Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär väittää olevansa ateisti

Vierailija
14.07.2014 |

Minun sukuni on hyvin uskovainen, käymme kirkossa sunnuntaisin ja keskiviikkoisin. Rukoilemme aina ennen nukkumaan menoa ja uskomme vahvasti Jumalaan.

Meidän tytär on jo 15 vuotias, hän ei ole käynyt rippikoulua ja hyvin harvoin tulee kirkkoon mukaan. Tytär väittää olevansa ateisti eikä usko Jumalaan.

Ymmärrän että tuon ikäinen voi uhota vanhempia kohtaan, mutta isovanhemmat pitävät tyttöä "pissa liisana" ja haukkuvat hänen käytöstään aina kun vierailemme heillä. Miehen mielestä tyttären pitäisi käydä rippikoulu että hän tulisi uskoon,mutta auttaako se enää?

Minun mielestä hän saa aikuisena uskoa tai ei uskoa,mutta alaikäisenä hänen pitäisi totella vanhempia ja elää meidän sääntöjen mukaan. Mieheni mielestä hän on häpäissyt sukumme, mutta uskon että on vielä toivoa. Miten te toimisitte tai puhuisitte tyttären kanssa?

Kommentit (123)

Vierailija
81/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle mitä uskottomuus teettää. Joutuu helvettiin kuolemansa jälkeen, sen ajatuksen luulisi tepsivän. Entäs siinä vaiheessa kun Jumala laskeutuu uudelleen maan päälle ja jyvät erotellaan akanoista? Tyttäresi ei varmasti halua kuulua vääriin joukkoihin?

Pitäkää pintänne ja rukoilkaa tyttönne puolesta!:)

Sinäkin suollat tätä satua täällä, ettäs kehtaatkin aivopestä.

Vierailija
82/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka sekaisin täytyy olla, että jaksaa suoltaa tuollaista sontaa sivutolkulla? Mikäli olet vetänyt sieni, niin yksi satsi mulle kans.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi Luoja varjeli minua syntymästä kiihkouskovaiseen perheeseen.

Vierailija
84/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

H a k kaa sitä raamatulla ja uita sitä joessa. Ruo ski sitä. Pakko syötä sille aivopesu mantrana jeesusta!

Vierailija
85/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylläpäs ollut nokkela trolli aikoinaan. 

Vierailija
86/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerro hänelle mitä uskottomuus teettää. Joutuu helvettiin kuolemansa jälkeen, sen ajatuksen luulisi tepsivän. Entäs siinä vaiheessa kun Jumala laskeutuu uudelleen maan päälle ja jyvät erotellaan akanoista? Tyttäresi ei varmasti halua kuulua vääriin joukkoihin?

Niin Raamatussa lukee. Haittaako se sinua? 

Eri 

Vierailija
87/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa jo lapsena uskoa mihin haluaa. On rankkaa aivopesua yrittää pakottaa lapsi uskomaan samoin kuin itse uskoo.uskoo.

Olen itsekin uskovainen, ja lapseni sanoo olevansa ateisti. Onhan se surullista, mutta lapsi on äärettömän rakas enkä yritä häntä käännyttää. Jeesus ei halunnut, että joku uskoo pakotetusti. Koko ajatus on kristinuskon vastainen.

Pääseekö se ateistilapsi taivaaseen? 

Vierailija
88/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voivoi, ap on epäonnistunnut iskostamisessa. Rukoilkaamme.

Parahin Iskostushullu, ei ole normaalia kaivaa yli 10 vuotta vanhoja keskusteluja vain että pääsee jankuttamaan. Lisäksi eikö tämä kumoa väitteesi siitä että uskonto periytyy kun kerran ap:n tapauksessakaan ei niin käynyt? 

Vierailija
89/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvun ensimmäinen täyspäinen siis. Antakaa hänen olla.

Vierailija
90/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paatuneinkin ateisti saattaa elämän viime metreillä muuttaa mielensä, kun kohtaa kuolemaa paljon. Kaverit kuolee, puoliso kuolee, omia lapsiakin kuolee. 

Näin kävi omalle vanhemmalle. 

Vierailija
91/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jessus sentään. Meidät lapset kastettiin ja ripitettiin mutta ikinä ei puhuttu jumalasta tai helvetistä. Vanhemmat eivät koskaan sanoneet olevansa ateisteja mutta selvästi olivat. Kummallakin ikäviä kokemuksia uskonnosta ja uskovaisista. 

