Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmivauva 2013?

23.05.2012 |

Joko täällä olisi muita hätähousuja, jotka ovat jo testailleet ja la. menee helmikuulle? Meillä näytti raskaustesti plussaa ensimmäisestä inseminaatiosta. Hätähousuna tein testin siis jo pp 11... Kauheasti tekee mieli hehkuttaa, mutta en halua vielä kovin monelle kertoa ennen kun varmistuu, että siellä on joku ja että tämä pysyy matkassa. Mutta tämähän on oivallinen paikka hehkuttaa!

La. laskureiden mukaan siis 1.2

Kommentit (188)

Vierailija
141/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin päivällä pitkän hehkutuksen mutta koko teksti katosi johonkin bittiavaruuteen.. :( mutta viime viikon maanantaina siisultrassa ei näkynyt mitään, mutta tänään löytyi pieni katkararapu ja vimmatusti sykkivä pieni sydän

Vierailija
142/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tostakin katos 95% tekstistä. Tarvii yrittää uusiks kun pääsen kännyn sijasta koneelle...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/188 |
27.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin! Se vielä piti sanoa, että luin, että aikanaan on uskottu, että työskentely kädet kohotettuina saa napanuoran kietoutumaan vauvan kaulan ympärille. Voisiko tuo olla syynä siihen, että joku (anteeeeeeks en muista kuka..) oli kuullut ikkunanpesun vaarallisuudesta? Tosin se myrkylliset pesuaineet -teoria on varmaan kyllä ihan oikea :) (Vaikka mä kyllä pesen aina Fairyllä, sillähän ne juomalasitkin kirkastuu...)

144/188 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tuohon ultrajuttuun,kun muistinkin että mehän käytiin oyssissa yhdessä ylimääräsessä ultrassa :D

Mutta siis ultrat on viikoilla 8-10,viikoilla 12-14 on np ultra,ja viikoilla 32-35 on painoarvioultra.

Sitten voidaan lisäksi tarvittaessa lähellä laskettua aikaa vielä neuvolassa tarkistaa onko vauva väärinpäin jos siitä on epäilystä.. Että oikeastaan siis meillähän onkin vaan 3 normaalia ultraa :)

Tänään klo 11.30 eka neukku! Kirjottelen myöhemmin miten se meni!

Vierailija
145/188 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä se pieni sydän sykki=) Olo on niin helpottunut=)

Iltatähti rv 7+2.

Tää sekoilee ja poistaa osan kirjotuksist...mrrr!!!

146/188 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos teillä minkälaisia oireita? Ite kärsin oireettomuudesta, ei edes pientä ällötystä..neuvolaankin soittelin ja ehkä sitten ultraillaan ekassa neuvolassa joka on ensiviikolla. Lievää pahoinvointia on kuitenkin ollut kahdessa aikaisemmassa raskaudessa, pojalta 3 vkoa ja tytöltä 3kk(huonovointisuus näissä alkanut rv5 eteenpäin)hieman tässä erinäiset vaihtoehdot mielessä pyörii, kun mitään oireita ei ole.. :/

nyt rv 7

Vierailija
147/188 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä odottaessa oli ekat 4-5kk jatkuvaa oksentelua, mutta esim viime tuulimunassa kaikki vähäisetkin oireet katos yhtä nopeesti kun alkokin... Ja nyt kun on taas ollut suht oireeton niin pelotti että taas on tyhjä.. Onneksi kaikki kuitenkin on kunnossa, ja nyt voi iloita oireettomuudesta!! Jos tällä kertaa selviää pienellä tissisäryllä jatkuvan oksentelun sijasta niin en valita!! Ainut ketuttaa että "maitoa" tihkuu nyt jo!! Likastakin alkoi jo rv 12 ja loppui vasta 1,5v sitten, eli riitävästi tuli vaikka en imettänyt kun 11kk. Tyttö nyt siis jo 7 ,5v....

Onkos muille tullu jo mielitekoja? Ite voisin syödä hesen kanatortilloita vaikka kuinka paljon, samoin piimää ei tunnu saavan tarpeeksi :)

Aunt ja "katkis" 7+2

Vierailija
148/188 |
28.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöä odottaessa oli ekat 4-5kk jatkuvaa oksentelua, mutta esim viime tuulimunassa kaikki vähäisetkin oireet katos yhtä nopeesti kun alkokin... Ja nyt kun on taas ollut suht oireeton niin pelotti että taas on tyhjä.. Onneksi kaikki kuitenkin on kunnossa, ja nyt voi iloita oireettomuudesta!! Jos tällä kertaa selviää pienellä tissisäryllä jatkuvan oksentelun sijasta niin en valita!! Ainut ketuttaa että "maitoa" tihkuu nyt jo!! Likastakin alkoi jo rv 12 ja loppui vasta 1,5v sitten, eli riitävästi tuli vaikka en imettänyt kun 11kk. Tyttö nyt siis jo 7 ,5v....

Onkos muille tullu jo mielitekoja? Ite voisin syödä hesen kanatortilloita vaikka kuinka paljon, samoin piimää ei tunnu saavan tarpeeksi :)

Aunt ja "katkis" 7+2

Vierailija
149/188 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoittelinkin tuonne 3. odottavien palstalle jo. Mutta siis 3. nyt sitten ilmeisesti tulossa :) LA on helmikuun lopulla. Esikoinen täyttää loppuvuodesta 6 ja nuorin täyttää syksyllä 4. Hieman yllättäen tämä raskaus tuli. Tai eihän niin voi sanoa, kyllähän sitä nyt jo pitäisi tietää miten raskaaksi tullaan ;) Mutta ajatuksissa oli että syksylä alettas 3 yrittämään, mutta tulikin saman tien :D Hieman on sekavat tunnelmat vielä... Mutta ihanaa, kun saan olla kotona vauvan kanssa, kun esikoinen menee kouluun!!! Itsellä ikää on 31 vuotta. "Sannis"

150/188 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen siis oli neuvola,ja ultralla katsottiin ja olihan siellä pikkuinen möykky jolla sydän sykki hurjasti!

Oikeastaan ei siellä sen erikoisempia juteltu,mitä nyt taas tietoja laitto neukkutäti koneelle.

Sanoi vaan mulle että mahtaa olla hyvin sulla asiat muistissa ku ei oo kauaa ku olit viimeksi paksuna :D

Eilen illalla sai taas vaihteeksi oksennella ihan hyvästi...

Varailtiin jo niskapoimu ultraan aika,ja myös lääkärineuvola aika.

LA on siis minulla 1.2.2013.

Eipä muuta tällä kertaa,hyvät päivänjatkot!

Tiitu ja möykky rv 9+0

Vierailija
151/188 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Mulla onkin vasta nyt rv 5+, en ole niin laskeskellut. Eka neuvola on 23.7. Ehkä näin toisessa raskaudessa ei niin usein tarvitsekaan käydä siellä. Ultria lienee 2, rv 12 ja rv 20. Niitä odotellessa.

Nyt on alkanut olla vähän kuvottelua usein aamuisin ja iltaisin. Olisin kiitollinen jos se tähän jää! Rinnat on myös kipeät ja alavatsalla tuntuu vihlaisuja.

Aikooko kukaan käyttää vauvalla kestovaippoja? Esikoinen on osakestoillut 3-viikkoisesta ja tarkoitus on kestoilla myös toisen kanssa. Rahanmenoa on niin paljon kun rakennetaan taloa että jotenkin on saatava kuluja pienemmäksi. Vaippoja on niin paljon että riittää kahdelle, ehkä esikoistakin voisi opettaa pian jo kuivaksi. Tai ens kesänä ainakin.

T. B.P. 5+, poika 1v5kk

Vierailija
152/188 |
29.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli edellisen tuulimunan jälkeenkin aivan super ihana, soitti moneen kertaan ja kyseli vointia.. Nyt kun ekan ultran jälkeen soitin ja kerroin että tyhjältä näytti, oli tuo meidän täti itse ihanuus lohdutellessaan.... Nyt sitten soitti ja kyseli tosiaan mitä keskiviikon ultrassa näkyi, ja sanoi miettineensä keskiviikosta asti meitä :) ihanaa kun on vielä nuori ja innokas, ja oikeasti symppis "täti" (hölmö sanoa täti koska hää on about saman ikäinen kun itse oon.. :) ite olen siis 27)

kovasti tuntui innoissaan olevan kun tällä kertaa vaikuttaisi kaikki olevan kunnossa :) ja oli muka närkästynyt kun en soittanut ja kertonut hyviä uutisia heti ultran jälkeen :)

Ei malttaisi melkein odottaa että pääsee parin viikon päästä neuvolaan ja varailemaan np-ultraa (joka onkin sitten jo kolmas ultra tässä raskaudessa)

Aunt ja "Katkis" 7+3

Vierailija
153/188 |
30.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka ultra oli torstaina 6+6. Oikeassa paikassa oli, mutta sykettä ei ainakaan vielä löytynyt. Harmittaa, kun olin niin odottanut tätä ultraa, että saisi edes jonkin vahvistuksen siitä, että kaikki olisi hyvin. Siis voihan kaikki vielä ollakin hyvin, oli kuulemma niin pieni vielä, ei kyllä kauaa sykettä edes etsinytkään. No nyt joutuisin sitten odottelemaan np-ultraan asti (1.8.) saadakseni mielenrauhan, sillä kaupunki ei järjestä toista varhaisultraa, tai sitten yksityiselle. Lääkärikin jorvissa, joka ultrauksen suoritti, vaikutti osaamattomalta ja muutenkin siltä, ettei häntä ihan kauheasti kiinnostanut. Tämä lääkäri oli siis naistentautien polin, onneksi np-ultrauksen tekee ihan äitiyspolin kätilö, joka luultavasti on osaavampi. No, täytyy miettiä sitä yksityistä. Harmittaa vain, kun seurannan piti olla nyt tiivimpää, niin tuossako se nyt oli, yksi ylimääräinen turha ultra...

onet 7+1

Vierailija
154/188 |
01.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaiaamu valkeni aurinkoisena, ihanaa!

Minäkin kävin torstaina neuvolassa ja tosiaan, eipä siellä kummempia, kun paperipinkan mukaani sain.

Jotenki vaan itellä tuntuu nyt kymmenen vuoden tauon jälkeen, kun olisi ensimmäistä kertaa raskaana :)

Meilläkin täällä K-P:lla on nykyään semmonen käytäntö, että viikoilla 8-10 on eka ultra, vissiin kaikilla. Lääkäri tekee sen tk:ssa. Toka on sitte se niska-poimu ja vika vkolla 18-21. Ja nää kaks ultraa käydään äitipolilla.

Ihanaa kun pääsee ens keskiviikkona sitten kuulemaan sykkeen ja varmistumaan, että tuolla masussa joku on :)

Oireet mulla kyllä on olleet kovat; etova olo aamusta iltaan (sain siskolta semmoset Sea Band- rannekkeet, jotka ois kyllä mun mielestä auttaneet), nukkua voin ihan mihin aikaan vaan vuorokaudesta ja mieliala vaihtelee laidasta laitaan.

Toivon vaan, että etovuus häviäis nyt pian, kun pitäs lasten kanssa lähtee ens viikolla Särkänniemeen ja sit seuraavalla viikolla Helsinkiä katteleen, ei oo kiva ei, jos äitee on koko ajan huonovointinen :/

Mutta ihanaa sunnuntaita kaikille !!!

Marikki-74 rv 8+0

Vierailija
155/188 |
02.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Vielä yksi mattimyöhäinen haluaisi hypätä mukaan keskusteluun. Kierukka poistettiin 25.5, joten aikamoinen yllätys oli kun ennen juhannusta testi näytti vahvaa plussaa. Ei osattu ollenkaan odottaa näin nopeeta onnistumista. Alkuihmetyksen jälkeen ollaan oltu miehen kanssa kovin iloisia. Tämä on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi, mutta itselläni on 5-vuotias poika, joka asuu kanssamme. Asustellaan Tampereella.

Raskausoireita on yllinkyllin. Pahoinvointia jatkuvasti ja oksentelua joka päivä. Väsyttää ja rintoja särkee. Ensimmäinen neuvola on varattuna torstaille 5.7.

Onnea kovasti kaikille plussanneille!

LaraFuni RV 7+0

(laitan kaveripyyntöä myös facebook-ryhmään)

Vierailija
156/188 |
05.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip!

Hilma3 ja Aunt kyseli oireita ja mielitekoja...

Mulla meni se kevyt öllöolo tosi pian ohi ja taas täällä kuumeisesti mietin, että oonkohan vielä raskaana.

Mulla on stressioireet, itkuherkkyyttä ja väsymystä, mutta nää saa jo tuosta Hurjasta r

Remontista, joka ei siis ole ollenkaan sellainen onnistumistarina kuin telkkarissa...

Tänään pillahdin itkuun kun ambulanssi ohitti meidän auton - jokuhan voi olla tosi kipeä!!! Hyvä selitellä tuolle esikoiselle, että eipä tässä hätiä mitiä ja ambulanssi on oikeasti kiva juttu!

Mielitekoja ei oikeastaan ole, eilen kyllä maksamakkaraleivät maistui oikein makoisalle :) Ja punaviiniä voisin juoda litratolkulla, buaahahahh... :P No en siis oo juonu. Esikoista odottaessa söin greippejä ihan hurjana, nyt ei mitään merkkiä siihenkään suuntaan. Jano on kyllä koko ajan.

*muoks* Bettie joo meillä on samaan tapaan kestoiltu ihan pienestä ja tarkoitus olisi jatkaa samoin. Osakestoilua meilläkin, vaikka pääasiassa kyllä kestot, ei niitä kertsejä tarvinnut onneksi paljoa ostaa.

rtitia ~7vk+jokunen pv

157/188 |
06.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyestä virsi kaunis ja jne...meidän odotus päättyi eilen luonnolliseen km rv 8+1...itkuja on itketty ja miehen kanssa asiaa prosessoitu...nyt on aika unohtaa vauva jutut muutamaksi kuukaudeksi ja tehdä surutyö rauhassa.

158/188 |
07.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

On taas niin kuuma ilma ettei paljoo huvita tuolla pihalla olla,nyt toivon et tulis äkkiä talvi!

Harmillinen juttu hilma3:sella :(

Väsyttää,janottaa ja päätä särkee,siinä on mun oireilut...Jospa se tästä kohta helpottas ku on noita viikkojaki ihan mukavasti.

Ens viikolla olis niskapoimu ultra,toivon mukaan kaikki olis ok :)

Mieskin on jopa alkanut pikkuhiljaa hyväksyä tämän uuden tulokkaan,se oli hänelle melko kova pala purtavaksi mutta kyllä se tästä :D

Ps.herkkuja tekis kauhiasti mieli syödä muttei kehtaa ettei kovin järkyttävän kokoseksi taas vauva pääse kasvamaan..

Vierailija
159/188 |
09.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotamme toista lasta (molemmat vanhemmat 30v). Esikoinen on 2-vuotias. Laskettu aika ilman neuvolakäyntejä/ultria saattaisi olla tuolla 11.2. Torstaille mulla on ensimmäinen ultra ja ensimmäinen neuvola sovittu, viikkoja on silloin 9+2. (kaksi raskaustestiä olen tehnyt ja molemmat näytti plussaa..) Olo on kokoajan parempi. Tähän mennessä olen syönyt napostellen kun lämmin ruoka ei maistu. Herkut kyllä... enää ei ällötä ihan niin paljon kuin aiemmin..

Omenani82 9+0

Vierailija
160/188 |
10.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

9+0 tänään! Minulla ollut muutamia viikkoja jo raskauspahoinvointia. Aluksi oli pari viikkoa voimakasta huimausta joka estänyt liikunnan ym. Nyt huimaus poistunut mutta pahoinvointia on useita tunteja päivässä ja joka päivä olen oksennellut. Hieman pystynyt jo kävellä. Aika kauheeta! Aiemmissa raskauksissa pahoinvointia ei ole ollut. En tiedä vaikuttaako ikäni asiaan.

Sitten unista. Olen nähnyt kummastakin aiemmasta lapsestani raskausaikana yhden unen jossa on selvinnyt sukupuoli ja ne ovat olleet ihan oikein. Nyt näin tästäkin lapsesta sukupuolen ja se oli poika. Nyt jännitän kovasti parin viikon päästä tulevaa ultraa että menikö uni jo kolmannen kerran oikein. Liekö minussa ennustaja-eukon vikaa..

Vatsa on todella suuri eli joudun jo käyttämään äitiyshousuja. Tämäkin asia poikkeaa aiemmista raskauksista joissa vatsa ollut tämän kokoinen vasta 5. raskauskuukaudella.

Pahoittelut suruja kohdanneille!