Miksi en tykkää Kinuskikissa kakuista?
Kaikki tuntuvat kehuvan Kinuskikissan reseptejä. Siis suorastaan ylistävän maasta taivaaseen. Miksi en minä ole onnistunut niillä? Pari täytekakkua olen tehnyt ja niissä oli yksikertaisesti vain jotain liikaa. Maku oli "tukkainen", ei raikas ja selkeä (toisessa kakussa oli appelsiinituorejuustoa, toisessa vadelmamascarmone -täyte). Olen tehnyt jonkun suolaisen piirakan, mutta täytettä oli kamalan vähän ja piirakasta tuli kuiva. Muffinit olivat ihan "perus". Viimeksi hyydytetty kakku epäonnistui (vika tosin kaupan liivajauhdessa), mutta makukaa ei ollut raikas. Yhtään luottoreseptiä ei siis ainakaan vielä ole löytynyt.
Muits vastaavia kokemuksia?
Kommentit (117)
Niin... siis siinä mansikkaklassikko-kakussa!
Reseptit eivät ole mitenkään ihmeellisiä. Eri aineita aina vaan yhdistellään ja liivatelehdillä hyydytetään, siinä lähes kaikkien Kinuskikissan reseptien perusidea. Upeannäköisiähän ne ovat, siksi blogia seuraankin, mutta itse reseptit eivät ole mitään taidonnäytteitä, sori vaan.
liivate, jaiks!Muistaako kukaan, että hullun lehmän taudin saattoi saada jopa liivatteesta, koska sen valmistamiseen käytetään nautaa. Jos olisin kakkumaakari, olisin kyllä hiukan valveutunut sen suhteen, mitä kakkuun laitan.Liivatetta en käytä koskaan, hyh.Ja jos olisi pieniä lapsia talossa, en taatusti syöttäisi niilleliivatetta, kakussa tai karkeissa.
Liivate tehdään sian nahasta.
Joolle. Siannahasta joo, mutta myös lehmästä. Lue lainaus "sian nahasta tai sian tai naudan luista, suolista ja jänteistä pitkään keittämällä".
Kerran tein kinuskikakun hänen ohjeensa mukaan ja tulos oli ällömakea. En tosin tykkää yleensäkään muista täytekakuista kuin mansikkakakusta. Ja siinä aion pysytelläkin. Ehkä hieman liian keinotekoiseksi on mennyt leipominen yleensäkin nykyään. Ja olen vasta 32-vuotias, mutta enempi arvostan perinteitä.
Ettekö maista tekovaiheessa täytteitä lainkaan vaan sokeasti heitätte sekaan kaiken mitä reseptissä käsketään?
Kannattaa tosiaan maistaa välillä että vieläkö laitetaan sokeria vai riittääkö jo, tai onko tarpeeksi sitruunamehua vai vieläkö lisää?
Makuja on niin erilaisia.
Kyllä mää oon onnistunut aina Kinuskikissan ohjeilla.Käytän paljon muittenkin Blogistien
ohjeita.
Kiva kun jaksavat pitää Blogejansa.Kiitos kaikille
Blogeja pitäville.
Siksi ap et tykkää Kinuskikissan kakuista, että reseptit ovat huonoja. Lue kakku on myös.
[quote author="Vierailija" time="23.05.2014 klo 11:07"]
Kinuskikissan taso tuntuu heittelehtivän aika paljon. Esim. sitä onnenkakkua kokeilisin mielelläni, mutta se leopardikakku on aikamoinen tuherrus. Välillä tuntuu myös ideat loppuvan, kun samaa ajatusta pyöritetään kakusta toiseen (seeprakakku, seeprajuustokakku, seepramuffinsit...). Ja kaikki kakun täytteet ovat sellaista mousseliivatemössöä.
Leivon itse yleensä Valion tms. resepteillä, jotenkin luotan niihin enemmän kun ovat ammattilaisten kehittämiä. Sen mitä olen Kinuskikissan resepteillä leivottuja maistanut, niin ovat ihan ok, mutta ei mitenkään ihmeellisiä. Ja esim. kreikkalaisessa kasvisvoilepäkakussa oli niin paljon valkosipulia, että sen jälkeen ei kyllä makea kakku maistunut miltään.
