Vieteri napsahti...
Nainen kuulemma kykenee seksiin vain silloin, kun muut asiat ovat kunnossa, eikä mikään vaivaa mieltä. Oikeaan mielentilaan virittyminen vaatii hellyyttä, oikeanlaisia vihjauksia ja odotusta. Ok.
Mies purkaa stressiä, agressiota ja muitakin negatiivisia tunteita seksin kautta. Mikäli näitä tunteita ei ole purettu, taitaa olla turhaa odottaa hellyyttä, kukkia ja romantiikkaa.
Lopputuloksena on kaiketi se, että mies ei saa tarpeeksi seksiä, mököttää sitä, eikä saa senkään vertaa kuin aiemmin.
Näin ovat ainakin meillä asiat. Viimeiset kymmenen vuotta seksielämä on ollut riittämätöntä. Olen tehnyt kaikkeni niin hyvässä kuin pahassakin, mutta mikään ei vain muutu. Olen stressannut asiasta enemmän kuin mistään muusta, olen ajatellut seksiä niin kuin miehet ainakin kymmeniä kertoja päivässä, eivätkä ne ajatukset ole iloisia. Näin pitkän ajan kuluessa olen ehtinyt kokea kymmeniä tuhansia ahdistavia hetkiä asian takia. Olen seksuaalisesti invalidisoitunut, en enää halua seksiä, enkä usko pystyväni siihen kenenkään kanssa. Olen polttanut itseni pohjaan, koska en ole osannut pettää tai jättää ajoissa. Ilman lapsia olisin varmasti sen tehnytkin, mutta lasten takia olen vielä tässä. Olen liian kiltti, tuhosin mieluummin itseni kuin tein väärin, siitäkin huolimatta että minuakin väärin kohdeltiin.
Asia nousi keskustelussa esille eilen. Vaimoni mielipide oli, ettei seksiä voi harrastaa pelkästä velvollisuudesta. En tiedä mitä sanoa; minä olen roikkunut löysässä hirressä vuosikymmenen, kieltänyt ja menettänyt osan itsestäni sen vuoksi, etteivät asiat ole vielä ikinä olleet niin hyvin, että minunkin seksuaaliset tarpeeni olisi huomioitu. Vielä kymmenen vuoden jälkeen rouva ei ole jumalauta oppinut ajattelemaan seksiä tuon laajemmin.
Ovatko arvon neidit ja rouvat todellakin samaa mieltä? Parisuhteessa naisen seksuaalisuus ja itsemääräämisoikeus ovat jopa kumppanin mielenterveyttä, ja sitä myöten työtä ja perhe-elämääkin tärkeämpi asia? Ihan sama vaikka kumppani menee narun jatkoksi, kunhan vain saa istua jalat ristissä?
Älkääkä sanoko, että tee enemmän kotitöitä, vie kukkia ja ole kiva poika, kuten sanottua sekin on jo kokeiltu. Älkääkä sanoko, että menkää parisuhdeterapiaan, sitäkin on kokeiltu. Älkääkä vain puhuko seksuaaliterapiasta, puhuin siitä itse kuusi vuotta sitten, mutta tänä päivänä en enää sinne menisi, sillä en usko siitä olevan mitään apua.
Huoran maineen saa ihan vain siitä, että on jonkun miehen kanssa halukas ja mies automaattisesti kuvittelee naisen olevan sitä myöten myös jakorasia. Eli se ajatuskulku menee kutakuinkin seuraavalla tavalla:
-nainen on innokas, se on varmasti pannut muitakin, koska kuka nyt seksistä pitävä halujaan hillitsisi ja naiset saavat aina seksiä jos huvittaa-> jakorasia, ei vaimoainesta
Eli siinä kun miehen on ok paneskella ja unohtaa jos huvittaa niin naiselle sellainen käytös ei ole soveliasta tai sallittua. Tämän vuoksi naiset myös piilottavat omat halunsa eivätkä osaa nauttia seksistä enää edes parisuhteessa. NE naiset jotka eivät seksuaalisuuttaan piilottele päätyvät kiertopalkinnoiksi.
Ihmisten seksuaalisessa halukkuudessa on niin paljon eroja, että ne varmasti huomaa alkuhuumasta huolimatta. Mikäli seksiä on alussa paljon se ei merkittävästi vähene jos molemmat osapuolet muistavat panostaa suhteeseen.