Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siskoni lapset syövät perintöni!

Vierailija
20.05.2012 |

Okei, vähän turhan provosoiva otsikko, mutta ei voi mitään. Mua niin ketuttaa vanhempani, jotka suosivat siskoni perhettä ja syytävät rahaa hänen neljälle lapselleen. Itse olen lapseton ja seuraan tilannetta vierestä kettuuntuneena ja kehtaamatta ilmaista ärtymystäni - saako tälläisestä edes olla vihainen?

Jollakin tavoin koen, että vanhempieni sponsoroidessa siskoni lapsia, he samalla tukevat siskoni elämänvalintaa ja samalla viisveisaavat minun valinnastani. En ole pyytänyt vanhemmiltani rahaa mihinkään n.15 vuoteen, mutta sisareni ramppaa jatkuvasti heidän lompakollaan, kun "on niin tiukkaa" jne. Vanhempani ovat kustantaneet mm. siskoni vanhimman lapsen vaihto-oppilasvuoden, puhumattakaan siitä, että ovat kustantaneet alusta alkaen kaikki lasten harrastukset.

Vanhempani ovat varakkaita, mutta tätä menoa "minunkin perintöosuuteni" on käytetty noihin muksuihin.

Kommentit (172)

Vierailija
161/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se on vain hienoa. Jos on noin ahne sisko, toivottavasti ovat maksaneet käteisellä, eivätkä jää kiinni.

Mun veljellä on takana yrityksen konkurssi ja isäni elätti ja tuki heitä lapsineen moneen otteeseen ja pumppasi heille rahaa. Itse sain lapseni 10 vuotta myöhemmin, enkä ole niin ahne, että vanhempieni kuollessa aion vääntää jotkut laskelmat pöytään.

Veljeni lapset olivat silloin tärkeimpiä.

Ahne olet. Enkä mä edes ymmärrä mitä sä sillä rahalla teet. Ruokit kaviaaria niille koirillesi?

Vierailija
162/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjat ja ennakkoperinnöt otetaan kyllä huomioon perinnönjaossa. Muutenhan kaikki voisivat elinaikanaan siirtää koko omaisuuden suosikkilapselleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän lapsenlapset ole suoraan perillisiä isovanhempiin? Vääntäkää rautalangasta miten lasten saamiset voivat tulla heidän äitinsä ennakkoperinnöksi?

Ymmärrän kyllä ennakkoperinnön,mutta en em.asiaa..

11

Vierailija
164/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten tahtoo.

Pitäisikö munkin tässä tapauksessa kun oma isäni on aikeissa realisoida omaisuutensa ja muuttaa Karibian vesille seilaamaan, kieltää se ja vedota tuleviin perintöihin?

Mutta jos antaa toiselle sisarukselle huomattavia lahjoja tai suoraa raha-avustusta, niin se katsotaan ennakkoperinnöksi ja toinen sisarus voi vaatia, että nämä lahjat huomioidaan perinnönjaossa, jolloin lahjoja saanut sisar saa vähemmän perintöä. Mikä tässä on vaikeata?

Tuo Karibia-esimerkkisi on harvinaisen typerä, eikä sovellu tähän kyseiseen keissiin ollenkaan. Tyypillistä palstamammailua.

Vierailija
165/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se on vain hienoa. Jos on noin ahne sisko, toivottavasti ovat maksaneet käteisellä, eivätkä jää kiinni.

Mun veljellä on takana yrityksen konkurssi ja isäni elätti ja tuki heitä lapsineen moneen otteeseen ja pumppasi heille rahaa. Itse sain lapseni 10 vuotta myöhemmin, enkä ole niin ahne, että vanhempieni kuollessa aion vääntää jotkut laskelmat pöytään.

Veljeni lapset olivat silloin tärkeimpiä.

Ahne olet. Enkä mä edes ymmärrä mitä sä sillä rahalla teet. Ruokit kaviaaria niille koirillesi?

Kaikki lapsettomat eivät kylve rahassa, varsinkin jos ovat sinkkuja.

Vierailija
166/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eihän lapsenlapset ole suoraan perillisiä isovanhempiin? Vääntäkää rautalangasta miten lasten saamiset voivat tulla heidän äitinsä ennakkoperinnöksi?

Ymmärrän kyllä ennakkoperinnön,mutta en em.asiaa..

11

Vierailija
167/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit vaatia silloin niin tehtäväksi. Tiedän muita jotka ovat tehneet niin.

Vierailija
168/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulle kuuluu lakiosa tuosta ja voit sen vaatia koska vaan, myös jälkeenpäin. En jaksa tähän näpytellä asiaa, koska on ihan yleissivistystä, mutta googlaahan.

Vierailija
169/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo koirat oli aika huono veto, mutta kyllähän se kyrsii, jos kokee, että rahat menee jakoon epätasaisesti. Kun pappani kuoli niin vain serkkuni vanhin lapsi oli merkitty testamenttiin. Pappa ei ollut enää oikeustoimikelpoinen kun loput lapsenlapsenlapset syntyivät, siis myös serkkuni loput lapset. Nyt siis pikkuserkuksista yksi sai ihan mittavan summan rahaa ja muut ei saaneet mitään. Minkäs teet eikä se ole kenenkään vika kun laki on mikä on.

Vierailija
170/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

t: se ensikäden tieto

Vierailija
171/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki silloin jäljelläoleva omaisuus jaetaan tasan teidän kesken. Sinun on täysin mahdotonta alkaa siinä vaiheessa vaatimaan mitään "korvausta" itsellesi. Jokainen saa lahjoittaa omaa omaisuuttaan tietyn summan vuodessa verottomasti ja se ei ole ennakkoperintöä. Jos vanhempasi antaisivat suoraan siskollesi esim. metsäpalstan eläessään, se voitaiisin katsoa ennakkoperinnöksi, mutta ei tuollaisia kohtuullisen pieniä rahasummia lapsenlapsille.

Sen sijaan vanhempasi eivät voi testamentata koko omaisuutta siskollesi, sinulla on rintaperillisen oikeus omaan lakiosaasi, eli se on puolikkaasta puolet, loput he voivat vapaasti testamentata kenelle haluavat.

Vierailija
172/172 |
20.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin tiedän, huonolla menestyksellä!

t: se ensikäden tieto

Jaa, minä tiedän useitakin joilla on onneksi oikeus tapahtunut eli ovat osansa saaneet. Puolueelliset vanhemmat ovat vastenmielisiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä