Siskoni lapset syövät perintöni!
Okei, vähän turhan provosoiva otsikko, mutta ei voi mitään. Mua niin ketuttaa vanhempani, jotka suosivat siskoni perhettä ja syytävät rahaa hänen neljälle lapselleen. Itse olen lapseton ja seuraan tilannetta vierestä kettuuntuneena ja kehtaamatta ilmaista ärtymystäni - saako tälläisestä edes olla vihainen?
Jollakin tavoin koen, että vanhempieni sponsoroidessa siskoni lapsia, he samalla tukevat siskoni elämänvalintaa ja samalla viisveisaavat minun valinnastani. En ole pyytänyt vanhemmiltani rahaa mihinkään n.15 vuoteen, mutta sisareni ramppaa jatkuvasti heidän lompakollaan, kun "on niin tiukkaa" jne. Vanhempani ovat kustantaneet mm. siskoni vanhimman lapsen vaihto-oppilasvuoden, puhumattakaan siitä, että ovat kustantaneet alusta alkaen kaikki lasten harrastukset.
Vanhempani ovat varakkaita, mutta tätä menoa "minunkin perintöosuuteni" on käytetty noihin muksuihin.
Kommentit (172)
Saisivat todella hävetä. Mikään ei ole niin inhottavaa kuin vanhemmat, jotka pitävät yhtä lasta suosikkinaan. Oksettavaa.
Uskon, että valtaosa sisarusten eripurasta johtuu juuri tästä. Vanhemmat pistävät lapset epäreiluun tilanteeseen. Tuossa ylhäällä jo kommentoi yksi tällainen tapaus: ainoastaan niille annetaan jotka apua tarvitsevat. Toivottavasti lapsista tulee sen verran fiksuja, että jokainen osaa pitää puolensa.
Itse esim. en ole voinut kuvitella hankkivani lapsia ennen kuin talous on varma. Yksi sisko taas pyöräytti ekan mukulan alle 20 v. eikä koskaan ole välittänyt talousasioista. Ketähän ne vanhemmat tukevat?
Minulle on se ja sama mihin vanhempani rahansa käyttävät, toivottavasti itseensä eikä sukulaisten övereihin lahjatoiveisiin.
Meidän suvussahan on niin, että veljeni vaimo (vuoden minua nuorempi) jo laskeskelee, miten minun perintöni menee hänen lapsilleen. Sitä saakin odottaa, en ole tullut maininneeksi, että testamentti on jo tehty. Lapseton saa jättää rahansa kenelle haluaa.
ja vanhempasi haluavat auttaa lapsenlapsiaan, ja joku vanhapiika sisko itkee muutaman tonnin perään.
Olet ap hyvin itsekäs.
Ap on oikeassa.
NO sulla on ainakin tilanne selvillä etkä taida olla edes varsinaisesti sukua :) Minua huvittaa eniten nämä miniät, joilla on saamisten suhteen ihan oma matikkansa. Ei mitään tekoa koulumatematiikalla.
Ja aikuiseen käyttäytymiseen kuuluu olla kateellinen lasten joulu- ja synttärilahjoista ja todeta " mun pitäisi saada tuplalahjat kun mulla ei ole omia lapsia" Ja kitistä siitä että isovanhemmat ovat olleet meillä lastenvahteina; silloin kun olivat pienempiä hiukan useammin tällä hetkellä alakouluikäisten kanssa esim. tänä vuonna tähän mennessä 2 päivää hiihtolomalla. Eli minusta ei todellakaan mahdottomia määriä. Mutta otan opikseni ja ymmärrän että olen siis kuppaaja, jolla on oma matikka.
Sun osa on taas huolehtia siitä, mitä sun vanhemmat tekee.
Minä olen aikuinen ja pärjään jo itse. Pienet rakastavat ja antavat ihan eri tavalla kuin joku keski-ikäinen täti. Ja parasta lapsenlapsissa on se, että ne voi jättää äidilleen ja isälleen, kun ei enää jaksa.
Meidän suvussa kaikkia lastenlapsia palvotaan, ajan antamisella ja taloudellisesti. Ne ovat mummun ja vaarin silmäteriä.
Ne ovat tulevaisuus. Me olemme jo aikuisia.
vaan systemaattisesta vanhempieni avustustoiminnasta siskoni perhettä kohtaan. Ovat oikeasti molemmat sekä siskoni että miehensä todella pienipalkkaisia, veikkaisimpa että tienaavat yht. 3500e nettona/ kk. Jostain syystä tyypeillä on silti varaa omakotitaloon, kahteen autoon ja lasten porvariharrastuksiin, plus koko perheen yhteisiin lomamatkoihin. samalla musta tuntuu, kuin multa koko ajan yritettäisiin salata näitä asioita, mutta tajuuhan sen!
Olisi kai minunkin pitänyt pykätä maailmaan pari lasta elintasoni kohottamiseksi
ap
Minä olen aikuinen ja pärjään jo itse. Pienet rakastavat ja antavat ihan eri tavalla kuin joku keski-ikäinen täti. Ja parasta lapsenlapsissa on se, että ne voi jättää äidilleen ja isälleen, kun ei enää jaksa.
Meidän suvussa kaikkia lastenlapsia palvotaan, ajan antamisella ja taloudellisesti. Ne ovat mummun ja vaarin silmäteriä.
Ne ovat tulevaisuus. Me olemme jo aikuisia.
ne on niiden rahoja. Sitten kun kuolevat, tapelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mun vanhemmat ovat ilmoittaneet, että ottavat joka pennin mukaansa tai törsäävät ennenkuin ne jaetaan, jos aiomme pitää jonkun perintöriidan.
He olisivat surullisia, jos lapset tappelisivat perinnöstä ja olisivat ahneita.
Oma äitinikin on monesti sanonut, että lapsenlapset on se pointti pitää rahoista kiinni ja tulee jakamaan rahaa vain lapsenlapsille ja heidän hyvinvoinnilleen. Miksei näin saisi tehdä? Hehän ovat itse varallisuutensa keränneet ja heille se elämän tärkein asia on nämä pienet tässä, niin mikseivät saisi antaa rahojaan niille ja niiden hyväksi?
Täytyy sanoa rehellisesti, että en minäkään jaksaisi mahdottomasti tukea omillaan pärjäävää lastani, joka testamenttaisi antamani rahat ties minne. Minä haluan, että rahani pysyisivät jälkeläisillä ja heidän hyödykseen. Ja lapsistani ne, joilla on lapsia tarvivat eniten apua ja saanhan minä osani, jos saan olla osa niiden pikkuisten elämää sitten aikanaan.
Mihin sinä ap tarvit rahaa? koirallesi? Vanhempasi ovat laittaneet asiat prioriteettijärjestykseen ja siinä lapsenlapset on korkeammalla kuin koirasi.
ja suku voi auttaa, eiköhän se ole päivän selvää, että sitten autetaan. Sanoit itsekin, että pärjäät itsekin.
Tiesithän, että isovanhemmille rakkaimpia eivät ole omat lapset vaan lapsenlapset!?
antaako vanhempasi heille rahaa vai ovatko esim. ylivelkaantuneita? Kaikista hauskinta on se, että niin kauan kun sinulla ei ole todisteita, et voi tehdä mitään.
vaan systemaattisesta vanhempieni avustustoiminnasta siskoni perhettä kohtaan. Ovat oikeasti molemmat sekä siskoni että miehensä todella pienipalkkaisia, veikkaisimpa että tienaavat yht. 3500e nettona/ kk. Jostain syystä tyypeillä on silti varaa omakotitaloon, kahteen autoon ja lasten porvariharrastuksiin, plus koko perheen yhteisiin lomamatkoihin. samalla musta tuntuu, kuin multa koko ajan yritettäisiin salata näitä asioita, mutta tajuuhan sen!
Olisi kai minunkin pitänyt pykätä maailmaan pari lasta elintasoni kohottamiseksi
ap
Lapsiperheet ovat usein itsekkäitä, niin kuin siskosikin perhe. Kuvittelevat voivansa vain ottaa, eivätkä anna mitään. Vaadi aikanaan perinnöjaossa osuuttasi. Kannattaa pitää kirjaa asiasta ja kysyä lakimieheltä neuvoa.
niin en voi kuin ihmetellä miten ilkeämielisiä jotkut vanhemmat ovat.
ne on niiden rahoja. Sitten kun kuolevat, tapelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mun vanhemmat ovat ilmoittaneet, että ottavat joka pennin mukaansa tai törsäävät ennenkuin ne jaetaan, jos aiomme pitää jonkun perintöriidan.
koen vain syvästi, että mut on ohitettu, ihan kuin mua ja mun elämää ei olisi olemassa. kaikki on vain "siskoa ja sen perhettä". aina kun soitan vanhemmilleni ja kyselen kuulumisia, niin mistään muusta ei puhuta kuin siskoni perheestä. ...ja sapettaa ne saamarin kakarat. anteeksi nyt vaan, mutta jos jotkut siitä perinnöstä haluavat pitää kiinni, ne on muksut. vanhin pääsee juuri ylioppilaaksi ja on alkanut vaatia rahaa jo ihan itse, ei mene enää edes äitinsä kautta. pelottaa jo valmiiksi tuleva yo-lahja.
Se on on, sillä testamenttaan omaisuuteni näille tytöille tai toiselle heistä.
Olen lapseton täti. Ovat upeita tyttöjä!
koen vain syvästi, että mut on ohitettu, ihan kuin mua ja mun elämää ei olisi olemassa. kaikki on vain "siskoa ja sen perhettä". aina kun soitan vanhemmilleni ja kyselen kuulumisia, niin mistään muusta ei puhuta kuin siskoni perheestä. ...ja sapettaa ne saamarin kakarat. anteeksi nyt vaan, mutta jos jotkut siitä perinnöstä haluavat pitää kiinni, ne on muksut. vanhin pääsee juuri ylioppilaaksi ja on alkanut vaatia rahaa jo ihan itse, ei mene enää edes äitinsä kautta. pelottaa jo valmiiksi tuleva yo-lahja.
Tätäkin on nähty, härskein elää niin, että rällää omat rahat ja hakee sitten elämiseen 'tuet' vanhemmiltaan.
Jotkut kehtaavat mennä lakki kourassa pyytämään tukia ja toiset eivät kehtaa myöntääkään niitä tarvitsevansa.
Tätäkin läheltä nähnyt ohis.
vast viestiin:
Ja kuten sanoin, autan sitä, joka sitä apua tarvitsee, etkö osaa lukea? Jos lapsiperhe ei tarvitse taloudellista apua, ei se sitä sitten saakaan. JOs yksin elävällä lapsellani menee huonosti, autan häntä. Aikaani annan jokaiselle tasapuolisesti siinä mittakaavassa kuin se on mahdollista. Sen yritän lapsilleni opettaa, että aina ei tarvitse saada just saman verran ja samaa asiaa mitä toinen saa. Osaavat sen ja ymmärtävät sen mielestäni todella hyvin jo nyt. Jokainen tietää, että vuoronsa tulee kyllä, ja jokaisen kanssa panostetaan vähän eri asioihin, jotka kullekin ovat tärkeitä.
Kiinnostunut kuulemaan, että onko teillä kaikilla sellainen olo että olette tulleet tasapuolisesti huomioiduiksi niin raha- kuin muissakin asioissa.
To laja annetaan, mutta mikä on sopiva summa ?
ja vanhempasi haluavat auttaa lapsenlapsiaan, ja joku vanhapiika sisko itkee muutaman tonnin perään.
Olet ap hyvin itsekäs.