Aviossa ja kondomi ehkäisynä, onko muita?
Vai käytättekö te kaikki, jotka ehkäisette, kierukkaa?? Jälkitarkastuksessa mulle on aina vähän niin kuin mainostettu kierukkaa, mutta mä en haluis ottaa sitä... Ajatus siitä tuntuu vastenmieliseltä, en tiedä syytä. Meillä jo kolme lasta ,a perhe taitaa olla kasassa. (Itse vielä ajoittain salaa toivon neljättä;))
Kommentit (24)
Minulle ei hormonaalinen ehkäisy sovi, lääkäri kieltänyt myös hormonikierukan.
Kaksi lasta 7v ja 10kk.
Minusta kuparikierukka ollut hyvä. Ennen ensimmäistä raskautta minulla oli se 2 vuotta, sitten suunniteltu raskaus. Synnytyksen jälkeen vuosi kortsuilla, sitten taas kuparikierukka.
Tämä vauva jää kuopukseksemme ja näin ollen mies vasektomiajonossa. Vielä siis ainakin ensi vuoden alkuun kondomeilla.
Täytyy kyllä sanoa että kondomi ehkäisy meillä ainakin jotenkin latistaa seksielämää, monestakin syystä. Aina jotenkin epävarmempaa kondomin kanssa, ei tunnu samalle kuin paljaana ja jotenkin tylsää alkaa vetämään ns. takkia päälle kesken kaiken.
Molemmat odotetaan kovasti tätä lopullista ratkaisua ehkäisyyn. :-) Ikääkin jo molemmilla 40.
Tosin ollaan vasta kihloissa. :) Mutta keinotekoisia hormoneja en enää halua missään muodossa ja kuparikierukka tosiaankin arveluttaa (vaikka pidänkin sitä vähiten pahana vaihtoehtona noista muuten) - en siis ole vakuuttunut minkään muun ehkäisymuodon 'terveellisyydestä' ja siksi mennään tällä. Olemme käyttäneet varmoja päiviä ja keskeytettyä yhdyntää kohtalaisen usein, mikä on toiminut tähän asti, mutta eihän se tietenkään niin varma ole.
Lähes kaikki ystäväni, joille olen kertonut on pikkaisen ihmetellyt ja kritisoinut varsinkin noita ei-niin-varmoja ehkäisymuotoja.
toisen miehen kanssa kondomi. En kyllä tykkää kumista mutta ei oikein ole vaihtoehtoa tuon toisen kanssa. =/