataisiin joskus maksettua :o
Siskon la on perjantaina...taitaakohan taas mennä yli..
nani ja pikkumies 21+0 poksistapoo!
Nani:Onnittelut hyvistä ultra kuulumisista. Ihana kuva. Hienosti näkyy varpaita, sormia ja kaikkea. =)
Wattuvarpaan ultra kuulumisiakin jännityksellä odotetaan.
A-J:n veljellä ikäviä uutisia ultrassa. Harmi, että toinen kaksosista ei ollut jaksanut kasvaa. Toivottavasti toinen jaksaa loppuun saakka.
On: Väsymys on tajutonta. Hemppa oli kuitenkin noussut ihan kivasti, mutta väsymys siis johtunee nyt jostain muusta. Ihan hirvittää miten väsynyt sitä onkaan sitten vauvan syntymän jälkeen. Nyt tämän jälkeen on kyllä aihetta olla todella tarkkana ehkäisyn kanssa, että ei tämä perhe vahingossa lisäänny enään.
Vika neuvola lääkärikin oli ja kaikki oli ok. Paikat oli pehmenneet, lyhentyneet 1,5cm ja aukikin oli paikat, mutta auki kohdalla oleva merkintä oli vaikeasti tulkittava.
Heräsi toive, että ei ihan heinäkuun puoliväliin saakka tarttis kärvistellä mahan kanssa.
Paikat kiukuttelee. Vähäsenkin kun touhuaa/kävelee tms niin johan koskee ja vihloo joka paikkaan.
Kaikki on tekemättä eikä edes kauheasti huvita. Sänky pitäs laittaa ja vikat vaippa hankinnat yms tehä. Onneksi alku raskaudessa jaksoin haalia kaikkia tarvikkeita, koska jos nyt pitäisi lähteä etsimään tarvikkeita niin jäisi hommaamatta kun ei kiinnosta eikä jaksa.
Sairaalakassikin pitäisi pakata. Huoh. Tuntuu hieman kurjalta kun ei kiinnosta ja huvita mikään homma. Vauvan vaatteiden pesu ja viikkaaminen kaappiinkin oli ponnistelujen takana ja oli ihan huono-omatunto kuin pettäisin tulokasta kun ei ollut sellaista tunnetta kuin edellisillä kerroilla.
Olipas masentavaa tekstiä. Jaksuja kaikille ja vähän pirteämpää mieltä.!
Sirps rv 35+3
Hei kaikki!
Uskaltaudun taas mukaan, jotkut saattavat kuumeilupuolelta muistaakin :)
Eli puolen vuoden yrittämisen jälkeen meille on tulossa neljäs lapsi! Laskettu aika on helmikuussa eli tämä on vielä aivan alussa. Olemme tässä lähes vuoden myyneet asuntoamme ja etsineet uutta ja suunnilleen samoihin aikoihin, kun allekirjoitimme kauppakirjan, tämä päätti liittyä joukkoon :) Kärsivällisesti siis ilmeisesti odotti, että asuntokaupat saadaan ensin tehtyä. Me asumme kaupungissa kerrostalossa, joten pihahommia ei tehdä, mutta noin kuukauden päästä muutetaan.
Pahoinvointia jo on ja väsymys valtava, joka päivä tekisi mieli ottaa päiväunet. Töissäkin on vaikea keskittyä, varsinkin nyt, kun täytyy skarpata, ettei salaisuus vielä paljastuisi.
Lisää myöhemmin - hyvää odotusta kaikille!
Cedarfalls
Kaikki näyttäis olevan hyvin ja tyttövauva tulossa :D Olo on oikein helpottunut, toivotaan että kaikki pysyykin hyvänä rv 26 on seuraava aika.
Niin ja nanille onnittelut, kaikki hyvin teilläkin! Hieno kuva.
wattu ja pikkuinen 21+5
Unohdin ihan toivottaa Cedarfallsille onnea plussasta ja tervetuloa!
Myös äipän 1v Jonille onnittelut :)
Se olis taas viikonloppu (justhan se oli!) Kivaa kun aika menee nopeeta, minäkun sattuneesta syystä odotan syksyä.
Synnytys on viimepäivinä pyörinyt paljon mielessä, että kummallakohan tyylillä pikkuinen ulos tulee ja meneehän kaikki hyvin jne jne.
Minkälaisia juhannus suunnitelmia teillä on?
Me ollaan kotona ja saunotaan, grillaillaan ja ollaan vaan. Mun pikkusisko on meillä kesälapsena ainakin tämänkuun.
Me ei tehdä edes mitään kesälomareissua, sellasta yönyli kestävää, mulla on ne maagiset viikot (kun tyttö keskosena syntyis siis) just sillon kun miehellä loma alkaa. Ei ole vielä ainakaan mitään reissuja kielletty, mutta minen uskalla! Tehdään päiväretkiä ja korvataan tämä lapsille sitten enskesänä :) Onneksi tässä pienten ajomatkojenkin päässä on ihan riittävästi kaikkea kivaa ja tuntuvat asian ymmärtävän, kun selitin.
Kovasti meillä lapsetkin vauvaa odottaa 3vanhinta toivoo pikkusiskoa ja pikkuherra 4v toivoo pikkuveljeä. Syy sisko toiveeseen näillä kolmella on tämä pikkuherra 4v ;) Melkoinen kovapää, onneksi hyvin usein myös oikein herttainen, mutta kun sattuu toinen vaihde päälle niin helisemässä ollaan, tiukkana saa olla, ettei ihan mee hösseliksi kaikenaikaa.
Osaapa ainakin puolustautua, ei ole mikään helppo uhri kiusattavaksi niinkun isoveljensä...
Ainiin ja nyt kun näistä lapsistani tässä tarinoin, niin muistelen lukeneeni, olikohan se nanin viestistä että miten sukupuolet jakaantuu meillä. Poika, tyttö, poika, poika ja tyttö. Vanhin menee kuudennelle, seuraava aloittaa ekaluokan, sitten kolmas eskarin ja neljäs kerhon! Huhheijaa kun kasvavatkin nopeeta! Täältähän vallan porukka katoo aamusin ja mä jään pian yksin! ;) Kerholaisen kerhoaika otettiin 13-16 ja ihan vaan siksi ettei oo mulle liian tyhjä talo, vaikka tyttö 1v munkanssa kotona onkin ja vauvakin tulossa :D Ainakin eskarilainen tulee kotiin kun kerholaisen vien kerhoon ja eiköhän tuo ekaluokkalainenkin, eikai ne päivät yhtä pidempään ole.
Jaahas, mun viereen tultiin haisemaan....
wattu ja pikkuinen rv22
Moikka Ceralfalls!! Ja hurjan paljon onnea plussasta! Mukavaa, että pääsit mukaan tänne puolelle! Mahtavasti kaikkea mukavaa sattui yhtä aikaa elämässänne!!
Wattu: ai että ihana kuva, toinen on niin sulonen! Onnea tyttölupauksesta ja siitä että kaikki oli hyvin! Teillähän menee sitte sukupuolet nyt tasan! Aika tosiaan menee äkkiä! Miten ihmeessä tuo mun vauva menee kohta autokouluun!?!?!?
Kuulostaa samanlaiselta teillä olevan ku meilläkin! 12v toivo siskoa juurikin tuon meidän 4v pojan takia,on semmonen rämäpää yms. ettei tosikaan! Esikko on itse rauhallisuus ja välillä saanu kiusaamisesta kärsiä, mutta nyt ku on 17v niin kyllä sieltä temperamenttiaki ja itsensä puolustamista näyttää löytyvän..onneksi..
Äipän Jonille 1v onnittelut!
Voi Sirppis! Mikähän se nyt noin väsyttää (ootko kokeillu jotain vitamiinijuttuja yms., saatko nukuttua hyvin / tarpeeksi (joo hyvä ja retorinen kysymys) ?)
kurjaa ku joutuu tuntemaan huonoa omaatuntoa..mutta et sää mitenkään laiminlyö tulevaa tulokasta, sitä mennään vaan omien resurssien ja jaksamisen mukaan! Se pieni on niin pienestä tyytyväinen! :)
Koita vaan mennä sen mukaan miten jaksat, jospa sitä energiaa latautuu sitten synnytyksen jälkeen!?! Hurjan paljon haleja ja jaksuja! Pian vauvasi syntyykin!
Täällä ootellaan vauvauutisia! Sisko lähti aamulla synnyttämään, LA oli pe. Äsken tuli viesti että epiduraali oli laitettu, vaikka klo12 oli vasta 3cm auki. Asuvat tuolla P-Norjassa joten siellä pitää hyvissä ajoin lähteä jos meinaa päästä kunnon sairaalaan ja saada esim. kivunlievitystä.
Juhannuksena ollaan kotosalla nyt ku kerta asutaan täällä missä muutki :) Ke tänne tulee esikon tyttöystävä, To pitää käydä päiväseltään E-Suomessa pihahommissa (semmonen vahaan 1000km lenkki) ja pe varmaan ukkokullan vanhempien mökillä (missä ei tod kauempaa olla ku apella on taipumusta tuohon viihteen puolelle, tai en tiiä kenen viihdettä se on ku toinen tolleen ottaa..?)muuten varmaan ollaan ja köllötellään..
Mulla on kans tuo synnytys monesti mielessä...alkanu lähinnä pelottamaan kuinka nopsa se voi olla...lähenkö käynnistykseen vai ootanko suosiolla luonnollista. Ambulanssin tänne saa 5-15min riippuen siitä missä valmiudessa ovat. Ystävä on ensihoitajana täällä ja suositteli lanssin tilaamista mutta jos viimes synnytys kesti 35min niin jos lanssin tulossa kestää tuo 15min niin lapsi tulee lanssiin..matkaa synnärille meiltä on 20min..ja hirveästi mua ei innosta autoon synnyttää...Mutta joka tapauksessa nlatäti sanoi että laittaa läheteen synnärille rv36 paikkeille niin miettivät siellä miten tehdään...mutta ei se mun mielelle anna tässä vaiheessa rauhaa ku sitähän pitää jo miettiä ja murehtia tässä vaiheessa eikö vaan!?
ON: kävin just nlassa...kaikki muuten hyvin paitsi tuo turkkasen paino nousee ku itestään! P...t!!! Ottaa niin pannuun ettei oo tosikaan...Hb oli vähän noussu, saan jättää toisen rauta-annoksen pois. RR oli mainio vaikka turvotusta (nostaa mulla tuota) on paljon heti ku vähän kelit lämpenee...Sf-mitta oli hurjat 25cm :o!!!
Kelaa varten sain todistuksen, hakemus tehtävä netissä. Nyt mietinkin että jospa oottelis sitä äippäavustushakemuksen tekemistä tuonne elokuulle asti ja yrittäis saada sen uuden paketin vaikka en kyllä usko että uutta pakettia meille tulee ku varmaan kaikki venyttää hakemustaan jotka vaan pystyvät :)
Voikaahan hyvin!
nani ja pikkumies tasan 22!
Hei kaikki,
kiitos Nanille ja Watulle toivotteluista, kiva olla tälläkin puolella!
Meillä on siis 6-vuotias tyttö, 4-vuotias tyttö ja juuri 2 täyttänyt poika. Mies toivoisi kovasti tyttöä, koska meillä olisi sille jo nimi valmiina - poikien nimiä on meidän niin paljon vaikeampi keksiä, entä teidän mielestänne?
Juhannusta vietämme vähän eri suunnilla, mies meni lasten kanssa jo mökille ja minä käyn ystävän luona juhannuksena ja menen vasta sunnuntaina mökille mukaan.
Mukavia juhlapyhiä kaikille ja hauskaa juhannusta! Hyvää vointia kaikille!
Cedarfalls
5+2
Cedarfalls: Tervetuloa mukaan. =)
Watulle: Onnittelut tyttö lupauksesta ja hyvistä ultrakuulumista.
