Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Julkiset (ilmaiset) lapsettomuushoidot pitäis lopettaa!

Vierailija
22.05.2012 |

En tajua miksi yhteiskunnan varoja haaskataan lapsettomuushoitoihin. Ei lapsettomuus ole mikään sairaus, se ei uhkaa kenekään henkeä tai terveyttä. Minusta julkinen terveydenhoito pitäisi kohdistaa aidosti sairaisiin ja hädänalaisiin ihmisiin.

Monia asioita voi elämässään HALUTA, mutta ei kaikkia mielihaluja pidä verovaroin kustantaa. Minäkin HALUAISIN isommat rinnat ja kasvojenkohotuksen 50-vuotiaana, mutta en minä lähde niitä yhteiskunnalta vaatimaan.

Jos on geneettisesti sillä tavalla vajavainen, ettei voi saada lapsia, sen hoito pitää mielestäni itse kustantaa.

Kommentit (99)

Vierailija
81/99 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööö, mitäs jos se on sairauden/ HOITOVIREHEEN syy ettei saa lapsia.. Ööö jos joku MUU ON MOKANNUT JA PILANNUT SUN ELÄMÄSI!!! Miettikää vähän mitä kirjoittelette! Ihan oikeesti. Onko oikein, että jos sairastut munasarja syöpään ilman altistavaa syytä, tulet lapsettomaksi ni et saa niitä. Tai saat keskenmenon hoitovirheentakia ja sen seurauksena toinen hoitovirhe ja sitten onki tulehtuneena kaikkipaikat ja sen seurauksena röörit tukossa ja lapsia ei tule! Aina nää asiat ei ole niin yksinkertaisia. Sen ymmärrän, että jos täysin terve ihminen ei saa lapsia, voisi maksattaa itse hoitonsa, mutta oikeesti on niitä mitkä on sairauden tai hoitovirheiden takia siinä jamassa! Mun mielestä siltikin on jopa niillä oikeus julkisiin hoitoihin, jotka ei ole sairaita tai hoitovirheen uhreja. Katsokaas ku maksaa nekin veroja, jokainen käyttää kerätyt verorahat niinku käyttää.. =) Toiset istuu linnassa täyspalvelussa ja toiset juoksee mielenterveyslaitoksissa. Eikös nämä ole kans sitten pois suljettuja verorahoista ja niin!! Syöpähoidot julkisia jopa tupakoitsioille, MIETTIKÄÄ MITÄ VINGUTTE HEMMETTI!!!!

Vierailija
82/99 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko se on tulevaisuudessa miettiä mikä on järkevää...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/99 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

estämässä toisia naisia saamasta lasta. Lapsi on kuitenkin valtavan merkittävä osa elämää isolle osalle ihmisiä, suurin saavutus ja ilo. Jotkut haluavat niitä jopa useita.

Lapsi jos mikä on - niin yksilölle kuin yhteiskunnallekin - myös investointi tulevaisuuteen!

Vierailija
84/99 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi yhteiskunnan varoja haaskataan lapsettomuushoitoihin. Ei lapsettomuus ole mikään sairaus, se ei uhkaa kenekään henkeä tai terveyttä. Minusta julkinen terveydenhoito pitäisi kohdistaa aidosti sairaisiin ja hädänalaisiin ihmisiin.

Monia asioita voi elämässään HALUTA, mutta ei kaikkia mielihaluja pidä verovaroin kustantaa. Minäkin HALUAISIN isommat rinnat ja kasvojenkohotuksen 50-vuotiaana, mutta en minä lähde niitä yhteiskunnalta vaatimaan.

Jos on geneettisesti sillä tavalla vajavainen, ettei voi saada lapsia, sen hoito pitää mielestäni itse kustantaa.

pitäis myydä orjiksi kehitysmaihin.

Mieti kuinka paljon Suomessa maksaa esim armeijan ylläpito. Ja mitä hyötyä armeijasta on ? Jos nyt syttyisi sota, ei sitä sotaa millään asemiehillä käytäisi. Tai kuinka paljon Suomi lähettää rahaa kehitysmaihin ja onko niistä ollut mitään apua ? Onko kehitystä tapahtunut ? Rahat laitettu vääriin osoitteisiin vuositolkulla. Tai sota-aluille ?

Se mitä olen kuullut lapsettomuushoitojen jonoista olen varma että se summa on niin pieni ettei sillä maailmaa paranneta.

Vierailija
85/99 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miksi yhteiskunnan varoja haaskataan lapsettomuushoitoihin. Ei lapsettomuus ole mikään sairaus, se ei uhkaa kenekään henkeä tai terveyttä. Minusta julkinen terveydenhoito pitäisi kohdistaa aidosti sairaisiin ja hädänalaisiin ihmisiin. Monia asioita voi elämässään HALUTA, mutta ei kaikkia mielihaluja pidä verovaroin kustantaa. Minäkin HALUAISIN isommat rinnat ja kasvojenkohotuksen 50-vuotiaana, mutta en minä lähde niitä yhteiskunnalta vaatimaan. Jos on geneettisesti sillä tavalla vajavainen, ettei voi saada lapsia, sen hoito pitää mielestäni itse kustantaa.

Ihan hullua että verorahoja kulutetaan moiseen ja samaan aikaan taas leikataan tuntuvasti jo olemassa olevien lapsien oikeuksia; olipa taas luettavaa miten kotikaupunkini Vantaa säästää, ensi lukukaudella lähtee i- ja 2-luokkalaisilta taas (ei ole eka kerta ekaluokkalaiseni koulutaipaleella..) yksi oppitunti viikossa vex ja ryhmäkoot muutetaan erityisryhmissäkin takaisin 12 -> 18 eli palataan samaan mistä aikoinaan lähdettiin lasten parasta ajatellen. Ihan hullua, kertakaikkiaan. Ei pystytä näistä nykyisistäkään lapsista kantamaan yhteiskunnallista hyvinvointivaltion tunnusomaista huolenpitoa (kuten riittävän laadukasta perusopetusta) niin ei kuin lisää vaan vauvoja tänne "ettei tule äidiksi haluavaksi naiselle paha mieli". Voi hitto sentään.

koska siellä on niin paljon KÖYHIÄ ihmisiä , jotka kuluttavat enemmän kuin verorahoilla tuovat kaupunkiin varoja. Siksi säästöjä tarvitaan.

Ala säkin tienaamaan vähän enemmän ja sano samaa hulttiomiehelle + naapurustoille ja muutamalle tuhannelle muulle, johan homma alkaa paranee.

Raha tulee rahan luokse.

Ei esim Lauttasaaressa ole ko ongelmia. Siellä vanhemmat tienaavat, teillä eivät.

Vierailija
86/99 |
15.09.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsettomuushoidot maksetaan itse niin silloin myös abortit! 

Vierailija
87/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

----

Vierailija
88/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein lapsettomuusongelma sitäpaitsi korjautuu kumppanin vaihdolla, jos pariskunta ei sen vertaa ole aloitekykyinen että pyytäisi naapurin isäntää astutusavuksi niin ei ole yhteiskunnan asia maksaa.

On myös häpeällistä että julkisia hoitoja toteutetaan syrjivästi. Voisin teoriassa hyväksyä hoidot jos asiakkaiksi kelpuutettaisiin myös yksinäiset naiset ja naisparit mutta nykyinen heteroiden suosiminen tekee käytännöstä epätasa-arvoisen.

Vierailija
89/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos vaikka AP olisi saanut sukupuolitaudin partneriltaan, mikä olisi tuhonnut munatorvet, niin hän sitten olisi ollut "geneettisesti" kykenemätön lisääntymään ja näin ollen ei ansaitsisi apua yhteiskunnalta, kun taas tautia levittävä riemupippeli olisi mitä mainioin isä-ehdokas jonkun toisen naisen kanssa?

Vierailija
90/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän ei oikein jaksa edes kommentoida mitään älykästä. Pitäis vissiin ihan ap:n kiusaksi siirtyä yksityiseltä puolelta julkiselle, mutten taida noiden jonojen takia viitsiä.

Vierailija
91/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vain sinun kaltaisesi ihmiset lisääntyisivät, niin maailman tulevaisuus olisi toivoton.

Mielestäni on tärkeää, että hyvin kasvatetut, korkeakoulutetut, sivistyneet ja valistuneet ihmiset saavat mahdollisuuden jälkikasvun saamiseen.

Muista ei niin väliä. Kuten huomaat, olen kaltaisesi, vaikkakin eri tavalla.

Vierailija
92/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin ihmisten vimma hankkia nimenomaan oma biologinen lapsi tuntuu reilusti ylikansoitetussa maailmassa aika itserakkaalta, jos luonto on selvästi päättänyt jotain muuta. Adoptio on hyvä vaihtoehto.

Vierailija
93/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vain sinun kaltaisesi ihmiset lisääntyisivät, niin maailman tulevaisuus olisi toivoton.

Mielestäni on tärkeää, että hyvin kasvatetut, korkeakoulutetut, sivistyneet ja valistuneet ihmiset saavat mahdollisuuden jälkikasvun saamiseen.

Muista ei niin väliä. Kuten huomaat, olen kaltaisesi, vaikkakin eri tavalla.

Jaa-a, mulla kyllä on pari ylempää korkeakoulututkintoa ja väittelen pian. Olen kolmannessa polvessa akateeminen ja väittäisin että olen myös suhteellisen sivistynyt.

Minusta on aika kummallista että tuolla tavalla hyökätään ihmistä kohtaan vain siksi että minulla sattuu olemaan tietystä asiasta eri mielipide kuin sinulla. Hyvin monet vastaajat ovat olleet myös minun kannallani tässä asiassa, ja käsittääkseni monissa maissa lapsettomuushoidot ovat pääosin yksityisellä puolella.

Jos olet sitä mieltä että ihminen jolla on erilainen mielipide kuin sinulla, on automaattisesti idiootti, niin kyseenalaistaisin vähän sinunkin sivistyneisyyttäsi.

Vierailija
94/99 |
06.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten myös lopettaa äitiyspolit, neuvolat ja ultrat. Jos on varaa hankkia lapsia niin sitten on varaa käydä seurannassakin omalla kustannuksella.

Vierailija
95/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiinnosta muiden tilanne kuin omasi!

Vierailija
96/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sivistyneessä yhteiskunnassa hoidetaan sairaita.

Vierailija
97/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli vain sinun kaltaisesi ihmiset lisääntyisivät, niin maailman tulevaisuus olisi toivoton. Mielestäni on tärkeää, että hyvin kasvatetut, korkeakoulutetut, sivistyneet ja valistuneet ihmiset saavat mahdollisuuden jälkikasvun saamiseen. Muista ei niin väliä. Kuten huomaat, olen kaltaisesi, vaikkakin eri tavalla.

Jaa-a, mulla kyllä on pari ylempää korkeakoulututkintoa ja väittelen pian. Olen kolmannessa polvessa akateeminen ja väittäisin että olen myös suhteellisen sivistynyt. Minusta on aika kummallista että tuolla tavalla hyökätään ihmistä kohtaan vain siksi että minulla sattuu olemaan tietystä asiasta eri mielipide kuin sinulla. Hyvin monet vastaajat ovat olleet myös minun kannallani tässä asiassa, ja käsittääkseni monissa maissa lapsettomuushoidot ovat pääosin yksityisellä puolella. Jos olet sitä mieltä että ihminen jolla on erilainen mielipide kuin sinulla, on automaattisesti idiootti, niin kyseenalaistaisin vähän sinunkin sivistyneisyyttäsi.

tekisi sinusta sivistyneen eli oletatko, että geenisi ovat jotenkin jalostuneet?

Monissa maissa abortti on laiton eli emmekö voisi siirtää nekin yksityiselle puolelle?

Vierailija
98/99 |
23.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka tahansa eli synnyttäjä ei välttämättä saisi lastaan itselleen, jos joku muu sen haluaa. Reilu peli!

Vierailija
99/99 |
09.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yhteiskunta ei haluaisi lisää lapsia?