[/quote]
Mä luotan kanssa Valion ohjeisiin! Noi Kinuskikissan ohjeet on amatöörin tuherruksia. Väkisin väännettyjä ja täynnä lisäaineita. Jokainen saa toki leipoa mitä haluaa. Ihmettelen vaan ihmisten makunystyröiden puutetta.
En oo ite kummoinen koristelija, mutta kakuista tykkään. Nuo Kinuskissan kakut ei vaan houkuttele, kun joka paikassa on vaniljakreemiä ja ällöä flora vispiä. Oikea kerma, kunnon suklaa ja kotimaiset marjat, nam nam. Niistä tulee hyviä kakkuja, ei jostain lisäainepommeista. Muutenkin ohjeet näyttää ihme hipistelyltä, kauheesti kaikkia ainesosia.
esim kananmunia ja kermaa? Onko kasvirasva"kerma" jotenkin parempaa?
Ne ovat jotenkin liian amerikkalaisia ja ylimakeita minun makuuni. Lisäksi käyttää aivan kamalasti eläintuotteita - liivatteita, juustoja, munia ja kermoja. Ihan kuin hyvä kakku ei muuten syntyisi.
Ihailen kyllä Kinuskikissan kauniita koristeluita, mutta itse suosin kotimaisia marjoja niin täytteissä kuin koristeluissakin. Kesällä koristelen luonnon kukilla ja lehdillä vaikkapa tuorejuustokakut.
Käytän voita ja kermaa, liivatejauhetta en koskaan. Lehdillä onnistun aina.
Tänään esim. tein Charlotte russen täytteeksi omakehitellyn puolukka-valkosuklaa-kermarahkatäytteen. Ei lainkaan äkkimakeaa ja maistui vieraillekin. Marsipaanit ja valmisjauheet ovat minusta vastenmielisiä jotenkin, samoin kermakorvikkeet.
En ole kakkujen täytteitä kokeillut, kun niihin tulee hänen ohjeissaan lähes aina liivatetta. Sen sijaan tykkään hänen muffinssiohjeistaan ja pari suolaista piirakkaa on ihan vakkarina.
Lähinnä käytän hänen sivustoaan inspiraation lähteenä ja muutamia hyviä vinkkejäkin sieltä on tullut.
Samoilla linjoilla. Muutaman hyvän jutun olen bongannut, muutoin mun mielestä turhanpäiväistä näpertelyä ja nimenomaan tuota tunkkaista, ylimakeaa höttöä. Ja sitä riivatun Vispiä!!!
Luomukset ovat upeaa katseltavaa, ja kinuskikissa on erittäin luova, mutta maut eivät erityisemmin sytytä. Myös vaniljakreemijauheen, flora-mitälie-keinomömmöjen ja kevyt-tuotteiden käyttö hirvittää. Makujen osalta pelissä on ehkä liikaa yritystä ja erikoisuuden tavoittelua - yksinkertainen ja raikas toimii yleensä paremmin. Ja ne aidot raaka-aineet!
Eritoten näihin muihin verrattuna Kinuskikissan kädenjälki näyttää hieman räpeltelyltä. Moni muu bloggaaja on myös paljon parempi ideoimaan ja kokeilemaan uutta. Olis mielenkiintoista nähdä, että onko kirjaansa säästänyt kaikki oikeasti hyvät ja hienot jutut.
Perusblogi hienoissa puitteissa.
Yliarvostettu.
Hyvä etten oo ainut joka ajattelee näin. Oon nimittäin ihmetellyt tota suurta suosiota, kun minusta ne kakut ei oo kummoisia. Koristeluja usein kehutaan, mut monessa blogissa on paljon parempia. Kai se on joku massailmiö vaan.
kritisoimaan Kinuskikissan leipomuksia ja haukkuryöppyhän siitä tuli - minulle.
Ilmeisesti oli liikaa kun sanoin että olen kondiittori ja rohkenin avautua.
piti vähän soveltaa kyllä sitä reseptiä, kun käytetty jogurtti oli kausituote
Teollisen olosia, kun käytetään valmiita vanukkaita ja vaniljakreemijauhetta esim. viimosessa mansikkakakussa.