Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri kirjoitti sairaskertomukseen 'Obeesi' :O

Vierailija
30.05.2012 |

Olin tk-lääkärillä kun työterveysasema suljettu. Minulla on synnytyksen jälkeen ollut korkeaa verenpainetta, mitä pitää seurata. Verenpaine oli koholla ja sain lääkkeet.

Kun poistuin lekurista huomasin lääkärin kirjoittaneen verenpaineen ja muiden tehtyjen tutkimusten lisäksi sairaskertomukseen sanan obeesi. Eikö se tarkoita ylipainoista? Emme keskustelleet painosta emmekä punninneet minua käynnillä. Mittani ovat 172 cm ja 65 kg, joten olen ihan normaalin rajoissa. Näytänkö todella noin lihavalta. :(

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkäri kysyy: mitenkäs alkoholinkäyttö?

Vastaan että: en muista koska olen viimeksi juonut alkoholia (Liika alkoholi tekee minusta huonovointisen, olen ehkä skumppaa maistanut vuosia sitten, sekin oli pahaa)

Omakannassa lukee: potilas ei kykene arvioimaan alkoholinkulutustaan.

Yksi spurgu kävi diabetes-seurannassa viikkojen ryyppäämisen ja syömättömyyden jälkeen, hoitaja päätteli että hyvin menee kun sokeri on alhaalla.

Vierailija
42/46 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä sinulla on löllyvää tai olet ns. laihaläski. Eli laiha kroppa, mutta vatsassa jenkkikset ja roikkuvaa. Sehän on sama kuin keskivartalolihava.

Omat mitat ovat 152 cm ja 89 kg. Lääkäri on joskus kuvaillut minua "sairaalloisen lihavaksi". Mielestäni olen vähän tukeva, mutten missään nimessä tukeva. Oli muuten anorektikko lääkäri kysymyksessä.

Mittaahan rasvaprosentti, se se vasta sairaalloista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkkää rasvaa kaikki eikä yhtään lihasta niin kyllä kroppa voi olla pyöreä vaikka vain vähän painoa vaa-alla.

Vierailija
44/46 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Obeesi henkilö kärsii vaikeasta, merkittävästä tai sairaalloisesta ylipainosta.

Vierailija
45/46 |
22.04.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit näkyy kirjoittelevan ihan mitä sattuu muka objektiivisesti, vaikka kaikki vain subjektiivista höpötystä. Minua on luultu äitini lapsenlapseksi, vaikka olen hänen tyttärensä  ja potilaskertomuksessa lukee "tulee vastaanotolle lapsenlapsensa saattamana". Tämä vain yksi esimerkki, pahempiakin "arvioita" on nähty.

Vierailija
46/46 |
06.07.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä sairastuin kilpirauhasen vajaatoimintaan ja se toi kiloja. 

Sain lääkityksen vasta kun en ollut enää normaali vaan nukuin kuin hullu ja väsytti niin että mistä ne kilot tuli kun en syönyt kunnolla mutta yritin liikkua kahden koirani kanssa pitkiä lenkkejä.

Vajis toi myös masennuksen. Olen aina ollut iloinen ja reipas ja nyt olen surullinen ja kaikkeamuuta kuin reipas.

Obeesi luki joo, vaikka lääkitys on vihdoin kohdallaan, lopetin syömisen juon vaan vettä ja nakerran näkkäriä. Vaatekoot pienenee mutta sana obeesi kasvaa mielessäni.