Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mopopoika potki chihuahan hengiltä

Vierailija
26.02.2014 |

http://m.iltalehti.fi/uutiset/2014022618075292_uu.shtml

Tulipa pienen koiran omistajana itsellekkin aivan järkyttävän paha mieli ja alkoi kyllä kiehuttamaan.. :( siis mitä helvettiä?! Toivottavasti saadaan poika kiinni ja rangaistukset kehiin. Mikä on päässä vialla jos tulee edes mieleen alkaa tuossa tilanteessa koiraa potkia?? Ei herranjumala

Kommentit (211)

Vierailija
101/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:30"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:51"]

Harkitsemattomasti poika toimi utta olis voinut se mies pitää koiransa lyhyemmällä hihnalla. Olishan se koira saattanut jo kuolla niihin vammoihin mitä sai kun jäi omistajan huolimattomuuden takia mopon alle. Ei voida toteen näyttää, että olisi kuollut potkimisen takia.

[/quote]

Ok. Eli kun lapsi juoksee autoni eteen, voin ihan hyvin vielä potkia lasta reilusti, sillä sehän on varmaan jo kuollut siinä törmäyksessä. Vanhemman huolimattomuutta kun on päästänyt lapsen tielle juoksemaan.

[/quote]

Oletpa hauska! Kyllähän ihminen ja rotan näköinen koira ovat kaksi eriasiaa.

[/quote]

Kissakin on varmaan sitten "rotta" jota saapi potkia kituvana tien reunaan?

Vierailija
102/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:30"]

Tuo Iltalehden juttu on kyllä niin asenteellisesti kirjoitettu. Puhutaan pienestä koira parasta ja mopopojasta joka potki sen hengiltä. Hieman medialukutaitoa tässä nyt peräänkuulutan...

Sama juttu toisin päin: "Pikkukoira aiheutti mopopojille vaaratilanteen!" "Nuoret pojat olivat ajamassa mummolasta kotia kohden kun tiellä syöksyi itsensä vapaaksi riuhtonut chihuahu. Emme nähneet omistajaa missään, pojat kertovat, koira ryntäsi tielle, väistin sitä ja meinasin törmätä kaveriini ja olimme molemmat vähällä kaatua. Iso mies juoksi puskan takaa meitä kohti huutaen kuin heikkopäinen, tönäisin jalallani koiran tieltä sivuun jotta pääsimme pakoon meiehn raivoa, tapahtuneesta järkyttynyt poika kertoo".

[/quote]

Minä sain ainakin sen käsityksen, että koira olisi selvitynyt tilanteesta ehjin nahoin, mikäli mopoilija ei olisi potkaissut sitä hengiltä. Siinä ei ole mitään tuilkinnanvaraa.

[/quote] Niin, edelleen, sait JUTUN perusteella sen KÄSITYKSEN. Jos juttu olisi kirjoitettu poikien näkökulmasta, olisi käsityksesi vallan toinen. Miten tyhmä voi ihminen olla? Kukaan meistä ei tieä mitä todell tapahtui.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoja sattuu.. Puolin ja toisin, mutta ei tällä mopopojalla kyllä ole aivan kaikki kotona. Ymmärrettävää ajaa koiran päälle, mutta se potku... Voin vain kuvitella..

Vierailija
104/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 14:00"]"Pojan" kansallisuudesta tai ihonväristä ei ole mainintaa. Tähän lienee vain yksi syy...

[/quote]

Poika on suomalainen?

[/quote]Jos poika olisi suomalainen, se lukisi jo otsikossa mahdollisimman isolla fontilla. Nyt ei lue. Tästä voi tehdä vain yhden johtopäätöksen, sillä punavihreä telaketjufemakkomedia ei koskaan missaa mahdollisuutta mollata suomalaista miestä.

Vierailija
105/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen tarina ontuu, sopii kysyä miksi?

Jos koira olisi ollut hihnassa, niin mies olisi ollut ihan koiran vieressä, ei todellakaan juoksumatkan päässä.

Jutussa mies kertoo että poika potkaisi koiraa, otsikossa kuitenkin lukee että poika potki koiran hengiltä. Jos sanotaan että poika potki koiran hengiltä, se on aika iso syytös, varsinkin kun otsikon potki (=monikkomuoto) on väärin, miehen kertoman mukaan potkaisi koiraa (=kerran).

Mies ole ole nähnyt tapahtumien koko kulkua, koska on ollut ties miten kaukana koirasta. Jos mies olisi ollut ihan vieressä (kuten olisi ollut jos koira olisi hihnassa ollut) voisi hänellä olla erilainen kuva tapahtumista.

Vierailija
106/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 14:15"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:39"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:30"]

Tuo Iltalehden juttu on kyllä niin asenteellisesti kirjoitettu. Puhutaan pienestä koira parasta ja mopopojasta joka potki sen hengiltä. Hieman medialukutaitoa tässä nyt peräänkuulutan...

Sama juttu toisin päin: "Pikkukoira aiheutti mopopojille vaaratilanteen!" "Nuoret pojat olivat ajamassa mummolasta kotia kohden kun tiellä syöksyi itsensä vapaaksi riuhtonut chihuahu. Emme nähneet omistajaa missään, pojat kertovat, koira ryntäsi tielle, väistin sitä ja meinasin törmätä kaveriini ja olimme molemmat vähällä kaatua. Iso mies juoksi puskan takaa meitä kohti huutaen kuin heikkopäinen, tönäisin jalallani koiran tieltä sivuun jotta pääsimme pakoon meiehn raivoa, tapahtuneesta järkyttynyt poika kertoo".

[/quote]

Edelleen miehen kertomus on täysin relevantti. Hän on ollut yhteydessä viranomaisiin ja elänlääkäriin. Poikien kertomusta ei ole edes olemassa ja he pötkivät tekonsa jälkeen pois paikalta. Todella vakuuttavaa! Oikein äidin kullanmurut sanoisinko.

Minä sain ainakin sen käsityksen, että koira olisi selvitynyt tilanteesta ehjin nahoin, mikäli mopoilija ei olisi potkaissut sitä hengiltä. Siinä ei ole mitään tuilkinnanvaraa.

[/quote] Niin, edelleen, sait JUTUN perusteella sen KÄSITYKSEN. Jos juttu olisi kirjoitettu poikien näkökulmasta, olisi käsityksesi vallan toinen. Miten tyhmä voi ihminen olla? Kukaan meistä ei tieä mitä todell tapahtui.

[/quote]

Vierailija
107/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiran omistaja oli huolimaton päästäessään syystä tai toisesta koiransa ajotielle. Aiheutti vaara tilanteen sekä koiransa kuoleman.

Poika teki kahdella tapaa väärin. Ensinnäkin potkimalla elävää kituvaa eläintä ja toiseksi menemällä vielä karkuun. Jos poika ei joudu ottamaan teoistaan vastuuta niin Se näkyy myöhemminkin pojan typerissä tempauksissa.

Koiran omistaja ehkä taasen ymmärtää pitää koiransa asianmukaisissa välineissä, ettei koira mee auton alle. Kallis kantapääopetus hänelle.

Vierailija
108/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 12:07"]Onpa ajattelematonta tekstiä: "Ei voida toteen näyttää että koira olisi kuollut potkimisen seurauksena".

Se kun on sellainen juttu, että koiraa eikä mitään muutakaan luontokappaletta potkita, olipa se sitten kuollut tai elävä.

[/quote] Kerro nyt vielä, että mitä haittaa on kuollen luontokappaleen potkimisesta?

[/quote]

Sun mielestä on ehkä ok potkia jotain elävää tai kuolutta. Uutisen mukaan koira oli elossa vielä jonkin aikaa 15-20min sen jälkeen kun mies vei sen kotiin.

Tässä taitaa olla jonkinlainen vedenjakaja: sivistynyt ihminen ei potki muita, eikä ennen kaikkea pyri selittelemään väärintekemisiään mustasta valkoiseksi. Sitten on se wt-porukka/ white trash osasto, jonka mielestä asioita tarpeeksi ponnekkaasti kieltämällä ne ikään kuin lakkaavat olemasta.

[/quote] En ole missään kohtaa sanonut että on ok potkia eläviä luontokappaleita. Kysyin, mitä haittaa on kuolleen luontokappaleen potkimisesta. Kuollut on kuollut.

Vierailija
109/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aaveella taas taattua foliohattukamaa! Salaliittoteoriat jo käynnissä, että miten tilanteen voisi selittää päinvastaiseksi kuin miten se on uutisoitu.

Koiraviha nyt ei sinällään yllätä. Täällähän uhataan myrkyttää/potkia/hakata/kuristaa sekä koira että omistaja, milloin mistäkin syystä. Hulluja riittää moneen junaan.

Vierailija
110/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 14:23"]Aaveella taas taattua foliohattukamaa! Salaliittoteoriat jo käynnissä, että miten tilanteen voisi selittää päinvastaiseksi kuin miten se on uutisoitu.

Koiraviha nyt ei sinällään yllätä. Täällähän uhataan myrkyttää/potkia/hakata/kuristaa sekä koira että omistaja, milloin mistäkin syystä. Hulluja riittää moneen junaan.

[/quote] Iltalehtihän ei toki koskaan uutisoi sensaatiohakuisesti ja kärjistäen? Ja uutisoinnissa on kerrottu vain koiran omistajan näkökulma.

Vierailija
111/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:08"]

Kyllähän se nyt pistää ketuttaan kun kaikenmaailman pikkukoirat on koko ajan juoksemassa pinnojen väliin, olisin varmaan itsekkin potkaissut raadon ojaan ennen kun joku toinenkin puhkoo kuminsa ruhoon.

[/quote]

VOI vittu!! Vahingossa peukutin! Kädet tärisee raivosta mulla. Te olette NIIN SAIRAAN HUONOJA VANHEMPIA, ei mikään ihme että suomi on tällänen vitun koulukiusaajien unelmamaa kun kaikki on ihan sekasin ja lässyttää kuinka LAPSI (SIIS MOPOPOIKA, ELI LUULTAVASTI 15-18 VUOTIAS!!!!) "meni shokkiin" ja "ei tiennyt mitä tehdä" "pikkuisen potkaisi". Mä oon ihan sanaton. MOPOPOIKA ON LAPSI?? Te ootte ihan vitun mielenterveyspotilaita, olen sanaton. Oon aina tiennyt et tääl on ihan vitun sairasta porukkaa mut nyt menee yli. Löytyy kyl reilusti poikaa puolustuvia tekstejä. Olen 19-vuotias ja voin sanoa, että jos kuulisin että joku tuttuni olis tehnyt noin eläimelle, tekisin sen elämästä helvettiä. Varautukaa siihen, et jos joku näkee asiakseen koskea mun koiraan koska se on elukka ja muuta paskaa, niin mä oon valmis puolustamaan koiraani viimeseen asti. Vai lapsi voi vittujen vittu täällä menee yli toi hyysääminen! Olette oksettavia!!

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2567757/Pictured-The-horrifying-moment-drunk-soldier-savagely-kicked-cat-lying-injured-street-air.html tossa samantyyppinen uutinen.

Nuorten miesten oksettavaa käytöstä väkivaltaista käytöstä innostetaan ja hyssytellään kun mammelit ei kestä että omassa kersassa saattaisi olla jotain vikaa. Mua oksettaa se miten eläimiin suhtaudutaan, oksettaa nuorten miesten käytös ja oksettaa te jotka mahdollistatte ton käytöksen petaamalla kullannuppupojillene sellasen idean että hän voi käyttäytyä miten lystää koska on **-ikäinen, ja miehet on sellasia ja joskus vaan menee shokkiin.

Montakohan kertaa lehdissä lukee, että nuori tyttö hakkasi eläimen kuoliaaksi?

niin. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2568257/Legal-bid-overturn-joke-four-year-sentence-handed-thug-killed-vulnerable-man-just-one-punch.html pitäiskö totakin miestä ymmärtää, kun vahingossa hutkaisi toista miestä (joka oli henkisesti 14 v tasolla) niin että kuoli??

Koska kaikki tekee virheitä ja joskus säikähtää ja oli rasismikortti vedetään esille ja muuta shittiä.

KAIKKI ne ihmiset jotka lässyttää ettei murhaajille tai eläinten kiduttajille tai rattijuopoille pitäisi antaa kovempia rangaistuksia koska "kaikki ovat vian ihmisiä" (no shit?? eli koska olen ihminen, saan käyttäytyä miten haluan) ovat itse niitä murhaajia, ja luultavasti miehiä.

Mä oon niin vihanen etten saa kirjoitettua.

Vierailija
112/211 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

@203. Onko koiraa todellakin potkittu. Vai vilkas mielikuvitusko vain kuohuttaa. Niim mutku niin olis voinu tapahua. Ja kun olis voinu.... niin, niin tapahtu.!!!

Vierailija
113/211 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 20:35"]

Tää tie, jolla tää tapahtu, on todella kapea kerrostalojen välissä oleva.. Kaks autoakaa ei mahu vastakkain kunnolla ajamaan. Lisäksi kumnassakin päässä tietä jyrkät mäet ja tien keskiosassa L-mutka. Ite en edes kävellen tykkää käyttää..

[/quote]

Vielä ihmeellisemmäksi menee sen omistajan tarina jos tie on tuollainen.

Vierailija
114/211 |
27.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kettuterrieri, jossa vetoa riittää vaikka kuinka ja paljon. Sen takia oon jo vuosia käyttänyt ihan tavallista hihnaa. Mä VIHAAN niitä hemmetin flexejä!!! Ne pitäs lailla kieltää, varsinkin ne sellaiset tosi ohuesta narusta tehdyt flexit. Ne isoimmille koirille tehdyt nauhaflexit vielä erottaa jotenkin, mutta niitä ihan pieniä ei erota. Varmaan kiva pyöräilijöillekin, kun taluttaja eri puolella tietä kuin koira, voi käydä huonostikin, jos kaikki Murphyn lait on kohdallaan.

Siltikin, ei eläintä potkita, jollei se nyt satu raivopäissään hyökkäämään kimppuun ja ole muutoinkin agressiivisen oloinen. Toivottavasti saavat pojan kiinni tai ovat jo!

Vierailija
115/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 14:44"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:08"]

Kyllähän se nyt pistää ketuttaan kun kaikenmaailman pikkukoirat on koko ajan juoksemassa pinnojen väliin, olisin varmaan itsekkin potkaissut raadon ojaan ennen kun joku toinenkin puhkoo kuminsa ruhoon.

[/quote]

VOI vittu!! Vahingossa peukutin! Kädet tärisee raivosta mulla. Te olette NIIN SAIRAAN HUONOJA VANHEMPIA, ei mikään ihme että suomi on tällänen vitun koulukiusaajien unelmamaa kun kaikki on ihan sekasin ja lässyttää kuinka LAPSI (SIIS MOPOPOIKA, ELI LUULTAVASTI 15-18 VUOTIAS!!!!) "meni shokkiin" ja "ei tiennyt mitä tehdä" "pikkuisen potkaisi". Mä oon ihan sanaton. MOPOPOIKA ON LAPSI?? Te ootte ihan vitun mielenterveyspotilaita, olen sanaton. Oon aina tiennyt et tääl on ihan vitun sairasta porukkaa mut nyt menee yli. Löytyy kyl reilusti poikaa puolustuvia tekstejä. Olen 19-vuotias ja voin sanoa, että jos kuulisin että joku tuttuni olis tehnyt noin eläimelle, tekisin sen elämästä helvettiä. Varautukaa siihen, et jos joku näkee asiakseen koskea mun koiraan koska se on elukka ja muuta paskaa, niin mä oon valmis puolustamaan koiraani viimeseen asti. Vai lapsi voi vittujen vittu täällä menee yli toi hyysääminen! Olette oksettavia!!

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2567757/Pictured-The-horrifying-moment-drunk-soldier-savagely-kicked-cat-lying-injured-street-air.html tossa samantyyppinen uutinen.

Nuorten miesten oksettavaa käytöstä väkivaltaista käytöstä innostetaan ja hyssytellään kun mammelit ei kestä että omassa kersassa saattaisi olla jotain vikaa. Mua oksettaa se miten eläimiin suhtaudutaan, oksettaa nuorten miesten käytös ja oksettaa te jotka mahdollistatte ton käytöksen petaamalla kullannuppupojillene sellasen idean että hän voi käyttäytyä miten lystää koska on **-ikäinen, ja miehet on sellasia ja joskus vaan menee shokkiin.

niin. http://www.dailymail.co.uk/news/article-2568257/Legal-bid-overturn-joke-four-year-sentence-handed-thug-killed-vulnerable-man-just-one-punch.html pitäiskö totakin miestä ymmärtää, kun vahingossa hutkaisi toista miestä (joka oli henkisesti 14 v tasolla) niin että kuoli??

Koska kaikki tekee virheitä ja joskus säikähtää ja oli rasismikortti vedetään esille ja muuta shittiä.

KAIKKI ne ihmiset jotka lässyttää ettei murhaajille tai eläinten kiduttajille tai rattijuopoille pitäisi antaa kovempia rangaistuksia koska "kaikki ovat vian ihmisiä" (no shit?? eli koska olen ihminen, saan käyttäytyä miten haluan) ovat itse niitä murhaajia, ja luultavasti miehiä.

[/quote]

jatkan vielä, että Suomessa oikeen kannustetaan aloittamaan seksielämä alle 15-vuotiaana ja ymmärretään ja pidetään sääntönä että alle 18-vuotiaat saa vetää kännejä, mutta TOISEN HENGESTÄ, koulukiusaamisesta tai väkivallasta ei tarvitse ottaa vastuuta? Koska on vielä "lapsi" ja ei ymmärrä? Koulukiusaamisdokumentit pitää hävittää, koska jos 13-vuotias lukitsee toisen oppilaan kaappiin yön yli ja varastaa tavarat, tai jos alla 15-vuotias pöllii kaupasta niin ei se HAITTAA KOSKA ON LAPSI? Siitä on about 5 vuotta kun olin alle viisitoista ja voin kertoa, YMMÄRSIN TÄYDELLISESTI MIKÄ ON OIKEIN JA MIKÄ ON VÄÄRIN. 

Toinen suomessa on toi miesten väkivallan ymmärtäminen. Miksiköhän Auerista tuli niin iso juttu? koska se oli nainen joka oli murhannut miehensä. Noita mies veteli kirveellä eukkonsa pään irti juttuja saa lukea kaiken aikaa, mutta ne ohitetaan olankohautuksella kun no joo, miehet nyt on vähän sellasia ja varmaan oli ämmä käynyt pettämässä tai jopa lihonnut tai jotai muuta yhtä karmeaa!

Ja Lassukoille jotka itkee suomen koulujen suosivan tyttöjä: milloin itse olitte koulussa? Nimittäin meidän joka ikinen tunti meni sekä ala-että yläasteella ainakin osa siihen, että rauhotettiin riehuvia poikia. Pojat saa leijonanosan huomiosta, ja heidän päätään silitettään ja ymmärretään just kun tekee tälläistä väkivaltaa koska pitää ymmärtää!! Hänellä on niin vaikeaa, niin oli pakko potkaista koiraa! Mopopoika säikähti, oivoi ressukkaa, anna isi ostaa sulle uuden mopon.

Vierailija
116/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 14:44"][quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 13:08"]

[/quote]

[/quote] Rauhoitu hyvänen aika. Räyhäämisestäsi saa kuvan aika yksinkertaisesta ihmisestä. Ensinnäkin: me emme tiedä mitä tilanteessa todella tapahtui. Toisekseen, meillä on vain koiraa ulkoiluttaneen miehen kertomus, sensaatiolehden toimittajan kirjoittamana. Tässä valossa on mielestäni sairasta alkaa suu vaahdossa raivota ja uhkailla 15-vuotiasta lasta ( kyllä, 15-vuotias on vielä lapsi) tappamisella ym. Miehen kertomus tapahtumista on outo ja epäjohdonmukainen, poikien kertomust meillä ei ole. Mitäs jos koiramies valehtelee? Ja sen seurauksena joku pahoinpitelee pojan, jolla on sellainen mopo kuin kuvauksessa?

Vierailija
117/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 12:45"]Tappakaa se!

[/quote]

Sehän on jo kuollut!

Vierailija
118/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei raivoaja, koita päästä irti tuosta miesvihasta ja miesten demonisoinnista vaikka terapiassa...

Vierailija
119/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:55"]

[quote author="Vierailija" time="26.02.2014 klo 11:51"]

Harkitsemattomasti poika toimi utta olis voinut se mies pitää koiransa lyhyemmällä hihnalla. Olishan se koira saattanut jo kuolla niihin vammoihin mitä sai kun jäi omistajan huolimattomuuden takia mopon alle. Ei voida toteen näyttää, että olisi kuollut potkimisen takia.

[/quote]

Ok. Eli kun lapsi juoksee autoni eteen, voin ihan hyvin vielä potkia lasta reilusti, sillä sehän on varmaan jo kuollut siinä törmäyksessä. Vanhemman huolimattomuutta kun on päästänyt lapsen tielle juoksemaan.

[/quote]

juu, ymmärrän ironian (en ole aiempi kommentoija), mutta viimeinen lause on totta: vanhemman huolimattomuutta ON se, jos pieni lapsi on karannut tielle juoksentelemaan.

Vierailija
120/211 |
26.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En näe tätä asiaa feministisenä juttujana, vaikka femma olenkin. Mielestäni vain aikuisen miehen puheet ovat niin epäilyttäviä ja sitten kun otetaan huomioon, että se koira on pieni, niin se koira tuskin on sen omistuksessa. Ehkä saattoi olla sellainen tausta, että koira on hänen lapsen, mutta lapsi ei jaksa enää ulkoiluttaa koiraa.. toisekseen, mies ei pitänyt koiraa kytkettynä vaan antoi sen vapaasti juoksennella edessä. Täällä pääse niin koirat kuin kissatkin hengestään, jos ovat vapaina. Yleensä tappoväline on ollut kulkuneuvo.