Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en tykkää Kinuskikissa kakuista?

Vierailija
13.05.2012 |

Kaikki tuntuvat kehuvan Kinuskikissan reseptejä. Siis suorastaan ylistävän maasta taivaaseen. Miksi en minä ole onnistunut niillä? Pari täytekakkua olen tehnyt ja niissä oli yksikertaisesti vain jotain liikaa. Maku oli "tukkainen", ei raikas ja selkeä (toisessa kakussa oli appelsiinituorejuustoa, toisessa vadelmamascarmone -täyte). Olen tehnyt jonkun suolaisen piirakan, mutta täytettä oli kamalan vähän ja piirakasta tuli kuiva. Muffinit olivat ihan "perus". Viimeksi hyydytetty kakku epäonnistui (vika tosin kaupan liivajauhdessa), mutta makukaa ei ollut raikas. Yhtään luottoreseptiä ei siis ainakaan vielä ole löytynyt.

Muits vastaavia kokemuksia?

Kommentit (117)

Vierailija
81/117 |
30.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi nykyään jurppii se että hän on tehnyt kakuistaan bisnestä - tämä on taas yksi esimerkki kotiäideistä, jotka kotona ollessaan käyttävät lapsia tekosyynä omalle puuhastelulleen vaikka se puuhastelu vie aikaa niiltä lapsilta.

En ikinä tukisi kotiäidin yritystä, koska kotiäidin tehtävä on hoitaa ne lapset ja olla heidän kanssaan. Kun taas tuo Kinuskikissa-blogin pitäjäkin on olevinaan niin hyvää äitiä mutta oikeasti kakkukeisarina pullistelu on tärkeämpää kuin omien lasten hoito. Usein kotiäitien yritykset menevät juuri tähän - ympäristölle esitetään että kotona ollaan lasten parhaaksi, ja oikeasti lapset saavat selviytyä niin kuin parhaiten taitavat ja saavat vielä vähemmän huomiota kuin vaikka päiväkodissa ollessaan kun mammaa vaan kiinnostaa oma yritys ja sen askartelut.

Vierailija
82/117 |
05.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liivate, jaiks!Muistaako kukaan, että hullun lehmän taudin saattoi saada jopa liivatteesta, koska sen valmistamiseen käytetään nautaa. Jos olisin kakkumaakari, olisin kyllä hiukan valveutunut sen suhteen, mitä kakkuun laitan.Liivatetta en käytä koskaan, hyh.Ja jos olisi pieniä lapsia talossa, en taatusti syöttäisi niilleliivatetta, kakussa tai karkeissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/117 |
22.10.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallinen toi uusi haamukakun ohje. Pelkkää liivatteella hyydytettyä teollista vaniljavanukasta. Yöks :(

Vierailija
84/117 |
23.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikissan taso tuntuu heittelehtivän aika paljon. Esim. sitä onnenkakkua kokeilisin mielelläni, mutta se leopardikakku on aikamoinen tuherrus. Välillä tuntuu myös ideat loppuvan, kun samaa ajatusta pyöritetään kakusta toiseen (seeprakakku, seeprajuustokakku, seepramuffinsit...). Ja kaikki kakun täytteet ovat sellaista mousseliivatemössöä.

Leivon itse yleensä Valion tms. resepteillä, jotenkin luotan niihin enemmän kun ovat ammattilaisten kehittämiä. Sen mitä olen Kinuskikissan resepteillä leivottuja maistanut, niin ovat ihan ok, mutta ei mitenkään ihmeellisiä. Ja esim. kreikkalaisessa kasvisvoilepäkakussa oli niin paljon valkosipulia, että sen jälkeen ei kyllä makea kakku maistunut miltään. 

Vierailija
85/117 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

omiin häihini Kinuskikissan hyydytettyä puolukka-kinuskikakkua. Valitsin sen, koska tykkäsin itse reseptistä. Kakku saikin ihan valtavasti kehuja vierailta. Todellakin luottoreseptini!

Vierailija
86/117 |
15.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin itse sanoit, reseptejä käytät vain inspiraation lähteenä. No niin, eihän niillä ohjeilla sitten paljon oo väliä. Samaa inspistä saa mistä vaan. Eikä aina joku oo kateellinen, vaikka arvostelee. Musta se on kumma ajatus. Eihän sitte mistään voisi sanoa mitään, kun aina on joku kateuskortti esillä. Tässä on vaan ihmetelty Kinuskikissan suurta suosiota, kun kummiskin netissä on paljon muitakin (ja osa parempia) tekijöitä ja aloittaja ei oo onnistunut KK:n ohjeilla. Ite en edes väitä olevani parempi. Ihailen mieluummin toisten taitavuutta. Noi asiattomat kommentit on sitte ihan asia erikseen. Sellasia tulee mihin ketjuun vaan :(

Vierailija
87/117 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai ei kinuskikissa itse syö tekeleitään? Melkoista tuhlausta. Tosin olisihan se jo paisunut uusiin vaatekokoihin jos söisi, sen verran tuhtia tavaraa nuo ohjeet.Toivottavasti kakut ym menevät kuitenkin johonkin muualle kuin roskiin.

Vierailija
88/117 |
09.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIdän blogista, mutta osaan kyllä reseptin perusteella sanoa, mitkä kakut sopivat omaan tyyliin ja makuun ja mitkä eivät niinkään. Itse en ole niin hirveän kiinnostunut noista sokerimassatöistä enkä valmiiksi maustetuista aineista, joten en yleensä kokeile niitä. Mutta esimerkiksi jouluksi jo parina vuotena tekemäni kaneli-karpalo-kinuski-marenki-piparijäädykekakku on taivaallista ja näyttää upealta. 

Vierailija
89/117 |
10.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin äidillä ei saisi olla muuta elämää kuin lapset..

Vierailija
90/117 |
25.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli hyydytettävässä massassa on suklaata niin liivatetta ei tarvitse niin paljon, myös rahka tai mascarpone tms vähentää liivatteen määrää.. Tuo 1,5 hyydyttää esim mehun

Itse olen aina onnistunut kinuskikissan ohjeilla

Vierailija
91/117 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinini osti innoissaan hänen helpot herkut. Ei sitten oo yhtään tehnyt. Liian sekavia ohjeita liian kummallisin ainesosin.

Vierailija
92/117 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse luotan lähinnä vain Valion resepteihin.

Testaavat ne kunnolla ja siksi niillä ei juuri epäonnistu,

Vierailija
93/117 |
26.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä Valiollakin varsin kummallisia reseptejä on. Voi olla, että niillä onnistuisi, mutta kun ensimmäistä kertaa haluaa kokeilla jotain melko klassikkoa, niin ei tule valittua juuri Valion reseptiä, sillä siinä on aina jokin poikkeava aine, jota ei ole muissa samantapaisissa resepteissä. Esim. kun halusin kerrankin leipoa pellillisen omenapiirakkaa, niin katsoin sivullisen hakutuloksia ja monen eri reseptin perusteella päättelin sen perusohjeen. Moni kun esittää aina jotain kikkailuja tai on tuunannut perusreseptiä. Valiolta juuri toivoisi sitä pelkkää perusreseptiä ilman erikoiskikkailuita.

Vierailija
94/117 |
27.10.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liivatejauhetta ei todellakaa kannata käyttää kakkujen tekemisessä. Opetelkaa käyttämään liivatelehtiä. Itse tykkään Kinuskikissan ja ehkä vielä enemmän Ullan Unelman  ohjeista, Kinuskikissan jotkut ohjeet ovat vain liian laimeita minun makuuni, että sokeria pitää lisätä.Käytän tavallista laktoositonta vispikermaa, itse en pidä floran mausta, mutta voihan tosiaan ohjeita soveltaa.

Vierailija
95/117 |
14.02.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllapa taas tuli kateellinen kommentti. On hienoa, etta joku innostuu ja innostaa muitakin. Hieno homma, kunnioitan sinua ja turhan narisijat painukaa hevon kuuseen.

Vierailija
96/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä maa on täynnä Aina Inkereitä?

Hieno blogi,aivan upeita reseptejä.

Jos ei leipominen onnistu,niin sitten kauppaan ostamaan.

Kaikkea ei tarvitsekaan osata.Annetaan muiden tehdä.

Iloisempaa ilmettä vaan keväälle kaikille kotileipureille ja

Kinuskikissalle iso kiitos blogista.

Vierailija
97/117 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä koskee nyt useimpia reseptejä, joita käytän:

Vähennän sokeria, yleensä laitan 2/3 - 3/4 siitä mitä ohjeessa.

Yksinkertaistan täytettä / maustusta tarvittaessa

Toisinaan muutan myös jauhoseoksen suhdetta, esim. lisäämällä mantelijauhoa (vähentää myös hieman sokerin tarvetta). Suklaisissa tämä toimii hyvin

Vierailija
98/117 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmattä...

Meillä on jokaisella erityistaitomme.

Ei viitsitä olla kateellisia!!!

Vierailija
99/117 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinuskikissan resepteissä käytetään paljon sellaisia tuotteita, joissa on hirveästi lisäaineita, mm.valmiiksi maustettuja tuorejuustoja, kasvirasvasekoitteita mm.Creme vispi, sokerimassaa (lukekaapa huvikseen tuoteseloste!) jne.

Itse käytän leivonnassa aitoa voita ja kermaa, maustamattomia täysrasvaisia tuorejuustoja enkä mitään kevytversioita ja aitoa vaniljaa jne. Tulee paljon parempaa! Tykkään mm.Hummingbird Bakeryn resepteistä.

Vierailija
100/117 |
28.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en ole koskaan onnistunut kinuskikissan resepteillä. Hänen reseptillä tehty tiikerikakku oli kuivin käntty ikinä. :(