Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies lopun uupunut olemaan ainoa, joka tuo rahaa perheeseen..

Vierailija
28.05.2012 |

Mä olen ollut kotiäitinä viim.4 vuotta..nyt mies uupunut, mielialat heittelee, vihainen ja mulle aika ilkeä..suoraan ei sano, mutta rivien välistä huomaan et toivoo mun menevän töihin.

Pitää siis löytää töitä..kamalaa huomata millaiseksi mies muuttunut. Ei iloa, kokee uhrautuneensa perheen takia työlle ym. Mun vika??

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tuntee oman puolisonsa, tuskin siinä ennustaja tarvii olla. Varmaan ap ja mies työasioista puhuneet jotain ja tullut selväksi ap: lle mitä mies ajaa takaa.

Itse ymmärrän miestäni jo puolesta sanasta! Ei sen tarvi joka asiaa suoraan sanoa.

Vierailija
2/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla, että miehestä tuntuu, että se vaimo on kadonnut kun elämä pyörii vain kodin seinien sisällä tai leikkipuistossa tai mammakerhoissa.

No huhhuh mitä bullshittiä. Eiköhän se ole niin, että ihminen, joka ennen äitiyttä on ollut kiinnostunut itsensä ulkopuolisista asioista, on sitä myös äitiyden myötä. Nuo tuollaiset teoriat, joiden mukaan äitiys veisi aivot, on suoraan 1800-luvulta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta aloitusviestiin simppeli rataisuehdotus: ap töihin, mies kotiin. Jos mies kerran on uupunut työhönsä ja ehkä vaihtelu voisi olla hyväksi. Ei tuollainen järjestely minustakaan reilulta kuulosta, että vain toinen on töissä ja vain toinen kotona.

Vierailija
4/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi mennä paasaamaan tätä vaikka Demin palstalle. Siellä on se kohderyhmä, jonka pitäisi osata ajatella millaista on tehdä kolmivuorotöitä pienten lasten ja jatkuvasti ylitöitä tekevän miehen kanssa, joka ei ota vastuuta perheestä ja tissuttelee illat. Täällä olet jo myöhässä viisauksinesi, lähde yläasteelle pitämään ammatinvalinnanohjausta.

Tää oli hyvä! =D

Vierailija
5/106 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseiseen työhön lasten kanssa pitäisi olla oikeaa kutsumusta eikä vain rahan tarve. Moni ei myöskään halua kotiinsa vierasta lapsilaumaa paikkoja kuluttamaan. Ehkä ap asuu kerrostalossa?

T. Myös kotiäiti

aiemmin ehdotettu perhepäivähoitajan työ voisi olla kaikkein järkevin vaihtoehto; olet itse kotona laittamassa lasta kouluun ja kotona kun hän tulee koulusta, sulla on jo hoitoalan koulutusta (lähihoitaja/sairaanhoitaja?), palkka ei ole suurensuuri mutta on varmasti isompi kuin pelkkä kotihoidontuki. Ei tarvi kuluttaa aikaa työmatkoihin. Perhepäivähoitajista on kova pula, joten todennäköisesti saat lapsia hoitoon aika helpostikin.

Vierailija
6/106 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä joku oma elämänkriisi. Vastuu elättäjänä painaa, just just. No, hän voi tietysti erota ap:sta ja tienata ja kuluttaa just niin kuin lystää ja maksaa tietysti elatusmaksut kolmesta piltistä, jotka hän itse on halunnut tähän maailmaan saattaa...

Ap:na varmaan menisin töihin, koska olen tyyppiä, jolle lasten kanssa kotona oleminen on äärimmäisen raskasta. Mutta ap:n mies ei välttämättä sillä parane ongelmistaan. Sitten sitä väsyttää, kun sen pitää hoitaa lapsia, ja sit sitä harmittaa, kun ei saa jäädä enää ylitöihin, kun pitää tulla tekemään kastiketta ja katsomaan uhmashow'ta. Ja sit sitä harmittaa, kun päivähoito on kallista ja edelleen eletään aikalailla kädestä suuhun jne. Ja kaksivuotias karjuu illalla äitiä ja pissaa lakanoille ja sit tulee sairasteluja ja miehen pitää jäädä pois töistä hoitamaan niitä sairaita karhunpentuja.

Ihmisellä on tapana yksinkertaistaa ongelmiaan, että jos toi toinen tossa vaan olis erilainen, tekis erilailla, niin mä olisin onnellinen.

Vierailija
7/106 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti.

Vierailija
8/106 |
29.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä taidat olla poikamies, koska et kyllä selvästi ymmärrä pikkulapsiperheen elämästä yhtikäs mitään.

Eihän tuossa ole ongelmana ap:n työhön meno vaan miehen oireilu/alkoholinkäyttö. Kyllä jokainen normaali mies yleensä jaksaa töissä olla varsinkin kun ei tarvitse laittaa tikkua ristiin kodin tai lasten hyväksi. Poikamiehet sentään käyvät työssä ja hoitavat sen lisäksi oman vaatehuoltonsa ja kodin siistinä pitämisen.

Vierailija
9/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et mene töihin?!

Vierailija
10/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

iskenyt silmänsä uuteen naiseen, sitä tuo vihaisuus ja mielialojen heittelehtiminen merkitsee.

Vierailija
11/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehnyt paljon vähemmän töitä jos olisit töissä?

Vierailija
12/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Munkin mies pitää kotiäitiyttä helppona. Liian helppona. Olin keväällä pitkän vkonlopun poissa, mies otti 2 vapaapäivää töistä ja kun tulin kotiin, oli myrsky iskenyt, jääkaappi tyhjä, astiapöytä täynnä. Mä teen kotona kaikki 99 pinnasesti, meillä on helppo koti, vähän roinaa, eli homma sujuu, mutta mies ei ole tajunnut kuinka paljon työtä pitää oikeesti tehdä jotta koti näyttää miltä näyttää.

Vierailija
13/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tilanne tietenkään ole "sun vika". Mutta mitä itse ajattelet, joko lapsenne olisivat valmiita hoitoon ja sinä palkkatöihin? Sivumennen sanoen, lapsilisät ja kotihoidon tuki yms. ovat myös rahaa perheeseen.

Vierailija
14/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on kummankin syytä elättää perhettä ja pitää huolta lapsista ja kodista. Etsi hyvä ihminen töitä, jos oman sekä miehen mielenterveyden takia.

Itse olen tosi onnellinen sitäe ttä olemme miehen kanssa osanneet hoitaa homman "oikein". OLemme molemmat läpi pikkulapsivaiheen käyneet töissä normaalisti tasapuolisesti, samoin lapsista huolehtiminen ja kotityöt on jaettu. MIes on ottanut tosin suurimman osan arkivuoroista. Lapsmme ovat menneet hoitoon silti myöhään, esikoinen 4 v. ja kuopus melkein 3 v.

Kumpikaan ei ole tuntenut kantavansa suurempaa osuutta tai jävänsä syrjään. MIeheni on ollut täysivertainen lasten huolitsija eikä mikään äidin apuri. Itselleni oli tosi tärkeä nyös palata töihin melko nopeaan, pelkkä kotona olo ei sovi mun psyykkeelle.

Vierailija
15/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala jos tuohon pisteeseen jo olette vaan "ajautuneet".

Pointti ei ole välttämättä se että mies tekisi vähempi töitä, kai sitä nyt ihminen voi stressaantua ihan tavallisestakin työpäivästä jos elämä itsessään on mennyt rahasta kituuttamiseksi ja paniikiksi riittääkö rahat.

Kyllä työtä riittää, iso osa työttömistä on elintapatyöttömiä joita ei KIINNOSTA mikään työ vaan se on riittävää että yhteiskunta maksaa kotona lekottelun sekä ne ihmiset joille ei KELPAA työ josta ei makseta riittävää määrää. Tekeydytään haastattelussa niin huonoksi ettei vaan kukaan palkkaa ja jatketaan yhteiskunnan varoilla elämistä -en sano että sinä kuulut porukkaan vaan pointti se että mikä on ihan "aito" työllisyys Suomessa ja miten pitkä sellainen on yhdellä ihmisellä.

Minä menisin töihin tuossa tapauksessa. Ja olettaisin että jos olisin itse noin kurjassa kunnossa niin kumppanini myös tekisi samoin.

Todellakin kamalaa että tilanne on tuohon mennyt.

Oletteko eläneet liian leveästi?

Vierailija
16/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että mies ei ymmärrä kotitöiden määrää.

Miehesi on nyt selvästi ilmoittanut, että nykyinen järjestely on nähty. Nyt siirrytte uuteen vaiheeseen ja sinä menet töihin.

Vierailija
17/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että mies ei ymmärrä kotitöiden määrää.

Miehesi on nyt selvästi ilmoittanut, että nykyinen järjestely on nähty. Nyt siirrytte uuteen vaiheeseen ja sinä menet töihin.

Nää on aina hauskoja nämä, ettei yksikään mies koskaan ole tehnty kotitöitä, koska minun mieheni sotki kodin oltuaan kaksi päivää kotona.

Vierailija
18/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä, että mies ei ymmärrä kotitöiden määrää. Miehesi on nyt selvästi ilmoittanut, että nykyinen järjestely on nähty. Nyt siirrytte uuteen vaiheeseen ja sinä menet töihin.

Nää on aina hauskoja nämä, ettei yksikään mies koskaan ole tehnty kotitöitä, koska minun mieheni sotki kodin oltuaan kaksi päivää kotona.

Jep, samaa mieltä.... :)

Vierailija
19/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minäkin ymmärrän miestäsi. Olen itse ollut välillä parisuhteessa se ainoa ansiotyössä oleva, ja kyllä ärsytti ihan suunnattomasti miehen "loisiminen". Mars töihin siitä!

Vierailija
20/106 |
28.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiäitiys vaatii sen, että molemmat haluatte sitä ja olette tyytyväisiä siihen ratkaisuun. Jos toinen ei pysty elättämään perhettään niin sitten täytyy molempien elättää perhe. Yksinkertaista.