Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin miehelle lahjaksi etelänmatkan. Ei edes kiitosta tullut :o(

Vierailija
12.05.2012 |

Oon tästä ennenkin kirjoitellut. Lapsemme oli täyttänyt vasta kolme viikkoa, kun mies ilmoitti lähtevänsä Thaimaahan pariksi viikoksi lomailemaan. Pahoitin mieleni kovasti, ja pitkällisen keskustelun jälkeen mies sanoi ettei lähde matkalle.

Nyt vauva on hieman yli 2 kk ja mies on saanut vapaasti kulkea saunailloissa ja tupareissa, ottaa omaa aikaa. Olen herännyt jokaisena yönä syöttämään vauvan (en imetä), teen hyvää ruokaa päivittäin (mies ei koskaan), pukeudun kauniisti (miehellä samat vaatteet joka päivä), meikkaan, _annan_ hyvää seksiä (mies ei huomioi mitenkään), olen iloinen, paijaan ja halin.. Siitä huolimatta mies on masentunut kun ei päässyt matkalle. Ja kun lomansa aikana hänellä ei ole nyt ketään kaveria kun ne on siellä matkalla uikuti uikuti..

No, ostin miehelle sitten matkan Kyprokselle viikoksi puolihoitoineen, kun ajattelin että yritän piristää sitä, ja teinityttö 15 v, joka lähtee mukaan saa kivan loman ilman vauvan tuomia rajoitteita. Annoin matkaliput tänään kouraan ja toivotin ihanaa lomaa. Vaisu vastaanotto oli. Mies oli soitellut äidilleen kun masentaa ja on kurjaa ja kamalaa, ja kun on kova pala viedä kaverit lentokentälle kun itse pääsee vain Kyprokselle.. Voi vittu!!

Oikeasti, vaikka tekisin mitä, niin mies leikkii marttyyriä. Tässä on taapero ja vauva hoidettavana, ja mies ottaa osaa kaikkeen 1/3 osan. Mielestään hän on mies kun leikkii välillä taaperon 2,5 v. kanssa, ostaa vauvalle maitoa ja antaa mun välillä nukkua aamulla. Muuten mä teen kaiken. En tajua miten voi mies olla noin itsekäs!

Tämä vauva on meidän ensimmäinen yhteinen. Okei, mies ei ole tottunut lapsiperhe-elämään, mutta omasta tahdostaan hän on tässä. Tuntuu niiiin pahalta, että aiheutan hänelle vain tuskaa kaikessa, vaikka yritän parhaani.

Kiitos kun sain purkautua, tuntuu vain niin pahalta.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyä voiko liput palauttaa jos kukaan ei ole lähdössä matkalle. Tai lähde teinin ja vauvan kanssa.

Vierailija
42/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette tehneet lapsen heikkoon suhteeseen ihan liian aikaisin. Teillä on nyt sitten yhteinen lapsi, mutta ei suhdetta eli perhettä.

Olisiko kannattanut pitää ehkäisy kunnossa. Harvemmin kuitenkin pillerit tai kondomit pettää jos ehkäisystä tosiaan huolehtii kunnolla ja ei "unohtele". Olisi peiliin katsomisen paikka kun lapsia on ennättänyt kertymään jo useamman miehen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sitä mieltä että tuolla historialla mieheltä ei voi tässä vaiheessa odottaa perinteistä aviomiehen roolia. Pitää antaa aikaa ja tilaa. Mieshän ei ole itse varsinaisesti lasta halunnut mutta päättänyt sitten kuitenkin kuvioon jäädä. Hän on saanut kaupan päälle oman lapsen lisäksi talouteensa ap:n aiemmat lapset. Jo se että asuu edelleen eri asunnossa kertoo että hänellä on henkisesti vaikeaa sopeutua kuvioon.

Tämän ei tarvitse tarkoittaa että miehestä ei koskaan tule kunnon isää. Onhan tuossa toki iso riski että mies päätyykin siihen ettei yhdessä halua koskaan olla, mutta voi olla että päätyy sopeutumaankin. Mutta painostaa ei pidä, sillä tavalla vain työntää miestä kauemmas. Hänen sopeutumisprosessinsa kulkevat omia teitään eikä niitä voi oikein nopeuttaa.

