~*JOULUtähtien tiistai*~
Kommentit (37)
Voi kun kateellisena luen teiden juttuja jotka saatte hyvin nukuttua yöt.Mieskin mua säälitteli eilen illalla kun sanoin nukkumaanmennessä:taas yksi tuskainen heräämisten yö edessä,ei jaksa...
Ja näin myös oli,mä herään n.40 min.-1h välein joka yö.Reidet kramppaa vuorotellen ja pakko vaihtaa kylkeä ähisten ja puhisten,pissalla käyn n.2 tunnin välein,oon ruennut kelloakin vahtaamaan.Joskus myös mahakipuja tai viime yönä pisti rinnan alle tosi ikävästi.Mieskin totesi että:saisihan tuo vauva jo tulla!!!!
Niin saisi vaan ehei,ei merkkiäkään.
Hih,Lizzbeth:eikö sille lekuriukolle olisikin aivan oikein tuo.Voi,kun se ei olisi perjantaina lääkärinä mutta pahoin pelkään että sehän siellä tietysti on,tällä kertaa saan mieheni onneksi mukaan,katsotaan onko käytös yhtään eriä.Mies ainakin näkee kuinka pönttö se on jos ei muuta.
Mä tykkään isosta mahasta ja en oo ikinä mahaa peitellyt tai muuta mutta nyt kun tää maha on näin järisyttävän iso,olo on vaan tuskaa ja haluan raskauden loppuvan.Kyllä mä yleisesti ottaen nautin raskaudesta kuitenkin.Eka raskaus oli helpompikin ja nautin alusta loppuun ja kävelin ylpeänä masuni kanssa.
Osa on sanonut että raskaus pukee mua mutta en ole kyllä mitenkään hehkunut tässä raskaudessa vaikka sydämessäni olen niin onnellinen.Ja kiitollinen että sain vielä mahdollisuuden kokea toinenkin raskaus.
Mutta meen haukottelemaan muualle...kaipaan unta....esikoinenkin heräsi jo klo 7.00....ei suunnitelmia tälle päivälle.Perhekahvilaan en valitettavasti jaksa enää kävellä...
äitiliini ja iso masu rv 38+4
huomasin vauvauutisen...lisää jouluvauvoja syntynyt,onnea vielä Sindille!!!!tuli aivan mahtava olo kun sitä niin täpinässä itsekin odottaa omaa nyyttiä.
pakko hehkuttaa!!!
mun masussa vaan ahtaudessa möyritään...
Pystyn kirjoittamaan niin kauan, kuin esikoisella riittää piparia. Sitten pukemaan ja pihalle.
Ai että pukeeko raskaus? En tosiaan muistanut, että se alkuraskauden pahoinvointi ja väsymys on niin kamalaa ja erityisesti en muistanut, että tämä loppuraskauskin on näin rankkaa. No toisaalta, viimeksi olin töissä, istuskelin toimistolla päivät pitkät, mutta nyt sitten viipotetaan ympäriinsä tuon tytön kanssa. Siis paljon rankempaa sikäli. Ja mulle kyllä sopii paremmin työ kuin lastenhoito :)
Voiskohan olla, etten sitten saa riittävästi huomiota? :) Ei multa kukaan kysele tästä odotuksesta, ei edes omat kaverit. Mutta kyllä musta itsestänikin tuntuu, että yritän nyt keskittyä enemmän kaikkeen muuhun kuin tähän odotukseen: kouluun, tyttöön ja harrastuksiin.
No, nyt loppui pipari, me lähdetään ulkoilemaan!
kaaka ja Tilkku 35+0
Vähän on mulla samat fiilikset kuin kaakalla: Eka raskaus meni loistavasti - vointi koko ajan mitä mainioin, nyt tästä tokasta jää mieleen kahden ekan kolmanneksen tolkuton väsymys ja huono olo - positiivisena kuitenkin tämä energinen vika kolmannes. Nyt nimittäin tuntuu, että mä saan korkojen kera takaisin kahden ekan kolmanneksen kärsimykset - olo on mitä mainioin, energinen, yöllä nukun putkeen 8-9 tuntia ja mahakin tuntuisi kulkevan loistavasti mukana, ei selkäsärkyjä tai muita kramppeja!
Kauheasti huomiota en mäkään ole tässä raskaudessa saanut (tuntuu siltä, että oma äiti on eniten huolissaan ja mukana - mieskin sanoo kerran viikossa, että " ei vaan muista mun olevan raskaana ja sitten aina säikähtää mun mahaa" - tosi kannustavaa menoa siis meillä ; ) ). Ja esikoista pelottaa kun masu liikkuu niin hurjasti: Vaavi sai oikein kunnon vauhtikohtauksen kun esikoinen ajeli pikkuautolla äidin masumäkeä ylös-alas tässä yhtenä iltana (loppui ajelut kun poika pelästyi ; ) ).
Pikkuhiljaa nämä vauvan valmistelut etenee - seuraavaksi vuorossa jouluvalmistelut ja sitten aletaankin odottamaan ihan tosissaan. Viime viikolla lääkärissä paikat jo pehmenny ja hieman auki (esikoisesta tässä vaiheessa vielä ihan kiinni kaikki) eli toivotaan ettei nyt ihan kauheasti yli menisi ja vietettäisiin joulua jo koko perhe yhdessä kotona.
B 36+3 (ainakin toistaiseksi viikot ja päivät vielä hurjaa kiitolaukkaa ; ) )
Lastenhoitoon viennin jälkeen tässä vielä vetäisin tirsat - kyllä teki hyvää. Kohtuu hyvin täälläkin nukutaan, vaikka niitä vessassa käyntejä on 3-4 kertaa yössä. Mutta ne väliajat nukun tähän olomuotoon nähden hyvin. Ei onneksi enää edes jalkoja ole repinyt. Mukavaa tämä extralepäily. Jaksan paremmin illasta lastenkin kanssa könytä. Voimia varastoon tarvitaan ja niinpä olen ottanut tästä omasta-ajasta kaiken irti.
Laittelin jo eilen Kärylle kysymystä, mutta laitan sen vielä tässä uudelleen, jos sattuu ettet lueskele eilisillanpinoa enää uudelleen. Eli lääkärikäyntiisi liittyen missä kävit synnäriarviossa (Taysissa?) ja kuka lääkäri sulla oli? Mulla on ensiviikolla lääkärineuvola ja sitä myöten synnäriarvio Taysissa. Vammalan sairaala taitaa olla tämän perätilavaavin kohdalta paras unohtaa.
Minä kans kuulun niihin, jotka tykkää masusta, vaikka välillä tuskaisia öitä onkin ollut ja erilaisia kipuiluja. Tämä onkin nyt sitten kolmas ja todennäköisesti viimeinen näin loppusuoralle ehtinyt vauvamasu, jota tulen kantamaan, joten senkin takia nautin nyt tästä täysin siemauksin. Joka raskauden jälkeen on ollut ikävä mahaa ja tuntunut oudolta, kun potkuja ja puskemisia ei olekaan enää tuntunut nahkan läpi. Muutenkaan en hohhaile (ainakaan vielä) että joko se vauva syntyisi, sillä sitten kun se aika tulee niin kerkiää sitten seuraavat 20 vuotta:) Eniten ehkä jännään sitä, että sitten kun alkaa tapahtumaan, niin onkohan yö, päivä, viikonloppu, miehen päivystystyövuoro vai mikä ajankohta. Synnytyksen aikaisia lastenhoitopaikkoja kun ei ole liikaa ja jokatapauksessa joudumme ainakin hetkellisesti turvautumaan vasta muutaman kuukauden tuntemiimme naapureihimme, ihanaan perhepäivähoitajaan tai sitten pitää vain sumplia ja keksiä joku ratkaisu.
Kotiaskareet odottaa ja ulkoilu. Mukavaa päivänjatkoa!
ps. Lisbeth (nimimerkki taisi mennä kirjoitusasultaan väärin, mutta tietänet ketä tarkoitan) kävin jo viikonloppuna lasten kanssa haistelemassa heppatallin hajua. Nuuh, kovasti jo mieli tekevi tammikuussa ratsaille.
t. Vipeka 35+2
Ihana ilma ulkona..pakko kai lähteä kävelylle (tai siis lyllertämään) jossain vaiheessa.Josko tämä mieli tästä piristyisi.Eilinen päivä oli jotenki niin apaattinen..tai siis ilta.Päivällä touhusin kun viimestä vietäis:siivosin hulluna jne.Kaikki 3S:ä tuli tehtyä saman päivän aikana mutta mikä tulos...???PRKL ei mitään!!!!Siis ei mitään.. :' ' (( paitsi selkä kipeenä :OO Iski ihan kunnon masis.noin kypsänä en oo ollu vielä kertaakaan koko raskauden aikana.Kyllä tässä taas meinaa päästä itku jos toinenkin.Tiedän että pitää lopettaa tää odottaminen mutta kun en pysty!!!Omat ajatuksethan tässä on vihollisia :P kun ei niitä oikeen pääse pakoonkaan.
Niin ja eilen se taisi virallisesti alkaa..siis nämä jokojoko-kyselyt!!Voi hiivatti kyllä mä kerron sitten kun on jotain kerrottavaa.Miten ihmiset voi luulla että salattais syntymä tjtn!!! *noh,onko mitään tuntemuksia??* maireena kyselevät..Joo joo onhan tuota kaikenmoista ollu mutta mikään ei vielä viittaa siihen että tosiaan tapahtuu.Eihän ne pahaa toki tarkota mutta oon vaan äkänen ku ampiainen kaikkien urpojen vahtaamisille!!!!Lentää vesilinnuille kohta koko känny!!!
Anteeksi tuhannesti leidit että kuormitan teitä tämmösellä valituksella!!Ja toivon että muilla on parempi pössis...!!!
Noh,tätä oloa ei auta se että eilen oli myös semmonen tunne kuin olis flunssa iskemässä :( Aamullakin aivastelin heti herättyäni useeseen otteeseen. *älä tule tauti,mene pois*
Tjaa..oli puhetta että pukeeko raskaus ja tykkääkö olla raskaana?
Voisi edellä olevan valitusvirren perusteella luulla että inhoan tätä olotilaa.. Välillä ehkä mutta eihän tässä nyt muuten mitään hätää olisi jos ei niin KAUAN jo olis joka paikkaan sattunut ym ym.Masu ei oo haitannu mua ollenkaan (paitsi nyt ehkä ihan viime aikoina kun on niin sika kömpelö) Kunpa oliskin vaan tuo etureppu eikä mitään muita kipuja/vaivoja!!!!Hyvinhän tätä muuten jaksais..
Tosin ilomielin odotan ensimmäistä kohtaamista vauvan kanssa!!!Niin kovin tahtoisin jo tavata tuon tyypin.Hauskalta toveri turakaiselta se vaikuttaa :D.Ulkopuolisten mielestä masu pukee mua.Ainakin muutamat on kommentoinu positiivisesti.Varsinkin miespuoliset joilla on jo omia lapsia (hmm,kummallista)..
Tuli mieleen että jokohan se LILLA on saanut vauvansa masun ulkopuolelle???Eikös hällä tällä viikolla ollu joku käynnistys tms...??
Tuli mieleen kun silloin joku aika sitten oli puhetta että kuka ottaa meikit mukaan synnärille yms.Jos osa on ' pinnallisia' sen suhteen niin mulla on sitten oma ' fetissi' ;) Mä hölmö meinaan vieläkin YRITÄN ajella alapään karvoituksia vaikka näkyvyys on nollassa!!!Jotenkin se on ollu niin kauan mulla tapana aina suihkussa käydessä etten osaa siitä luopua vaikka nyt olis se aika :D Väkisin kurkottelen ja siistin bikinirajat :OO En halua karvoituksen rehottavan edes synnytyksessä.Pöhkö minä,tiedän!!
No nyt on tullu taas ' avattua sisintään' sitä rataa että parasta lopettaa ennenkuin paljastan jotain LIIAN MEHUKASTA ;DD
Jakselkaahan!!!Ja lisää vauvauutisia kiitos!! (yksi näytti olevan :))
-Tiggr&Nasu 38+5
Mina taalla olen pakannut sairaala kassia ja yrittanyt saada itsea tajuamaan etta huomenna lahdetaan synnyttamaan.
Onnea vaan joku jouluinen oli saanut nyyttinsa!!!!!!!
kirjoittelitte etta kuinka viihtynyt raskaana? Mina olen kylla tykannyt olla raskaana. Tykkaan isosta mahastani ja muutenkin raskaus ollut ihan kivaa, taa korkea verenpaine tuli vasta viikko sitten kuvioihin joten siihen asti raskaus oli ihanaa. Mutta tietysti sita on malttamaton saamaan jo vauvan....
Mua pelottaa huominen ihan sikana...Ma oon ollut tosi vasynyt kun syon nuota verenpaine laakkeita siis ma en jaksa edes kayda kaupassa taa on jotain sellaista vasymysta jotaen ole ennen kokenut. Pelottaa kuinka jaksan synnytyksen kun olen jo valmiiksi vasynyt. Tanaankin olen nukkunut 3tunnin paivaunet ja viime yon nukuin hyvin ja nyt jo vasyttaa ja alan lahtemaan yo unille vaikka kello vasta 8 illalla. No saa nahda, silti ihan avoimin mielin lahden synnytyskokemukseen, ainut toivo etta lapsi ois terve ja sailytaan ehjin nahoin.
Quarra niin meilla on tosiaan tilanne vahan sama:) Tsemppia sulle tulevaan.....
Tietysti kaikille joulumasuille oikein paljon suppareita ken niita tahtoo ja tsemppia...
Mina tulen sitten ilmoittelemaan kun paasen koneen aareen tai laitan miehen kertomaan uutisia
Annora ja Maha-asukki rv 36+5
Keksin toissa päivänä lähes varman käynnistyskeinon mutta mulla se on suht hankala toteuttaa ;)
Meinaan lähtisköhän käyntiin jos kävis uimassa?siis meressä (tai järvessä) :D On niin hiton kylmää jo se vesi,ihan avannon verosta..Hitsi kun en uskalla edes haaveilla ilman saunaa että menis.oon kyllä satavarma että synnytys käynnistyis jo kävis pulahtamassa ;)))
Pidetään tämä vaihtoehto kuitenkin iiiiihan viimeisimpänä ' ässänä' ;)
Voimahaleja vielä Annoralle ja muillekin jotka lähipäivinä pääsevät toimiin totisiin..
..koko aamun olen ollu ihan perjantaissa ja näköjään tonne vauvaonnitteluihinkin laitoin että viikot 36. Jos kuitenki odottelis sinne parjantaihin asti, nyt siis vasta 35+4. Ei mitään uutta tällanen kyllä mulla.
Nyt on mullakin tosissaan alkanu vielä kaiken muun lisäksi mahtavat liitoskivut(?) niitähän ne lienee. Tähän asti suht hyvin onnistunu kyljen vaihto, mut nyt parina yönä jo joutunu heräämään, että onnistuu. Taipeet on sairaan kipeet ja kävelystäkin tullu ankkataaperrusta. Loppus jo tää... Toisaalta mä kyllä tykkään olla raskaana. Tiedän, että synnytyksen jälkeen menee taas vähän aikaa, että tottuu siihen, kun liikkeitä ei enää tunnukkaan masusta..heh!
Eipä tänne kummempia, pitänee mennä vähäksi aikaa tonne raikkaaseen pakkasilmaan poikien kanssa. Joulusiivouksetkin kutsuu, jos sais keittiön kaapit edes kerran vuodessa kunnolla pestyiksi.
-smiigus rv35+4 on ne oikeat (vai oliko;-)
Mä olen joskus tuota avantouintia harrastanu ja jääny mieleen, ettei loppuvaiheessa enää kannattais mennä. Kai sekin sitä on, että jos sattuu olemaan paikat jo auki. Monet kyllä käy muuten ihan raskauden ajankin. Ite en varmaan uskaltais. No, jollain saattaa olla uudempaakin tietoa.
-smiigus
Yhtenä kappaleena edelleen. Alkaa jo olla turhautunut olo et eikös tässä tapahdu mitään!
Eilen päivällä ei edes ollu supistuksiakaan mut yöllä senkin edestä välilää jo luulin et nyt täytyy lähteä, kun supisteli tunnin aikana melkoisesti mut sit ne loppu kuin seinään. Oisko johtunut supistelu siitä kun vauveli käänsi kylkeensä.
Liikkuuko teillä muilla jouluisilla vielä masuasukas miten paljon tai tarkoitan just tota et kääntyileekö kyljeltä toiselle?
Musta tuntuu et tää mun maha on nyt humpsahtanut jotenkin alemmas, pitkästä aikaa on sellainen olo et voi hengittää normaalisti.
Joku kyseli tos et onko nauttinu tästä raskaana olosta ja vaikka vaivoja on ollu jos jonkinlaisia en antaisi päivääkään pois tästä odotus ajasta!! En tiedä hehkunko mitenkään nyt raskaus aikana mut itte ainakin olen nauttinut masustani ja enkä myöskään ole sitä mitenkään piilotellut!
Tikrulle piti sanoa et taidetaan olla yhtä höpsöjä noiden karvojen kans=)
Eilenkin suihkureissulla piti peilin kans sährätä karvat veke=) Mitä uskomattomimmassa asennossa mut sainpahan ajeltua, heh=) Ukolle yritin vihjasta josko ois ajellu mut ei kuulema tohtinut!
Milloinhan sitä me uskallettas vetästä ässät käyttöön vai pitääkö täs vaan kärvistellä ilman niitä loppuun asti. Lääkäri kyl kielsi multa noi ässien käytöt ultrassa mut mitäs jos tää ei ala syntyy vaikka laskettu aika lähenee uhkaavasti eiköhän niitä saa sittenkään vetästä hihastaan? Onko muilla tietoa asiasta?
Mut nyt tää mamma lähtee duunailee jotain tonne keittiöön alkaa nälkä olla taas yllättäin=)
Mukavaa päivän jatkoa ja tais muuten joku joulumamma olla jakaantunutkin ONNEA vaan paljon=) Perästä tullaan!
Wilma rv 38+0 hui jo noin paljo=)
Taallakin yksi oloonsa turhautunut mamma - joka paiva odotan etta jokohan tanaan tapahtuisi jotakin, silla olo ei enaa ole kovin kiva. Oksentelu on taas tullut jokapaivaiseksi harmiksi (kun se valista oli vain pari kertaa viikosta) ja oon niin vasynyt kun en saa nukuttua kuin tunnin - parin patkia kerrallaan :-( Joten tamanpaivaiseen kyselyyn vastaus, etta en mina ikina kuvittelut etta raskaus voi olla tallasta (ei kukaan kertonut etta huono olo ja oksentelu voi jatkua lapi raskauden) joten en ole kovin nauttinut tasta raskaudesta vaikka tutut kommentoivat etta naytan hyvalle kun ei tosiaan ole tullut muuta lisaa kuin rantapallomasu, mutta itsesta ei tunnu etta raskaus minua mitenkaan pukee (varmaan tosin naiden kaikkien vaivojen vuoksi?!)
Eilen olin tapaamassa mun mammaryhmalaisia - meita on enaa 2 jaljella masujen kanssa, kaikki muut ovat jo saaneet vauvansa, tosin kaikilla muilla olikin la:t marraskuussa. Kylla sita niin jo haluaisi omankin vauvan syliinsa!!!
Annoralle tsemppia huomiselle (jos viela ehdit kayda lukemassa naita)!
Tumble & Wriggler rv 38+5
Ihana ilma ulkona, kävin just kävelemässä postissa ja kyllä teki terää.
Kyselette tänään että pukeeko raskaus ja tykkääkö olla raskaana. Mulla on ollu yllättävänkin helppo raskaus, joten ihan tyytyväinen täytyy olla. Loppuvaiheessa on vasta alkanu tulla näitä kömpelyyksiä ja muita pikkuvaivoja. Mulle on muutama tyyppi sanonu, että mulle tää raskaus sopii, tiedäpä nyt sitten.
Kuka se saakaan nyt seuraavan nyytin? Nyt sitä alkaa vissiin tapahtua ihan tasaseen tahtiin.
Mä lähdenkin tästä jatkamaan pikkuiselle vaateiden pesua ja silitystä, mut vielä on ihan pakko kommentoida Tikrulle: Musta on tosi hauska lukee noita sun kirjoituksia! Olipa sitten positiivista tai negatiivista asiaa ni toi sun sanallinen arkku on piristävä!
m.tt 35+1
Mäkin oon jo rauhottunu eilisen synnytystavan jälkeen. Nyt jo naurattaa kun mun mies oli niin suivaantunut, ettei oikeen saanut oltua hiljaa. Pisti aika pahoja takaisin sille lääkärille...
Vipeka kyseli, että missäs arvio oli.No Taysissahan se. Lääkäri oli joku Tihtonen tai Tiihonen tms. TOIVOTTAVASTI et joudu hänelle. Oli aikas karmaiseva tyyppi naureskeluineen.
Mutta mun vauva nyt sitten on arvioitu syntyväkisi 15.12 elikkä vielä kolme viikkoa. 2pv ennen laskettua aikaa. Saas nähdä päästäänkö sinne asti.
Kohta täytyy lähteä 3v tytön kanssa korvalääkärille. Taitaa olla melkoset kököt vaikkua korvissa, kun tuntuu ettei kuule mitään...tullut kaamean räkätaudin seurauksena.
Mä en enää jaksaisi olla raskaana...ekassa ja tokassa raskaudessa sitä jaksoikin paremmin, mutta tämä kolmas on jo vähän pakkopullaa. No eipä tässä kauaa enää mene=)
Ei kummempia. Käry 36+3
Voiko siitä olla tosiaan vain kolme viikkoa, kun jäin töistä lomalle? Alussa oli ihanaa olla vain kotona ja touhuilla esikoisen kanssa kaikkea sitä, mistä tunsin laistaneeni työkiireissäni. Mutta nyt tänään ja ajoittain jo kahden viime viikon aikana olen välillä todella pitkästynyt!! Tyttökin tuntuu kaipaavan muutakin seuraa kuin äitinsä... Mies on paljon töissä, kursseilla ja harrastuksissa (luvannut kyllä vähentää reilusti vauvan syntymän jälkeen... :) Välillä tuntuu, että elän jossain umpiossa tytön kanssa kahdestaan, mitään ei tapahdu, kukaan ei soita, eikä käy. Vaikka kuitenkin kun ajattelee, niin ollaan kuitenkin joka päivä käyty jossakin ja NÄHTY ihmisiä, mutta ehkä tämä odottavan aika vain on niin pitkä. Vaikea selittää, miltä tuntuu, mutta miksei tämä aika voi mennä nopeemmin???
Raskauden pukemisesta on ollut puhetta tänään. Ekan raskauden kohdalla tunsin juuri noin, että raskaus pukee minua. Olin elämäni kunnossa, eikä mitään vaikeuksia ja vaivoja ollut lukuunottamatta viimeisen viikon liitoskipuja. Mutta nyt!! Ei mitään erikoista ja isompaa, töissäkin pystyin olemaan aivan loppuun saakka, mutta kaikenlaista pikkukremppaa on ollut alusta lähtien; iskiasvaivaa, liitoskipuja, vihlomista, suonenvetoja ym. Ei mitään kokoaikaista, mutta aina jotain pientä... Olen tulkinnut asian niin, että esikoista odottaessani olin fyysisesti paljon paremmassa kunnossa. Nyt esikoisen syntymän jälkeen ei fyysinen kunto ole enää ollut niin hyvä, joten lähtöasetelmat olivat aivan erit. Toki raskaudetkin ovat erilaisia, mutta tämän raskauden olen kokenut jotenkin henkisestikin raskaammaksi. Mutta kuitenkin, se palkinto, joka muutaman viikon päästä koittaa on kaikkien tuskien arvoinen!!! Ja vielä yksi pointti, jota odotan kuin kuuta nousevaa: Saisi laittaa jo omat rakkaat vaatteet päälle!! Alkaa kyllästyttää jo nämä miehen, äitin ym. vaatekaappien koraamiset, josko löytyisi jokin vähänkään päällepantava riepu. En olisi aikaisemmin uskonut, millaisissa vaatteissa sitä kehtaa ihmisten ilmoille lähteä ;)
Niin, sitä piti vielä sanomani, että kukahan tuota jouluisten listaa päivittää, että minulla laskettu aika 28.12 ja sairaala RAS.
Vielä vaavin asioista sen verran, että touhua riittää masussa paljon. Jännä huomata, kuinka rytminen se on. Oletteko muut huomanneet masukillanne selkeitä rytmejä? Meillä pystyy melkein kellonsa tarkistamaan masuasukin möyrinnästä, mutta kokemuksesta voi kyllä sanoa, että ne rytmit kyllä sitten " oikeassa" elässä ehtii sitten muuttua viikon välein.
Mutta nyt annetaampa muillekin tilaa
Meimi79+touhutonttu rv 34+6
Josko kirjoittelis meikäläinenkin pitkän sivusta seurailun jälkeen taas... Täällä sitä möllötetään, huomenna ihan virallisesti alkaa äippäloma. Kyllä tuntuu aika pitkältä tää kotona olo ilman vauvaa, suunnilleen joka toinen päivä menee ihan punaselle ristille, toisena taas saa tehtyäkin jotain. Lepo on lähes täysin poistanut v-maiset selkäsäryt, kohtuu hyväkuntosena on saanu tää mamma olla. Närästää ja yöllä pissattaa, mutta oon pärjänny.
Ahdistusta aiheuttaa ainoastaan että meidän " Edward" on itsepäisesti vieläkin pyrstöllään. Ollu koko ajan. Joka aamu se on poikittain, mutta siitä se aina kääntyy pyllylleen. Onkohan sillä nartsa kireellä vai miksei se älyä kääntyä oikeinpäin. Ylihuomenna nla-lääkäri ja se laittaa sit lähetteen äpkl:lle. Tuntuu pahalta, kun se alkaa punkeemaan aina kun istuu. Alkaa vissiin oleen varpailla ahdasta siinä asennossa...
Ihana lukea vauva-uutisia, uskomatonta että joulusia syntyy " jo nyt" , ei se oma odotuskaan sit vissiin ihan loputonta ole :)
Tiikerimama ja Edward 34+4
Meillä taitaa olla kohta entinen talvi ja meikäkun jo meinas alkaa jouluvaloja laitella kun näkyy naapuritkin omiansa laittelevan.. Vielä on lumet mutta tihkuttaa ikävästi. Mitkähän lienee ajokelit kun loppuviikosta lähetään kotopuoleen..
Aamusella käytiin tytön kanssa puheterapiassa ja kysyin, voisko laittaa mulle lapun/lausunnon, että näillä kahdella isolla sisaruksella on tiukka kielijänne vaikeuttanut ja hidastanut puheenoppimista huomattavasti niin sanoi, että oli ajatellutkin tehdä sellasen, on näyttää dokumenttia lastenlääkärille eikä tarvii vaan ite isosti inistä.
Tikru: ootkos koittanut portaita juosta?? Ei muuta kun lähet rappukäytävään kuntoilemaan!!! ihan totta, tiedän muutaman joilla on tepsinyt tosin yliajalla mutta itelläni ainakin muutama rappunenkin vetää mahan kovaksi.
Kyllä se käy jokaisella mieli malttamattomaksi lopussa ja varsinkin kun on paikat kipeenä niin sitä on valmis vaikka mihin, että vauvan saa syliin ja liitoskivut yms johonkin oikein kauas.
Meikä kuuluu kastiin joka nauttii raskaanaolosta ja rakastaa ylipaljon isoa mahaa ja sitä tunnetta kun pikkuinen uusi elämä kasvaa tuolla sydämen alla. Mutta täytyy kyllä myöntää, että tämä kolmas raskaus on ollut kaikista raskain eikä sellaista rehellisesti pirteätä ja autuasta olotilaa ole ollut ollenkaan. En tiedä johtuuko iästä, olinhan viitisen vuotta nuorempi kun tyttöä odotin tai sitten raskauksien määrästä eli paikat on jo niin löysät kaikkialta että siitä nämä kaikki ruumilliset vaivat jotka on tulleet vasta nyt kolmannella kerralla(jos ei lasketa supistuksia joita oli edellisestäkin). en ole koskaan ennen kävellyt näin vaikeasti ja hiljaa ja vaikertanut.. Ukkokin eilen sanoi, että kun koko ajan valitan.. Siis ei tarkottanut, että natisen että" oon kipee" vaan sitä kun koko ajan kun liikun, ähkin ja puhkin ja kuuluu aiaiai... eka raskaus oli helppoa aikaa jos ei lasketa alun oksentamista, mistään ei kolottanut ja kaikkea pystyi tekemään.. toista odottaessa oli ne supparit mutta niidenkin kanssa pärjäsi kun lepäsi ja lopussahan niitä ei enää tullutkaan kuten ovat nytkin jättäneet Lahjan..
Mutta paremmin kestän kivut kun alun huonon olon, ennemmin oon paikat kipeinä kun makaan sohvalla ja pidätän oksennusta..
Haikeana kannan masua kun taas tuntuu, että tämä on viimeinen kerta kun odotan.. Ei ikinä isoa mahaa eikä mitään ihanaa vauvakamaa..
Vaikka saattaa vielä käydä niinkin, ettäkun aika hiukan kultaa kolmen ekan raskauskuukauden muistoa niin nelosvauva saa luvan tulla.. Ukkohan meillä ei pane hanttiin, saan hommata näitä nappuloita varmaan vielä vaikka miten monta... Jos Luoja suo, ihmeitä ja lahjoja kaikki kolme ovat ei ollenkaan itsestäänselvyyksiä... Aika näyttää!
Sitä en osaa sanoa pukeeko raskaus meikäläistä, niinhän moni väittää mutta tiedä sitten mitä hehkuvaa onnea voi olla turvonneessa ja könköttävässä akassa... Mutta kai se on se ilme, sellanen rauhallisen odottava hehku silmissä tms...Hiukset ainakin on huippukunnossa ja naama ei kuki, iho ei ole ollut näin hyvä varmaan kun vauvana..
Mutta tätä läskiä lotinaa on kyllä kertynyt. Huh. Niinkun piti olla liikekannalla ja reipas odottaja ja ennemmin hoikistua kun läskistyä. vaan kun on liikut vähissä eikä tahdonvoimaa lopettaa herkuttelua niin...
Juups mutta ahteri on vieläkin ikävä ja kiukuttelee istumisesta, pakko mennä makuuasentoon hetkeksi..
Annoralle vielä onnea matkaan!!! Hyvin kaikki menee! Ja pian sylissä köllöttelee ihana pieni tuhiseva nyytti!
Lahja rv 36+4
Ensinnäkin ANNORAlle oikein kovasti voimia huomiseen koitokseen!
Ja tokaksi TIKRUlle: ootkos kokeillut ässiä yhtaikaa? Ei muuta kun porsta kätöseen, ukko viritetyin vehkein mukaan ja hinkkaamaan saunan lauteita puhtaaks... hih. Jospa sitten tulis tulosta...
Lizzbeth
Moikka, tänään sitten sairaalaan tutustumaan. Perjantaina oli neuvolassa lääkäri ja ultrasi. Pienellä paino 2,4 kg ja hieman pienempi viikkoihin nähden (sopii minulle). Pulssi edelleen tasaisesti 120 niin kuin viimeiset pari kuukautta. Lääkäri kyseli kiinnostaako sukupuoli ja minä siihen, että jos vielä tarkistaisi onko se poika. Näytti sitten, että kyllä täällä pippeli on. No, ei tarvitse ruveta uudelleen maalamaan huonetta ja ostamaan tyttömäisempiä vaatteita kun tähän poika-tietoon ollaan luotettu jo useampi kuukausi. =)
Kävely alkaa olemaan jo tuskaista. Tänään aamulenkillä koirien kanssa oikein kyyneleet tuli kaksi kertaa kun niin kovin vihloi tuolla alhaalla mahassa. Onkohan nuo niitä liitoskipuja vai mitä???
Täälläkin odotellaan jo kovasti pientä syntyväksi, mutta en ole antanut itselleni lupaa toivoa liikoja syntymän ajankohdan suhteen. Jos joku kysyy, että koska niin vastaan aina, että viimeistään alkuvuodesta ja siihen olen itsekin asennoitunut =)
Tiistai päivän jatkoa kaikille ja onnea synnyttämään/sektioon lähteville.
TSM ja Jeppe 36+1
Onpas nyt vikkelät sormet näin aamusta, ihan omia aikojaan naputtelee vääriä nappuloita..
Loistavasti nukuttu yö takana, aah! Vessaankaan ei oo tarvinnu nousta kuin vasta kuuden maissa kun mies nousi töihin lähteäkseen. Ehkä se kiva ässä oli niin uuvuttavaa puuhaa ;) Pitänee harrastella useemmin...
Kävin sitten eilen paineet mittauttamassa, ja kas; olikin lähes normaalitasolla. Merkillistä. Parempi näin, kunhan nyt sitten pysyiskin. Muuten eilinen meni ok, tallihommia hoitelin useaan eri otteeseen niin ei kuolemakaan korjannut (eikä edes selkä ehtinyt katketa ihan poikki). Mutta liitoskivut, etenkin tuolla aivan alhaalla oli suorastaan helvetillisiä.. Vitsi, että voikin sattua ilkeesti!
Vissiin tarviis tämänkin mamman käydä tänään apteekin mäellä hakemassa niitä kuuluisia rennie:tä.. Muuten ei oo mitään ongelmaa, mut nyt muutamana iltana nukkumaan mennessä on alkanu tuntua että mahan sisältö tukkii väkisellä takaisin suuhun. Ei siis mitään kummempia poltteluja eikä muuta, mut tosi ikävää kun ei meinaa uskaltaa heittäytyä vaakatasoon. Jospa niistä ihmelääkkeistä ois sitten apua.
Joku (vai jokunen?) on ihmetellyt tuota leipomis" vimmaa" .. Mulla on ihan sama homma, oon leiponut paljon paljon enemmän kuin normaalisti. Mutta tiedän kyllä syynkin, mä tykkään leipoo mut normaalisti mulla ei oo aikaa. Nyt kun aikaa on, niin ehtii leipoakin. Vielä kun sais ne leipomukset aina jollekin syötettyä, ettei tarvttis itte niitä ahtaa, tai sit lopuksi syöttää hevosille tai nakata roskiin. Tuo mies kun tuntuu seuraavan enemmän kuin minä mitä suuhunsa laittaa. No, onhan se ihan kiva ettei ukko oo mikään turvonnut pullapoika.
Quarrakohan se mahtoi olla joka ei tykännyt raskaana olemisesta.. Mä voisin kyllä sanoa kuuluvani toiseen ääripäähän. No, ei tämä tietysti koko aika mitään herkkua oo, mutta mun mielestä (ja moni muukin on näin sanonut) raskaus pukee mua. Ja on niin ihana kulkea massun kanssa ihailtavana... Siis tykkään olla huomion keskipisteenä. Välillä vähän ärsyttää selittää samat asiat suunnilleen jokaiselle vastaantulijalle (kauppareissuilla näin yleensä aina käy), mutta muuten on kivaa. Juu, mieluusti voin kuvitella itseni myöhemmin samaan tilaan. Mites muut? Pukeeko raskaus teitä vaiko ei?
Äitiliini: Naureskelinpa täällä ihan ääneen, kun sieluni silmin näin tilanteen missä lapsivedet pärskähtää sen seinäjoen homoukkelilääkärin silmille.. hih hih..
Huomenna olis meno sjoelle, toivottavasti on joku muu tällä kertaa lääkärinä.. Ja taatusti ainakin varmuuden vuoksi vaan otan miehen mukaan. Onpahan edes henkisenä tukena, jos ei muuta.
Jaa, jätetäänpä muillekin tilaa..
Hyviä vointeja!
Lizzbeth ja myyryläinen 36 tasan