Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kolmekymppinen muka joidenkin mielestä vanha ensisynnyttäjä?

Vierailija
22.05.2012 |

Minä en olisi ainakaan kuvitellutkaan voivani saada lapsia kaksikymppisenä, olin silloin vielä henkisesti niin epäkypsä ja epävarma ja halusin nauttia kaikessa rauhassa nuoruudesta ja vapaudesta juuri kotoa pois muutettuani.

Nyt vanhempana osaan varmasti nauttia äitiydestä aivan eri tavalla ja koen olevani juuri sopivan ikäinen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei nyt nykyaikana useimpien. Ja mitä sillä on väliä, itse synnytin ensimmäiseni 42-vuotiaana ja ihan sama se mitä muut siitä miettii.

Vierailija
2/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli vaikka henkisesti olisi vasta siinä vaiheessa kykenevä vanhemmaksi, niin tosiasia on, että parikymppiset synnyttäjät ovat optimi-ikäisiä. Kolmekymmentä täyttänyt keho on jo niin paljon elämää nähnyt, ettei ole enää parhaassa iskussa. Nelikymppisillä odottajilla on yleensä käynyt aika hyvä tuuri ikäänsä nähden. Siksi sanotaan, että "kolmikymppinen ensisynnyttäjä on vanha".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eihän optimaalista synnytysikää ole kuin kymmenisen vuotta

Vierailija
4/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

helvetissä kolmikymppinen alkaa olla jo vanha ensisynnyttäjäksi.

Parhaat vuoden alkavat olla takana päin.

Vierailija
5/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni ensisynnyttäjien keski-ikä on n.28 vuotta, ainakin pääkaupunkiseudulla. Optimi-ikä kai on n. 25 tai vähän alle, mutta en olisi minäkään siinä iässä ollut kypsä äidiksi. Esikoisen sain 28-vuotiaana, kuopuksen 32-vuotiaana.

Mielestäni +35-vuotias on ENSIsynnyttäjäksi iäkäs.

Vierailija
6/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytin ekankerran eilen ja olen vasta15v että mieti vähän sitä .....bjghghjjääää zxxxggyyyyyyy.

Asasasasgghg.

Ytuipååååååååå

Röölllllliiiiii

Stink this motofocko

Vierailija
7/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsia saadaan myöhemmin, ihan normaaleja vauvoja.

mutta onhan sitten näitä, joiden mielestä 40 v on jo romu ja ikäloppu. saavat olla mun puolesta.

Vierailija
8/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

20 olis sellainen optimaali ensisynnyttäjä.

Vierailija
9/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielummin kolmikymppisenä lapset, kun pentuna kaksikymppisenä. Mielummin elämää kokenut ja nähnyt äiti kuin juuri lukiosta/amiksesta valmistunut teini.

t. 21-vuotias nainen enkä aio hankkia lapsia missään nimessä ennen kuin 30v. !

Vierailija
10/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin olet vanha ensisynnyttäjä. Olet myös mielestäni myöhään muuttanut pois kotoa, jos olet kaksikymppisenä sen tehnyt. Mutta elämät on erilaisia, sinun silmissäsi minä olen varmaan ihan lapsi vielä... Kuitenkin "aikuistuin" nopeasti johtuen taustoistani ja 19v ei enää kiinnostanut riekkua nuorena vaan tehdä töitä ja elää parisuhteessa. Ehkä sitten 40v uudestaan, kun olisi sitä rahaa, aikaa ja jaksamista riekkumiseen :D T. 15v muuttanut pois kotoa ja nyt 21v esikoinen tulossa.

Vierailija
11/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ainakin olet vanha ensisynnyttäjä. Olet myös mielestäni myöhään muuttanut pois kotoa, jos olet kaksikymppisenä sen tehnyt. Mutta elämät on erilaisia, sinun silmissäsi minä olen varmaan ihan lapsi vielä... Kuitenkin "aikuistuin" nopeasti johtuen taustoistani ja 19v ei enää kiinnostanut riekkua nuorena vaan tehdä töitä ja elää parisuhteessa. Ehkä sitten 40v uudestaan, kun olisi sitä rahaa, aikaa ja jaksamista riekkumiseen :D T. 15v muuttanut pois kotoa ja nyt 21v esikoinen tulossa.

Eikös ihmiset useimmiten muuta pois kotoa juuri lukion/amiksen jälkeen? Pojilla tietysti vielä asevelvollisuus siihen päälle.

Vierailija
12/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo nyt fysiologisestikkin fakta asia. helpommin sitä raskaaksi 20 vuotiaana tulee kuin 30 vuotiaana.

sinä toimit noin,minä onneksi juuri päinvastoin.

Vierailija
13/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta aina elämä ei mene siten kuin itse haluaisi. Sain lapsen siis 31v. ja 7v. yrityksen jälkeen. No parempi myöhään, kuin ei milloinkaan:)

Vierailija
14/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta onko mun mielipiteelläni väliä?

Itse odotan nyt kolmatta, olen 32-vuotias. Nyt tuntuu, että olen hiukan liian vanha tähän hommaan. Raskaus on mennyt tosi hyvin, mutta pelonsekaisin tuntein odotan sitä, että pitää jaksaa yövalvomiset ja muut... Esikoisen sain 23-vuotiaana ja silloin asioihin suhtautui jotenkin mutkattomasti. 26-vuotiaana kakkosen saadessani olin omasta mielestäni juuri optimi-ikäinen olemaan kahden lapsen äiti. Nyt siis hiukan jännittää...

Niin ja toki minulla on ylempi korkekoulututkinto, valmistuin itse asiassa tavoiteaikaa nopeammin, liekö mahassa kasvanut vauva lisämotivaationa ollut aikoinaan. Vakipaikan saaminenkaan ei ensimmäisen lapsen jälkeen tuottanut vaikeuksia.

Vierailija
15/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sittenhän se hedelmällisyys romahtaa, vaikka monet tulevat vielä 40-vuotiaina ja ylikin raskaaksi. Se kuitenkin on kovin yksilöllistä, enkä itse halunnut ottaa riskiä, että en saakaan lapsia jättämällä lastenhankinnan viime tinkaan. Niinpä aloitimme "lastenteon" kun olin 28.vuotias ja samanikäinen olin kun esikoinen syntyi. Jos ekan lapsen saa esim 35-vuotiaana niin aika pian pitää hankkia jo seuraava, ei ole ikäero niin itse päätettävissä kuin nuorempana (siis että haluaa vaikka yli 3 v ikäeroa). Riskit kuitenkin nousevat koko ajan, vaikka toki terveen lapsen vois saada vielä hyvinkin 40-vuotiaana.

Vierailija
16/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pitäis olla tehtynä jo tuohon ikään mennessä

Vierailija
17/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat vuoden alkavat olla takana päin.

siksi niitä lapsia ei kannatakaan tehdä aiemmin niitä parhaita vuosia pilaamaan. ;)

Vierailija
18/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset pitäis olla tehtynä jo tuohon ikään mennessä

you? no SITTEN! Lol.

Vierailija
19/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun mielestäni. Mutta mielipiteitähän tässä kysyttiinkin?

Vierailija
20/34 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuorena on usein helpompi sopeutua muutokseen, minkä vauva tuo. Kolmekymppinen voi olla jo niin tottunut itsenäiseen elämään, että onkin isompi shokki kun ei enää voikaan mennä ja tulla oman mielensä mukaan. Mutta en yleistä, varmasti löytyy hyviä vanhempia molemmista ikäluokista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä