Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurissa asuu lastensuojelutyöntekijä,

Vierailija
25.05.2012 |

jonka kanssa meillä on ollut erimielisyyksiä mm. autopaikoista, pihatöistä, yms. Nyt odotan esikoistani ja pelkään, että hän tekee kiusallaan vauvan synnyttyä meistä lastensuojeluilmoituksen... Voiko tämä olla mahdollista?

Saavatko he siitä jonkun sanktion, jos jäävät perättömästä ilmoituksesta kiinni?

Tiedän, että kaikki tapauksethan kai tutkitaan, ja se on sitten 3-6 kk piina edessä. Vaikka kuinka todettaisiin syyttömiksi ja kaikki ok, jää kai merkinnät loppuiäksi?

:(

Tämä stressaa todella ja varjostaa odotusta!

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen asunut lastensuojelutyöntekijän kanssa naapureina, tosin me tultiin hyvin toimeen ja lapset leikki keskenään.

Ei kkaan järkevä ihminen vaaranna työpaikkaansa jonkun pihatyöreiidan vuoksi.

Vierailija
2/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoituksen niin kyllä siinä vaan työpaikka vaaraantuu. Ja mitä pelkäät? Sen kun tulevat nuuskimaan ja tutkimaan jos mitään salattavaa ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerätkää todisteet kiusanteosta. Ottakaa valokuva kun auto on teidän paikallanne. Lähettäkää kohtelias tekstiviesti, että auto on paikallanne ja voisiko naapuri siirtää. Sitten vaan kelloaikoja ylös ja valokuvia, miten se auto vaan on edelleen teidän paikallanne. Jos naapuri vastaa teille, niin säilyttäkää viestit.

Kun on todisteita järjestelmällisestä kiusaamisesta, tulee koko mahdollinen ls-ilmo ihan toiseen valoon poliisienkin silmissä. Eli sitten kun/jos tekee sen ilmoituksen, te teette samantien rikosilmoituksen poliisille, hankitte asianajajan ja syytätte tätä johtavaa sosiaalityöntekijää virka-asemansa väärinkäytöstä. Siihen teillä on jo hyvät todisteet. Luultavasti saatte jopa hankittua hänelle potkut tai ainakin varoituksen.

Eli varautukaa ajoissa, niin olette vahvoilla!

Vierailija
4/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis pelkää että naapuri tekee kiusallaan ilmoituksen ja että siitä jää merkintä vaikka kaikki olisi perheessä hyvin.

Vierailija
5/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aiheettomasta lastensuojeluilmosta kun jää aina merkintä, ja se 6kk "nuuskinta" on todella raskasta henkisesti; siinä arvioidaan, millainen isä/äiti olet ja parisuhdekin joutunee koville. Että ei se ihan noin ole, että "sen kuin tulkoot nuuskimaan".

Netistä löytyy aika hirveitä tarinoita noista aiheettomista ilmoista. Niistä voi toki tehdä rikosilmoituksen aiheettomasta ilmiannosta ja kunnianloukkauksesta. Varmasti myös työpaikalla tulee ongelmia, jos aiheettomia ilmoituksia naapureistaan tekee. Ei ole kovin ammattimaista eikä osoita hyvää arvostelukykyä, jota sosiaalityöntekijöiltä vaaditaan.

Vierailija
6/39 |
26.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiakkaansa tekemiset. Itse olin toimeentulotuella ja kylpylässä tuttu sossu oli samaan aikaan siellä. Olin siis useamman kerran tavannut ja kyllä tunnisti minut.

Pitkään katsoi ja tarkkaili. Meni hiukan pilalle se rentoutusyritys. Minä en näet tuhlaa vähiä rahojani alkoholiin, tupakkaan enkä käy rafloissa. Ihmettelikö sitten miten minulla on varaa käydä kylpylässä, en tiedä. Fiksumpaa käytöstä häneltä olisi ollut että joko selkeästi tervehtii tai sitten on kuin ei olisi huomannutkaan.

Vierailija
7/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos sinulla olisi naapurina psykiatri, poliisi, lapsesi tuleva opettaja?

Muuta pois, ehkä ahdistus loppuu (kunhan tarkistat keitä saisit uudessa paikassa naapureiksesi).

Onko sillä ihmisellä syytä huoleen kanssasi?

Jos asuisit muualla niin eikö ihmiset silloin huomaa teidän ongelmia ja säästytte ilmotukselta (onko muiden tekemät ilmotukset näin siis vakavempia kuin lastensuojelijoiden näkemät)?

Entä mistä ajattelet että ilmotuksia tehdään?

Jätätkö lapsen heitteelle?

Jätätkö perustarpeet hoitamatta?

Oletko väkivaltanen ja kamala peto?

Eikö lastensuojelunkin pointti ole että lapset palautuu kun vanhempien tilanne paranee ja lapsen on turvallista asua kotonaan.

Sinä ehkä kuvittelet että perheellisen elämän kuuluu mennä jollain kaavalla. Vertaat itseäsi muihin ja kuvittelet että ihmiset pitää sinua huonona ja lapset pitää ottaa pois jos tarjoilet jauhelihakastiketta ettekä päivittäin ulkoile (ehkä teidän taloyhtiön pihakin on sellainen jossa naapurit voi tuijottaa pihassa olevia).

Jos miettisit millainen äiti olet, mitkä asiat on sinun perheelle tarpeen ja miten teillä toimitaan. Erillaisuus on rikkaus, sinulla on oikeus sellaiseen elämään kuin haluat. On sääli jos jo raskausajalla elämääsi ahdistaa omat pelot täysin turhasta ja jo aluksi teet itse suorituksia jotka ahdistaa, sellainen varmaan lisää stressiä ja tulee tarve alkaa esittämään jotain jota ei ole.

Elämässä saa olla ristiriitoja ja perheellisetkin saa valittaa pihatöistä ja autopaikoista. Henkilökohtasuuksiin ei koskaan tartte alkaa: oli lapsia itsellään tai ne on jo aikuisia. Silloin voi kasvaa ihmisenä, äitinä olemista se ei varmasti määritä.

Vierailija
8/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

meistä tehtiin ls-ilmotus ja ei se aiheuttanut mitään nuuskintaa. Kerran käytiin juttelemassa ja todettiin että ilmoitus oli aiheeton.

Asun itse ihmisen kanssa joka on lastensuojelussa töissä ja ei todellakaan ole tekemässä kenestäkään aiheetonta ilmoitusa kyllä hänellä on tiedossa tiukat säännöt mistä pitää ja joutuu tekemään ilmoituksen. Tuskin kukaan ammattilainen haluaa tehdä turhaa ilmoitusta ja aiheuttaa itselleen turhaa työtä...

Vierailija
9/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä sinun naapuriasi todellakaan kiinnosta vapaa-aikana puuttua sinun lastenhoito-ongelmiisi, kyllä se saa niitä töissä ihan tarpeeksi setviä. Alkaa kuulostaa aika paranoidiselta, ja itselle tuli tässä äkkiseltään mieleen, että vainoharhainen äiti ei oikastikaan ole mikään paras mahdollinen vauvan hoitaja.

Vierailija
10/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kateeksi tätä naapuria. Eikä muuten ole ainoa ammatti, jonka edustajien kuvitellaan olevan jotenkin kiinnostuneita naapurien ja muiden tuntemattomien henkilökohtaisista ongelmista. Itse en ole lastensuojelussa töissä, mutta sellaisessa ammatissa kuitenkin, että tekisi mieli välillä kulkea tuolla pihalla joku "ei vois vittu vähempää kiinnostaa"-kyltti kaulassa.

Vierailija
11/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös siltä puolelta, että JOS OLEN VAPAALLA älä avaudu mulle työasioista, pliis- ei kaupan kassalla, ei lasten koulun tilaisuuksissa...

Ja alkossa saat silti käydä vapaasti, ei tartte luikkia mua nähdessäs hyllyn taa :D

Vierailija
12/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei noista nykyajan naapureista tiedä,ne voi olla aikamoisia! Itsellänikään ei ihan norminaapurit taida olla...

t.opettaja

Vierailija
13/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitaa oli meilläkin ja kosti näin.

Ei kannata riidellä, vaan olla aivan hiljaa ja vältellä kyseistä henkilöä.

Ei kannata keskustella, koska joka sanaan voi tarttua, jos on terrieri luonne.

Tilanne on nyt rauhoittunut, kun emme enään ole puheväleissä. Päätettiin ettei sanota mistään asiasta mitään.

Vierailija
14/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettaa.

15

Vierailija
15/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tädeissä on paljon vinksahtaneita, eikähän siitä heille mitään seuraamuksia ole. "Huoli" kun on niin epämääräinen käsite.

Vierailija
16/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on taipumus ajautua kriiseihin ja konflikteihin naapureiden kanssa- ei ole omakohtaista kokemusta ja lasten opet onneksi ok mutta töissä kyllä törmää niiiin nihilistisiin pilkunviilaajaopettajiin ettei oo tosikaan!

Jotta nro 14 on hyvä ja vilkaisee peiliin kanssa

Vierailija
17/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rennosti vaan nyt odottelet sitä lasta ja jos teillä on kaikki hyvin ja ihan normaalia elämää: normaalia päihteiden käyttöä, ei väkivaltaa yms. Lapsi hoidetaan hyvin niin ei syytä huoleen.

Pitäis olla jo melkoinen psykopaatti sossu jos aiheettomasti alkaisi ilmoittelemaan. Koittakaa pitää kuitenkin välit ihan hyvänä naapurisovun vuoksi niin kaikilla on lepposampaa olla ja elellä.

Meistä tehtiin ilmoitus ja kaksi tapaamista riitti, että asiakkuus päättyi.

Vierailija
18/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettii myös käyttääkö joku naapuri alkoholia! Oksettaa. 15

Sullahan taitaa olla enemmänkin salattavaa:) Haittaako sua, jos joku miettii käyttääkö joku naapuri alkoholia? Niin, jos sitä käyttää omituisesti ja holtittomasti niin nehän muuttaa asian suuntaa.

Normaali ihminen ei ala kuvitella että naapuri kuvittelee jotain. Varsinkin, jos mielikuvitus ja tosi alkaa sekoittua, niin voi voi. Miksi jotkut pelkää, että joku miettii heidän alkoholin käyttöä. vastaus: Henkilö tiedostaa itsekin sen olevan ongelma, alkoholiongelma.

Vierailija
19/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tähänkin asti ollut kaikkea riitaa. En voi sille mitään, että tuo tuli mieleeni. Mielestäni se on normaalia, että ajattelee jo kaikkea mahdotontakin, kun hän on tehnyt tähänkin asti kaikenlaista kiusaa meille. Ei pidä meistä koska olemme uusia, ja tervehdimme häntä iloisesti ja otimme osaa taloyhtiön yhteisiin asioihin. Hän kun haluaisi, että kaikki elävät erakkona.

Kostoksi alkoi parkkeerata autoa ruutuumme, ei siirrä sitä edes pyynnöstä, ym. mukavaa.

Joten onko se ihme, että vähän pelottaa, mitä seuraavaksi.

Itse olen kasvatusalan ammattilainen, joten tiedän, että mahdollinen ilmoitus kyllä todetaan perättömäksi kun kotioloissamme ei todellakaan ole huomautettavaa ja ammattinipuolestakin olen ns. kelpo kasvattaja.

ap

Vierailija
20/39 |
25.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tähänkin asti ollut kaikkea riitaa. En voi sille mitään, että tuo tuli mieleeni. Mielestäni se on normaalia, että ajattelee jo kaikkea mahdotontakin, kun hän on tehnyt tähänkin asti kaikenlaista kiusaa meille. Ei pidä meistä koska olemme uusia, ja tervehdimme häntä iloisesti ja otimme osaa taloyhtiön yhteisiin asioihin. Hän kun haluaisi, että kaikki elävät erakkona. Kostoksi alkoi parkkeerata autoa ruutuumme, ei siirrä sitä edes pyynnöstä, ym. mukavaa. Joten onko se ihme, että vähän pelottaa, mitä seuraavaksi. Itse olen kasvatusalan ammattilainen, joten tiedän, että mahdollinen ilmoitus kyllä todetaan perättömäksi kun kotioloissamme ei todellakaan ole huomautettavaa ja ammattinipuolestakin olen ns. kelpo kasvattaja. ap

Kertomasi perusteella, nou hätä! Kysäseppä varsin poliisilta tai vastaavasta tuollaisesta naapuriterrorista ja muista kertoa naapurisi ammatti ja mikä tärkeintä, syyt ja seuraukset.

Mukavaa kesää sulle ap!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi