Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en tykkää Kinuskikissa kakuista?

Vierailija
13.05.2012 |

Kaikki tuntuvat kehuvan Kinuskikissan reseptejä. Siis suorastaan ylistävän maasta taivaaseen. Miksi en minä ole onnistunut niillä? Pari täytekakkua olen tehnyt ja niissä oli yksikertaisesti vain jotain liikaa. Maku oli "tukkainen", ei raikas ja selkeä (toisessa kakussa oli appelsiinituorejuustoa, toisessa vadelmamascarmone -täyte). Olen tehnyt jonkun suolaisen piirakan, mutta täytettä oli kamalan vähän ja piirakasta tuli kuiva. Muffinit olivat ihan "perus". Viimeksi hyydytetty kakku epäonnistui (vika tosin kaupan liivajauhdessa), mutta makukaa ei ollut raikas. Yhtään luottoreseptiä ei siis ainakaan vielä ole löytynyt.

Muits vastaavia kokemuksia?

Kommentit (117)

Vierailija
41/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuntuvat kehuvan Kinuskikissan reseptejä. Maku oli "tukkainen", ei raikas ja selkeä

Ihmettelen täällä, millainen on tukkainen maku? Karvas?

Vierailija
42/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuneesti pariakin kinuskikissan reseptiä.

Eli mulle toimii! Varsinkin se puolukka - kinuski - pipari - kakku on ihan mieletöntä:-)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitusvirheitä sattuu joskus kaikille

Kaikki tuntuvat kehuvan Kinuskikissan reseptejä. Maku oli "tukkainen", ei raikas ja selkeä

Ihmettelen täällä, millainen on tukkainen maku? Karvas?

Vierailija
44/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytteitä kyllä olen katsellut, mutta en ole innostunut niistä.

Vierailija
45/117 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ne koristelut mitään erikoisia ole, tuttuja juttuja jo ennestään muista blogeista. Kinuskikissa on vaan keränny niitä ohjeita kasaan. Parempia töitä löytyy muualta esim. Merjan työt on ihan huikeita: http://meppu.vuodatus.net/

Vierailija
46/117 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vika on ohjeissa, sanoo resepetiikan lukenut, ja kakkuja maistanut. sisälukutaidolla jo selviää ettei niistä voi tulla maukkaita ja raikkaita. esm. karkkkien käyttäminen kakuissa on typerää, ne ovat pelkkää lisäainetta ja esanssia, miten ne maistuisivat kakuissa hyviltä?Ja jos ohjieden tekijä kirjoitaaylimalkaissti, se kertoo huolimattomuudsta ja lukijiiden aliarvioinnista. Vertaa ohjeisiin, joissa ammattitaito, niissä on hyvin taat paisto-jäähdtys yms. ajat. Nykyisin saa kuaka tahansa kirjoitella nettiin ja tehdä kirjoja, riittää vaan, kun kuvat näyttävät kivoilta, sisällöstä viis.

Vierailija
47/117 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

MINÄKIN KIRJOITAN YHTÄ KUULUISAA RUOKABLOGIA MUTTA EI KAI KUKAAN NYT JAA OIKEITA HERKKURESEPTEJÄÄN!

KOHTA KOKO SUOMI TEKISI TODELLA HYVÄÄ RUOKAA JA HERKULLISIA KAKKUJA!

BLOGIRESEPTEIHIN MÄÄRIÄ JA AINEITA MUUTETAAN. KAKUT JA RUOAT TEHDÄÄN OMILLA HYVILLÄ RESEPTEILLÄ ETTÄ NÄYTTÄÄ KUVISSA KAUNIILTA. MUTTA OHJEESEEN KIRJOITETAAN IHAN PUUTAHEINÄÄ.

EI KUKAAN JÄRKEVÄ JAA HYVIÄ RESEPTEJÄÄN ILMAISEKSI!

Vierailija
48/117 |
22.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen leiponut monella kinuskikissan ohjeella ja olen tykännyt. Olen onnistunut erilaisillakin/uusillakin ohjeilla. Toki muokkaan välillä esim kakkujen täytteitä hieman, sillä minusta on kiva kokeilla uutta... Olen leiponut täytekakkuja alle 10-vuotiaasta asti ja silti opin kinuskikissalta paljon uutta... itse tykkään kinuskissan ohjeista, koska ovat aika tarkkoja...

T: leipomista rakastava 22v

Vierailija
49/117 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä nähdä, että ihan täysikäiset tulevat tänne kritisoimaan ja haukkumaan, kun toinen tekee parastaan! Kyllä useimmilla ne ohjeet toimivat, en tiedä onko vika raaka-aineissa tms. mutta kyllä niiden pitäisi onnistua. Kaikkia ei siis voi miellyttää - mutta täällä ruoditaan Kinuskikissan yksityiselämästä ja onhan se totta että tästä paistaa läpi vain kateus. Jos ette pidä, niin ei sitä kuitenkaan tänne tarvitse kitjoittaa!

