Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko tällainen paha ihminen? Kopioin vastaukseni paha ihminen ketjusta kun sinne ei tullut vastauksia.

Vierailija
15.09.2025 |

Onko silloin paha ihminen jos tekee pahaa vaikkakaan ei tarkoituksella. Ihminen on ujo ja herkkä, mutta tekee pakonomaisesti asioita joita muut pitävät pahana. Nämä tekemiset ovat ihmisen selviytymiskeino. Ei ole auttanut terapiat eikä mikään muukaan. Ocd:maisesti tekee pahojaan vaikka kärsii siitä itsekin. Tällainen ihminen on sairas, mutta onko hän paha?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä nämä "pahat asiat" tarkemmin kertoen ovat? Pakonomaista näpistelyä? Varkauksia? Vai mitä?

Vierailija
2/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu aika paljon siitä mitä se "paha" on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee mitä?

Vierailija
4/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa: Työelämässä saikutan "turhaan", eli en ole fyysisesti sairas, mutta ahdistuneisuus jota ei ole millään saatu hoitotasapainoon estää menemästä töihin. Välillä saatan istua yli puoli tuntia hengittelemässä vessassa kun en kykene työpisteelle. Muut katsovat minua todella pahalla silmällä, mutta en mitenkään muuten selviä. Toisena on pakonomainen flirttailun tarve. Tätä ei varmaan tarvitse selittää miksi tätä katsotaan pahalla. Kärsin sitten kun minuun aletaankin kiinnittää miehen puolelta huomiota, vaikka sitähän flirttailulla haetaan. Tottakai työyhteisössä tätä paheksutaan ja tahaton punastuminenkin sitten koetaan flirttailuna. En kykene syviin tunteisiin ja harrastan seksiä ihmisten kanssa joiden olen luullut tajuavan missä mennään, mutta he ovatkin ihastuneet, jopa rakastuneet minuun. Toimintani on pakonomaista.

Vierailija
5/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vastaa: Työelämässä saikutan "turhaan", eli en ole fyysisesti sairas, mutta ahdistuneisuus jota ei ole millään saatu hoitotasapainoon estää menemästä töihin. Välillä saatan istua yli puoli tuntia hengittelemässä vessassa kun en kykene työpisteelle. Muut katsovat minua todella pahalla silmällä, mutta en mitenkään muuten selviä. Toisena on pakonomainen flirttailun tarve. Tätä ei varmaan tarvitse selittää miksi tätä katsotaan pahalla. Kärsin sitten kun minuun aletaankin kiinnittää miehen puolelta huomiota, vaikka sitähän flirttailulla haetaan. Tottakai työyhteisössä tätä paheksutaan ja tahaton punastuminenkin sitten koetaan flirttailuna. En kykene syviin tunteisiin ja harrastan seksiä ihmisten kanssa joiden olen luullut tajuavan missä mennään, mutta he ovatkin ihastuneet, jopa rakastuneet minuun. Toimintani on pakonomaista.

Et ole paha. Mutta olet päästäsi vaan muuten sekaisin. 

Vierailija
6/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole paha. Mutta olet päästäsi vaan mu

Tiedän olevani sekaisin. Olen yrittänyt monesti hakea tähän apua. Kukaan ei vaan ole osannut kertoa mikä auttaisi.

Vierailija
7/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tiedätkö itse, miksi toimit noin? Tai siis, miksi haluat toimia noin? Mitä sinulle on tapahtunut, että sinusta on tullut tuollainen? 

Vierailija
8/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tiedätkö itse, miksi toimit noin? Tai siis, miksi haluat toimia noin? Mitä sinulle on tapahtunut, että sinusta on tullut tuollainen? 

Väkivaltainen ja alisteinen lapsuus syynä. En tietenkään halua toimia näin, siksihän olen hakenut apua, mutta kukaan ei ole osannut auttaa. Tiedän miksi toimin kuten toimin. Olisi tietenkin kiva tietää miten pääsisi tasapainoon. No, olenko paha ihminen?

