Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko lahjan, jos ette pääse juhliin

Vierailija
31.05.2012 |

mihin teidät on kutsuttu? Mietin, kun noita yo-kutsuja tuli useita...naapurit jää käymättä. Pitäsikö ostaa ja viedä normaali lahja, vähän edullisempi pikkulahja vai ei ollenkaan.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on opetettu, että vähintään samalla tavalla vastataan, kuin on kutsuttukkin. Eli, jos on suullisesti kutsuttu ja ei pääse juhliin niin riittää, että onnittelee, kun näkee seuraavan kerran. Kutsukorttiin vastataan onnittelukortilla, tekstariin tekstarilla jne. Yleiseen lehdessä olleeseen kutsuun ei tarvitse vastata mitenkään.

Ihmisille joihin pidetään paljon yhteyttä muutenkin, olen laittanut aina vähintään kortin, usein myös pienen muistamisen, vaikka en ole juhliin päässytkään.

Vierailija
2/14 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurille veisin tilanteessanne kortin.

Mieheni lähettää kummitytölleen ylppärilahjan lastensa mukana vaikka meitä ei ole edes kutsuttu. Kummityttö kun on mieheni exän sisarenlapsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tavattiin rippi- ja ylioppilasjuhlien ja häiden jälkeen lähettää kartonkinen kiitoskortti kaikille juhlissa olleille, missä oli valokuvaamossa otettu juhlijan kaunis valokuva.

Nykyisin ei tule minkäänlaista kiitosta, saati sitten valokuvaa. Pitkä lahjalista ja tilinumero kyllä muistetaan toimittaa hyvissä ajoin. Joskus olen ilmoittanut "esteestä" etten pääse juhliin, koska ei vain ole huvittanut alkaa päätään / lompakkoaan vaivaamaan kalliilla lahjalla, eli en tosiaankaan lähetä lahjaa, jos en mene paikallekaan. Kortilla saatan muistaa toki.

Vierailija
4/14 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 10:lle; minäkin täytin 40 ja ihmettelin, miten jotkut (joiden olisin luullut muistavan minua ja tietävän oikein hyvin asiasta) eivät mitenkään muistaneet. Olin aika varma, että äitini olisi laittanut lehteen kympin riville yhden rivin onnittelun, eipä ollut. Toisaalta jotkut todella täysin ällistyttävän epätodennäköiset tuttavat yllättivät minut muistamalla ja jopa yllätyslahjalla, mitä todellakaan en osannut aavistaakaan, kun olemme etäisempiä. Ilahdutti toki paljon !

Vierailija
5/14 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kutsuttu, ostetaan myös lahja. Itse ostan sellaisen, jonka ostaisin jos pääsisin menemään paikanpäälle. Eli sukulaisille isompi, naapureille ja tutuille vähän pienempi.

Lisään, että 50-vuotisjuhlat (ja siitä ylöpäin), läheisimpien rippijuhlat, häät meneee samalla ajatuksella.

Myönnän, että itseäkin hämmästytti, että kutsutut eivät edes tekstarilla muistaneet, kun täytyin 40. Saati sitten että olisivat ilmoittaneet, etteivät pääse juhliin.

Vierailija
6/14 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en pääse juhliin.

JOs miehen serkku kutsuu häihin ja ei olla nähty kuuteen vuoteen ja emme pääse sinne, en lähetä hänelle lahjaa.

Kummilapsia tottakai muistan, vaikka en joihinkin juhliin pääsisi. Samoin läheisimpiä sisarusten lapsia.

naapureiden juhliin meitä ei kutsuta, mutta voisin ehkä viedä ruusun, jos vaikka samana iltana vielä ehtisin, en muuta.

Te, jotka olette sitä mieltä, että lahja pitää kuitenkin viedä, niin viettekö sen vaikkapa lapsen kaverille, jonka synttäreille lapsi ei jostain syystä pääse osallistumaan? Tai kavereille, joiden tupareihin ette pääse? Tuollaisissa tilanteissa minusta olisi ehkä jopa hieman kiusallista kutsujana, jos tuotaisiin lahjoja, vaikka ei ole edes osallistuttu juhliin.

Vierailija
7/14 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnollinen.

Vierailija
8/14 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kutsuttu, ostetaan myös lahja. Itse ostan sellaisen, jonka ostaisin jos pääsisin menemään paikanpäälle. Eli sukulaisille isompi, naapureille ja tutuille vähän pienempi.

Vierailija
9/14 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ollut kummilapsi tms. olisin ostanut kunnon lahjan, jos en olisi päässyt, mutta toisaalta, olisin järkännyt, että pääsen.

Itselleni jäi vähän outo fiilis siitä, että kun täytin 50, pari juhliin kutsuttua-ei-paikalle-päässyttä ei muistanut edes kortilla.

Vierailija
10/14 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos en pääse paikalle, lahjan kriteerinä on, että se mahtuu kuoreen, joka menee kirjeenä - paketteja en ole laittanut.

Vierailija
11/14 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

muille kortin postitse ja jos kukan pystyy joku tuttu toimittamaan, niin sen sitten.

Vierailija
12/14 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortin voi lähettää, mutta ei muuta.

Vierailija
13/14 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapurille veisin minäkin ruusun.

Vierailija
14/14 |
31.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

naapureille ruusu. Ei ehditty kaikkiin juhliin. Pakko oli laittaa sukulaiset etusijalla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi neljä