Höh, onko täällä foorumilla nyt sitte muut aiheet sen parempia? Aina niitä henkilöitä ruoditaan, jotka itsensä julkisuuteen tällää. Sitähän roskalehdistö on täynnä ja vaan tuntuu ihmiset just niitä lehtiä ostavan. Jos ei kestä kritiikkiä, kannattaa pysyä tuntemattomana. Osa porukasta kommentoi törkeästi, mutta ei kaikki kritiikki ole henkilökohtaista tai ilkeää kateellisetn panettelua. Kait nyt julkisia kirjoituksia voi kritisoida, Suomessa on sananvapaus! Taidat olla Kinuskikissan sukulainen tai hän itse, vai mitä?

Ehkä asia on näinkin... Ja ihan vaan tiedoksi että en ole, näin ihan vaan vinkkinä ;)

Vierailija
50/117 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

NÄIN ON!

Vierailija
51/117 |
08.06.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakko tehdä ja syödä jos eivät miellytä? Kehitelkää omia reseptejä.

Vierailija
52/117 |
24.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä että jos kysytte onko vika ohjeessa vai tekijässä, niin olen aivan varma että tekijässä, sillä olen itse tehnyt monia kakkuja kinuskikissan resepteillä.Ja olen aina onnistunut! älkää haukkuko kinuskikissaa ei se sen vika oo jos te teette jotain väärin ja kakut eivät onnistu!

Vierailija
53/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei mitään varsinaisia luottoreseptejä olekkaan, vaan luovin valmiita reseptejä aina hiukan omaan suuntaani. Esim. monet juustokakut on mun makuuni liian tönkköjä ja tuhteja, joten tykkään keventää täytettä esim valkuaisvaahdolla tai rahkalla.

Ei minullekkaan Kinuskikissa mikään jumala ole, mutta kyllä sieltä ensimmäisenä lähden reseptejä hakemaan. Ja ne kakkujen koristelut on hienoja ja mielikuvituksellisia.

Vierailija
54/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta mä osaan poimia omani näköiset jo reseptin perusteella. Ja se vaahtokarkkikuorrute on niin hirveää (kaverilla maistoin), että sitä en tee missään nimessä omiini, vaikka näyttää kuinka hyvältä.

Eli jatkossakin aloitan reseptien etsimisen kinuskikissalta

Vierailija
55/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taideteoksia ei herkkuja

Leivon itse paljon enkä edes kokeilisi hänen ohjeitaan. Käyttää paljon vispiä ja muita kammotuksia. Toki niiden keinomössöjen vaahto on kauniimpaa.

t. aidon voin ja kerman uskollinen ystävä

Vierailija
56/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan sokeria järjestelmällisesti vähemmän kaikkeen ohjeissa mainittuun.

Eihän kaikki tykkää sellaisista "sössötäytteistä", joita kinuskikissan kakuissa paljon on. Minunkin mielestäni niissä on monesti liikaakin erilaisia juttuja sekaisin, siksi usein myös sovellan ja yksinkertaistan täytteitä omaan makuuni.

Suolaisia en ole kinuskikissalta edes kokeillut.

Vierailija
57/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva katsella tosin, mutta en muutenkaan tee täysin minkään reseptin mukaan.

Vierailija
58/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tässä mietin, miksi minulla on epäonnistunut Kinuskikissan leipomukset. Onko vika ohjeessa vai leipojassa? Aivan upean näköisiä ovat nämä herkut, mutta omat eivät ota onnistuakseen. Juuri tässä odottelen mahtaako tämänkertainen hyytyä riittävästi. Huonolta näyttää. Katsoinkin näin jälkikäteen, että ohjeen 3dl nestettä ja 3 liivatetta näyttäisi liivatepaketin ohjeen mukaan olevan liian vähän (1,5 liivatetta / 1dl). Eli ehkä ohjeessakin vikaa eikä vaan tekijässä? Harmittaa. Varsinkin, kun viimeksikin oli ongelmaa juuri jähmettymisessä. Myös ohjeen "jäähdytä hetki" tyyppiset ohjeet ovat aika ylimalkaisia tällaiselle tumpelolle.

Niin ihania ovat ohjeet, etten aio luovuttaa :) Mutta ehkäpä jatkossa käytän omaakin päätä ohjeiden mittasuhteissa.

Vierailija
59/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäonnistun aina jauheella.

Vierailija
60/117 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihailen Kinuskikissan kakkuja ja otan koristeluista mallia. Minäkään en ole erityisen ihastunut resepteihin, jotenkin kummallisia ovat. Mä olen myös ihmetellyt että onko ne ohjeet tosiaan kaikkien muiden mielestä ylivoimaisen hyviä.