Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko lapsillasi hoitokuluvakuutus? Jos on niin millaisissa

Vierailija
29.05.2012 |

tilanteissa siitä on ollut TODELLA hyötyä?

T. Yksi joka miettii vakuutusten lopettamista

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sen sen että hyödyn siitä hurjasti kun lapsella on epilepsia ja suolistosairaus.

Jännä juttu muuten että joku kallis kasko autossa on ihan ok, vaikkei olis ikinä yhtään kolaria ajanut, mutta lasten vakuutukset koetaan turhiksi. Eipä niitä tarpeita yleensä etukäteen tiedä...

Vierailija
42/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvakierteinen 1-vuotias sai putket jonottomatta. Julkisella puolella olisi mennyt ainakin kuukausi, jos olisi riittänytkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalla lapsella on korvakierre mutta koska otin hänelle vakuutuksen vasta kun oli noin 6kk ikäinen ja ensimmäinen korvatulehdus ollut ei vakuutus korvaa korviin liittyviä juttuja.ap

Onneks täälläpäin lääkärit osaa korvatulehduksen kohdalla kirjoittaa vakuutusyhtiön lappuun jonkun ympäripyöreän "ylähengitystietukos" oireen, joten meillä ei tollanen turha lausuuli ole rajoittanut vakuutuksen käyttöä.

Vierailija
44/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän syntyi sitten keskosena ja sairasteli ensimmäisen vuoden aikana todella paljon, saatiin hyvä hyöty vakuutuksesta.

Vierailija
45/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sitten tulisikin jotakin. Siksi täällä kyselen jos jollakin olisi käynyt jotain todella vakavaa jossa vakuutuksesta on todella ollut hyötyä.

Asun pks ja täällä ainakin olen päässyt lasten kanssa terveyskeskukseen aina samana päivänä kun olen aamulla soittanut. Illat ja viikonloput on sitten Jorvi, jossa tietty joutuu jonottamaan. Mutta menee ne yksityisetkin jo kasilta kiinni enkä läheskään aina ole saanut aikaa samalle päivälle. Labrat saa kyllä nopeammin (mutta saattaa tosiaan tulla myös turhia).

Ja meidän vakuutuksessa pitää muutenkin ensin itse maksaa lääkärissä käynti ja takaisin rahoja voi hakea(tai kannattaa hakea) vasta kun 1000e kasassa tai vuoden päästä. Joten jos menen yksityiselle pitää mun kuitenkin ensin maksaa se omasta kukkarosta. Monesti valitsen sitten sen julkisen kun ei viitsi 100e laittaa lääkäriin jos on joku nuhakuume. ap

Vierailija
46/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä julkinen terveydenhoito toimii vakavissa sairauksissa hyvin ja ne pari vuosittaista käyntiä yksityisellä voi maksaa omasta pussista ja silti jää voitolle.

Vierailija
47/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin menoja. Esim. korvatulehduksen takia joutuu käymään ainakin kaksi kertaa lääkärissä (toteaminen, jälkitarkastus) ja kun vien yksityiselle, se maksaa kahdelta kerralta n. 130 euroa + lääkkeet, ne saa vakuutuksesta sitten takaisin. Varsinkin kun lapsi on päivähoidossa, ei meinaa taudeilta välttyä. Yksityiselle vien siksi että sinne pääsee kun tarvitsee, saa hyvää ja ystävällistä hoitoa ja ajat ovat aina ajallaan. Olisi varmasti isompi kynnys viedä yksityiselle ilman vakuutusta. Ei muutenkaan ole aikaa jonotella tuntikaupalla terkkarissa ja ikävää lapsellekin jos on kipeä.

Vierailija
48/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin Helsingissä julkinen terveydenhoito toimii vakavissa sairauksissa hyvin ja ne pari vuosittaista käyntiä yksityisellä voi maksaa omasta pussista ja silti jää voitolle.

ole ilmaisia, vaikka ähtävästi täällä niin kuvitellaan.

Vierailija
49/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kannattaa pitää mielessä tosiaan se, että vakuutusta ei oteta sen vuoksi että siitä saataisiin irti maksimaalinen hyöty (eli kukaan ei siis toivo lastensa sairastavan paljon tai asuntovakuutuksen kohdalla vesivahingon tulevan jne.), vaan ne otetaan siltä varalta, että jos käy niin ikävästi että tarvitsee vakuutuksen antamaa turvaa, niin ei ainakaan talous mene kuralle sen takia.

Meillä on vain toisella lapsella vakuutus valitettavasti, koska eivät sitä toiselle myöntäneet sen vuoksi että syntyi keskosena/tarvitsi seurantaa.

mutta siis tämän lapsen kohdalla jolla vakuutus on, olen ollut siinä mielessä tyytyväinen, että on päästy nopeasti ja joustavasti hyville lääkäreille esim allergian kanssa suoraan allergialääkärille. Julkisen puolen hoito on aika surkeassa jamassa nykyisin.. rehellisesti sanottuna itse julkista käyttäneenä voin sanoa, että ihan surkeita asiansa osaamattomia lääkäreitä sattunut kohdalla (eikä tkssa saa valita itselleen sitä lääkäriä joka olis hyvä ja luotettava).

Yksityisellä tuntuu myös asenne pelaavan paremmin.. et ole se ikävä ihminen jonka lapsen korvien tarkastukselle nyt ei kyllä olis millään aikaa... vaan siellä sut kohdataan paremmin ja esim meillä lääkäri joskus antanut oman puh.nronsa että soittakaa jos tilanne muuttuu ja joissain vaivoissa ilmoittanut että hän sitten soittaa huomenna että miten lapsi voi... tämä tietysti ilman erillisiä korvauksia. Kyllä siinä tulee tunne, että lääkäri oikeasti välittää potilaidensa terveydestä.

Vierailija
50/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempaa, kiireettömämpää ja ainakin välillä tuntuu että lääkärit osaa paremmin asiansa. ap

Vierailija
51/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei perusterveen 3 vuotiaan lääkkeisiin ja poliklinikkamaksuihin paljon uppoa vuodessa.

Vierailija
52/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten voi käyttää yksityistä puolta huoletta. Kun käy töissä ja on pieniä lapsia, on vaikea irrottautua työpaikalta lapsen lääkärikäynnin ajaksi. Terkkarissa ei voi ainakaan meillä päin sanella milloin haluaa ajan, vaan on otettava se aika jonka saa. Yleensä ei ekalla soitolla edes saa aikaa johonkin korvakontrolliin, vaan on soiteltava ja soiteltava, että koska omalääkäri on laittanut uusia vapaita aikoja. Ja sitten saattaa käydä niin, että ne ajat meni heti muille, kun ei juuri sinä päivänä sattunut niitä ajanvaraushoitajalta kyselemään. On tuhat kertaa stressittömämpää varata aika yksityiseltä työpäivän jälkeen.

Vierailija
53/53 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sairauksia ei yleensä tilata/valita. Meidän tytölle puhkesi mitään ilmoittamatta lastenreuma, jonka nyt käytössä olevat lääkkeet ovat todella kalliita. Kuukauden lääkkeisiin menee reilu 200 eur kelan vähennysten jälkeen. Kyllä on tullut muutamaan kertaan huokaistua, kun tuli ennen lapsen syntymää otettua hoitokuluvakuutus. Minä vien molemmat lapset kyselemättä yksityiselle, koska en luota alueemme tk-lääkäreihin. Kirpaiseehan se maksaa yksityisen tiskillä lasku ensin itse, mutta samalla tietää, että parin päivän päästä rahat on takaisin tilillä. Mieluummin vien lapseni odottamatta/jonottamatta itse valitsemalleni lääkärille, kuin odotan kuullakseni ei mitään tk:sta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän