Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaapa miten olla lanistumatta toisten kommenteista niin, että pääsykokeet menee penkin alle

Vierailija
13.05.2012 |

Tilanne on tämä. Pääsykokeet ensi viikolla ja kuulin juuri ruokalassa seuraavan keskustelun. Olkoon minun nimeni vaikka MInna ja näiden muiden Anna A ja Anna B.

Anna A: MInnakin on kuulemma hakenut sinne XXXX koulutukseen

Anna B: No ei se varmasti edes pääse sinne.

Olen nyt ihan masiksissa. Tiedän, että kyseiseen koulutukseen on vaikea päästä, eikä minusta varmaan edes ole kyseiseen ammattiin. Mutta minua nyt harmittaa ihan hirveästi. Ensinnäkin se, että en tiedä mistä ovat saaneet selville sen, että minäkin olen kyseiseen kouluun hakemassa. Ja toiseksi se, että nyt minusta alkaa yhä enemmän tuntua siltä, ettei minusta ole kyseiseen kouluun ja haen sinne turhaan koska en tule kuitenkaan pääsemään.

Minua hävettäisi ihan hirveästi jos en pääsisi haluamaani kouluun, koska sitten Anna A ja Anna B voisivat olla vahingoniloisia.

Minun on siis nyt pakko päästä. Mutta pelkään, että tämä pakko häiritsee nyt minua pääsykokeissa :(

Mitä tehdä, ettei lannistuisi muiden kommenteista?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei pääse haluamaansa oppilaitokseen. Mutta on kyllä ihan pakko kysyä, miten huono itsetunto sulla ap oikein on, kun tuollaisesta otat noin voimakkaat kilarit ja etukäteen suolaat itsesi täysin?

Noilla fiilareilla tuskin tarvitsee edes hakea, mutta syy ei ole noiden kahden muun, vaan ihan oman itsesi. Vaikutat tyypiltä joka hysterisoi itse itsensä paniikin partaalle.

Vierailija
2/10 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni ei pääse haluamaansa oppilaitokseen. Mutta on kyllä ihan pakko kysyä, miten huono itsetunto sulla ap oikein on, kun tuollaisesta otat noin voimakkaat kilarit ja etukäteen suolaat itsesi täysin?

Noilla fiilareilla tuskin tarvitsee edes hakea, mutta syy ei ole noiden kahden muun, vaan ihan oman itsesi. Vaikutat tyypiltä joka hysterisoi itse itsensä paniikin partaalle.

Olisiko sulla keinoja miten en hysterisoisi itseäni?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääsetkö vai etkö lopulta. Tai ovat muuten vaan ilkeitä ihmisiä, jotka aikansa meuhkaavat kaikestä millä saavat muille pahaa mieltä aikaan.

Ei ole sellaista taikasauvaa, millä pahan mielen saa pois, ja jos tosissaan kehität tällaisista ongelmaa, vois psykologi auttaa paremmin ku nämä kommentit. Ei sun auta muu, kuin mennä kokeisiin, tehdä parhaasi ja kattoo miten käy, ei nää Annat siihen liity mitenkään. Tsemppiä vaan!

Vierailija
4/10 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei nyt ole kyllä yhtään aikaa ravata kellään psykologilla

Vierailija
5/10 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että onpa noilla kahdella tylsää kun ei keksi parempia puheenaihetta kuin sinä ja mihin kouluun olet hakenut?

Ja teet parhaasi.

Nyt skarppaat ja unohdat kuulemasi, etkä anna sen vaikuttaa suoritukseesi.

Onpa kiva jos itse annat henkilöiden A ja B pilata sun mahikset!

Vierailija
6/10 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei nyt ole kyllä yhtään aikaa ravata kellään psykologilla

Ja pääsykokeisiin siitä! Ei ne psykologitkaan mitään taikureita ole, ne vaan auttaa sua miettimään itse omia asioitas. meet kokeisiin, jos pääset niin hyvä! Jos et pääse, niin teet jotain muuta. Aika simppeliä.

Vierailija
7/10 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinun kannattaa keskittyä nyt vaan siihen omaan hakuprosessiisi. Jos koulutukseen oikeasti pääsee 1% hakijoista, sinun pitää toki hyväksyä, että et välttämättä pääse siihen. Mutta voit tehdä kuitenkin kaikkesi, että pääset. Haet siis nyt, jos et pääse, analysoit kuitenkin, miten meni ja miten voisi tehdä paremmin. Useinhan saat tietoosi vähintään pisteytyksen.

Ja monet hakevat tiettyyn koulutukseen monen vuoden ajan. Eli mieti, kuinka monta kertaa olet valmis hakemaan ko. koulutukseen, jos ala sinua todella kiinnostaa. Jotkut pääsevät sisälle vasta 5. hakukerralla. Joidenkin taas kannattaa sen 5. kerran jälkeen miettiä, onko tosiaan rahkeita kyseiseen juttuun.

Sitkeyttä ap!

Vierailija
8/10 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä elät omaa elämääsi, kohtaat hyviä ja huonoja kommentoijia, jotka "tietävät" kaiken sinusta ja mahdollisuuksistasi, mutta vain ja ainoastaan Sinä pystyt elämään omaa elämääsi. Meni syteen tai saveen, älä lannistu. Älä mieti huomista, mieti, mitä voit tehdä tänään onnistumisesi eteen. Tee se, älä kyseenalaista itseäsi ja kykyjäsi. Nauti tekemisistäsi, itsestäsi, elämästä. Kaikkea hyvää Sinulle!

Vierailija
9/10 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat ovat luonnostaan vähän ilkeämielisiä ihmsiä, joiden keskinäinen huvitus on puhua muista rumasti. Itsekin ehkä tietävät että ei kaikki ole totta mitä puhuvat, mutta heistä on hauskaa nähdä kaikki negatiivisen kautta. Niinpä tietysti sanotaan heti kun kuullaan että joku pyrkii kouluun, että "ei tule pääsemään hahhah ei varmasti!".

Asialla ei ole oikeastaan mitään tekemistä sinun kanssasi, olisivat sanoneet sen kenestä tahansa (paitsi ehkä jostain josta on itsestään selvää että ei pidä paikkaansa - jostain yli-ihmisestä).

Sinänsä kyllä kurja juttu sinulle, että itseluottamuksesi on noin heikko että otat toisten puheet ikäänkuin totuutena, vaikka eihän niillä pitäisi olla sinuun mitään viakutusta. Yhtä hyvin olisit voinut olla kuulematta tuota keskustelua, ja mikä silloin olisi tilanne? Miksi se on erilainen nyt?

Kaltaisesi ihmiset ovat usein jo lapsesta asti tottuneet laittamaan vastuuta omista mielialoista toisten harteille: "olisin kyllä siivonnut huoneen mutta kun äiti nalkutti niin multa meni fiilis" ja "minulla olisi ollut juhlissa hauskaa mutta kun kaverini oli niin pahalla päällä niin ei sitten minullaan ollut kivaa" ja "minua ei tuettu tarpeeksi".

Nyt olet aikuinen ja on aika karistaa sellaiset ajatukset pois. Sinä olet sinä, ja omilla eväilläsi liikkeellä. On mahtavaa että pyrit johonkin mistä et ole itsekään varma tuleeko onnistumaan, sehän on rohkeuden ja eteenpäinpyrkivyyden merkki! Olet siis rohkea ja etenepäinpyrkivä ihminen, jolla on tavoitteita! Ei huono juttu ollenkaan. Kyllä sellaisen kannattaa pääsykokeisiin mennä.

Vierailija
10/10 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annat ovat luonnostaan vähän ilkeämielisiä ihmsiä, joiden keskinäinen huvitus on puhua muista rumasti. Itsekin ehkä tietävät että ei kaikki ole totta mitä puhuvat, mutta heistä on hauskaa nähdä kaikki negatiivisen kautta. Niinpä tietysti sanotaan heti kun kuullaan että joku pyrkii kouluun, että "ei tule pääsemään hahhah ei varmasti!".

Asialla ei ole oikeastaan mitään tekemistä sinun kanssasi, olisivat sanoneet sen kenestä tahansa (paitsi ehkä jostain josta on itsestään selvää että ei pidä paikkaansa - jostain yli-ihmisestä).

Sinänsä kyllä kurja juttu sinulle, että itseluottamuksesi on noin heikko että otat toisten puheet ikäänkuin totuutena, vaikka eihän niillä pitäisi olla sinuun mitään viakutusta. Yhtä hyvin olisit voinut olla kuulematta tuota keskustelua, ja mikä silloin olisi tilanne? Miksi se on erilainen nyt?

Kaltaisesi ihmiset ovat usein jo lapsesta asti tottuneet laittamaan vastuuta omista mielialoista toisten harteille: "olisin kyllä siivonnut huoneen mutta kun äiti nalkutti niin multa meni fiilis" ja "minulla olisi ollut juhlissa hauskaa mutta kun kaverini oli niin pahalla päällä niin ei sitten minullaan ollut kivaa" ja "minua ei tuettu tarpeeksi".

Nyt olet aikuinen ja on aika karistaa sellaiset ajatukset pois. Sinä olet sinä, ja omilla eväilläsi liikkeellä. On mahtavaa että pyrit johonkin mistä et ole itsekään varma tuleeko onnistumaan, sehän on rohkeuden ja eteenpäinpyrkivyyden merkki! Olet siis rohkea ja etenepäinpyrkivä ihminen, jolla on tavoitteita! Ei huono juttu ollenkaan. Kyllä sellaisen kannattaa pääsykokeisiin mennä.

Tää oli aika rhkaiseva kommentti :)

Äh yritetään. Ja kyllä tiedostan itsestni tuon piirteen, että siirrän vastuuta olostani muille. Voi kunpa siitä pääsisi jotenkin eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi yhdeksän