Nanillakin viikkoja jo kivasti kasassa. =)
On: Pikaisesti ajattelin poiketa kulmilla näin loppu metreillä. Väsymys hivenen hellittää kunhan vaan saan nukuttua pienet päiväunet aina kun siltä tuntuu. Yöt on kyllä ihan hanurista. Parin tunnin välein herään vessaan, hikoiluun, närästykseen tms vaivaan.
Maha on iso ja vauvakin omasta mielestä tuntuu jo ihan hyvän kokoiselta.
Nyt oli pikkuinen asettunut jo lähtö asemiin mikä ilmeisesti lisää mun kipuja. Kävely ja kaikki on tosi vaikeaa. Lonkissa issias tyyppistä hermo kipua ja nivuset on ihan tulessa. Mitään ei kärsi tehdä.
Haluisin jo synnyttämään.
Tilanne on kuitenkin jo lupaava kun paikat on lyhenneet, pehmenneet ja hieman auenneet ja nyt vielä tuo lapsikin jo aika alhaalla.
Näillä kivuilla ei kyllä toivoisi enään montaa viikkoa menevän.
Pinniksenkin sain pois stressi listalta, vaatteetkin viikkasin ja lajittelin kokojen mukaan ja nyt enään olisi sairaalakassi pakattavana. Huoh sen kun jaksaisi tehä.
Prinsessaani jo kovasti nähtäväksi toivoisin.
Oikein ihanaa ja rauhallista juhannusta kaikille kissankulman rouville!
Sirps ja tyllerö rv 36+5
Heippa tänne!
Olen tainnut viimeksi toukokuun puolella ehtiä mitään kirjoittaa, siis kevätpinoon. Aika kuluu hurjaa vauhtia, Herttainen täytti eilen puoli vuotta! Joulusta tuntuu olevan iäisyys, vaikka toisaalta se tuntuu olleen ihan äsken... Pieniä vauvanvaatteita olen laitellut pois, lahjoittanut siskolle joka saa pitkän odotuksen jälkeen syksyllä vauvan. Kun Herttis on meidän viimeinen vauva, niin tuo siskon tulokas tuntuu sitäkin suloisemmalta.
Täällä ei tänä vuonna ole isoja pihaprojekteja, mutta aina jotain pientä: kukkien laitteluita, kasvihuoneessa pypertämistä ja milloin mitäkin.
Herttainen on varsin tanakka tyttö: pituutta 64cm ja painoa 8,3kg! Puuro maistuu, mutta myös maito. Vielä ei käännytä, mutta mahallaan näyttää kohta liikkeelleen lähtevän. Kovin hymyileväinen mussukka, joka kyllä osoittaa myös, jos elämässä on epäkohtia...
Ihania ultrakuvia oli täällä, oliko Nanilla ja Watulla. Tsemppiä viimeisille metreille Sirppanalle. Ja ihan kaikille oikein mukavaa juhannusta!
T:Aamuhaamu ja Herttainen
Ihanaa kun on koti puhdas ja pölytön, saa nyt vaan olla ja herkutella, tai minen kai sais herkutella mut herkuttelenpa silti vähän ainakin...
Kiva kun tänne on tullut uusia kuulumisia, niitä on aina kiva lukea. Sirppanalle kovasti jaksamista loppumetreille, kyllä se vauva pian on sylissä!
Mites nanin siskolla synnytys meni ja kumpi tuli?
Mulla on maanantaina neuvola ja saan kelan paperit, aion myös viedä elokuulla viimetippaan, vaikka taitaa niin tehä moni muukin ja vanha pakkaus tulee. En oo koskaan "kikkaillut" vaan ottanut ilolla sen minkä saa, mutta nyt mulla on jo ne kaikki kivoimmat vaatteet siitä tällä hetkellä jaossa olevasta, siks haluisin uuden.
wattu ja pikkuinen rv23!
