Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmivauva 2013?

23.05.2012 |

Joko täällä olisi muita hätähousuja, jotka ovat jo testailleet ja la. menee helmikuulle? Meillä näytti raskaustesti plussaa ensimmäisestä inseminaatiosta. Hätähousuna tein testin siis jo pp 11... Kauheasti tekee mieli hehkuttaa, mutta en halua vielä kovin monelle kertoa ennen kun varmistuu, että siellä on joku ja että tämä pysyy matkassa. Mutta tämähän on oivallinen paikka hehkuttaa!

La. laskureiden mukaan siis 1.2

Kommentit (188)

21/188 |
01.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä asun helsingissä, juuret itä-suomessa.

Ainakin meidän neuvolan nettisivuilla sanottiin että aika kannattaa varata pian positiivisen testin jälkeen, itse en ole vielä saanut aikaiseksi mutta maanantaina meinasin varata.

Mä sain viikonlopun kunniaksi jonkun maailmanlopun lenssun :/ kurkku kipeä, yskittää ja palelee. Parempaa viikonloppua teille!

Yanna rv 4+3

Vierailija
22/188 |
02.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännehän on porukkaa jo tullut. Kiva juttu!

Mua vaan väsyttää. Iltaisin saattaa väsyttää niin, että tuntuu että näkö hämärtyy ja tulee paha olo ihan siitä väsymyksestä, jos ei pääse petiin. Rinnat edelleen vähän kipeät, mutta vähän helpottanut. Pahoinvointia ei ole paljoa ollut, vähän sellaista etovaa vain.

Meillä kun raskaus alkoi inssin seurauksena, niin mennään tietty varhaisultraan (15.6). En ole vielä neuvolaa varannut, ajattelin tehdä sen vasta ton ultran jälkeen. Mietin vaan, että onkohan perhesuunnitteluneuvolan ja äitiysneuvolan neuvolatäti sama. Toivottavasti ei. Ei nimittäin tykätty miehen kanssa kumpikaan siitä tyypistä.

Keski-Suomeen on päädytty (ainakin toistaiseksi) asumaan. Aika paljon olen liikkunut enkä oikein ole mistään kotoisin :P

Kun on takana kolme keskenmenoa, niin luotto raskauden kestoon vähän rakoilee (vaikka ihmeen tyyni olenkin ollut) ja varmaan kerrotaan suvulle vasta tuolle heinäkuun loppupuolella. Mutta muutamat ystävät, jotka ovat tienneet lapsettomuushoidoista, niin tietävät nyt sitten raskaudestakin.

Laura-Lotta 4+6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/188 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ois yks helmivauvan odottaja kanssa :)

Eilen illalla haalea plussa ja tänä aamuna hiukan vahvempi, mutta selvästi näkyvä toinen viiva. Laskureiden mukaan LA 12.2.2013 ja nyt rv 4+4.

Ensimmäistä odotetaan, kova jännitys päällä!

Alavatsaa nipistelee useita kertoja päivässä ja välillä oikeaa ja välillä vasenta puolta, muuten ei oikeastaan mitään oireita ole :) Iloista odotusta kaikille! :)

Vierailija
24/188 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Minä testasin erittäin haalean plussan kp 33/31 ja sitä se oli edelleen tänäaamuna kp 35/31. Takana keskenmeno, siksi vielä kovin varovaisin mielin.

Ajattelin huomenna soitella terveyskeskukseen ja kysellä tuosta, että pitäisikö hcg testata verestä vaiko vain odotella, että raskaus etenisi hieman pidemmälle. Nyt siis laskureiden mukaan olisi rv4+5.

Oireita ei lainkaan - hieman normaalia aiemmin väsyttää illalla, samoin iltapäivisin tulee nuukahdus.

Vierailija
25/188 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas tänne tullut mukavasti lisää porukkaa, onnea kaikille!

