Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

POIKA EI SYÖ TARHASSSA

Vierailija
02.05.2012 |

en tiedä mitä tekisin poika on nytten aloittanut lastentarha ja ei suostuu syömään siellä? en tiedä mitä tekisin enää?? poika on 3v en halua pakottaa häntä syömään ruokaa? kotana hän kyllä syö mutta jos mennään vierailulle tai vien häntä esim tarhaan hän alkaa olla syömättä? olen vaan niin turhauttunut):

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se lapsi itseään nälkään tapa.

Vierailija
2/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne vielä osaa tuon ikäisenä pukea sanoiksi tuntemuksiaan. Tarhan aloitus ollut sille suuri elämän muutos ja siksi jättää syömättä. Eiköhän se mene ohi kohta kun tottuu olemaan siellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Älä ruoki lasta aamulla "varastoon" (jos siis teet niin)

2. Sovi päiväkodin henkilökunnankaa ettei lapselle anneta näkkäriä eikä pasilleja jos lapsi ei suostu MAISTAMAAN ruokaa.

ja sitten vaa odottelette...varmasti alkaa syömään ku tulee nälkä...

Vierailija
4/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasta ei voi pakottaa syömään. Anna hänelle hyvää, terveellistä ruokaa ennen tarhaa ja sitten heti kotona. Kyllä hän niillä pärjää. Älä tee syömättömyydestä isoa asiaa, älä puhu siitä lapselle, vaikka se sinua ahdistaakin. Muuten siitä tulee vielä isompi asia lapselle.

Vierailija
5/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmislapsi ei sovellu tarhattavaksi. Siksi ei syö siellä. Tai ota tarhasta pois, syötä tarhan ulkopuolella ja laita tarhaan takaisin.

Ihmettelen kyllä nykyajan ihmisten pakkomiellettä tarhata lapsia...

Vierailija
6/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi reagoi hoitoon jäämiseen ja äidin-ikävään syömättömyydellä. Ei ole oikein rankaista lasta siitä. Kotona sellainen aamupala että lapsi pärjää sillä pitkään ja tottakai annetaan lapselle näkkäri, maito ja se pastillikin aivan normaalisti tarhassa. Ja tarjotaan normaalisti ruokaa sekä kotona että päiväkodissa tekemättä siitä sen isompaa asiaa.

T. erityislastentarhanopettaja joka on sitä mieltä, että ei se lapsi temppuile syömättömyydellään vaan sille ei oikeasti yhtään maistu, kun äitiä on ikävä.

1.Älä ruoki lasta aamulla "varastoon" (jos siis teet niin)

2. Sovi päiväkodin henkilökunnankaa ettei lapselle anneta näkkäriä eikä pasilleja jos lapsi ei suostu MAISTAMAAN ruokaa.

ja sitten vaa odottelette...varmasti alkaa syömään ku tulee nälkä...

Vierailija
7/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon runsas aamupala ja energiatankkaus riittää pitämään lapsen hengissä iltaan asti. Minulle tärkeämpää on lapsen hyvinvointi kuin vallankäyttö.

Terve lapsi ei kuole, vaikka ei päivällä söisi.

Vierailija
8/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes illalla. Uskoisin, että kahdessa viikossa alkaa hoidossa ruoka maistumaan ainakin maanantaisin.

Vierailija
9/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia...jotkut nyt vaan syö vähän eri aikaan. Itse olen ollu juuri samanlainen, en ole koskaan syönyt ruokaa päiväkodissa tai koulussa. Koko lukio aikana taisin varmaan pari kertaa käydä syömässä. Syy on se että minulla ei ole nälkä aamulla eikä päivällä. Edelleenkin minun ensimmäinen päivän ruoka on silloin kun tulen töistä. Joskus saattaa mennä että päivän ensimmäinen ruoka on siinä illalla kahdeksan tietämillä.

Ala-asteella opettaja pakotti minut syömään tasan kerran ja se yritys päättyi oksennukseen. Sen jälkeen olen saanut olla rauhassa

Vierailija
10/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin aika onnetonta.

Vierailija
11/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi reagoi samalla tavalla tarhan aloitukseen, ei syönyt siellä juuri mitään ensimmäisiin kuukausiin. En stressannut siitä, eihän lapsi nyt kuitenkaan nälkään kuole. Puolen vuoden päästä alkoi syömään tarhassakin.

Vierailija
12/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata alkaa pakottamaan. Antakaa ajan kulua, reagointia isoon muutokseen ja ikävään, kyllä se siitä. Omassa työssä on pari kertaa tullut vastaan lapsi joka ei syö. Maidon, näkkärin ja pastillin saivat niinkuin muutkin. Tukeva ja terveellinen aamupala ja ruokaa päivän jälkeen. Asiasta ei kannata tehdä sen suurenpaa.

T:lastenhoitaja

Vierailija
13/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei syö myöskään. Ja nyt ollaan tosiaan jo toukokuussa. Aluksi hän jännitti koulun ruokasalia. Eskarin tädit eivät valitettavasti antaneet asian olla ja kärpäsestä tuli härkänen ja meidän kovapäinen mukula päätti olla syömättä. Mä en ole huolissani. Lapsi syö kotona aamiaisen, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Olishan se kiva kun lapsi olis niinkuin muutkin mut kun ei ole niin eipä siihen mitään mahda. Sekä "keppi että porkkana" ollaan kyllä tän vuoden aikana kokeiltu.

Rennosti vaan, älä tee asiasta numeroa ja ohjeista päiväkodin henkilökuntaa myös tähän.

Vierailija
14/15 |
02.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla lapselle annetaan syötävää. Tietty terveelleinen aamiainen ettei tyyliin makea vanukas pelkästään jne.

Tuli mieleen kuinka eräs työkaverini Kunnallisessa eskarissa oli sitä mieltä että kun äiti ei ehtinyt antaa lapselleen aamupalaa ennen eskariin tuomistaan, ja lapsella olikin jonkin ajan kuluttua nälkä, niin olisi lastensuojellullinen asia.

Lapsi ja äiti nukkuivat aamuisin siten ettei aamupalaa enää ollut tarjolla eikä lapselle maistunut kotoa lähtiessä. Lastensuojeluilmoitus sitten kun ei aamupalaa huolehdita...

Myös eräs ala-asteen oppilas ei saanut millään aamuisin mitään menemään vatsaansa ennen kouluun lähtöä. Nukkui kun nukutti ja lähti aika pian herättyään kouluun, sanoi vain ettei halua mitään.

Opettaja kun sai kuulla ettei lapsi syö mitään aamuisin niin uhkasi tehdä ilmoituksen...

Haloo, eskarilainen voisi saada käydä syömässä leivän ja juomassa maidon kohta eskariin saavuttuaan ja pärjäisi lounaaseen asti. Eihän se käy kun ei ennenkään vaikka kurjaa tunkea kaikki ihmiset samaan muottiin...

Koululainenkin voisi ekan välitunnin aikana syödä leivän ja tuoremehupurkillisen juoda - vaikeata.

Its eolen montessoriohjaaja. Joissakin Montessoripäiväkodeissa lapset syövät silloin kun on nälkä eikä silloin kun käsketaan syödä.

Vierailija
15/15 |
03.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

totaalikieltäytyi syömästä ja juomasta mitään kun aloitti hoidon. olin jo ihan epätoivoinen kun viikko oli mennyt eikä lapsi ottanut päivän mittaan edes vesihuikkaa. Mutta sen viikon jälkeen alkoikin syömään ihan hyvin eikä sen jälkeen ollut ongelmia. mulla oli ekan viikon laukussa mukana heti pientä syötävää ja juotavaa lapselle ensiavuksi matkalle ja kotona söi heti ruokaa.