Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lopun uupunut olemaan ainoa, joka tuo rahaa perheeseen..

Vierailija
28.05.2012 |

Mä olen ollut kotiäitinä viim.4 vuotta..nyt mies uupunut, mielialat heittelee, vihainen ja mulle aika ilkeä..suoraan ei sano, mutta rivien välistä huomaan et toivoo mun menevän töihin.

Pitää siis löytää töitä..kamalaa huomata millaiseksi mies muuttunut. Ei iloa, kokee uhrautuneensa perheen takia työlle ym. Mun vika??

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin ehdotettu perhepäivähoitajan työ voisi olla kaikkein järkevin vaihtoehto; olet itse kotona laittamassa lasta kouluun ja kotona kun hän tulee koulusta, sulla on jo hoitoalan koulutusta (lähihoitaja/sairaanhoitaja?), palkka ei ole suurensuuri mutta on varmasti isompi kuin pelkkä kotihoidontuki. Ei tarvi kuluttaa aikaa työmatkoihin. Perhepäivähoitajista on kova pula, joten todennäköisesti saat lapsia hoitoon aika helpostikin.

Vierailija
102/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

. Siellä on se kohderyhmä, jonka pitäisi osata ajatella millaista on tehdä kolmivuorotöitä pienten lasten ja jatkuvasti ylitöitä tekevän miehen kanssa, joka ei ota vastuuta perheestä ja tissuttelee illat.

[/quote]

Huomautus vaan..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai muuten niin, ettei miehen juominen haittaa tätä työtä. toki jos ei ole kotonakaan nii kaippa onnistuu ?

Vierailija
104/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiemmin ehdotettu perhepäivähoitajan työ voisi olla kaikkein järkevin vaihtoehto; olet itse kotona laittamassa lasta kouluun ja kotona kun hän tulee koulusta, sulla on jo hoitoalan koulutusta (lähihoitaja/sairaanhoitaja?), palkka ei ole suurensuuri mutta on varmasti isompi kuin pelkkä kotihoidontuki. Ei tarvi kuluttaa aikaa työmatkoihin. Perhepäivähoitajista on kova pula, joten todennäköisesti saat lapsia hoitoon aika helpostikin.

Eli siis ainoa motiivi töihin hakeutumiselle on raha, ei työkaverit,kahvitunnit ym. mitä kotiäidit yleensä arvostaa ;) Ja sitä paitsi jos ette asu metsän keskellä, näet muita perhepäivähoitajia puistossa ym.

Ota ap selvää tästä vaihtoehdosta, voisit hyvin ehtiä saada elo-syyskuuksi pari hoitolasta. Kahdesta hoitolapsesta saa käsittääkseni kulukorvauksineen noin reilun tonnin. Joissakin kaupungeissa, kuten meillä, on vielä käytössä sellainen systeemi, että omista lapsista saa myös hoitomaksun. Se on kylläkin pienempi kuin vieraiden lapsista, mutta maksu kuitenkin. Ystäväni, joka hoitaa kotona kolmea lastaan ja yhtä vierasta, saa palkkaa tällä systeemillä noin 1800 euroa. Ihan kannattavaa, sekä perheen kannalta, että kunnan, joka pullistelee lapsiperheitä ja hoitopaikkoja on liian vähän.

Eli jos yhtään kiinnostaa, ota selvää tästä!

Ja tuosta juomisesta. On ihan totta, että se voi jatkua myös sitten, kun ap palaa töihin ja raha-asiat asettuu paremmalle tolalle. Juomisesta kun helposti tulee tapa, vaikka se alkaisi ensin vaikkapa stressin seurauksena. Mutta kuka sen osaa sanoa, jatkuuko se vai loppuuko? Todellako kannustatte ap:ta eroamaan heti, koska mies SAATTAA jatkaa juomista? Ja miestä ei kannata tukea ja kannustaa lopettamaan, koska se on kulissien ylläpitoa, kun ei heti jätä? Ootte te melko porukkaa...ei ihme, että eroja on niin paljon, kun heti vaikeuksien tullen lähdetään.

Enkä puolustele juopottelevia miehiä. On tietysti eri asia, ja tilanne mietittävä uudelleen jos juominen jatkuu vuodesta toiseen vaikka kotona tilanne olisi muuten mennyt parempaan suuntaan. Mutta muutaman kuukauden vaikeuksien jälkeen, kun ei kerran ilmeisesti väkivaltaakaan ole, ei kannata lyödä heti hanskoja tiskiin. Myötä- ja vastamäessä...

Vierailija
105/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

voihan olla et juominen jatkuu tai sitten ei. mutta en usko et ap jaksaa jos juominen jatkuu?? sitten kannattaa ehkä miettiä muita ratkaisuja?tarkoitan tilanteessa et ap töissä ja mies edelleen juo yötä(?)myöten..mutta vaikea tällaista arvioida kun ei perhettä tunne ja heidän taustojaan muutenkaan. tän tietää vaan ap itse.

Vierailija
106/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lopun uupunut olemaan ainoa, joka tuo rahaa perheeseen.. Mä olen ollut kotiäitinä viim.4 vuotta..nyt mies uupunut, mielialat heittelee, vihainen ja mulle aika ilkeä..suoraan ei sano, mutta rivien välistä huomaan et toivoo mun menevän töihin.

Pitää siis löytää töitä..kamalaa huomata millaiseksi mies muuttunut. Ei iloa, kokee uhrautuneensa perheen takia työlle ym. Mun vika??

Sulla on ilmeisesti kristallipallo, jos pysty näin tarkkaan rivienvälistä tietämään mitä miehesi ajattelee. Mitäs jos juttelisin oikesti sen miehen kanssa ja vaikka kävisitte jossakin yhdessä. Joku parisuhteen parannusilta olisi varmaan tarpeen.