Vierailija
26/188 |
03.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi näköjään osa tekstistä pois. Piti vielä laittaa, että asustelen Pirkanmaalla. Varasin ensimmäisen neuvola-ajan, jonka sain vasta raskausviikolle 9 kun on loma-aika ja aikoja vähemmän...No eipä siitä ole sitten pitkä aika ekaan ultraan! :) Alavatsa on jo ruvennut pyöristymään

Vierailija
27/188 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti alkaa porukkaa keraantymaan! Jossain vaiheessa voitais ruveta vahan listaa tekemaan lasketun ajan mukaan.. Ihan hauska sit nahda et miten me kaikki sijotutaan tanne..

Mulla on ensimmainen laakari kaynti takana. Tekivat laakarissa viela raskaustestin ja positiivista naytti siellakin :) Pitais huomenna varata ultra, jostain syysta mun laakari halus etta varmistetaan nyt raskaus ultralla :D (huvittava seurata miten tama jenkkila eroaa suomalaisesta laakari kulttuurissa) tama on siis toinen raskauteni taalla usa:ssa, mut viime raskaudessa menin laakariin vasta 20vk kieppeilla, koska meilla ei ollut vakuutuksia... (blaa, blaa..) sitten tama laakari halus etta seuraava neuvola aika on 2 vkn paasta perjantaina :) huvittavaa touhua taalla!

me ollaan kerrottu perheille ja kavereille raskaudesta (aina) maa en pysty pitamaan salaisuutena :)

kauhee vasymys pukkaa aina illalla, muuten ei oo oikein ollut mitaan muita oireita.. (pahoinvointeja odotellessa :/ )

mama and a little one 5+4

Vierailija
28/188 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmoitti eilen tulostaan kun testasin. Menkat oli kolmisen päivää myöhässä ja tein testin lähinnä vaan todetakseni ettei vauvaa ole tulossa. Iloinen yllätys kuitenkin saatiin kun plussa tuli :) Vähän tässä on miehen kanssa sulattelemista mutta onnellisia ollaan. Oltiin vaan päätetty että tulee jos on tullakseen. LA näyttäisi olevan 6.2 ja rv 4+5. Muita oireita ei oo vielä ollut kuin menkkamaista tunnetta, toivottavasti pikkunen nyt pysyis mukana! Nyt sitten vaan neuvola-aikaan varaamaan :)

Onnea kaikille plussista:)

Cinderella

Vierailija
29/188 |
04.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea kaikille uusille plussanneille! Toivotaan että mahdollisimman moni pieni pysyy matkassa.

Mun pitäis tänään soittaa ja varata neuvola-aikaa. Tajusin nimittäin että eka ulta menee väkisinkin heinäkuulle, ja me ollaan käytännössä koko heinäkuu reissussa! Pari päivää käännytään kotona rv11 aikoihin, joten siihen pitäis sit vissiin koittaa se ultra sovittaa... Saas nähdä miten onnistuu!

Joku muukin taisi sanoa että alavatsa alkaa jo pyöristyä. Mä olen myös kauhukseni seurannut että nytkö jo, housut kun alkaa jo kiristää! Ei mulla ensimmäisestä lapsesta kasvanut maha vielä moneen viikkoon, mutta kai sitä nyt on jo kaikki paikat niin löystyny että pompsahtaa nopsemmin :D Ei vaan yhtään ole vielä sellanen olo että lähtis mammavaatteita kaivamaan esiin.

Innuel 4+6

30/188 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi ilmoittautuu varovaisin mielin vielä. Eilen siis "haamuplussasin" iltasella ja huomenna ajattelin tehdä aamulla testin...toivotaan et viiva ois vaan vahvistunut!

LA ois laskureiden mukaan 14.2, olisi sitten esikoisen kanssa samassa kuussa. Neuvolan ajattelin varata tälle kuulle kun kuopuksella 3vuotisnla, jos vaan suostuuvatte..ei viittiis moneen eri kertaan ravata siellä.

Oireistoa ei ole vielä, mut jos aikaisemmat raskaudet pitää paikkaansa niin ensi viikolla alkaa sitten pahoinvointi..

hilma 3+5

31/188 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja onnea kaikille muillekin plussanneille. Mä en oo jaksanut oikein kirjoitella, kun oon ihan törkeän väsynyt ollut. Lisäksi närästää tosi pahasti, on ihan kauheaa. Ensimmäisessä raskaudessa ei ollut alussa mitään oireita, joten tää on kyllä tosi erilaista.

mä varasin jo neuvolankin, 15.6 oon menossa. Ei olla viekä kerrottu kenellekään, mutta toinen raskaus ehkä rupeaa näkymään aikaisemmin, joten tuskin kauan salassa pysyy. Lisäksi on niin ällöttävä olo, närästys ja väsymys, joten onhan se aika helppoa arvata.. toivoisin kuitenkin ettei ihmiset vielä rupeaisi arvaamaan, olis kiva käydä ensin siellä ekassa ultrassa ja varmistaa että joku tyyppi siellä masussa kasvaa.. :D

-onnimuuli (la 2.2 laskureiden mukaan)

32/188 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä soittelin eilen neuvolaan, ajan sain 26.6. Nyt pitäisi sinne asti jaksaa odottaa! Voiko joku vähän valaista että mitä siellä ensimmäisessä neuvolakäynnissä tehdään, vai tehdäänkö mitään? Kaikki niin uutta ja ihmeellistä et olo on hieman tyhmä :D

Vierailija
33/188 |
05.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin neuvola (18.6.) ja myös eka ultra (20.7.) jo varattu. Vähän meni nyt protokollan vastaisesti toi ultran varaus ennen ekaa neuvolaa, mutta Jorvissa olivat vaan tyytyväisiä että soitin ajoissa, tosiaan oli yksi ainoa päivä koko heinäkuussa millon sinne päästään. Nyt sit vaan toivotaan että kaikki menis hyvin sinne ultraan asti!

Ainakin täällä neuvolasta tulee ennen ekaa tapaamista kaikkia taustatietolappuja täytettäväksi, ne ravintosuosituslaput ym infoa. Se eka neuvolassa käynti taitaa olla kyllä monelle vähän pettymys, siellä kun lähinnä jutellaan. Sydänääniäkään mulla ei neuvolassa kuunneltu moneen, moneen viikkoon, muistaakseni joskus ekan ultran jälkeen. Hoitaja vaan totesi että on niin vanhat laitteet että turha yrittää.

Muuten, mun raskaus paljastui nyt sit jo esikoisen päiväkodin hoitajallekin..! Tuli puheeksi että kattellaan isompaa asuntoa ja heti hän kysyi "mites nyt niin, oletko sä raskaana?" Ei noin suoraan kysymykseen osannu valehdellakaan! :D

- Innuel, jolle ihme kyllä maistuu vielä aamukahvikin ;) rv 5+0

Vierailija
34/188 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnittelut kaikille odottajille!

Täällä yksi uusi täpinöissään oleva plussaaja ilmottautuu! :) Viisi testiä olen jo tuhonnut (joukkoon mahtuu myös yksi nega, mutta uskaltaudun jo ilmottautumaan mukaan! Nyt siis menossa yk1 ja kp 29/27. Ensimmäistä lasta tässä odotellaan ja ekasta kerrasta siis tärppäsi.

Digitestin ajattelin tehdä vielä viikonloppuna, sen joka näyttää ne oletetut raskausviikot. Kovasti vaan pelottaa, että ne menkat sieltä vielä tulee kun menkkajuilintaa menossa jo neljättä päivää (luin tosin että kohdun kasvamisesta johtuisi, toivotaan niin).

Laskettu aika, jos kaikki menee hyvin, olisi laskureiden mukaan 13.2.2013. :)

Kovin pessimistiseltä kuulostaa tämä tekstini, mutta pelottaa vaan vielä sen verran kovin ettei ihan täysillä uskalla hehkuttaa. :D

35/188 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm milloinkohan sit kannattais sitä ultraa varailla jos jorvissa noin täyttä :o sano mulle siel puhelimes et heinäkuun lopulla sit ultraan mutta varmaan menee sit elokuulle :/

Ellen sit mee yksityiselle varhaisultraan.

Kiva ku mä en nyt tiiä millä viikolla mä meen, yks laskuri näyttää et tänään ois 5+0 ja toinen 4+1 vaikka kummassakin on sama 6.6 että ois viides viikko.. En minä ymmärrä..

36/188 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans ihan pihalla noiden raskausviikkojen kanssa. LA on siis 3.2, edelliset menkat alkoi 1.5 ja kierto on 26 päivää. Näin ollen tällä hetkellä 5+3. (kahden päivän korjaus johtuen tuosta 26 päivän kierrosta. Näin laskettuna siis 3.2 tasan 40 viikkoa täynnä. Tätä mieltä oli tekayn laskuri ja uskon siis sitä. :)

Pitääkö sinnne ultraan varata erikseen aika? Luulin että neuvola riittää.

Yanna rv 5+3

37/188 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt mä oon vielä enemmän sekaisin. No ehkä mä odotan suosiolla sinne neuvolaan ni kertoo mulle sit oikeat viikot :D Mulla noi kierrot on vaihdellu 25päivästä 29 päivään..

Niin mulle ainakin sanottiin ku soitin sinne neuvolaan et se lähettää mulle jotain lappusia ja siel on ohjeet miten varataan ultra.

Vierailija
38/188 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kyllä se laskettu aika sit neuvolassa selviää. Ja mahdollisesti muuttuu sitten vielä ultrassa. Eipä sillä käytännössä ole mitään merkitystä onko nyt vaikka 4+1 vai 5+0 :) Mullakin ollu kierrot 25-29 pv joten en tiedä millä meinaavat neuvolassa laskea. Tein just tässä vikalla kierrolla ovistestit niin ite luulen tietäväni kyllä aina tarkasti mikä päivä on napannut.

Jorvin puhelinnumero ultran varaukseen löytyi ihan kyllä äitiyspolin sivuilta, en tiedä muista sairaaloista sitten. Ei siellä siis vielä heinäkuu täynnä ollut, mutta kun me ollaan koko heinäkuussa vaan 2pv kaupungissa ja muuten reissussa. Niinä päivinä oli kyllä tosi hyvin vielä aikoja!

Mulla nousi välittömästi plussaamisen jälkeen kauhea asuntokuume, ja ihme kyllä mieskin innostui asiasta. Nyt on sitten jo ravattu näytöissä ja välittäjiä juoksutettu arvioimassa nykyistä asuntoa. Kaikkea ne hormonit teettää ;)

39/188 |
06.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullaki on ovistestit tehty ja ylhäällä minä päivinä hommat hoidettu ku me tehtiin koti-inssillä (naispari ollaan ... ) niin toivottavasti selventää sit neuvolassa viikkoja yms:)

Pitäiskö odottaa tohon neuvolakäyntiin ennenkuin varaan ultraa? Laskureiden mukaan rv 12 loppuis 1.8, ei ne varmaa kyllä aikaisemmin mua sinne ultraan edes ota :D

Tänään mulla tuli ekaa kertaa paha olo ku mietin mitä ostaisin töihin evääksi, oli sit pakko häippästä koko osastolta pois.

Mites teillä jotka ette esikoista odota, onko teillä oireet samanlaisia kuin äidillänne vai? Joskus olen kuullut että menisi vähän kuin periytyvänä noi oireet?

40/188 |
07.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikähän lie vinksaus kun uni ei maistu aamulla? Joka aamu tällä viikolla ollu 5 jälkeen hereillä...

vave: äitini on meitä 4 tehnyt ja kun on poikia odottanut niin on kärsinyt pahemmasta pahoinvoinnista kuin meiltä tytöiltä..(näin ainakin muistelen et on kertonut) Itelläni on tyttö sekä poika ja tyttö oli sen 24h paihoinvoinnin aiheuttaja (oksensin onneksi vain kerran)ja pojalta kesti vaan sen 3 vkoa..eli siis minun suvussa oireet ei ainakaan ole sukupuolen perusteella periytynyt.

Sori, vöhän vaikeesti ilmaistu näin aamutuimaan... :)

Oireita tällähetkellä ei vielä ole, rinnat ehkä hieman kipeät..ens viikolla sit varmaan alkaa se pahoinvointi, en odota et olis poikkeus kahteen aikasempaankaan raskauteen.

Oliko täällä muuten kuinka moni kolmannen ja viimeisen odottaja? Yritän itse kovin asennoitua siihen, että tämän jälkeen ei lisää lapsia tule..

Hilma 4+0