Ja meikäläinen täälä yksin kuppaa hereillä, ko muut nukkumassa :D Pitkästä aikaa ihan yhtäkkiä havahduin, etten oo täällä käynyt aikoihin, joten nyt piti korjata tilanne :)
Aivan aluksi, että aivan ihanat ultrakuvat Nanilla ja Watulla, awwwww! (ei iskeny ihme kyllä uutta vauvakuumetta, hih!)
Ja Nanille vastausta tosta operaation jälkimainingeista eli kyllä mie muutaman päivän söin särkylääkettä siihen kipuun, joka oli sellasta villiä. Vaikka haava ei oo iso, nii kipu oli sitäkin isompi, mutta silti siedettävää, ko se oli pakko kestää. Se kipu oli sellasta arkuutta ja piti tosiaan ihan rauhassa ottaa esmes lattialta tavaraa, jos jotain sinne oli mulla tippunut. Mulla on tollanen alle viiden sentin mittanen siisti arpi tossa navan alapuolella ja eiköhän se siitä ajan myötä vaalene sitten. Mutta kyllä mie oon nyt tyytyväinen, että operaatio tuli tehtyä samalla siellä synnärillä, nii ei tartte eri reissua sitä varten tehä.
Sirppanalle sinne oikein paljon lisää virtaa ja jaksamista viime metreille :)
Cedarfalls - tervetuloa! Täällä on ihana porukka, että tänne vaan!
Ja mitäs tänne - jäppinen kasvaa kovaa vauhtia, ainakin syömisensä perusteella. Nyt on ikää sen 6 viikkoa, mutta 1 kk neuvolassa oli mitat: 4860g ja 55,5 senttiä. Eilen sain ensimmäisen hymyn pojalta ja kylläpä se lämmitti syvällä sydämmessä. Oma tahto on härkäpäisen kova eli mulle heti nyt ja kaikki, kiitos! Ristiäiset on meillä viikon päästä eikä nimestä hajuakaan! Toinen ja kolmas nimi on mulla itellä jo päässäni, muttako tuo mies ei sano juuta eikä jaata nimihommiin, plaah! Sisarukset haluaa kilpaa pitää sylissä ja hoitaa, että ihan pitää jo hieman toppuutella isompia lapsia. Ihana pieni mies se on!
Mutta nyt pitää vissiin itekki vääntyä unilandiaan, son morot! Ja vointeja teille masukkaille!
Mäkin tulin pitkästä aikaa kurkkaamaan tänne et mitä teille kuuluu :)
Tänne oli laitettu ihania ultrakuvia! ja niin ku AmaliaJoel kirjotti ni ei oo mullekaan enää iskeny vauvakuume vaan nyt on sellanen olo et tää vauva on tosiaan meijän perheen kuopus.
Onnea Joni 1v ja Herttainen puol vuotta! Niin se aika vaan menee...
Meijän vauva oli puolentoista kuukauden iässä samaa kokoa ku AmaliaJoelin vauva kuukauden ikäsenä eli painoa oli 4680g ja pituus 55,5cm. Ristiäiset oli pari viikkoo sit ja nimeks pojalle tuli Noa. Tsemiä teille nimen miettimiseen AmaliaJoel! Meilläki oli tosi vaikeeta löytää kumpaaki miellyttävä nimi.
Nyt lähen viemään pikkumiestä nukkumaan! Aurinkoista kesää kaikille masun tai vauvan kanssa :)
Tarald ja Noa (syntynyt 12.5.2012)
Onpas kissankulmilla ollut hiljaista.
Amaliajoelin ja Taraldin kuulumisia oli kiva lukea. Niin ne vauvat kasvaa ja aika menee hurjaa vauhtia. Nauttikaa pikkuisista.
Ehkä Amaliajoelkin saanut jo nimi ongelman ratkaistua. On se vaan vaikea operaatio valita hyvä nimi.
Mitäs muille kuuluu? Kesä kiireitä?
On: Täällä keikutaan yhä maha pystyssä.
Alkuviikosta kävin hyvinkäällä synnytystapa-arviossa jossa todettiin, että vauva olisi vain hikisen 3kg, mutta koska kaikkia mittoja ei saatu hyvässä asennossa ei lääkäri itsekkään ihan luottanut mittaus tuloksiin ja käteen tuntui kuulemma kookkaammalta. Käynnistänyt olisi jos olisi paikat ollut tarpeeksi auki, mutta kun ei ollut tarpeeksi auki kalvojen puhkaisuun niin nyt on uusi aika taas alkuviikosta.
Minä niin toivon, että paikat olisi riittävän kypsät. Olo on mitä karmein. Kävely on niin tuskaa kuten kaikki muukin ja turvotus on jotakin ihan mahdotonta. Yöt on niin hikisiä ja hankalia, että alkaa huumori loppumaan.
Lääkäri hieman pyöritteli kalvoja tutkimuksen yhteydessä ja elin toivossa, että olisi sillä lähtenyt vauva tulemaan vaan ei. Sen illan olin vaan entistä kipeempi.
No ei tätä enään kauaa voi olla jäljellä. Voiton puolella.
Sirps 39+1
Väsäsin sitte uuden pinon ku niin se vaan kesäkuuki alko!
Kiitos Omppu! Hurjan paljon voimia sulle vielä laitan..
Isot hatunnostot sulle ku jaksat pussikuurilla mennä! Ei musta ois siihen vaikka painoa pitää pudottaa se 30kg!! Pelottaa ihan turkkasesti paljoko lisää tämä jättää..Oon vaan niin täynnä kaikkia (epäonnistuneita) diettejä, mikään ku ei tunnu toimivan vaikka kaikkensa antaa..
Wattu: onnittelut poksista vaan eli puoli välin krouvin saavuttamisesta!! Mulla on välillä sellaisia hetkiä että vau! jopas viikkoja onki tullu reippaasti toistaalta taas "äh" miten mää jaksan lokakuun loppuun oottaa, vielä!!
Vitsit ku mulla lähti ihan yhtäkkiä paino taas nousuu, vaikka sitä se ei ois saanu tehä ja en ymmärrä miten se ees sen teki ku en millään lailla syömisiäni ole muuttanu taikka lisänny...valas oon jo nyt (maha on ihan tolkuton!) ja voi hyvää päivää mikä mää oon sitte syksyllä!?!
Miten pihan aloittaminen sujui? ite ku alalla oon niin kiinnostaa..Ite sain yöllä piirrettyä meille asemakaavakuvan lupia varten, samalla siinä jo pihasuunnitelmaa aloin tekemään ku täällä vaativat lupaan siitä jo tietyn tason..kyllä se vaan on niin että olkoon ala mikä hyvänsä niin suutarin lapsella ei todellakaan ole kenkiä! On niiiin vaikeaa tehdä itelle,varsinkaan sellaista että siihen lopputulokseen olisi jotenkin tyytyväinen!
Kyllä kuulkaa itku kurkussa olen neitin mekkoja laitettu pois..niitä ku en saa pukea enää koskaan..aattelin kuitenki säästää ne jospa mulle suotaisiin paljon pikkuisia tyttöjä ja poikia mummona sitten! Eihän sitä koskaan tiedä miten tässä elämässä käy ku niin tosissaan tuo esikko seukkaa..
Älkää ymmärtäkö väärin! Tää pikkumies on ihan hirveän rakas mulle! Nää hormoonit vaan tahtoo pään sekottaa.. Eilen ekaa kerran sain nauttia reilun tunnin yhtäjaksoista potkumatsia, tämä herra on siis antanut itsestään kuulua vain satunnaisesti eikä ees joka päivä..
Ihanaa ens ke saan nähdä hänet taas!
Toivotaan aurinkoista viikonloppua, oishan se kurjaa juhlia hirveässä sateessa...mutta minkäs sille mahtaa..Meillä ei oo juhlia tiedossa, parin vuoden päästä niitä pitäis sitte ite organisoida..
Mutta juu..ihanaa viikonloppua kaikille ja niinku Wattu jo kehotti niin linjoille sieltä, MARS!
nani ja pikkumies 19+4