Lapsi 5 v. näkee "hämärän kävelijöitä". Muilla vastaavaa?
Herkkä poikamme on nyt kun hämärää kestää pitkään, alkanut nähdä ikkunasta pihallamme kävelijöitä. Yritin kysellä minkälaisia nämä kävelijät onvat, niin sanoi etteivät pelottavia, mutta harmaita ja etenevät aina samoja polkuja. Asumme vanhassa maalaistalossa, joka ei ole suvun peruja.
En ole aiemmin uskonut kummituksiin tai mihinkään, mutta nyt on alkanut äitiäkin vähän pelottamaan, kun kuulemma yksi "kävelijä" tuli ulko-ovelle ja oli aukaisevinaan oven. Sisällä ei kuulunut mitään, eikä lapsi nähnyt sitä hahmoa enää. Kysyin, että jos olisi ollut valot pois päältä, niin olisiko nähnyt sitten. Ehkä, sanoi poika.
Miten tästä eteenpäin. Kenen puoleen kääntyisin ja kysyisin apua. Lapsi ei pelkää, äiti kohta pelkää kuollakseen eikä mitään mielikuvitusystäviä ole koskaan ollut. Voisikohan tämä olla vain joku vaihe, johon ei kannattaisi kiinnittää huomiota?
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on jotenkin tosi surullista, että moni esittää nämä lasten näkemät heget mielikuvituksen tuoteena. Ja että ihan fakta on, että mielikuvitus vain tekee tepposiaan.
Itse olen lapsesta asti, niin pitkälle kun muistan, nähnyt vastaavaa ja nyt aikuisiällä näen toki näitä myös. Toimin myös meediona ja näen selkeitä enneunia.
Juu ja nyt tietysti joku tulee urputtamaan, että minä olen joku hullu. Mutta en ole hullu. Olen akateemisesti koulutettu perheenäiti. Ihan "normaali" muuten, mutta näen asioita, joita suurin osa ei näe. Mielestäni se ei tee minusta hullua. On aina jotenkin jännä, miten skeptikot väittävät täytenä totena ja faktana, ettei mitään henkimaailmaa ole olemassakaan. Ja peruste tälle on se, ettei kukaan ole koskaan nauohoittanut videolle kummituksia. Se, että minä näen henkimaailman olentoja ei tarkoita sitä, että voisin tallentaa niitä videolle. Ei tämä seikka kuitenkaan tee kokemaani ja näkemääni mielikuvitukseksi tai keksityksi jutuksi.
Ap tue lastasi, kerro hänelle että nuo hämärän kulkijat eivät ole vaaraksi ja jos lapsi enemmän kyselee, mistä ne tulevat voit kertoa, että ne ovat tosiaan joko energiajälkiä kerran maanpäällä eläneistä ihmisistä tai ne voivat olla henkiä, jotka eivät oikein vielä ole ymmärtäneet poistuneensa tästä maailmasta. Ovat kenties asuneet alueella tms. Älä missään nimessä sano lapsellesi, että hänen näkemänsä ei ole todellista, äläkä kuittaa lapsesi puheita asiasta höpö höpönä. Kuuntele ja tue.
Tsemppiä!
uskomatonta bullshittiä.
Kertomasi -ei sen enempää eikä vähempää- nyt vaan on sekä luonnonlakien että terveen järjen vastaista.
Jossain neekerikylässä voisi olettaa poppamiehen moisia satuja totena saarnaavan muttei missään nimessä koulutetun länsimaisen ihmisen.Uskotko siis ihan tosissasi että ihminen on nyt kehittänyt tieteen huippuunsa, eikä vain voi olla olemassa mitään mitä emme vielä ymärtäisi tai olisi todistanut olemassaolevaksi tai -olemattomaksi?
Mitä tulee kummituksiin niin kyllä.
Mitä moneen muuhun seikkaan niin ei tietenkään. Vuodesta 1998 esim on tutkittu ja yritetty ymmärtää mitä on pimeä aine jota pitäisi olla -oliko nyt 68% univerumin massasta- ja joka mahdollistaa sen että maailmankaikkeus laajenee kiihtyvällä tahdilla.
Armeijassa sanotaan että kun on tarpeeksi väsynyt ja on yöllä metsässä vartiossa niin puut ja pensaat alkavat liikkua.