Tuo matka oli vähän huono veto tosiaan kuten ap sanoikin. Ensinnäkin se että se teini pakataan mukaan kysymättä haluaako matkalle tämän, teini joka ei ole miehen oma lapsi. Mies olisi saattanut haluta lähteä vaikka kavereiden kanssa "kostealle" matkalle rentoutumaan vanhaan malliin eikä vahtimaan teiniä. Mutta toivotaan että menee hyvin matka kun mies ilmeisesti on sopeutunut ajatukseen että ei kavereiden kanssa thaikkulaan lähde vaan tytärpuolen kanssa Kyprokselle.

Vierailija
44/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

15v ja taapero on sun lapsia myös? Missä niiden isä / isät on? Sanoit ettei sulla ole kokemusta muista miehistä / suhteista? On siinä nyt joku siittäjä kuitenkin aikaisemminkin ollut kuvioissa mukana.

Just tällaisten naisten takia kaikilla yksinhuoltajanaisilla on huono maine.

Vierailija
45/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en kyllä missään olosuhteissa laittaisi 15v tytärtäni tuollaisen miehen kanssa etelän matkalle!! Etkä sä äitinä voisi nyt edes tytärtä suojella! Miestä kun harmittaa kun ei päässyt thai-teinityttöjä panemaan kavereitten kanssa, niin tossa voi käydä vielä todella huonosti. Miehesi ei ole missään määrin luotettava!!

Vierailija
46/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen sitä mieltä että tuolla historialla mieheltä ei voi tässä vaiheessa odottaa perinteistä aviomiehen roolia. Pitää antaa aikaa ja tilaa. Mieshän ei ole itse varsinaisesti lasta halunnut mutta päättänyt sitten kuitenkin kuvioon jäädä. Hän on saanut kaupan päälle oman lapsen lisäksi talouteensa ap:n aiemmat lapset. Jo se että asuu edelleen eri asunnossa kertoo että hänellä on henkisesti vaikeaa sopeutua kuvioon.

Tämän ei tarvitse tarkoittaa että miehestä ei koskaan tule kunnon isää. Onhan tuossa toki iso riski että mies päätyykin siihen ettei yhdessä halua koskaan olla, mutta voi olla että päätyy sopeutumaankin. Mutta painostaa ei pidä, sillä tavalla vain työntää miestä kauemmas. Hänen sopeutumisprosessinsa kulkevat omia teitään eikä niitä voi oikein nopeuttaa.

Tuo matka oli vähän huono veto tosiaan kuten ap sanoikin. Ensinnäkin se että se teini pakataan mukaan kysymättä haluaako matkalle tämän, teini joka ei ole miehen oma lapsi. Mies olisi saattanut haluta lähteä vaikka kavereiden kanssa "kostealle" matkalle rentoutumaan vanhaan malliin eikä vahtimaan teiniä. Mutta toivotaan että menee hyvin matka kun mies ilmeisesti on sopeutunut ajatukseen että ei kavereiden kanssa thaikkulaan lähde vaan tytärpuolen kanssa Kyprokselle.

Olen samaa mieltä. On hyvin mahdollista, että mies ei välttämättä halua aloittajan kanssa suhdetta ja tulee menemään jonkun muun naisen kanssa naimisiin. Lapsi oli kuitenkin lyhyen suhteen tulos ja mies ei alunperin lasta toivonut tässä vaiheessa vaikka sittemmin suostui olemaan läsnä lapsen elämässä.

Minusta olisi järkevää, että kumpikin jatkaisi omaa elämäänsä ilman mitään suhdepainostusta. Tilanne ei ole mitenkään perinteinen, joten en tajua miksi aloittajan nyt välttämättä olisi pitänyt se Thaimaanmatka kieltää ja sitten mennä ostamaan liput johonkin muualle. Lähinnä tulee mieleen, että aloittaja kuvittelee olevansa perinteisessa parisuhteessa vaikka mies ei halua perhettä tämän kanssa.

Mies voi kuitenkin pitää lapseen yhteyttä ja olla tälle läsnä vaikka hänellä ei olisi perheessä perinteisen aviomiehen roolia ja vaikka hän eläisi omaa elämäänsä eri asunnossa. Lapselle on kuitenkin vanhempana tärkeää, että isä ei hylkää ja isä on aina olemassa vaikka tämä ei äidin kanssa olisikaan.

Vierailija
47/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä en kyllä missään olosuhteissa laittaisi 15v tytärtäni tuollaisen miehen kanssa etelän matkalle!! Etkä sä äitinä voisi nyt edes tytärtä suojella! Miestä kun harmittaa kun ei päässyt thai-teinityttöjä panemaan kavereitten kanssa, niin tossa voi käydä vielä todella huonosti. Miehesi ei ole missään määrin luotettava!!

Kaikki Thaimaankävijät eivät ole mitään pervoja vaikka olisivatkin miehiä tai miesporukoita. Kaikenikäisiä huoria muuten saa Espanjasta ja Saksastakin laittomasti. Ovatko kaikki sinnekin matkustavat automaattisesti pervoja?

Thaimaa on kiinnostava kohde. Hyvät maisemat, hyvää ruokaa ja tarpeeksi lämmintä. Kyllä minuakin vatuttaisi jos mieheni lähettäisi mut jonnekin Kreetalle tai kanariansaarille jos olisin ostanut liput itselleni tai kavereiden kanssa Thaimaahan.

Toisaalta olen kyllä samaa mieltä, että en laittaisi tyttöäni (varsinkaan teiniä) aikuisen miehen mukaan ulkomaille kun kyse ei ole tytön verisukulaisesta. Itsekään en todellakaan haluaisi matkalle esim. äitini uuden miesystävän kanssa vaikka tämä ainakin ulkopuolisesti ihan OK onkin.

Vierailija
48/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko jutusta saa ihan erilaisen kuvan jos lukee vain aloitusviestin. Kaikki tärkeimmät tiedot suhteen laadusta on jätetty ensimmäisissä viesteissä kertomatta.

Vierailija
49/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen, että perut koko matkan tai laajennat sen omalle perheellesi, sinä ja lapset. 15 auttaa taaperonhoidossa kyllä. Unohda se mies. Hae yksinhuoltajuutta ja katso jaksaako mies lähteä osoittamaan intoaan yhteishuoltajuuteen.

Vierailija
50/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mies on ollut sitä mieltä että lapsi pidetään ja yhdessä kannetaan vastuu niin ei se mies hommaa thaikkulanmatkoja siinä vaiheessa kun nainen on vasta synnyttänyt! Kyllä siinä vaiheessa just se äiti tarvitsee vauvan isän tuen ja läsnäolon. Ihan sama onko lapsi ollut vahinko vai tarkoituksella hommattu ja kuinka kauan on oltu yhdessä sitä ennen.

Vierailija
51/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos mies on ollut sitä mieltä että lapsi pidetään ja yhdessä kannetaan vastuu niin ei se mies hommaa thaikkulanmatkoja siinä vaiheessa kun nainen on vasta synnyttänyt! Kyllä siinä vaiheessa just se äiti tarvitsee vauvan isän tuen ja läsnäolon. Ihan sama onko lapsi ollut vahinko vai tarkoituksella hommattu ja kuinka kauan on oltu yhdessä sitä ennen.

Suomessa edelleenkään mies ei voi pakottaa naista aborttiin, joten pakkohan sen lapsen on ollut pitää kun ap ei mennyt keskeytykseen. Jos lapsen vanhemmilla ei ole mitään parisuhdetta kuten tässä tapauksessa niin ihan helposti toinen olisi voinut käydä ulkomailla omien kavereidensa kanssa.

Eiköhän tuo ole jo ihan tarpeeksi kantanut vastuuta kun käy aloittajan kotona leikittämässä muidenkin miesten siittämiä lapsia ja yrittänyt selvästi auttaa vaikka haluaakin asua muualla.

On se aloittajankin virhe hakeutua ehdointahdoin yksinhuoltajaksi ja sitten kirjoitella täällä miksi mies ei halua olla kuten normaalissa parisuhteessa.

Vierailija
52/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mies olisi halunnut abortin kun ei ap mitään sellaista ole kirjoittanut? Ja kuinka hän on kantanut vastuun OMASTA lapsestaan leikittämällä ap:n toista lasta? Kyllä hänen on pidettävä hiukan huolta siitä vastasynnyttäneestä äidistä jos haluaa kantaa vastuuta omasta lapsestaan. Eihän tuo mies halua perinteistä eroakaan, eli selkeää systeemiä tapaamisoikeksinen.

Suomessa edelleenkään mies ei voi pakottaa naista aborttiin, joten pakkohan sen lapsen on ollut pitää kun ap ei mennyt keskeytykseen. Jos lapsen vanhemmilla ei ole mitään parisuhdetta kuten tässä tapauksessa niin ihan helposti toinen olisi voinut käydä ulkomailla omien kavereidensa kanssa. Eiköhän tuo ole jo ihan tarpeeksi kantanut vastuuta kun käy aloittajan kotona leikittämässä muidenkin miesten siittämiä lapsia ja yrittänyt selvästi auttaa vaikka haluaakin asua muualla. On se aloittajankin virhe hakeutua ehdointahdoin yksinhuoltajaksi ja sitten kirjoitella täällä miksi mies ei halua olla kuten normaalissa parisuhteessa.

Vierailija
53/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen niin ahdistunut siitä että olen tosi kiinni miehessä. Meillä ei ole mitään tukiverkkoja sukulaisista. Pelkään että menetän viimeisenkin pienen avun. Syytän itseäni, että olen huono ihminen ja mies kärsii pahasti mun takiani. Itsetuntoni on valunut viemäriin. Onko miehet vain tällaisia? Mulla ei ole valitettavasti kokemusta muusta. Ap

Sinä olet nysverö joka passaa ja pitää hyvänä huonosti käyttäytyvää miestä. Mies saa huonolla käytöksellään sinulta positiivista palautetta, joten tietenkin hän jatkaa sitä. Minä olisin ennemmin yksin kuin tuollaisen miehen kanssa. Enkä todellakaan olisi ostanut mitään matkaa miehelle ja teinille (kenen teinille?). Vaan todellakin jos olisin ostanut matkan olisin ostanut sen koko perheelle ensitalveksi ym.

Vierailija
54/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle matkan ostanut ja sanonut iloisesti, että rentoudu, mä hoidan lapsen. En ikinä olisi voinut olla kiitollisempi. Mitä luxusta se olisikaan. Ap

jos saisi joltakin matkan hänen lapsensa kanssaa. Varsinkin kuin lapsi on viellä eri sukupuolta ja teini-iässä. Mitähän tuostakin tulee seksiä miehen ja teinin välille? Ei todellakaan kuulosta loistoidealta.

Vierailija
55/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle matkan ostanut ja sanonut iloisesti, että rentoudu, mä hoidan lapsen. En ikinä olisi voinut olla kiitollisempi. Mitä luxusta se olisikaan. Ap

jos saisi joltakin matkan hänen lapsensa kanssaa. Varsinkin kuin lapsi on viellä eri sukupuolta ja teini-iässä. Mitähän tuostakin tulee seksiä miehen ja teinin välille? Ei todellakaan kuulosta loistoidealta.

Ensin kieltää mieheltä miehen itse ostaman ja maksaman matkan jonkin tekosyyn varjolla. Sitten ostaa itse miehelle hyvitykseksi parin kk päästä uuden matkan, jonne laittaa oman teininsä mukaan aikaisemmasta suhteesta. Mitä järkeä?

Yritä siinä nyt sitten rentoutua jossain mummojen kohteessa ja pitää hauskaa jonkun teinin lapsenvahtina. Mieluummin menisin muualle ihan omalle lomalle, mutta esim. aplle miehen järjestämä oma reissu ei käynyt.

Vierailija
56/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sun mieshän on ihan eri tilanteessa. Lukuunottamatta kahta viimeistä kuukautta hänen koko elämänsä on ollut sitä että hän voi mennä ja tulla ja reissata ilman lapsenhoitohuolia. Ei se hänestä tunnu luksukselta, kun joutui vaihtamaan kaveriseuransa tytärpuoleen ja thaimaan kyprokseen. Laiha lohtu. Ja varmaan vielä luulee että on jotenkin ansainnutkin tuon (surkean) hyvityksen.

Vierailija
57/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli harkintaa siihen laitatko lapsellisen vastuuttoman miehen teini-ikäisen tytärpuolen kanssa kahden lomamatkalle? Noin oudolta mieheltä voi odottaa mitä vaan outoa lisää.

Vierailija
58/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin mieheltä peruutanko matkan. Hän haluaa ehdottomasti lähteä, ja sanoi että on kiitollinen ja arvostaa ajatustani, vaikkei sitä osaa näyttää. Mies ja tyttö puhuvat innoissaan matkasta ja kaikesta mitä siellä voi tehdä. En näe syytä peruuttaa matkaa. Ja sanoin että kun vauva kasvaa, mies voi matkustaa vaikka maailman ympäri, kunhan soisi meille tämän pienen hetken vauvan ensimmämisistä elinkuukausista.

Niin, teini ja kohta 3-vuotias ovat mun lapsiani. He tapaavat isäänsä äärimmäisen harvoin, joka on harmillista. Olen kantanut heistä vastuun aina 100 % ja niin olen tehnyt nytkin. En todellakaan ole sysännyt heitä miehen vastuulle, mies on saanut osallistua heidän elämäänsä juuri sen verran kuin haluaa.

Joistakin viesteistä sain käsityksen, että mun pitäisi olla hirveän kiitollinen ja nöyrä kun mies leikittää MUN lastani joskus. Korostan, että mies on OMASTA halustaan tässä. Hänen ei tarvitsisi, mutta hän HALUAA ITSE. Olen painottanut useaan kertaan, että hänen ei tarvitse olla kanssani, jos ei tahdo, hänen ei tarvitse leikkiä isää muille lapsilleni. Mulle on kunnia-asia hoitaa heidät itse sekä taloudellisesti että muuten. Olen tehnyt miehelle selväksi, että vaikkemme olisi pariskunta, hän saa olla lapsensa kanssa niin paljon kuin haluaa. Siksi meillä on yhteishuoltajuuskin, jonka MIES halusi, ja vaati lapsen myös sukunimelleen.

Olen mennyt miehen ehdoilla ja hänen halujensa mukaan, kantanut vastuuni 150 %. Tuntuu pahalta kuulla teiltä joiltakin, että vaadin mieheltä jotain mahdottomia, kun en ole vaatinut mitään. Vain pyytänyt siirtämään yhtä Thaimaan matkaa edes ensi vuoteen.

Vierailija
59/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hän olisi jättänyt mut vauvan yksinhuoltajaksi ja olisimme sopineet tapaamisista, mies olisi voinut mennä vapautensa puitteissa minne tykkää. Mutta, jos hän päättää olla tässä, niin silloin hänellä on velvollisuus jakaa vauvan hoito kanssani. Silloin minäkään en tekisi tuollaisia reissua tässä vaiheessa ja jättäisi vauvaa miehelle.

Ja kuten sanoin, mies haluaa lähteä viikon matkalle lapseni kanssa. Mies on sen luontoinen että takuulla jäisi pois reissusta jos se olisi tajuttoman vastenmielistä. Tyttöäni ei tarvitse vahtia, hän on kiltti ja vastuuntuntoinen fiksu nuori (ja tämä ei ole vain puusilmäisen äidin mielipide). Ap

Mutta sun mieshän on ihan eri tilanteessa. Lukuunottamatta kahta viimeistä kuukautta hänen koko elämänsä on ollut sitä että hän voi mennä ja tulla ja reissata ilman lapsenhoitohuolia. Ei se hänestä tunnu luksukselta, kun joutui vaihtamaan kaveriseuransa tytärpuoleen ja thaimaan kyprokseen. Laiha lohtu. Ja varmaan vielä luulee että on jotenkin ansainnutkin tuon (surkean) hyvityksen. Ap

Vierailija
60/67 |
14.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites jos se "tekosyy" on vauva ja jaloissa pyörivä taapero? Miestä tarvitaan siinä tilanteessa OMAN vauvansa hoidossa. Ja mies ei ollut matkaansa vielä maksanut. Ap