Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tytär väittää olevansa ateisti

Vierailija
14.07.2014 |

Minun sukuni on hyvin uskovainen, käymme kirkossa sunnuntaisin ja keskiviikkoisin. Rukoilemme aina ennen nukkumaan menoa ja uskomme vahvasti Jumalaan.

Meidän tytär on jo 15 vuotias, hän ei ole käynyt rippikoulua ja hyvin harvoin tulee kirkkoon mukaan. Tytär väittää olevansa ateisti eikä usko Jumalaan.

Ymmärrän että tuon ikäinen voi uhota vanhempia kohtaan, mutta isovanhemmat pitävät tyttöä "pissa liisana" ja haukkuvat hänen käytöstään aina kun vierailemme heillä. Miehen mielestä tyttären pitäisi käydä rippikoulu että hän tulisi uskoon,mutta auttaako se enää?

Minun mielestä hän saa aikuisena uskoa tai ei uskoa,mutta alaikäisenä hänen pitäisi totella vanhempia ja elää meidän sääntöjen mukaan. Mieheni mielestä hän on häpäissyt sukumme, mutta uskon että on vielä toivoa. Miten te toimisitte tai puhuisitte tyttären kanssa?

Kommentit (123)

Vierailija
41/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska pissa :D:D kaikki on niin hauskaa

ap

Vierailija
42/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitu te ootte tyhmiä, Tää on PROVO. Tarvi ottaa kaikkea Niin täydestä, chill out!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:56"]Paska pissa :D:D kaikki on niin hauskaa

ap

[/quote]

Niin varmaan onkin sielä jumalan huovassa. Muista että jumala katselee sua tälläkin hetkellä. Tollasten rumien sanojen käyttäminen saattaa estää pääsyn taivaaseen. PASKA PISSA

Vierailija
44/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:58"]Vitu te ootte tyhmiä, Tää on PROVO. Tarvi ottaa kaikkea Niin täydestä, chill out!

[/quote]

Vittu oot tyhmä! Kyllähän Porvoon pitää vastata sitä mitä provo toivoo, eli provosoitua. Saatana.

Vierailija
45/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu! Jos ei usko niin sitten ei usko. PISTE

Tätähä voidaa verrata siihe miltä susta tuntus jos sut yritettäs erottaa uskostas, joten luuletko että sun tytöstä kauheen kivalle tuntuu tommonen pakottaminen... Valoja päälle hei!!

Vierailija
46/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pupu

Vierailija
47/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettu

Vierailija
48/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhu

Vierailija
49/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai hänen pitää toimia teidän toivojenne mukaan ainakin niin kauan kuin hän on alaikäinen. Kertokaa hänelle helvetin kadotuksesta, johon ateistit joutuvat, niin eiköhän hänelle synny motiivi kääntyä uskoon. Kertokaa myös että keskiajalla hänet oltaisiin poltettu roviolla tai kidutettu hengiltä mitä karmeimmalla tavalla, niin eiköhän ala totella.

Vierailija
50/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:28"]Lestadiolaisia mutta vain yksi lapsi?

[/quote]

No on olemassa uskovaisia joilla ei edes ole lapsia. Sitäpaitti en usko et ap on lesta koska on koneella. Voi olla uskovainen mutta ei välttämättä lestadiolaine.

[/quote] 

Miten koneella oleminen tähän vaikuttaa?  Eihän lestadiolaisilla mitään tietokonekieltoja ole :D

Vierailija
51/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:07"]Minun sukuni on hyvin uskovainen, käymme kirkossa sunnuntaisin ja keskiviikkoisin. Rukoilemme aina ennen nukkumaan menoa ja uskomme vahvasti Jumalaan.

Meidän tytär on jo 15 vuotias, hän ei ole käynyt rippikoulua ja hyvin harvoin tulee kirkkoon mukaan. Tytär väittää olevansa ateisti eikä usko Jumalaan.

Ymmärrän että tuon ikäinen voi uhota vanhempia kohtaan, mutta isovanhemmat pitävät tyttöä "pissa liisana" ja haukkuvat hänen käytöstään aina kun vierailemme heillä. Miehen mielestä tyttären pitäisi käydä rippikoulu että hän tulisi uskoon,mutta auttaako se enää?

Minun mielestä hän saa aikuisena uskoa tai ei uskoa,mutta alaikäisenä hänen pitäisi totella vanhempia ja elää meidän sääntöjen mukaan. Mieheni mielestä hän on häpäissyt sukumme, mutta uskon että on vielä toivoa. Miten te toimisitte tai puhuisitte tyttären kanssa?

[/quote]

Hyvä tytär.

Seuraava askel on se ettei tarvi luokitella omaa henkisyyttään edes ateistiksi.