Itse olen tämän kokenut mutta päivänselvää on se että väsymys teki vaan tepposet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
on jotenkin tosi surullista, että moni esittää nämä lasten näkemät heget mielikuvituksen tuoteena. Ja että ihan fakta on, että mielikuvitus vain tekee tepposiaan.
Itse olen lapsesta asti, niin pitkälle kun muistan, nähnyt vastaavaa ja nyt aikuisiällä näen toki näitä myös. Toimin myös meediona ja näen selkeitä enneunia.
Juu ja nyt tietysti joku tulee urputtamaan, että minä olen joku hullu. Mutta en ole hullu. Olen akateemisesti koulutettu perheenäiti. Ihan "normaali" muuten, mutta näen asioita, joita suurin osa ei näe. Mielestäni se ei tee minusta hullua. On aina jotenkin jännä, miten skeptikot väittävät täytenä totena ja faktana, ettei mitään henkimaailmaa ole olemassakaan. Ja peruste tälle on se, ettei kukaan ole koskaan nauohoittanut videolle kummituksia. Se, että minä näen henkimaailman olentoja ei tarkoita sitä, että voisin tallentaa niitä videolle. Ei tämä seikka kuitenkaan tee kokemaani ja näkemääni mielikuvitukseksi tai keksityksi jutuksi.
Ap tue lastasi, kerro hänelle että nuo hämärän kulkijat eivät ole vaaraksi ja jos lapsi enemmän kyselee, mistä ne tulevat voit kertoa, että ne ovat tosiaan joko energiajälkiä kerran maanpäällä eläneistä ihmisistä tai ne voivat olla henkiä, jotka eivät oikein vielä ole ymmärtäneet poistuneensa tästä maailmasta. Ovat kenties asuneet alueella tms. Älä missään nimessä sano lapsellesi, että hänen näkemänsä ei ole todellista, äläkä kuittaa lapsesi puheita asiasta höpö höpönä. Kuuntele ja tue.
Tsemppiä!
uskomatonta bullshittiä.
Kertomasi -ei sen enempää eikä vähempää- nyt vaan on sekä luonnonlakien että terveen järjen vastaista.
Jossain neekerikylässä voisi olettaa poppamiehen moisia satuja totena saarnaavan muttei missään nimessä koulutetun länsimaisen ihmisen.Uskotko siis ihan tosissasi että ihminen on nyt kehittänyt tieteen huippuunsa, eikä vain voi olla olemassa mitään mitä emme vielä ymärtäisi tai olisi todistanut olemassaolevaksi tai -olemattomaksi?
Mitä moneen muuhun seikkaan niin ei tietenkään. Vuodesta 1998 esim on tutkittu ja yritetty ymmärtää mitä on pimeä aine jota pitäisi olla -oliko nyt 68% univerumin massasta- ja joka mahdollistaa sen että maailmankaikkeus laajenee kiihtyvällä tahdilla.
Miksi juuri kummitukset/henget/toiset ulottuvuudet ovat sinusta poikkeus?
Oma skitsofreniani alkoi juurikin noin. En itse muista mutta aloin todella nuorena puhumaan kaikenmaailman tyypeistä ulkona ja ja talon sisällä. Vanhemmat ajatteli että kyseessä on vilkas mielikuvitus ja se menee ohi mutta se vain paheni hiljalleen kunnes murroiässä tauti todettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tsemppiä!
uskomatonta bullshittiä.
Miksi juuri kummitukset/henget/toiset ulottuvuudet ovat sinusta poikkeus?
Ärsyttää mukafiksut. Yliluonnolliseen ei tietenkään tarvitse uskoa, mutta ei voi sanoa että olisi todistettu ettei sitä ole olemassa. Tietyt ilmiöt ovat säännönmukaisesti jääneet toteutumatta koeolosuhteissa, mutta se ei vielä paljon kerro. Sanottakoon että en usko kummituksiin, mutta en ole nähnyt vielä tuekseni tutkimusta, viitteitä saa esittää jos on.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä.
Asioiden väittäminen todeksi ja epätodeksi tieteen ja tutkimuksen avulla on todella hankala asia. Tieteen koko historia perustuu siihen, että uusi tutkimus ja tutkimusvälineet koko ajan tarkentaa tai jopa kumoaa vanhaa "tositettua totuutta". Viisisataa vuotta kaikki "tiesivät", että maapallo on litteä kuin pannukakku. Nykyään kaikki "tietävät", että maapallo on pyöreä (tai ainakin melkein pyöreä), mitäköhän viidensadan vuoden kuluttua "tiedetään"?
Tämän vuoksi on todella ylimielistä ja suorastaan typerää väittää totuutena, että "kummituksia tai henkiä" ei ole olemassa. Voidaan vain sanoa, että nykytieteen mukaan niitä ei ole olemassa. Todellisia "hörhöjä" ovat mielestäni ihmiset, jotka kuvittelevat tieteen viimeisimmän tulkinnan olevan jokin absoluuttinen totuus.
Itse en näe "henkiä", mutta en todellakaan ole niin arrogantti, että väittäisin oman kokemukseni (tai sen puutteen) olevan absoluuttinen totuus.
Mukavaa että joku ajattelee samalla tavalla kuin minäkin. Puit sanoiksi sen mitä ole mieltä änkyrätiedeuskovaisista.
Vierailija kirjoitti:
HAHHHAAHHHHAAHHHAAA
onpa kummia juttuja.
Mä teen töitä työpaikalla. Kollegat on varmaankin useiden mielestä seksikkäitä.
Mä en niitä viittis ruveta ajattelemaan uskumirlessä. Jotenkin kornia.On paljon parempi helpompi ja turvallisempi tehdä töitä yhdessä, kun ei mieti työkavereitten seksielämää.
Minusta itse viljelemäni porkkanat ovat maukkaampia kuin mitkään keinotekoiset kaupan ostokaramellit.
Ettäs kehtaatkin väittää moista höpöhöpöä!
Pelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olen akateemisesti koulutettu, hyvissä tehtävissä ison yrityksen johdossa, äö on 140 eli en todellakaan voi tituleerata itseäni tyhmäksi.
Tästä huolimatta - ja osin sen ansiosta, koska olen testannut näkemääni ja kokemaani puolitieteellisin metodein, hypoteesein ja testein, kykenen minäkin kokemaan paljon sellaista joka on näkyvän maailman tuolla puolen.
Lapsi on vielä nuori ja herkkä ja muistaa "tuonpuoleisen" asioita, sillä se "tuonpuoleinen", eli tavallaan eri eetteritaajuden verhon takana oleva maailma, on se meidän oikea kotimme, josta sielumme lähtee inkarnoitumaan maailmaan tiettyjä oppiläksyjä suorittamaan.
Aikuisena monikaan ei muista "oikeaa kotia" eikä omaa sieluaan ja sen olemusta, mutta jotkut kykenevät joko regressiotereapian avulla tai sitten oman henkisen kehityksen avulla liikkumaan eri maailmojen välillä ja näkemään, kokemaan ja aistimaan muutakin kuin vain tämän värähtelytaajuuden.
Se ns. "tuonpuoleinen" ei sinällään ole missään pilvissä, vaan ihan tässä samassa paikassa, mutta ainoastaan eri resonanssitaajuudessa. Tietyt ihmiset (energiahoitajat, meediot tms) pystyvät muuttamaan tietoisesti omaa värähtelytaajuuttaan ja kykenevät silloin näkemään ja kokemaan näitä asioita.
Mistään pahasta tai negatiivisesta ei ole kyse eikä ole syytä pelkoon, ihan liikaa kristinusko on tuottanut syyllistämistä "henkivalloista" ja "okkultismista". Lapsesi on vain niin korkea värähtelytaajuudeltaan (eli vielä "viaton ja puhdas") että hänellä on kyky nähdä verhon taakse toiselle taajuudelle.
Älä hauku tai säti lastasi ja leimaa häntä tyhmäksi, vaan selitä että joskus jotkut ihmiset voivat nähdä asioita jotka tavallaan tapahtuvat tässä ja nyt, mutta eri taajuudella ja muut eivät välttämättä pysty näkemään samaa kuin lapsesi pystyy.
Asian voisi nähdä niinkin että lapsellasi on lahja jota ei kannata tukahduttaa.
Itse olen oman "lahjani" avulla saanut paljon etua ja onnistumisia, esim työelämässä, yleensäkin pyytämällä/mallintamalla toivomiani asioita maailmankaikkeudelta ja omien traumojen/kriisien muuttamista kiitollisuudeksi ja iloksi mahdollisuudesta kokea oppiläksyjä tässä maailmassa ja tässä inkarnaatiossa.
Lue joskus Sylvia Brownen kirjoja, jos asia kiinnostaa, kaikkea ei tietenkään ole pakko uskoa mutta kun luot eri lähteiden tiedosta oman synteesin - ja kuulostelet tuntuuko se sydämmessäsi totuudelta - niin olet oikeilla jäljillä.
Ja ps. uskovaiset: ihan samaan jumalaan täälläkin uskotaan ja päivittäin rukoillaan, ja luvat kaikkeen (energiahoito, meditaatio ym) on kysytty jumalalta suoraan. Suhteeni jumalaan on oikein läheinen ja rakastava, kun välistä puuttuvat ne ihmiset jotka oman subjektiivisen todellisuutensa mukaan kertovat mitä muut saavat tehdä ja mitä eivät saa. Joten säästäkää please ne "olet saatanan
Se on ÄO ei ÄÖ
Hyvä että aina löydetään nuo tosi oleelliset asiat. Jotkut sanovat että heille tulee typojen ja kirjoitusvirheiden tekijöistä tyhmä kuva. Itselleni ei tule, koska keskityn siihen tekstin SISÄLTÖÖN ja sanomaan. Minulle tulee noista pilkunrakastelijoista ja epäoleellisuuksien kanssa elämöijistä vähän yksinkertainen kuva.
Tuo kirjoitus oli tosi hyvä. Vaikka siinä oli se kammottava älykkyysösamäärä.
Vierailija kirjoitti:
On ihan tieteellisesti todettu, että ihminen kevenee kuollessaan pienen määrän, kun sielu erkanee ruumiista, en muista painoa, mutta vähän.
Ei, ei ole. Pelkkää urbaanilegendaa.
Henkiä varmaan, itsekin aistin näitä nuorempana.. Suurin osa on harmittomia ja voi luoda jopa turvallisuuden tunnetta, jos lapsi ei koe niitä uhkana niin tuskin ne ovatkaan. ( olen itse käynyt muun muassa huoneen ovella, johon kaikki koirat/kissat kieltäytyvät menemästä ja itselläänki on vaan huono fiilis koko tilasta.. Ei voi selittää, kun se on se tunne, joka menee selkärankaa pitkin että älä mene tuonne)
Älkää alkako harmittomia henkiä häätämään, he saattavat olla vain kotonaan. 
Voi olla että lapsellasi on lahja. Kannattaa puhua kuolleista lapselle sopivalla kielellä. Poika voi kysyä äänettömästi onko henki "hyvillä asioilla". Ohjata valoon ja kirkkauteen. Monet henget jotka on jääneet taloihin ovat "jumissa" koska pyörivät siellä jatkuvaan. Lapsi voi äänettömästi opastaa "katso ulospäin. Näetkö valoa? Mene sitä kohden" tms.
Minä en pienenä nähnyt mitään, mutta kuulin kuiskauksia. Naisen ääni kuiskasi monesti nimeäni ja pysähdyin aina kuullessani sen. Muistan kuinka joskus kysyin kaveriltanikin, että kuulitko sinä?
Siis haluan nyt korjata, että en nähnyt mitään tuollaisia hämäriä juttuja. Näössäni ei ollut silti mitään vikaa :D
Olisikohan ap vielä palstalla kertomassa, mitä pojalle nyt kuuluu? Itse osallistuin tähän keskusteluun ja ketku jäi mieleen.
Tervettä tuo varmaan on, lasten mielikuvitusta, mutta kun sinua hermostuttaa niin käykää psykologilla. Tai voit käväistä yksinkin ilman lasta ja kysyä tilanteesta.
Minun lapsuudenystävä näki aina hahmoja, joilla kiiluvat silmät. Me muut pelättiin aivan hulluna. Normaaliksi hän silti kasvoi.
Olisikovtämä lapsi nyt 11-vuotta?
Se, että näkee hahmoja niitä pelkäämättä viittaa mt-ongelmaan. Jos terve ihminen näkisi hahmon kävelevän huoneen poikki tai tuijottavan ikkunasta sisään, hänelle tulisi aivan totaalinen pakokauhu.