Nyt minä voin antaa mieleni liidellä vapaana kuin kotka. Lapsuuden uskonnollinen indoktrinaatio on hirveä asia. Niistä uskonnon piikkilangan riekaleista mielen ympärillä ei meinaa päästä millään eroon.

Vierailija
92/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paatuneinkin ateisti saattaa elämän viime metreillä muuttaa mielensä, kun kohtaa kuolemaa paljon. Kaverit kuolee, puoliso kuolee, omia lapsiakin kuolee. 

Näin kävi omalle vanhemmalle. 

Suurimmalle osalle ei käy. Ja kuinka moni tietää koska lähtö koittaa? Joka lykkää parannuksen teon huomiselle sijaa vuoteensa helvettiin. Vanha kansa sen tiesi. 

Vierailija
93/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, jessus sentään. Meidät lapset kastettiin ja ripitettiin mutta ikinä ei puhuttu jumalasta tai helvetistä. Vanhemmat eivät koskaan sanoneet olevansa ateisteja mutta selvästi olivat. Kummallakin ikäviä kokemuksia uskonnosta ja uskovaisista. 

Nyt minä voin antaa mieleni liidellä vapaana kuin kotka. Lapsuuden uskonnollinen indoktrinaatio on hirveä asia. Niistä uskonnon piikkilangan riekaleista mielen ympärillä ei meinaa päästä millään eroon.

Eipä kirkon jäsenistä tai työntekijöistä kuin pikkiriikkinen murto-osa usko Jumalaan ja Raamatun sanaan. Kiitos "automaattisen" lapsikasteen. 

Vierailija
94/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen saa jo lapsena uskoa mihin haluaa. On rankkaa aivopesua yrittää pakottaa lapsi uskomaan samoin kuin itse uskoo.uskoo.

Olen itsekin uskovainen, ja lapseni sanoo olevansa ateisti. Onhan se surullista, mutta lapsi on äärettömän rakas enkä yritä häntä käännyttää. Jeesus ei halunnut, että joku uskoo pakotetusti. Koko ajatus on kristinuskon vastainen.

Taivas on mielikuvituspaikka.

Vierailija
95/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin Raamatussa lukee. Haittaako se sinua? 

Eri 

Juu, sepitteessä lukee. Ei haittaa, jos ei tyrkytetä totuutena.

Vierailija
96/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parahin Iskostushullu, ei ole normaalia kaivaa yli 10 vuotta vanhoja keskusteluja vain että pääsee jankuttamaan. Lisäksi eikö tämä kumoa väitteesi siitä että uskonto periytyy kun kerran ap:n tapauksessakaan ei niin käynyt? 

Harmittaako, että uskomuksiasi kyseenalaistetaan?

Vierailija
97/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veisin hänet välittömästi juttusille imaamin kanssa. Aloitaja on oikeassa, vanhemmat määrää.

Vierailija
98/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harmittaako, että uskomuksiasi kyseenalaistetaan?

Ei varsinaisesti, koska se vain vahvistaa Raamatun sanan. Pikemminkin harmittaa kadotukseen menevien lähimmäisten puolesta. 

Vierailija
99/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kristittyjen taivaassa on paljon tummaihoisia, joten millä tavalla se on edes taivas, jos se on samanlaista "monikulttuuria" kuten Vantaassa? Jos uskoo johonkin taivaaseen, kannattaa mielummin uskoa valkoiseen taivaaseen, kuten Valhallaan esimerkiksi.

Vierailija
100/123 |
14.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi kristittyjen taivaassa on paljon tummaihoisia, joten millä tavalla se on edes taivas, jos se on samanlaista "monikulttuuria" kuten Vantaassa? Jos uskoo johonkin taivaaseen, kannattaa mielummin uskoa valkoiseen taivaaseen, kuten Valhallaan esimerkiksi.

Sillä tavalla että toisin kuin Vantaalla ei taivaassa ole lainkaan syntiä. Ei lainkaan, koska Jumalan pyhyys ei sitä salli. Siksi taivaaseen mennessä saadaankin uusi ns. ylösnousemusruumis, jossa ei synti elä. 

Monikulttuuria riittää kyllä kun eri mantereiden ja eri aikakausien uskovat tapaavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme