Mies lopun uupunut olemaan ainoa, joka tuo rahaa perheeseen..
Mä olen ollut kotiäitinä viim.4 vuotta..nyt mies uupunut, mielialat heittelee, vihainen ja mulle aika ilkeä..suoraan ei sano, mutta rivien välistä huomaan et toivoo mun menevän töihin.
Pitää siis löytää töitä..kamalaa huomata millaiseksi mies muuttunut. Ei iloa, kokee uhrautuneensa perheen takia työlle ym. Mun vika??
Kommentit (106)
Se on paras tapa saada muutos tilanteeseen. Näitä muita uhkakuvia ei kannata jäädä tähän tilanteeseen katselemaan ja odottelemaan, jos mieskin on sinulle jo helppoa muutosta ehdottanut.
että sinä voit tehdä omaa kolmivuorotyötäsi. Ilmeisesti sinä pidät työstäsi? koska haet edelleen oman alasi työtä.
Miksi miehesi ei ole etsinyt uutta työpaikkaa? jos käy työssään vain koska pakko. Miehen täytyy etsiä itselleen päivätyö, koska tiesi jo sinun kanssasi lapsia tehdessään, että työsi on vuorotyötä. Miehesi ilmiselvästi kärsii työssään ja on jo alkoholisoitumassa masennuksen lisäksi. Käyttää myös henkistä väkivaltaa sinua kohtaan uhkailemalla avioerolla.
Mieti tarkkaan haluatko olla huonosti käyttäytyvän ja huonosti voivan miehesi kanssa vielä? Minkälaisen elämän haluat lapsillesi? Väkivaltaisen, alkohoisoituneen mielenterveysongelmaisen miehen kanssa.
Tässä ei ole ongelma sinun kotiäitiys tai kolmivuorotyö vaan yksin miehesi.
Mieti, mieti ja mieti
miehesi alkoholiongelma ja masennus ei parane sillä, että menet töihin. Suosittelisin asumuseroa ja katsot pääseekö miehesi jaloilleen ja pystyy taas olemaan isä lapsilleen. jos ei niin sinun täytyy kantaa lapsia eteenpäin. Ja etsiä työtä, joka ei ole kolmivuorotyötä.
mutta minusta siis sinun työn tekeminen ei ole olennainen asia ollenkaan vaan miehesi ongelmat.
On tehty kolme lasta, molemmilla vuorotyö eikä mitään tukiverkkoa, mummoja tms. Ettekö te silloin lapsia tehdessä ajatelleet, miten arki hoidetaan sitten aikanaan kun molemmat töissä?.
Tässä puhuttiin asiaa. Mua on aina kanssa ihmetyttänyt nämä "Ei meillä ole mitään tukiverkkoa, sukulaiset satojen kilometrien päässä eikä ystäviä..." Ap:lla on ollut tässä monta vuotta aikaa luoda suhteita muihin perheisiin. Sitten voisi aina silloin tällöin vuoroin saada apua ja vuoroin antaa. Vai asutteko tekin jossain jumalan selän takana, jonne ei kulje julkisetkaan jne. niinkuin nämä selittelijät aina kuuluu... On muuten muitakin vaihtoehtoja kuin pk. On mahdollista palkata hoitaja kotiin.
mutta heillä omat elämänsä, pienet lapset, työt..en todellakaan ala ehdottamaan ettö ottakaa lapsemme hoitoon koulun iltapvkerhon jälkeen klo 16-21.30..ja jumalauta se ei ole ruikuttamista, jos tukiverkkoa ei ole, omat vanhemmat mulla kuolleet. että näin..anteeksi kiihtyminen, on tää raskasta koko meidän perheelle, kun yrittää parhaansa keksiä sen toimivan ratkaisun..ja sitten, oli tarkoitus että mies pääsee toisiin töihin, kun lapset kasvaa, mutta näin ei sit käynytkään. eli tässä ollaan tällähetkellä. asiat ei oo niin mustavalkoisia. ap
Okei, mä pyydän anteeksi mun viestiä. Jokaisella on tietty oma tarinansa takanaan. Kaikilla meillä on omat vaikeat vaiheet elämässä. Toivottavasti keksitte teille sopivimman ratkaisun.
Miettikää muuten sitä hoitajan palkkaamista kotiin oikeasti. Muistan mun omasta lapsuudesta ihanan pph:n, joka meitä hoiti kun vanhemmat oli kummatkin vuorotöissä. Muistan sitä hoitajaa edelleen lämmöllä!
mies on ilmoittanut, että ei jaksa enää ylitöineen elättää perhettä yksin, vaan tahtoo että joku jakaa ansaitsemisen taakan.
MItä tekee kunnon avmamma? Suosittelee eroa.... :DDDd
että sinä voit tehdä omaa kolmivuorotyötäsi. Ilmeisesti sinä pidät työstäsi? koska haet edelleen oman alasi työtä.
Miksi miehesi ei ole etsinyt uutta työpaikkaa? jos käy työssään vain koska pakko. Miehen täytyy etsiä itselleen päivätyö, koska tiesi jo sinun kanssasi lapsia tehdessään, että työsi on vuorotyötä. Miehesi ilmiselvästi kärsii työssään ja on jo alkoholisoitumassa masennuksen lisäksi. Käyttää myös henkistä väkivaltaa sinua kohtaan uhkailemalla avioerolla.
Mieti tarkkaan haluatko olla huonosti käyttäytyvän ja huonosti voivan miehesi kanssa vielä? Minkälaisen elämän haluat lapsillesi? Väkivaltaisen, alkohoisoituneen mielenterveysongelmaisen miehen kanssa.
Mieti, mieti ja mietimiehesi alkoholiongelma ja masennus ei parane sillä, että menet töihin. Suosittelisin asumuseroa ja katsot pääseekö miehesi jaloilleen ja pystyy taas olemaan isä lapsilleen. jos ei niin sinun täytyy kantaa lapsia eteenpäin. Ja etsiä työtä, joka ei ole kolmivuorotyötä.
mutta minusta siis sinun työn tekeminen ei ole olennainen asia ollenkaan vaan miehesi ongelmat.
Tämä on ihan käsittämätön vastaus, kun mies on ilmoittanut, että ei jaksa enää ylitöineen elättää perhettä yksin, vaan tahtoo että joku jakaa ansaitsemisen taakan.
MItä tekee kunnon avmamma? Suosittelee eroa.... :DDDd
Mieti, mieti ja mietimiehesi alkoholiongelma ja masennus ei parane sillä, että menet töihin. Suosittelisin asumuseroa ja katsot pääseekö miehesi jaloilleen ja pystyy taas olemaan isä lapsilleen. jos ei niin sinun täytyy kantaa lapsia eteenpäin. Ja etsiä työtä, joka ei ole kolmivuorotyötä.
vaikka lapsenne aikuistuu (muuttaa kotoa)? Asutteko vuokralla vai onko teillä oma asunto (lainaa)? Normaalisti siinä vaiheessa kun jäädään eläkkeelle, on viimeistään maksettu asuntolaina pois. Tai jos asutte vuokralla, vaihdatte pienempään asuntoon kun lapsi muuttaa pois. 20-vuotiasta ei sitä paitsi enää tarvitse "elättää", avustaa toki voi, mutta kyllä tuonikäinen voi jo työssä käydä opiskelujen ohella! Vaimosi kannattaisi varmaan miettiä uudelleenkouluttautumista jollekin mieleiselle alalle. TE-keskuksissa on ammatinvalintapsykologeja, jotka avustavat tässä ihan veloituksetta.
Meidän erimielisyydet johtuvat siitä että minä ja vaimoni olemme eri planeetalta. Vaimoni on kotoisin maalta jossa hänen äitinsä ei käynyt ollenkaan töissä. Lisäksi hän on taiteilija-/intellektuellityyppiä, mutta ei mikään uranainen. Hänen ammattinsa vaatisi kovempia otteita, siksi hänelä ei ollut vakituista työpaikkaa koskaan, eikä siis työpaikkaa minne palata sen jälkeen kun lapsemme oli syntynyt. Hän uudelleenkouluttaa parhaillaan itsensä yhteen taiteelliseen ammattiin, mutta tiedän että se ei tule tuottamaan juuri yhtään rahaa, ehkä pari tonttua vuodessa, koska taidealalla kilpailu on kovaa ja vaikka tekisi työnsä kuinka hyvin niin jos ei osaa myydä niin ei kukaan osta. Mitään tavallista hanttihommaa hän ei suostu tekemään.
Me asumme pk-seudulla vanhassa rivitaloasunnossa joka on täyteenpynkätty vaimon kirpputoreista raahaamaa tavaraa jota hän pitää "retrona". Suurin osa on silkkaa romua joka kerää pölyä, ja huvittaisi kärrätä kaikki kaatikselle, mutta koska ne ovat hänen niin ei saa koskea. Vaimo haluaisi muuttaa maalle mutta minä en. En halua ajaa autolla tuntikaupalla töihin ja kotiin, ja maalla asuminen rajoittaa elämää mielestäni liikaa, ja minusta siellä olisi yksinäistä. Pelkään että kun eläkeikäni alkaa hän tulee vaatimaan asuntomme myymistä ja mökkihöperöksi ryhtymistä maalla.
mulla on muutama ystävä, jotka ovat boheemeja taiteilija-intellektuelleja. He elävät miehensä elätteinä, mutta ovat omasta mielestään oikeutettuja siihen, koska heidän koulutuksensa on jotenkin ylevä ja oikeuttaa sen, että joku maksaa ja he voivat työskennellä taidealalla (mun näkökulmasta harrastaa taidealaa).
Sääliksi on käynyt näitä miehiä ja vaikka olen itse nainen, olen aika kiukkuinen näille ystävilleni, jotka ovat suoraan sanottuna siivelläeläjiä, ja mikä korneinta, feministin painotuksin, sitä kun on tullut luettua yliopistossa : )!!
Itse tienaan oman palkkani ja maksan itse asuntovelkani, joten ehkä olen kateellinenkin. Mutta olinpa kateellinen tai ei, niin aidosti sympatia maksajamiesten puolella.
Okei, mä pyydän anteeksi mun viestiä. Jokaisella on tietty oma tarinansa takanaan. Kaikilla meillä on omat vaikeat vaiheet elämässä.
[/quote]
ap
mulla on muutama ystävä, jotka ovat boheemeja taiteilija-intellektuelleja. He elävät miehensä elätteinä, mutta ovat omasta mielestään oikeutettuja siihen, koska heidän koulutuksensa on jotenkin ylevä ja oikeuttaa sen, että joku maksaa ja he voivat työskennellä taidealalla (mun näkökulmasta harrastaa taidealaa). Sääliksi on käynyt näitä miehiä ja vaikka olen itse nainen, olen aika kiukkuinen näille ystävilleni, jotka ovat suoraan sanottuna siivelläeläjiä, ja mikä korneinta, feministin painotuksin, sitä kun on tullut luettua yliopistossa : )!!
Oli rauhoittavaa lukea että en ole yksin! Kaikkein paskinta tilanteessa on se että appivanhempani puolustavat vaimoni valintoja ja ovat sitä mieltä että olen kranttu kun valitan siitä että vaimo on kotona. Anopilla ja appiukolla on toki meihin verrattuna se ero, että jos heidän perheessä aikoinaan tuli rahapula, niin anoppi meni marjamtetsään ja marjoja myymällä saivat rahareiät tukittua. ja mökitontteja raivamalla kahdestaan ja rakentamalla mökkejä nettosivat kanssa. Anoppi nimittäin on sellainen roteva pohjoisen muskelitäti. Vaimoni taas hento ja laiha (alunperin) eikä ole tottunut fyysistä työtä tekemään. Kukas muu kuin minä teen meillä kotona kaikki raskaat taloustyöt imuroinnista ja pyykinpesusta ja korjaustöistä alkaen, vaimo pari kertaa kuukaudessa käy pölyhuiskalla vähän huitelemassa, jos minä olen "unohtanut".
yx isä
Mä olen ollut kotiäitinä viim.4 vuotta..nyt mies uupunut, mielialat heittelee, vihainen ja mulle aika ilkeä..suoraan ei sano, mutta rivien välistä huomaan et toivoo mun menevän töihin.
Pitää siis löytää töitä..kamalaa huomata millaiseksi mies muuttunut. Ei iloa, kokee uhrautuneensa perheen takia työlle ym. Mun vika??
että sinä voit tehdä omaa kolmivuorotyötäsi. Ilmeisesti sinä pidät työstäsi? koska haet edelleen oman alasi työtä. Miksi miehesi ei ole etsinyt uutta työpaikkaa? jos käy työssään vain koska pakko. Miehen täytyy etsiä itselleen päivätyö, koska tiesi jo sinun kanssasi lapsia tehdessään, että työsi on vuorotyötä. Miehesi ilmiselvästi kärsii työssään ja on jo alkoholisoitumassa masennuksen lisäksi. Käyttää myös henkistä väkivaltaa sinua kohtaan uhkailemalla avioerolla. Mieti tarkkaan haluatko olla huonosti käyttäytyvän ja huonosti voivan miehesi kanssa vielä? Minkälaisen elämän haluat lapsillesi? Väkivaltaisen, alkohoisoituneen mielenterveysongelmaisen miehen kanssa. Tässä ei ole ongelma sinun kotiäitiys tai kolmivuorotyö vaan yksin miehesi. Mieti, mieti ja mieti
miehesi alkoholiongelma ja masennus ei parane sillä, että menet töihin. Suosittelisin asumuseroa ja katsot pääseekö miehesi jaloilleen ja pystyy taas olemaan isä lapsilleen. jos ei niin sinun täytyy kantaa lapsia eteenpäin. Ja etsiä työtä, joka ei ole kolmivuorotyötä. mutta minusta siis sinun työn tekeminen ei ole olennainen asia ollenkaan vaan miehesi ongelmat.
Miehellä on yksin taloudellinen vastuu perheestä. Velka ja vastuu stressaa häntä ja hän alkaa tissuttelemaan. Av:lla ainoa neuvo ja ratkaisu tilanteeseen on se, että vaimo jättää miehen!
En missään nimessä hyväksy miehen tissuttelua/juopottelua (on omaakin kokemusta, että mies stressaavassa tilanteessa alkoi juoda liikaa), mutta eihän tässä nyt ensimmäisenä pidä muualle muuttaa! Miten tilanne sillä ratkeaa, että rahaton ap laittaa pystyyn uuden kodin, etsii töitä kun ei ole sitä miestäkään siinä apuna enää jne.
Toki alkoholiongelmaan pitää puuttua, mutta kyllä tässä on kokonaistilanne, mikä pitää ratkaista. Perheen pitää miettiä, kumpi vaihtaa/etsii päivätyötä jos molempien vuorotyö ei onnistu > mieskin voisi tosiaan vaihtaa työtä, jos se ei häntä miellytä vaan tekee sitä pakosta. Meillä alkava alkoholiongelmakin poistui, kun mies vaihtoi toiseen työhön ja sai uutta puhtia tästä.
Jos rahat ovat tiukilla, se stressaa. Nyt pitää yhdessä miettiä ratkaisu tähän ja unohtaa ainakin nää av:n erokehoitukset =D
Auttaisi muuten, jos tietäisi millä alalla ap on. Et kommentoi mitenkään alaa etkä sitä, oletko valmis vaihtamaan alaa, jos muu kuin vuorotyö ei ole mahdollista.
niin sanotaan nyt että mene ap töihin, toki miehesi lopettaa silloin juopottelun kun on kerta näin luvannut, tämä yhtälö toimii ainakin jos silmiesi väri on sininen..
Jos nyt aivan rehellinen olen, niin se töihin meneminen voi olla hyvinkin ratkaisu siihen tissutteluun ja alkavaan masennukseenkin.
On kyllä ihan pakko sanoa, että mitä ihmeen ihmisiä täällä hiippailee? Kaikkiin parisuhdeongelmiin toimiva ratkaisu on ero?
Täysin vitun uskomatonta.
niin miehellänsä ei enää koskaan ole stressiä joten ei ole sitten mitään syytä enää tissutteluun, vai?
saat tuloja ja sitten on helpompi jättää tuollainen luuseri tissuttelija, älä kuuntele täällä näitä ämmiä jotka hyysäävät ryyppääviä miehiään ettei vaan kulissit kaadu.
terveydenhoitoala..ei ihanne, mutta nyt ei taloudellisesti ole mahdollista lähteä opiskelemaan, vaikka pari muuta ammattia kiinnostaisikin. onhan tuossa hoitotyössä(sairaanhoitajana) iso vastuu, joten kyllä mun mielestä elämässä pitää mm. parisuhde voida hyvin, jotta jaksaa vastuullista työtä. kai mua hieman pelottaakin vastuu ja jaksaminen,mutta töihin nyt aijon. toivon että kaikki menee hyvin. e
ja itse uskon ja tunnen mieheni, että juominewn lisääntynyt stressistä, pystyy pitämään juomisen normaalina, kunhan kuormittavat tekijät helpottaa. en näe eroa minään ratkaisuna. jokainen näkee tän tilanteen tavallaan..
on ollut hyvä lukea kommenttejanne. tän keskustelun ansiosta olen saanut uutta näkökulmaa koko meidän tilanteeseen joten Kiitos!
ap
ap
kannataisiko nyt ensin saada mies ns. kuntoon ja sitten hakisit töitä, vaikka syksyksi? tuskin teidän talous pariin kuukauteen kaatuu, jos ei tähänkään asti ole niin käynyt. Miten jaksat jos pitää hoitaa työ, mies( hänen henkinen pahoinvointinsa)ja lapset ja koti?? rankkaa tulisi olemaan. ja monessa terv.alan paikassa se vaan on 3-vuorotyötä. tai sitten täysin muihin töihin, jos mahdollista. itse teen ihan sitä 3 vuorohommaa, muttta mies päivätöissä. ymmärrän että pohdit varmaan kovin, mitä kannattaisi tehdä.
miksi te ihmiset hankitte ammatin, ja sit valitatte alan rankkuutta ja kolmivuorohommaa?? ihme toimintaa. jokainen voi vaikuttaa elämäänsä ihan ITSE, ei ole pakko lukea alaa, joka on sit"niin hankalaa, raskasta ja vaikeeta" sniif..ja niin...onhan se kaikenlisäksi paskasti palkattua!
miksi te ihmiset hankitte ammatin, ja sit valitatte alan rankkuutta ja kolmivuorohommaa?? ihme toimintaa. jokainen voi vaikuttaa elämäänsä ihan ITSE, ei ole pakko lukea alaa, joka on sit"niin hankalaa, raskasta ja vaikeeta" sniif..ja niin...onhan se kaikenlisäksi paskasti palkattua!
mennä paasaamaan tätä vaikka Demin palstalle. Siellä on se kohderyhmä, jonka pitäisi osata ajatella millaista on tehdä kolmivuorotöitä pienten lasten ja jatkuvasti ylitöitä tekevän miehen kanssa, joka ei ota vastuuta perheestä ja tissuttelee illat. Täällä olet jo myöhässä viisauksinesi, lähde yläasteelle pitämään ammatinvalinnanohjausta.
mutta eikö kukaan laita merkille, että ap on hoitanut myös tärkeää työtä eli lapse ja kodin. mutta tietty jos se ei miehelle riitä niin jotain on tehtävä tai kohta eessä pahempaa...ero??
pöljä.. voihan olla et mies juonut nyt satunnaisesti enemmän kun ollut kuormittavaa. kun ap menee töihin, tilanne paranee eikä koe tarvetta juomiseen. etkö sinä ole koskaan paennut mitään huonoja oloja mihinkään ei niin rakentavaan tekemiseen? etpä tietenkään, olet ehkä taydellinen..