Helmivauva 2013?
Joko täällä olisi muita hätähousuja, jotka ovat jo testailleet ja la. menee helmikuulle? Meillä näytti raskaustesti plussaa ensimmäisestä inseminaatiosta. Hätähousuna tein testin siis jo pp 11... Kauheasti tekee mieli hehkuttaa, mutta en halua vielä kovin monelle kertoa ennen kun varmistuu, että siellä on joku ja että tämä pysyy matkassa. Mutta tämähän on oivallinen paikka hehkuttaa!
La. laskureiden mukaan siis 1.2
Kommentit (188)
Tosiaan eilen käytiin niskapoimu ultrassa,ja siellä oli kaikki hyvin,ei ollu turvotuksia minkään vertaa.
Lääkäri tarkasteli muutenkin kaikki hyvin tarkasti ja oli vaavilla kaikki elimet ok :) LA ei muuttunu ku oli viikolleen sen mikä pitikin.
Tuntui että vauva oli niin hurjan iso verrattuna siihen edelliseen ultraan jossa se oli pelkkä möykky,nyt se näytti ihan oikealta ihmiseltä :)
Oireilut on tosiaan vähentyneet,etovaa oloa on vaan enää välillä mutta pissalla saa juosta kyllä vähän väliä.Myös päänsärky on välillä melko kovaa.
Ensi viikolla olisi sitte lääkärineuvola,saapa nähdä mitä siellä jutellaan.
Tiitu ja vauveli 10+6
Pitkästä aikaa vois tännekkin kirjoitella. Tänään oli ensimmäinen neuvola ja ultrassa näkyi syke, eli kaikki on ainakin tällä hetkellä hyvin. Ja tästä tuli ihanan todellista, kun näki pienen monitorista :) Meilläpäin äippäpolin ultria on kaks rv 11-13 ja 20-22, mutta sitten myös jokaisella neuvolakäynnillä myös ultraillaan.
Mulla on kyllä ollut yllättävän vähän mitään oireita. Välillä jokin ruoka saa etomaan tai sitten jos on pitempi aika syömisestä niin tulee etova olo. Rinnat on kyllä olleet viimeiset 5 viikkoa todella arat, pelkkä hölkkääminenkin sattuu. Ja välillä meinaa olla hermot vähän liiankin kireällä ja mies saa ihan syyttäkin kuulla kunniansa, mutta eiköhän se ymmärrä laittaa hermoilun hormonien piikkiin.
Ensi viikolla vielä verikokeisiin ja sitten odotellaankin aikaa np-ultraan :)
Tinde 9+0
Eka visiitti lääkärillä käyty. Tehtiin ultra ja kaikki näytti oikein hyvältä. Näyttää kehittyvän viikkojen mukaan hienosti. Kolmen viikon päästä niskapoimu-ultra seuraavalla visiitillä. Mulla on helpottanut kaikenlaiset oireet. Ainoa, joka on hieman normaalista poikkeavaa on nirsoilu.. en jotenkin saa alas suurinta osaa tavallisista lämpimistä ruuista mutta kyllähän niitä ruokia silti löytyy syötäväksi :D Pahin turvotus ylävatsasta lienee hellittämässä..
Miten muut voi?? kovin on hiljaista täällä. Esikoinen pitää mua kiireisenä ja on alkanut näyttämään uhman merkkejä pikkuhiljaa..huoh
Omenani82 9+4
Hep!
Mäkin kävin neuvolassa. Syke siellä löytyi, ihan ihmeellistä... En silti vieläkään ole kai tajunnut tätä raskautta :) No, vielähän tässä on isot riskit keskenmenolle, eipä nuolaista ennen kuin tipahtaa...
NeferNeferNefer kertoi nähneensä unessa sukupuolen. Niin minäkin ensimmäisestäni... Nyt kuulin kaverin vauvauutisia ja näin unta omasta poikavauvasta - kuten kaverillakin. En pidä tätä siis vielä selvänä merkkinä ;)
Kävin tänään lääkärineuvolassa.
Siellä lääkäri nyt teki ne omat tutkimuksensa ja sit vielä neukkutäti katto taas vaihteeksi ultralla :D Eli toi oli jo mun kolmas ultra!! Dopplerilla kun ei vielä saatu sydänääniä kuulumaan ku vauva liikkui niin hurjaa kyytiä :)
Sit lääkärin jälkeen käväsin viel labrassa otattamassa ne normaalit verikokeet,mitkä otetaan joka raskaudessa.
Oireita ei oikeastaan enää ole muuta kun että tahtoo väsyttää välillä melko rankasti,muuten kaikki menee ihan normaalisti.
Mutta siinäpä ne kuulumiset,ja muistakaahan kirjoitella ahkerammin!
Tiitu ja masuvauva rv 11+3
Täällä eräs kirjoittelee ekaa kertaa tänne :) 22v ja eka lapsi tulossa meille, nyt rv10+5. Viime viikolla oli lekuri ja syke kuului, jännää :). Ultran mukaan vasta rv7+3 mutta seuraavassa ultrassa/neuvolassa ehkä selviää lisää ja rv:t taas muuttuu :). Mulla on ollut paljon pahoinvointia, viime viikolla 3 päivää meni yrjötessä. Paljon myös väsyttää ja huimaa. Ja liikutun helposti sekä suutun erittäin helposti :D.
Täällä sitä odotellaan yhä np-ultraa ja vahvistusta siitä, että kaikki olisi hyvin. No, enää kaksi viikkoa pitäisi jaksaa odotella sitä ultraa. On se kyllä omituista miten käytännöt vaihtelevat. Meillä espoossa tosiaan se eka neuvolalääkärikin on vasta n. rv26, kun monet teistä ovat jo käyneet.
Pahoinvointia on ollut vieläkin. Pari kertaa on öksykin lentänyt ja äsken oli taas lähellä.. :D Muita sen kummempia oireita ei oikeastaan ole ollut, paitsi reilu viikko sitten minulla oli usean tunnin elohiiri alavatsassa. Se tuntui aika kummalta, mutta on ainakin joidenkin lähteiden mukaan täysin normaali alkuraskauden oire... Onko muilla kokemusta? :)
Parempia kesäsäitä odotellen Onet 9+5
Ei ole kertakaikkiaan energia koneelle saakka, niin on pitkä aika ku viimeksi teidän juttuja lukenu saati jotain kirjoittanut.
Mulla on eka ultra kahden viikon päästä ja sitten onkin vain yksi silloin 20 viikon tienoilla... Mitään muuta ei ultrailla meidän kunnassa. :/ Sydänäänet kuunnellaan neuvolassa, mut ei ultrailla...olis ihana ku sais useammin nähä vauvelia, mut yksityisellä on niin suolaiset hinnat, että täytyy tyytyä tähän mitä kunta tarjoaa.
Oireita on, etovaa oloa onneksi enää harvemmin, maha on jo ihan pömppö ja piti kaivaa äitiyshousuja jo esille, ku oli jo ep
ämiellyttävä olla kiristävissä farkuissa. Mut pahin oire on kuolettava väsymys. Suhkot raskaassa vuorotyössä olen ja oon ihan naatti aina töistä tullessa...hirvittää jo valmiiksi ens viikko ku ei oo ku yks vapaapäivä. Päiväunet pitää ottaa aina ku mahollista ja mitään leffailtaa työpäivän jälkeen on turha haaveilla edes. Miten muut jaksatte töissä?? Mulla vielä sopimus loppuu elokuun loppuun, niin kiva lähteä kasvavan mahan kaa etsiin uusia töitä... huoh.
Väsymyksen takia kuntoilut on jääny tosi vähälle, mistä on paska fiilis, ku ei huvittais ihan hulluna raskauskiloja hankkia, mutta jospa väsymys tästä pian edes helpottais, että jaksais edes vaikka zumbata joinakin iltoina.
Mitä muita kuntoilumuotoja te käytätte raskausaikana?
Minä yritän ton zumban lisäksi lenkkeillä edes joskus, pyöräillä ja ku talvi tulee niin kuntopyörä ja crostrainer pitää kaivaa esille.
Hyviä vointeja kaikille ja jaksuja.
Amelie rv 9+4
Kaksi päivää mennyt ilman pahoinvointia. Aivan ihanaa päästä pois sohvalta. Pyöräilemässä kävin ja uimassa, kotona myös joogasin. Mutta ikävä kyllä tänä aamuna taas hieman huono olo, toivottavsti häipyy ja pääsen urheilulle.
Olen syönyt n. tunnin välein, aloitin B-vitamiinin, napsinut salmiakkia,juon appelsiinituoremehua eli joku näistä/kaikki yhdessä ovat auttanneet pahoivointiin.
Ultra osuu päivälle 11+3 eli viikon päästä matka kohti naistenklinikkaa. Salaa toivon että siellä olisi 4d-ultra.
Itse olen joutunut käyttämään äitiysvaatteita jo muutamia viikkoja. Vatsani on kookas, ulkopuolinen arvelee minun olevan 6kk:lla. En tiedä mistä mahtaa johtua vatsan suuri koko.
Jännittää lapsen sukupuoli, mies toivoisi niin kovasti pientä tyttöä. Hänellä aiemmasta liitosta kaksi poikaa(19v ja 14v) ja tyttö olisi siksi tärkeä.
Mitään erityisempiä mielitekoja ei ole tullut mutta tuo tuoremehu maistuu ihan kamalan hyvälle.
En muista olenko jo ketjuun kirjoittanut aiempien raskauksien mieliteot mutta tytöstä se oli tupla ja pojasta tomaatti.
rv 10+2
Perustin suljetun ryhmän "Helmimasut 2013", liittykäähän ja tulkaahan jutustelemaan seuraksi :) Minä kun arkailen yleisille foorumeille kirjoittelua. Muilla kuukausilla näyttikin jo olevan vastaavat ryhmät perustettuna :)
minihelmi
Hei kaikki,
pahoittelen, en ole pitkään aikaan päässyt koneelle asti muuta kuin aivan pakollisiin asioihin. Muutettiin, ja siitä riittää tekemistä vielä pitkään.
Pahoinvointia on ollut jatkuvasti pari viikkoa. En ole oksentanut, mutta olo on huono lähes koko ajan - paitsi legendaarisesti heti aamulla :) Väsymys on valtava myös, tekisi mieli ottaa päiväunet melkein joka päivä.
Ultraa odottelen elokuun alkuun.
Minäkin mahdun enää kaksiin perushousuihin (ja nekin isompaa kokoa aiemmilta imetysajoilta), ja välillä on jo ollut äitiyshousut käytössä, kun molemmat olivat pesussa. Ei oikein enää pysty salata tätä olotilaa :)
Mukavia odotuspäiviä kaikille!
Cedarfalls, 9 tai 10+jotakin
Onet poistuu joukosta. Eli keskenmeno 10+0, sikiö vastasi 6+ viikkoja. Nyt menossa kivulias lääkkeellinen tyhjennys.
Onnea kuitenkin kaikille muille ja toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun saakka.
-onet
Hep,
nyt tarvii neuvoja, missä ja miten tuohon suljettuun ryhmään löytää???
Onet - voimia... :(
http://www.vauva.fi/ryhma/kortti/219/helmimasut_2013
Tulkaa muuten kertomaan tänne jos ei sinne keskusteluun pääse kirjottelee tms, en ole ennen ryhmää perustanut joten en ole varma onko asetukset yms kohdillaan..
Voimia hilma3 ja onet! Itsekin jouduin liittymään samaan joukkoon, kun todettiin keskeytynyt keskenmeno viikolla 9+3. Koko vastasti viikkoja 7+3. Nyt sitten kärsitty kivualiaasta tyhjennyksestä, ensin luonnollisesti ja sitten vielä lääkkeiden kanssa.
Onnea kaikille helmivauvojen odottajille! Toivottavasti itsekin pääsen taas johonkin ryhmän pikapuolin. En vain oikein tiedä kannattako samantien antaa uuden hedelmöityksen tapahtua, jos on tapahtuakseen. En millään malttaisi odotella paria kuukautta ensin, mutta toisaalta en haluaisi riskeerata uutta raskautta sillä, jos kohtu ei olekaan vielä valmis uuteen raskauteen.
Voimia keskenmenon kokeneille. :'(
Mulla oli tänään eka neuvola. Viikkoja on tänään 8+6. Virkistäkää muistiani: onko huomenna siis 9+0?
Kolmisen viikkoa on ollut pahoinvointia ja reilun viikon aamut ovat alkaneet tyhjän oksentamisella =/ Sen jälkeen onkin pystynyt syömään aamupalan. Varsinaisia ruokahimoja ei ole mutta suolainen maistuu paremmin kuin makea. Kahvi jäi pois pahoinvoinnin alettua. Tosin pakolliset kahvit on juotava tulevien isovanhempien luona kun heille ei vielä ole kerrottu...
Painoa on kertynyt jo(!!) järkyttävät 3kg kun pahoinvoinnin takia syömiset on mitä on, usein tulee syötyä. Toivon että se tasaantuu kun pahoinvointi loppuu. Sokerirasitustesti onkin sitten viikolla 26.
Pyysin päästä liittymään tuohon suljettuun ryhmään, jospa sinne tulee kirjoiteltua aktiivisemmin. Ja eikun syömään! =/
Anette: meille lääkäri sanoi et yhdet normi kuukautiset pitäis odottaa ennen uutta yritystä. Itsekin sitä pari viikkoa sitten muetin että yritystä ei jatkettais kuin vasta parin kk:n päästä,mutta nyt mieli muuttunut.
Jälkitark. oli eilen ja kaikki kunnossa onneksi. 5 eri kertaa tuli sairaalassa ravattua, mutta onneks gynen pkl:llä todella symppiksiä lääkäreitä ja kätilöitä.
Toivottavasti teille kaikille muille odottajille käy paremmin!!
Täällä yksi vauva odottaja :)rv10+5
Täällä laskettu aika 13.2.13
Kovasti odotellaan joskos pian mutta kaippa sitä tarvinee oottaa tuonne helmikuuhun asti :)
Itselläni jo yksi lapsukainen -04 syntynyt tyttö.
Kaikki oli oikein hyvin ja vaavi vatsassa jumppasi kovasti, kädet ja jalat vaan viuhtoivat. Pituutta n.6,5cm ja niskaturvotus ok 0.8. Otettiin kaikki muutkin verikokeet jne ja tuloksia odotellaan kahden viikon sisällä. Oli tosi hauskaa kattella pikkaisen jumppaa, naurettiin miehen kanssa vatsat kippurassa kun oli hällä niin kiire.
11+3 ja la pysyi melkein samana 11.2.2013
Espoon suunnalta löytyy vielä yksi plussannut..
Esikoiseni syntyi vuonna 2010, joten jotenkin on nämä hommat muistissa. Ainoastaan se ero tällähetkellä on että olen voinut pahoin pari päivää, kaikki vain yököttää mutta kai sitä jotain pitäis syödä. Esikoisesta ei ollut mitään muita oireita kuin et joutu kokoajan juoksemaan vessassa ja se oire piinaa mua nytkin..