Miksi en tykkää Kinuskikissa kakuista?
Kaikki tuntuvat kehuvan Kinuskikissan reseptejä. Siis suorastaan ylistävän maasta taivaaseen. Miksi en minä ole onnistunut niillä? Pari täytekakkua olen tehnyt ja niissä oli yksikertaisesti vain jotain liikaa. Maku oli "tukkainen", ei raikas ja selkeä (toisessa kakussa oli appelsiinituorejuustoa, toisessa vadelmamascarmone -täyte). Olen tehnyt jonkun suolaisen piirakan, mutta täytettä oli kamalan vähän ja piirakasta tuli kuiva. Muffinit olivat ihan "perus". Viimeksi hyydytetty kakku epäonnistui (vika tosin kaupan liivajauhdessa), mutta makukaa ei ollut raikas. Yhtään luottoreseptiä ei siis ainakaan vielä ole löytynyt.
Muits vastaavia kokemuksia?
Kommentit (117)
http://pullahiiri.com/
On onnistunut joka kerta niin makeat kuin suolaiset herkut ja en todellakaan ole mikään kotileipuri-ihminen luonnostaan. :)
jotka on hienoja, mutta ei ainakaan minussa herätä ihmeempää himoa päästä herkutterlemaan, eihän ne edes näytä syötävältä..
Kinuskikissan resepteillä! Toki kokeilen sieltä niitä, mistä kuvittelen tykkääväni, en tee niitä, mitkä eivät ole omaan makuun. Mutta toimivia ovat kyllä. Ja niitä täytteitähän voi yhdistellä, miten haluaa.
Ne ovat jotenkin liian amerikkalaisia ja ylimakeita minun makuuni. Lisäksi käyttää aivan kamalasti eläintuotteita - liivatteita, juustoja, munia ja kermoja. Ihan kuin hyvä kakku ei muuten syntyisi.
Lisäksi nykyään jurppii se että hän on tehnyt kakuistaan bisnestä - tämä on taas yksi esimerkki kotiäideistä, jotka kotona ollessaan käyttävät lapsia tekosyynä omalle puuhastelulleen vaikka se puuhastelu vie aikaa niiltä lapsilta.
En ikinä tukisi kotiäidin yritystä, koska kotiäidin tehtävä on hoitaa ne lapset ja olla heidän kanssaan. Kun taas tuo Kinuskikissa-blogin pitäjäkin on olevinaan niin hyvää äitiä mutta oikeasti kakkukeisarina pullistelu on tärkeämpää kuin omien lasten hoito. Usein kotiäitien yritykset menevät juuri tähän - ympäristölle esitetään että kotona ollaan lasten parhaaksi, ja oikeasti lapset saavat selviytyä niin kuin parhaiten taitavat ja saavat vielä vähemmän huomiota kuin vaikka päiväkodissa ollessaan kun mammaa vaan kiinnostaa oma yritys ja sen askartelut.
Eritoten näihin muihin verrattuna Kinuskikissan kädenjälki näyttää hieman räpeltelyltä. Moni muu bloggaaja on myös paljon parempi ideoimaan ja kokeilemaan uutta. Olis mielenkiintoista nähdä, että onko kirjaansa säästänyt kaikki oikeasti hyvät ja hienot jutut.
Perusblogi hienoissa puitteissa.
Yliarvostettu.
tein yhden voileipäkakun mikä oli keikauskakku,hirveesti tuli kermaa siihen.ulkonäkö näyttävä mutta se maku..tunkkainen kuvaa hyvin.
Ne ovat jotenkin liian amerikkalaisia ja ylimakeita minun makuuni. Lisäksi käyttää aivan kamalasti eläintuotteita - liivatteita, juustoja, munia ja kermoja. Ihan kuin hyvä kakku ei muuten syntyisi.
Lisäksi nykyään jurppii se että hän on tehnyt kakuistaan bisnestä - tämä on taas yksi esimerkki kotiäideistä, jotka kotona ollessaan käyttävät lapsia tekosyynä omalle puuhastelulleen vaikka se puuhastelu vie aikaa niiltä lapsilta.En ikinä tukisi kotiäidin yritystä, koska kotiäidin tehtävä on hoitaa ne lapset ja olla heidän kanssaan. Kun taas tuo Kinuskikissa-blogin pitäjäkin on olevinaan niin hyvää äitiä mutta oikeasti kakkukeisarina pullistelu on tärkeämpää kuin omien lasten hoito. Usein kotiäitien yritykset menevät juuri tähän - ympäristölle esitetään että kotona ollaan lasten parhaaksi, ja oikeasti lapset saavat selviytyä niin kuin parhaiten taitavat ja saavat vielä vähemmän huomiota kuin vaikka päiväkodissa ollessaan kun mammaa vaan kiinnostaa oma yritys ja sen askartelut.
