Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en tykkää Kinuskikissa kakuista?

Vierailija
13.05.2012 |

Kaikki tuntuvat kehuvan Kinuskikissan reseptejä. Siis suorastaan ylistävän maasta taivaaseen. Miksi en minä ole onnistunut niillä? Pari täytekakkua olen tehnyt ja niissä oli yksikertaisesti vain jotain liikaa. Maku oli "tukkainen", ei raikas ja selkeä (toisessa kakussa oli appelsiinituorejuustoa, toisessa vadelmamascarmone -täyte). Olen tehnyt jonkun suolaisen piirakan, mutta täytettä oli kamalan vähän ja piirakasta tuli kuiva. Muffinit olivat ihan "perus". Viimeksi hyydytetty kakku epäonnistui (vika tosin kaupan liivajauhdessa), mutta makukaa ei ollut raikas. Yhtään luottoreseptiä ei siis ainakaan vielä ole löytynyt.

Muits vastaavia kokemuksia?

Kommentit (117)

Vierailija
101/117 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään hänen koristeideoista mutta en käytä reseptejä kun ne on liian kaupallisia kermakkeita jne..

Vierailija
102/117 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis oikeastiko kaikki noudattavat niitä reseptejä alusta loppuun? Minä ainakin otan sieltä ne parhaat palat ja yhdistelen niitä oman maun mukaan. Minusta siellä sivuilla ihan selkeästi sanotaan että esim vispiä käytetään yksinkertaisesti sen takia että se on helpoin ja kaunein pursotuksessa. Jos pursotus ja ulkonäkö ei ole sinulle olennaista tai et halua esim mascarponetäytettä, voit kyllä ihan hyvin soveltaa muita juttuja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/117 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää Kinuskikissan resepteistä, koska niissä on säännönmukaisesti aivan liian paljon raaka-aineita, mitkään perusjutut ei riitä vaan aina on lisänä sitä sun tätä erikoista.

On hänellä toki hyviäkin ohjeita, mm. patonkiohje. Mutta ohitan kaikki "kilometrin mittaiset" reseptit.

Vierailija
104/117 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä. En katso kinuskikissan reseptien olevan kovin kummoisia. Suorastaan harmittaa etsiessäni reseptiä, kinuskikissan reseptit pomppaa ensimmäiseksi silmien eteen. On tietenkin sanottava että on kätevää kun melkein kaikki leivonnaisohjeet löytyvät samasta blogista, mutta tavanomaisia ovat eivät yllätä, eivätkä myöskään minulla onnistu aina

Vierailija
105/117 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis oikeastiko kaikki noudattavat niitä reseptejä alusta loppuun? Minä ainakin otan sieltä ne parhaat palat ja yhdistelen niitä oman maun mukaan. Minusta siellä sivuilla ihan selkeästi sanotaan että esim vispiä käytetään yksinkertaisesti sen takia että se on helpoin ja kaunein pursotuksessa. Jos pursotus ja ulkonäkö ei ole sinulle olennaista tai et halua esim mascarponetäytettä, voit kyllä ihan hyvin soveltaa muita juttuja.

Sä oot varmaan niitä, jotka Kotikokissa tms hehkuttaa kommenteissa "ihana ohje, korvasin kinkun porolla, lisäsin reilusti valkosipulia ja chiliä, puolitin jauhomäärän, tuli tosi hyvää" :)

Eli ei mitään käsitystä, onko alkuperäinen resepti oikeasti hyvä vai ei. Tumpelompi leipoja kaipaa tarkkoja ohjeita.

Vierailija
106/117 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri tee muiden ohjeiden mukaan, mutta silloin kun tarvitsen seossuhteita, niin etsin Valion resepteistä, sillä ne ovat tähän mennessä toimineet parhaiten.

Kermavaahtoon laitan aina rahkaa joukkoon, niin se ei muutu seuraavana päivänä kamalaksi.

Vierailija
107/117 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri kinuskikissan "ohjeella" kinuski-marenkimakun täsmälleen ohjeiden mukaan. Ei ihan näyttänyt samalta ja pohjaa piti paistaa tuplat kuin ohjeessa oli.

Vierailija
108/117 |
16.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni reseptit eivät ole "oikeaa" leipomista. Liikaa keinotekoisia ja jalostettuja aineksia ja sokeria.

Vierailija
109/117 |
10.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te sitten otatte reseptejä? Blogisuosituksia? Vai valio tai maku-sivut? Pirkka-lehti? :)

Olen tehnyt kinuskikissalta juustokakkuja ja ne ovat onnistuneet joka kerta. Viimeksi sitten kokeilin jotain trooppisen kakun reseptiä joka kiersi monessa blogissa taivaallisen loistavin arvosteluin ja oli aivan kuraa. Massat eivät hyytyneet ja kiille oli ruma ja löysä. Maku ihan hyvä, mutta eihän se riitä  jos kakku on pilalla.

Kinuskikissan juustokakuista tietää että ainakin rakenne onnistuu lähes varmasti, maut on sitten, noh, makukysymyksiä.

Se on kyllä totta että eivät ole kaikki kovin yksinkertaisia ja vähistä aineksista tehtyjä. Itse tumpelona kokkina vaan arvostan niin paljon sitä että kakku varmasti onnistuu, eikä kova työ mene hukkaan epämääräisen löysän kermakasan muodossa varttia ennen kuin vieraat pimpottaa ovikelloa.

Vierailija
110/117 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein kinuskikissan kinkku-juustomuffinseja ja koskaan ei oo tullu niin mauttomia edes omasta päästä.oletin että jospa jääkaapissa tekeytyy yön aikana niin ei!! yhtä pahoja lämpimänä ja kylmänä.todella mauttomia!

Vierailija
111/117 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-malja oli niin äklömakeaa ettei mtn rajaa..

Vierailija
112/117 |
19.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tykkää kans. Pullahiiren sivuilta löydän parhaimmat. Nykyään haen sieltä jo suoraan.

Vierailija
113/117 |
20.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Itselläni Kinuskikissan reseptit ovat aina onnistuneet täydellisesti. Ehkäpä ohjeiden noudattaminen on vaan monelle vaikeaa? 

Vierailija
114/117 |
15.03.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Kakkumonsterin ohjeella. Ne toimii aina ;)

Vierailija
115/117 |
27.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tämmöinen äitiyteen puuttuminen ja suoraan sanottuna alentaminen on jo aika lapsellista. Itse en ole hänen reseptejään kokeillut, mutta se ettei jotkin hänen resepteistään toimineet teille, ei tarkoita sitä että hän olisi jotenkin ansainnut haukut teiltä. Ei vaan riitä ymmärrys tälläiselle lapselliselle vihan lietsonnalle. Hänen äitinä oleminen ei ensinnäkään liity mitenkään resepteihin, joten antakaa sellaisten asioiden olla joista ette tiedä mitään. KASVAKAA AIKUSIKSI JA KESKITTYKÄÄ ANTAMAAN RAKENTAVAA PALAUTETTA! 

Vierailija
116/117 |
28.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan myös tehty pari kertaa Kinuskikissan resepteillä kakkuja, ja ollaan mietitty ihan samaa!

Tunkkainen, tai että maku on kokonaisuudessaan jollain lailla "tukossa", on ihan hyvä tapa selittää niiden reseptien ongelmaa. Ehkä niissä vain on aivan liikaa sokeria? Lähin vertailukohde makukokemuksena voisi olla huoneenlämpöinen kolajuoma, josta on hävinneet kaikki hiilihapot.

Arvostan kyllä sitä tekemisen meininkiä ja visuaalista näyttävyyttä.

Vierailija
117/117 |
01.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo nyt on  ja sopimatonta  arvostelua . Annetaan Kinuskikissan yrittää rauhassa , eikä arvostella häntä . Hienoa, että hän voi kotona tehdä ansiotyötä.  Hän itse huolehtii lapsistaan. Onnea Kinuskikissa!