Vierailija
52/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta uskon tunnustaminen on sellainen asia minkä saa päättää itse huolimatta siitä onko alaikäinen vai ei. Minä ainakin annan oman tyttäreni päättää mihin uskoo vai uskooko mihinkään. Se on jokaisen henkilökohtainen asia.

Vierailija
53/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just sunkaltaset ihmiset pilaa loppujenkin uskovaisten maineen. Oot oksettava ihminen.

T ateisti

Vierailija
54/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.07.2014 klo 14:39"]

Mielestäni te kaikki olette väärässä, koska jos suku on uskovainen täytyy lapsienkin olla. Ei ole hyväksyttävää että koko suku on uskovainen ja lapsi ei olisi. Niinkuin sanoin 18 vuotiaana hän saa sitten tehdä mitä haluaa mutta nyt mennään kyllä MEIDÄN sääntöjen mukaan.

ap

[/quote] 

No meillä on koko perhe ja suku ateisteja, ja niin vaan tänä kesänä rippijuhlat kuopukselleni järjestin, vaikken itsekään rippikoulua käynyt aikanaan. Tyttö kun itse halusi mennä riparille ja liittyä kirkkoon, eikä minulla käynyt mielessäkään kieltää häntä. Toiminko minä sinusta väärin? Olisiko minun pitänyt kieltää tyttäreltäni ripari ja konfirmaatio siksi, että ollaan ateisteja tässä perheessä ja suvussa? 

Vierailija
55/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän tyttö on fiksu kun ei usko mihinkään mitä ei ole.

Vierailija
56/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki voit käskeä lapsesi menemään kirkkoon mukananne ja muiinkin uskonnollisiin menoihin. Tämän voit aivan hyvin tehdä siihen asti kunnes hän on täysi-ikäinen. Mutta se, että tyttäresi käy kirkossa, ei tarkoita että hän oikeasti uskoo jumalaanne.

Vierailija
57/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisessa ystäväpiirissä tyttö liikkuu? Ovatko kaverit uskovaisista perheistä vai uskomattomista? Tuossa iässä kaverit ovat monesti tärkeämpiä kuin vanhemmat. Napanuoraa nirhataan poikki ja monesti tartuaan ylilyönteihinkin, kun pitää kapinoida vanhempia vastaan. Kapinaahan tuo tytön käytös on selvästi. Entäs jos annatte tytön olla rauhassa ja itse päättää, tuleeko kirkkoon vai ei. Kun kapinavaihe on ohi, saattaa tyttö tulla taas ihan mielellään mukaan. Älkää nalkuttako tytölle, sillä siitä uhma vain kasvaa. Uskovaisina vanhempina te varmasti rukoilette tytön puolesta, sitä ei tarvinne kehottaa erikseen.

Vierailija
58/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus teitä kiihkouskovaisia. Kaikella kunnioituksella ns. lähimmäisen rakkautta julistavat: toimikaa kuten saarnaatte. Idolillenne kelpasi kapiset huoratkin, kuinka teille ei kelpaa tyttärenne sellaisena kun hän on, vai sovelletaanko teillä raamattua ainoastaan vallan välineenä siten miten se agendaanne parhaiten sopii?

Harva asia saa pohtimaan josko väkivalta sittenkin olisi ratkaisu, kuten nämä kiihkoilevat uskikset. Tekisi mieli vedellä ympäri korvia. Ei niin mitään rispektiä teidän suuntaanne. 

Ps. kerropa niille sukupuusi ylemmille apinoille, että eipä ole kauaa, kun heidänkin isoisovanhempansa palvoivat kaikkea kuusta karhuihin. Kunnioittakaa perinteitänne hei!

Vierailija
59/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi...
Itse olen uskovainen ja tahdon uskoa Jumalan olemassaoloon, mutta en tehnyt sitä koska sukuni painosti minua tai koska muutkin suvussa ovat. Se on tyhmin syy, minkä olen koskaan kuullut. Tuolla tavalla lapsi vain eristäytyy uskosta enemmän, ja mitä sitten vaikka niin tapahtuu? Vaikka itse uskoisi ja vaikka koko perhe, ei se tarkoita että sitä pitää painostaa muille. Just tuon takia meistä uskovaisista on niin helkutin huono kuva :/  Se on tytön oma asia tahtooko uskoa vai ei. Vanhempien tehtävä on tukea lasta mitä hän ikinä valitseekaan, koska se ei ole vanhempien elämä ja onnellisuus siinä vaan tytön. Tutkituttakaa päänne. 

Vierailija
60/123 |
14.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usko on lahja, jotkut sen saavat, toiset taas eivät koskaan. Voit pakottaa lapsesi kirkkoon, mutta et voi pakottaa häntä uskomaan, sillä uskon tuntee jokainen sydämessään.

T. Kristitty 15v

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi neljä