Aika jännä nähdä, että ihan täysikäiset tulevat tänne kritisoimaan ja haukkumaan, kun toinen tekee parastaan! Kyllä useimmilla ne ohjeet toimivat, en tiedä onko vika raaka-aineissa tms. mutta kyllä niiden pitäisi onnistua. Kaikkia ei siis voi miellyttää - mutta täällä ruoditaan Kinuskikissan yksityiselämästä ja onhan se totta että tästä paistaa läpi vain kateus. Jos ette pidä, niin ei sitä kuitenkaan tänne tarvitse kitjoittaa!
erityisesti inspiroidun siitä, kun se maalaa niihin kakkuihin. haluaisin itse päästä kokeilemaan. aion tehdä sen heti, kun tulee tilaisuus. aion kokeilla kakkumaalauksen lisäksi tomuvärin käyttöä ja erivärisiä kakkukynttilöitä, siis sellaisia, joissa tulenliekkien värit vaihtuvat. sellaisia saa ainakin täältä amerikasta. ja odotan, että pääsen muovailemaan marsipaanista. kinuskikissa on siis yksinkertaisesti inspiroinut minua valtavasti.
Aika jännä nähdä, että ihan täysikäiset tulevat tänne kritisoimaan ja haukkumaan, kun toinen tekee parastaan! Kyllä useimmilla ne ohjeet toimivat, en tiedä onko vika raaka-aineissa tms. mutta kyllä niiden pitäisi onnistua. Kaikkia ei siis voi miellyttää - mutta täällä ruoditaan Kinuskikissan yksityiselämästä ja onhan se totta että tästä paistaa läpi vain kateus. Jos ette pidä, niin ei sitä kuitenkaan tänne tarvitse kitjoittaa!
koska julkisesti esittäytyy tekeleineen.
Ja olen vuosien varrella huomannut ettei kissaa kärsi neuvoa tai kritisoida, ryöpyt tulee kissalta niskaan varmasti.
kritisoimaan Kinuskikissan leipomuksia ja haukkuryöppyhän siitä tuli - minulle.
Ilmeisesti oli liikaa kun sanoin että olen kondiittori ja rohkenin avautua.
Kinuskikissan kakuista, koska halusin jotain hieman erilaista.
Toki ihmettelin vähän kakkua kootessani että tuleekohan tästä täydellinen sekasotku, koska erilaisia ainesosia oli paljon.
Mutta mutta, valmis kakku oli aivan upea. Tein ISon kakun, eikä yhtään tarvinnut heittää menemään.
Kaikki vieraat söivät ja kehuivat.
Elikkä jos kakku on ollut pahaa, vika on ollut varmaankin tekijässä tai sitten vaan makumieltymykset eivät ole kohdanneet.
Valitkaa sellaisia reseptejä joista uskoisitte itsekin pitävänne:)
Myös soveltaminen on suositeltavaa. Jos inhoat vispiä, älä käytä sitä:)
Kaikki tuntuvat kehuvan Kinuskikissan reseptejä. Siis suorastaan ylistävän maasta taivaaseen. Miksi en minä ole onnistunut niillä? Pari täytekakkua olen tehnyt ja niissä oli yksikertaisesti vain jotain liikaa. Maku oli "tukkainen", ei raikas
Käytä niitä muita sivuja, jos kyrsii. Kyllä täällä sullekin jokin taikinantallaajat -blogi löytyy. Jos et ole onnistunut - katso peiliin!!!Se ettet sinä Kinuskikissan sivuista tykkää, se ei tee niistä huonoja.
kritisoimaan Kinuskikissan leipomuksia ja haukkuryöppyhän siitä tuli - minulle.
Ilmeisesti oli liikaa kun sanoin että olen kondiittori ja rohkenin avautua.
Kkissa saa aina hirveet hepakat, ainakin omalla palstallaan,jos joku uskaltautuu mitenkään arvostelemaan, minkälainen olikaan ihmistyyppi, joka ei siedä mitään krittiikkiä..heheheh
MITÄ URPOJA
Olen kokeillut todella monta Kinuskikissan reseptiä ja onnistunut aina! Olen keittiössä taitava, ja tarvittaessa pystyn lähes itseltänikin salaa tuunaamaan reseptiä lennosta, yhdistelemään ja soveltamaan, kunnes lopputulos on erinomainen. Kinuskikissan kakkuresepteitäkin olen käyttänyt nimenomaan yhdistellen ja inspiraationa. En millään muotoa pidä Kinuskikissan blogia yliarvostettuna.
Kaikkia ei voi miellyttää - mutta bloggaajan yksityiselämän ruotimisesta ja monen täällä avautuvan sävystä paistaa lähinnä kateus ja närkästys jonkun taitavuudesta. Sanoisin näin: tee itse paremmin, jos kerran osaat, äläkä valita, kun joku toinen tekee parhaansa!
Miksi te käytte jonkin yksityisen ihmisen ruokasivuilla jos ette tykkää? Miksi?
Ihmeellisä narisijoita ja turhasta valittajia taas.
Miksi te käytte jonkin yksityisen ihmisen ruokasivuilla jos ette tykkää? Miksi?
Ihmeellisä narisijoita ja turhasta valittajia taas.
ihmettelikin, että miksi ei itse onnistu kun kaikki muut tuntuvat saavan noilla resepteillä aikaan mahtavia makuelämyksiä. Itse kuulun samaan ryhmään ap:n kanssa. Olen monia kkissan reseptejä kokeillut ja käynyt juurikin noin että maku on .... tunkkainen. Aivan oikean sanan ap löytänyt. Kai se on vika minussa tai sitten ei makuaistit kohtaa. Koitan nyt vielä jos joskus onnistuisin :)
Höh, onko täällä foorumilla nyt sitte muut aiheet sen parempia? Aina niitä henkilöitä ruoditaan, jotka itsensä julkisuuteen tällää. Sitähän roskalehdistö on täynnä ja vaan tuntuu ihmiset just niitä lehtiä ostavan. Jos ei kestä kritiikkiä, kannattaa pysyä tuntemattomana. Osa porukasta kommentoi törkeästi, mutta ei kaikki kritiikki ole henkilökohtaista tai ilkeää kateellisetn panettelua. Kait nyt julkisia kirjoituksia voi kritisoida, Suomessa on sananvapaus! Taidat olla Kinuskikissan sukulainen tai hän itse, vai mitä?
Kivasti kirjoitit, samaa mieltä olen kanssasi. Aktiivileipuri itsekin. Kinuskikissa itse ei ole koulutukseltaan leipomisalan ammattilainen. Toi sen esiin, että aika alkeista aloitti leipomisen bloggauksen alkuvaiheissa. ja blogia pitkään seuranneet kyllä ovat huomanneet, että bloggauksissa on haasteet kasvaneet, bloggaajan taidotkin karttuneet. Mielestäni kinuskikissa on vaikuttanut viitseliäisyydellään paljon laajemmalle kuin lähipiiriin. Juuri lukuisten vaihekuvien ansiosta olen kuullut monen innostuneen ja rohkaistuneen kokeilemaan. Itse olen saanut blogista monenlaista "lisuketta ja maustetta" omiin leipomuksiini. Kinuskikissa tekee syötävää taidetta - inspiroitukoon siitä kuka haluaa. Kateudesta kärsii kadehtija itse.
p.s. ironiaa: tosi kärsiviltä näyttää ne pikkukisut niissä leivontakuvissa ;) meilläkin lapset suorastaan riutuvat leipoessaan. ja äiti koittaa sillä vaan omaa kilpeään kiillottaa ;)
Kakkujen ja muiden koristelu on todella hienoa ei-ammattilaiselta mutta useimmiten täytteet ovat minunkin makuuni liian tunkkaisia - mascarponea, vaniljakreemijauhetta, marsipaania, väriainetta, creme vispiä... Itse pidän kuohukermasta, oikeasta vaniljatangosta, ruokosokerista ja tuoreista marjoista. Mutta kauniitahan ne ovat, ilman muuta.