Vierailija
9/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paha.

Vierailija
10/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole paha, mutta varmasti elämäsi on hankalaa. 

Vierailija
11/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole paha ihminen

Vierailija
12/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap halua toimia noin. Eikä mikään kysymyksesi auta mitään.

Vierailija
13/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väkivaltainen ja alisteinen lapsuus syynä. En tietenkään halua toimia näin, siksihän olen hakenut apua, mutta kukaan ei ole osannut auttaa. Tiedän miksi toimin kuten toimin. Olisi tietenkin kiva tietää miten pääsisi tasapainoon. No, olenko paha ihminen?

Jos olet niin on moni muukin, joten siihen puoleen on turha liikaa huomiota laittaa minun tai sinun. Pahuuden pohtiminen ei korjaa käytöstäsi vaan ilmeisesti paremminkin voimistaa sitä? 

Kertoisitko perhedynamiikastanne ja historiastanne? Siihenhän tuo ilmeisesti liittyy. Isä? Äiti? Uusvanhempia? Minkälaiset suhteet heidän välillään vallitsivat ja mikä oli sinun roolisi? 

Vierailija
14/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmaan terapiasta saisi diagnoosin, jolla asiassa voi edetä.

Vierailija
15/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä ihminen. Pahuutta on haluta vahingoittaa toisia, p ahoinpidellä, k iduttaa, tä ppaa, rai skata jne.

Mainitsemasi asioilla taas ei ole mitään tekemistä pahuuden kanssa. 

Vierailija
16/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet niin on moni muukin, joten siihen puoleen on turha liikaa huomiota laittaa minun tai sinun. Pahuuden pohtiminen ei korjaa käytöstäsi vaan ilmeisesti paremminkin voimistaa sitä? 

Kertoisitko perhedynamiikastanne ja historiastanne? Siihenhän tuo ilmeisesti liittyy. Isä? Äiti? Uusvanhempia? Minkälaiset suhteet heidän välillään vallitsivat ja mikä oli sinun roolisi? 

En kerro tähän enempää kuin jo yllä kerroin. Lähinnä halusin tietää pidetäänkö minua pahana. Olen kertonut elämäntarinani useammallekin terapeutille ja lääkärille. Kukaan vaan ei ole keksinyt toimivaa ratkaisua jolla helpottaa oloa. Itse sitten yritän rämpiä elämän läpi jotenkin. 

Vierailija
17/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä varmaan terapiasta saisi diagnoosin, jolla asiassa voi edetä.

Minulla on useampikin diagnooseja, mutta ne eivät sinänsä auta koska toimivia tapoja hoitaa ei ole löytynyt.

Vierailija
18/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakkaus ja luotettava ihminen voisi auttaa, mutta arvaan ettet uskalla rakastaa etkä luottaa keneenkään. Voisiko pikkuhiljaa kuitenkin yrittää pienin askelin? Pikkuhiljaa hivuttaa sitä jalkaa ovenraosta joka jatkuvasti pitää takaovea pakoa varten auki.

Vierailija
19/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kykene syviin tunteisiin ja harrastan seksiä ihmisten kanssa joiden olen luullut tajuavan missä mennään, mutta he ovatkin ihastuneet, jopa rakastuneet minuun. Toimintani on pakonomaista.

Tämä on ihmisten hyväksikäyttöä. Mikä sinua estää kommunikoimasta etukäteen että etsit vain seksiseuraa?  Oletko jotenkin vajaa jos oletat että muut lukee ajatuksesi, vai saatko jotain tyydytystä siitä kun saat ihmiset rakastumaan itseesi? 

Vierailija
20/22 |
15.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahuutta on jatkaa väärää toimintaa tietoisesti.

Ei-pahuutta on pyrkiä tietoisesti lopettamaan vääräksi tietämänsä toiminnan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä