Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär väittää olevansa ateisti

Vierailija
14.07.2014 |

Minun sukuni on hyvin uskovainen, käymme kirkossa sunnuntaisin ja keskiviikkoisin. Rukoilemme aina ennen nukkumaan menoa ja uskomme vahvasti Jumalaan.

Meidän tytär on jo 15 vuotias, hän ei ole käynyt rippikoulua ja hyvin harvoin tulee kirkkoon mukaan. Tytär väittää olevansa ateisti eikä usko Jumalaan.

Ymmärrän että tuon ikäinen voi uhota vanhempia kohtaan, mutta isovanhemmat pitävät tyttöä "pissa liisana" ja haukkuvat hänen käytöstään aina kun vierailemme heillä. Miehen mielestä tyttären pitäisi käydä rippikoulu että hän tulisi uskoon,mutta auttaako se enää?

Minun mielestä hän saa aikuisena uskoa tai ei uskoa,mutta alaikäisenä hänen pitäisi totella vanhempia ja elää meidän sääntöjen mukaan. Mieheni mielestä hän on häpäissyt sukumme, mutta uskon että on vielä toivoa. Miten te toimisitte tai puhuisitte tyttären kanssa?

Kommentit (123)

Vierailija
61/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit ylpeä itsestäsi, kun olet (tahattomasti) kasvattanut itseäsi huomattavasti älykkäämmän ja rohkeamman ihmisyksilön.

Vierailija
62/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:55"]Tottakai hänen pitää toimia teidän toivojenne mukaan ainakin niin kauan kuin hän on alaikäinen. Kertokaa hänelle helvetin kadotuksesta, johon ateistit joutuvat, niin eiköhän hänelle synny motiivi kääntyä uskoon. Kertokaa myös että keskiajalla hänet oltaisiin poltettu roviolla tai kidutettu hengiltä mitä karmeimmalla tavalla, niin eiköhän ala totella.

[/quote]

Sehän se tässä hauskinta onkin kun ateistit nimenomaan eivät joudu helvettiin, koska eivät siihen usko! :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei te kaikki jotka kritisoitte Helvetillä pelottelemista, muistakaa että se on ap:lle ja hänen perheelleen ihan tosi juttu ja he oikeasti uskovat että ateistitytär kärventyy siellä ikuisesti ellei tee parannusta ja palaa uskoon. Uskon itse samoin. Vähän samaan tapaan kuin te ateistit kiellätte lapsianne käyttämästä huumeita jotta lapsille ei kävisi huonosti niin uskovat kieltävät lapsiaan luopumasta uskosta jotta he säästyisivät Helvetiltä.

Ap, Jumala on kuitenkin antanut vapaan tahdon lapsellesi ja jos hän väen vängällä haluaa kadotukseen niin et voi pakottaa häntä uskomaan. Yritä kuitenkin vielä pelastaa lapsesi sielu, siunausta :)

Vierailija
64/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:55"]Tottakai hänen pitää toimia teidän toivojenne mukaan ainakin niin kauan kuin hän on alaikäinen. Kertokaa hänelle helvetin kadotuksesta, johon ateistit joutuvat, niin eiköhän hänelle synny motiivi kääntyä uskoon. Kertokaa myös että keskiajalla hänet oltaisiin poltettu roviolla tai kidutettu hengiltä mitä karmeimmalla tavalla, niin eiköhän ala totella.

[/quote]

Sehän se tässä hauskinta onkin kun ateistit nimenomaan eivät joudu helvettiin, koska eivät siihen usko! :D

[/quote]

Se että ateistit eivät usko Helvettiin ei tee sitä olemattomaksi.

Vierailija
65/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:55"]Tottakai hänen pitää toimia teidän toivojenne mukaan ainakin niin kauan kuin hän on alaikäinen. Kertokaa hänelle helvetin kadotuksesta, johon ateistit joutuvat, niin eiköhän hänelle synny motiivi kääntyä uskoon. Kertokaa myös että keskiajalla hänet oltaisiin poltettu roviolla tai kidutettu hengiltä mitä karmeimmalla tavalla, niin eiköhän ala totella.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No tekeepäs. Jos minä en siihen usko niin silloin se ei ole olemassa, ihan samalla periaatteella kun uskovainen siihen uskoo ja hänen mielestään se on olemassa. Faktahan on se ettei mitään helvettiä ole ja on hyvä olla ateisti niin ei tarvitse murehtia tuollaisia turhia. Te uskovaiset voitte kyllä uskoa siihen helvettiin, jos se teidän mieltänne parantaa. Toi teiän usko perustuu pelkkään pelkoon, kiristykseen ja uhkailuun. Sairasta paskaa. Jos ihminen oikeasti uskoisi johonkin "jumalaan" ei hänen tarvitsisi pelätä sitä/helvettiä, eikä varsinkaan pelotella muita asialla. Haha!

Vierailija
66/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on uskonnonvapaus. Tästä tapauksesta pitäisi tehdä lastensuojeluilmoitus. Kyllä 15-vuotias osaa jo itse päättää uskooko vai ei. 

Vierailija
67/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:55"]Tottakai hänen pitää toimia teidän toivojenne mukaan ainakin niin kauan kuin hän on alaikäinen. Kertokaa hänelle helvetin kadotuksesta, johon ateistit joutuvat, niin eiköhän hänelle synny motiivi kääntyä uskoon. Kertokaa myös että keskiajalla hänet oltaisiin poltettu roviolla tai kidutettu hengiltä mitä karmeimmalla tavalla, niin eiköhän ala totella.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No tekeepäs. Jos minä en siihen usko niin silloin se ei ole olemassa, ihan samalla periaatteella kun uskovainen siihen uskoo ja hänen mielestään se on olemassa. Faktahan on se ettei mitään helvettiä ole ja on hyvä olla ateisti niin ei tarvitse murehtia tuollaisia turhia. Te uskovaiset voitte kyllä uskoa siihen helvettiin, jos se teidän mieltänne parantaa. Toi teiän usko perustuu pelkkään pelkoon, kiristykseen ja uhkailuun. Sairasta paskaa. Jos ihminen oikeasti uskoisi johonkin "jumalaan" ei hänen tarvitsisi pelätä sitä/helvettiä, eikä varsinkaan pelotella muita asialla. Haha!

[/quote]

Mä ymmärrän kyllä että on vaikea hyväksyä että omilla valinnoilla on ikuisia seuraamuksia ja että ihan oikeasti suurin osa ihmisistä joutuu Helvettiin koko iäisyydeksi kärsimään rangaistustaan. Se ei kuitenkaan muutu olemattomaksi sillä että et usko siihen vaan sinun uskomuksistasi huolimatta Helvetti on ja pysyy kuin Kuu taivaalla. Siellä se odottaa jokaista joka on sinne mennäkseen. Hitto pitääkin tästä lukea vähän Raamattua ja rukoilla että en joudu itsekin sinne.

Vierailija
68/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä uskonto kyseessä, Islam?

Vierailija
69/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:35"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:55"]Tottakai hänen pitää toimia teidän toivojenne mukaan ainakin niin kauan kuin hän on alaikäinen. Kertokaa hänelle helvetin kadotuksesta, johon ateistit joutuvat, niin eiköhän hänelle synny motiivi kääntyä uskoon. Kertokaa myös että keskiajalla hänet oltaisiin poltettu roviolla tai kidutettu hengiltä mitä karmeimmalla tavalla, niin eiköhän ala totella.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä ymmärrän kyllä että on vaikea hyväksyä että omilla valinnoilla on ikuisia seuraamuksia ja että ihan oikeasti suurin osa ihmisistä joutuu Helvettiin koko iäisyydeksi kärsimään rangaistustaan. [/quote]

Missä ovat todisteet tästä ja etenkin siitä, että millaisia ne ikuiset seuraamukset ovat. Helvetti, jälleensyntyminen, hajoaminen atomeiksi, sielunvaellus...

Vierailija
70/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:35"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:55"]Tottakai hänen pitää toimia teidän toivojenne mukaan ainakin niin kauan kuin hän on alaikäinen. Kertokaa hänelle helvetin kadotuksesta, johon ateistit joutuvat, niin eiköhän hänelle synny motiivi kääntyä uskoon. Kertokaa myös että keskiajalla hänet oltaisiin poltettu roviolla tai kidutettu hengiltä mitä karmeimmalla tavalla, niin eiköhän ala totella.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä ymmärrän kyllä että on vaikea hyväksyä että omilla valinnoilla on ikuisia seuraamuksia ja että ihan oikeasti suurin osa ihmisistä joutuu Helvettiin koko iäisyydeksi kärsimään rangaistustaan. Se ei kuitenkaan muutu olemattomaksi sillä että et usko siihen vaan sinun uskomuksistasi huolimatta Helvetti on ja pysyy kuin Kuu taivaalla. Siellä se odottaa jokaista joka on sinne mennäkseen. Hitto pitääkin tästä lukea vähän Raamattua ja rukoilla että en joudu itsekin sinne.

[/quote]

Koita nyt ymmärtää. Sinä uskot helvettiin ja sinun mielestäsi se on olemassa...selväpyy, mutta minä en usko helvettiin ja minun mielestäni sitä ei ole olemassa. Kumpi on todennäköisempää? Minä saan hyvillä mielin kuolla ilman mitään helvettiin joutumisen pelkoa toisinkuin sinä. Onko sulla skitsofrenia? Vai miksi uskot noin typeriin asioihin? Käy tarkastuttaa pääs.

Vierailija
71/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Mä vihaan kiihkouskovaisia. Niillä on kaikilla pää ihan helvetin Pipi. Pitäis viedä pakkohoitoon tuputtamasta tätä paskaa. Jos mä sanon että jumalaa ei ole niin se on ainoa ja oikea totuus PISTE. Kerran tälle linjalle lähdetään.

Vierailija
72/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko_vitu_matonta.

Hienoa aivopesua näin vuonna 2014

Vierailija
73/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskonto on pelkkä vallankäytön ja manipuloinnin väline. Eräs mies on aikanaan vastustanut tätä. Nimittäin Jeesus Nasaretilainen. Jeesus ei vaatinut uskomaan oppiin, vaan halusi tuhota sen ihmisen vapauden ja Jumalan tähden. Jeesus taisteli universaalin veljeyden ja sisaruuden puolesta.

Raamattua ei pidä jokaisessa kohdassa ottaa kirjaimellisesti. Esimerkiksi ei ole mahdollista, että Maria olisi tullut raskaaksi neitsyenä. Se ei ole biologisesti mahdollista. Paljon todennäköisempää on, että Jeesus on esiaviollisen seksin tulos. Oi kyllä: Jeesus oli äpärä.

Vierailija
74/123 |
15.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen uskovaisesta suvusta, mutta en oo ikinä uskonu mihinkää kristittyjen paskaan. Ikävä kyllä, oon koko lapsuuteni joutunu uskovaista esittämään. Sen takia suhtautumiseni uskontoihin on nykyään hyvin negatiivinen. ÄLÄ MISSÄÄN NIMESSÄ PAKOTA LASTASI USKOMAAN tai OSALLISTUMAAN USKONNOLISIIN TOIMITUKSIIN.

En ole enää väleissä sukulaisteni kanssa, sillä olen kyllästynyt kuuntelemaan saarnausta. En ihmettele, jos teillekin käy samoin.

Kaikki eivät vain yksinkertaisesti ole tarpeeksi tyhmiä uskomaan satuihin.

Vierailija
75/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivoi, ap on epäonnistunnut iskostamisessa. Rukoilkaamme.

Vierailija
76/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 15:55"]Tottakai hänen pitää toimia teidän toivojenne mukaan ainakin niin kauan kuin hän on alaikäinen. Kertokaa hänelle helvetin kadotuksesta, johon ateistit joutuvat, niin eiköhän hänelle synny motiivi kääntyä uskoon. Kertokaa myös että keskiajalla hänet oltaisiin poltettu roviolla tai kidutettu hengiltä mitä karmeimmalla tavalla, niin eiköhän ala totella.

[/quote]

[/quote]

[/quote]

No tekeepäs. Jos minä en siihen usko niin silloin se ei ole olemassa, ihan samalla periaatteella kun uskovainen siihen uskoo ja hänen mielestään se on olemassa. Faktahan on se ettei mitään helvettiä ole ja o

Pelolla saa hyvin kontrolloitua. Kiihkouskovaiset ovat hyviä tässä. Koko kristinusko on saatanasta peräisin. Minä kyllä uskon jumaluuteen/lähteeseen mutta tällaiseen uskontopaskaan en todellakaan. Jos ihmiset eivät vieläkään tänä päivänä näe kuinka meitä pelotellaan joka päivä esim. median toimesta ja ala ymmärtämään, että se on kontrollointia ja hallintaa. Pelolla on hyvä hallita laumaa. Sama se on näillä uskiksilla. Todellinen jumaluus asuu ihmisen sisällä, sielussa.

Vierailija
77/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäpä tuo sulle kuuluu.

Vierailija
78/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille homomiehellesi potku perseeseen.

Vierailija
79/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvaminen kiihkouskovaisessa perheessä on varmin tie ateismiin tai ainakin vakaumukselliseksi dogmaattisten järjestäytyneiden uskontojen täydelliseksi hylkääjäksi.

Kiihkouskovaiset uskistollerot repivät riekaleiksi kasvuvaiheessa olevan lapsen psyykkeen, tekevät korvaamatonta vahinkoa.

Syntyminen kiihkouskovaiseen perheeseen on kammottava kokemus lapselle, tuolle viattomalle ihmistaimelle.

Vierailija
80/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen saa jo lapsena uskoa mihin haluaa. On rankkaa aivopesua yrittää pakottaa lapsi uskomaan samoin kuin itse uskoo.uskoo.

Olen itsekin uskovainen, ja lapseni sanoo olevansa ateisti. Onhan se surullista, mutta lapsi on äärettömän rakas enkä yritä häntä käännyttää. Jeesus ei halunnut, että joku uskoo pakotetusti. Koko ajatus on kristinuskon vastainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän