Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ostin miehelle lahjaksi etelänmatkan. Ei edes kiitosta tullut :o(

Vierailija
12.05.2012 |

Oon tästä ennenkin kirjoitellut. Lapsemme oli täyttänyt vasta kolme viikkoa, kun mies ilmoitti lähtevänsä Thaimaahan pariksi viikoksi lomailemaan. Pahoitin mieleni kovasti, ja pitkällisen keskustelun jälkeen mies sanoi ettei lähde matkalle.

Nyt vauva on hieman yli 2 kk ja mies on saanut vapaasti kulkea saunailloissa ja tupareissa, ottaa omaa aikaa. Olen herännyt jokaisena yönä syöttämään vauvan (en imetä), teen hyvää ruokaa päivittäin (mies ei koskaan), pukeudun kauniisti (miehellä samat vaatteet joka päivä), meikkaan, _annan_ hyvää seksiä (mies ei huomioi mitenkään), olen iloinen, paijaan ja halin.. Siitä huolimatta mies on masentunut kun ei päässyt matkalle. Ja kun lomansa aikana hänellä ei ole nyt ketään kaveria kun ne on siellä matkalla uikuti uikuti..

No, ostin miehelle sitten matkan Kyprokselle viikoksi puolihoitoineen, kun ajattelin että yritän piristää sitä, ja teinityttö 15 v, joka lähtee mukaan saa kivan loman ilman vauvan tuomia rajoitteita. Annoin matkaliput tänään kouraan ja toivotin ihanaa lomaa. Vaisu vastaanotto oli. Mies oli soitellut äidilleen kun masentaa ja on kurjaa ja kamalaa, ja kun on kova pala viedä kaverit lentokentälle kun itse pääsee vain Kyprokselle.. Voi vittu!!

Oikeasti, vaikka tekisin mitä, niin mies leikkii marttyyriä. Tässä on taapero ja vauva hoidettavana, ja mies ottaa osaa kaikkeen 1/3 osan. Mielestään hän on mies kun leikkii välillä taaperon 2,5 v. kanssa, ostaa vauvalle maitoa ja antaa mun välillä nukkua aamulla. Muuten mä teen kaiken. En tajua miten voi mies olla noin itsekäs!

Tämä vauva on meidän ensimmäinen yhteinen. Okei, mies ei ole tottunut lapsiperhe-elämään, mutta omasta tahdostaan hän on tässä. Tuntuu niiiin pahalta, että aiheutan hänelle vain tuskaa kaikessa, vaikka yritän parhaani.

Kiitos kun sain purkautua, tuntuu vain niin pahalta.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on hirveä mies, jätä se heti!

Sinä et ole tehnyt mitään väärää ja olet täydellinen, kuten kuvailet!

Vierailija
22/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna lopettaisin paapomisen, hyysäämisen ja ymmärtämisen ja miettisin jotain, millä tuollaisen idiootin saa ravisteltua hereille.

Lähteminen ei tietenkään ole helppoa ikinä, mutta ehkä pieni välimatka auttaisi tajuamaan, ettet ole hänen äitinsä/holhoojansa etkä vastuussa hänen onnestaan tai mielipahastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritin ehdottaa tapaamissopimusta. Siinä olisi miehelle sitä omaa aikaa, eikä mun tarvitsisi odottaa mitään silloin kun mies ei ole täällä. Mutta sekään ei käynyt. En tosiaan tiedä mitä konkreettisesti tekisin. Kaikki mitä yritän ehdottaa on tuhoon tuomittu.

Mies kyllä itsekin sanoi ettei tiedä mitä tahtoo. Mutta ei ole oikein että se tapahtuu mun kustannuksella. Mies haluaa olla tässä, mutta omin ehdoin. Ja musta tuntuu kurjalta jos latelen sille ehtoja milloin saisi tavata lastaan.

Ap

Vierailija
24/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa olla vapaa, mutta pitää sinut ja lapsenne turvanaan vähän kuin lapsuuden perheen. Varalla siis, että on aina tervetullut kotiin?

Voi voi ap. älä katsele häntä enää yhtään! Ei rakasta sinua, eikä mikään tule koskaan muuttumaan. Olet hänen äitinsä! Toivottavasti toivotti siksi hyvää äitienpäivää...

Vierailija
25/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen lapsia tuo teini ja taapero sitten ovat, jos vauvanne on miehen ensimmäinen?

Jos olet ottanut uuden miehen ja kerennyt lapsenkin sen kanssa tekemään, vaikka taapero entisestä suhteesta vasta tuon ikäinen niin ei ole sunkaan elämänhallinta ihan kohillaan.

Heitä tuo nykyinen nyt alkuun mäkeen, ja ala itse kasvaa aikuiseksi.

Kuvio ei jotenkin tunnu alkuunkaan niin mustavalkoiselta (että miehessä kaikki vika), mitä ap antaa ymmärtää.

Vierailija
26/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei perheen isä lähde kahdeksi viikoksi huvimatkalle, jos on 2kk:n ikäinen lapsi. Työreissut on pakko tehdä, mutta ei reissuja kavereiden kanssa. Enkä todellakaan olisi alkanut hyvittelemään mitään. Miehen on kannettava vastuunsa sinusta ja vauvasta. En myöskään ymmärrä sitä, että miehesi tarvitsee oman pakopaikan. Kaikenlisäksi soittelee äidilleen ja itkee elämäänsä. Ette varmaan ole kovin vanhoja? Mieti nyt oikeasti, haluatko elää elämäsi miehen kanssa, joka ei ole valmis sitoutumaan, ja pitää kavereitaan tärkeämpinä kuin oma perhe.

Vierailija
27/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä laittaisit oman tyttösi (15v. lienee sun tyttö...?) päällysvaatteeksi miehelle mukaan reissuun? Ei millään pahalla, mutta ei ihme, ettei mies innostu. En minäkään innostuisi, jos mies jalosti ojentaisi mulle liput matkalle ja seuraksi lähtisi miehen 13-vuotias tytär. Mielummin mä sitten haluaisin miehenkin reissuun mukaan ja mentäisiin kaikki!

lisäksi mieshän leikittää taaperoa, joka ei liene hänen...? Hänhän osallistuu teidän elämään ihan normaalilla tavalla ja näköjään hoitaa sinunkin lapsiasi. Sen sijaan se Thaimaan reissu on käsittämätön suunnitelma ja miehellä on siinä pieni mietinnän paikka.

Vierailija
28/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi mieshän leikittää taaperoa, joka ei liene hänen...? Hänhän osallistuu teidän elämään ihan normaalilla tavalla ja näköjään hoitaa sinunkin lapsiasi. Sen sijaan se Thaimaan reissu on käsittämätön suunnitelma ja miehellä on siinä pieni mietinnän paikka.

Muuten en kommentoi, mutta mies ei todellakaan osallistu perheensä elämään normaalilla tavalla jos esim. asuu yksikseen ja äiti+lapsensa muualla. Se ei ole mielestäni normaali perhekuvio!

Vierailija
29/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ollut kiva molemmille. Varsinkin kun tulevat hyvin juttuun keskenään. Olemme aiemminkin olleet matkalla ja siellä he olivat paljon keskenään kun itse olin 2,5-vuotiaan kanssa. En ole edellyttänyt mieheltä taaperon leikittämistä tai muutakaan lasteni elämään osallistumista. Normaali ja ystävällinen käytös riittää. En ikinä ole vaatinut mieheltä mitään. En ikinä. Ja ilmeisesti se on ollut virhe. Ap

Sinä laittaisit oman tyttösi (15v. lienee sun tyttö...?) päällysvaatteeksi miehelle mukaan reissuun? Ei millään pahalla, mutta ei ihme, ettei mies innostu. En minäkään innostuisi, jos mies jalosti ojentaisi mulle liput matkalle ja seuraksi lähtisi miehen 13-vuotias tytär. Mielummin mä sitten haluaisin miehenkin reissuun mukaan ja mentäisiin kaikki!

Vierailija
30/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi mies asuu muualla? Ei halua asua ap:n kanssa? Ap kokee velvollisuudekseen pökätä heti miehen kanssa lapsen, miehen, joka ei halua edes asua samassa asunnossa? VAI: onko kyse tukihuijarista? Sossutuet juoksee tälle tiheään sikiävälle ap:lle. Vastuuta ei tarvi kantaa itsekään mistään, niin mitäpä sitä mieskään sen kummoisempi olisi...

Muuten en kommentoi, mutta mies ei todellakaan osallistu perheensä elämään normaalilla tavalla jos esim. asuu yksikseen ja äiti+lapsensa muualla. Se ei ole mielestäni normaali perhekuvio!

Vierailija
31/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse siitä, että tyttösi vahtisi miestä reissussa? Mustasukkaisuus?

Vierailija
32/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle matkan ostanut ja sanonut iloisesti, että rentoudu, mä hoidan lapsen. En ikinä olisi voinut olla kiitollisempi. Mitä luxusta se olisikaan. Ap

Vierailija
33/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli sitä mieltä myös että pidämme lapsen ja kannamme vastuun yhdessä. Näin teimme. Mutta vastuun kantaa nyt minä. Eikä siinä mitään, näin se sitten menee. Rakas tuo vahinko on kuitenkin. Enkä elä tuilla, vaan olen ihan tavallinen, hyvin koulutettu ihminen. Elämä heitti kortit nyt vain näin. Näillä pelataan. Ap

Vierailija
34/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteenne kuulostaa aivan joltain teini suhteelta, jossa lapsen isä on joku tuttu poika jonka kanssa vähän seurusteltiin ja sit tyttö tulikin raskaaksi. poika päättää häipyä kuvioista, mutta onhan se toisaalta ihan kiva tutustua omaan lapseensa sillain vähäsen joskus, ja muuten bilettää normaaliin tapaan. tuo olisi aika ymmärrettävää jos ikää olisi 16v. mutta aikuisten ihmisten parisuhteeksi tuossa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
35/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

suhteenne kuulostaa aivan joltain teini suhteelta, jossa lapsen isä on joku tuttu poika jonka kanssa vähän seurusteltiin ja sit tyttö tulikin raskaaksi. poika päättää häipyä kuvioista, mutta onhan se toisaalta ihan kiva tutustua omaan lapseensa sillain vähäsen joskus, ja muuten bilettää normaaliin tapaan. tuo olisi aika ymmärrettävää jos ikää olisi 16v. mutta aikuisten ihmisten parisuhteeksi tuossa ei ole mitään järkeä.

Vierailija
36/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli sitä mieltä myös että pidämme lapsen ja kannamme vastuun yhdessä. Näin teimme. Mutta vastuun kantaa nyt minä. Eikä siinä mitään, näin se sitten menee. Rakas tuo vahinko on kuitenkin. Enkä elä tuilla, vaan olen ihan tavallinen, hyvin koulutettu ihminen. Elämä heitti kortit nyt vain näin. Näillä pelataan. Ap

Ymmärrän, että harmittaa. Raskaus kuitenkin oli vahinko ja miehellä ei välttämättä ollut koskaan tarkoitusta hankkia kanssasi lapsia. Se nyt muutenkin tiedetään, että naisen vastuulle lapset normaalisti viimekädessä jäävät jos on raskaaksi sattunut tulemaan ja asiat eivät mene putkeen.

Miehelle on niin helppo sanoa, että "kannamme vastuun yhdessä" ja "pidämme lapsen", koska nainenhan sen lapsen kantaa. Toisekseen perheetön sinkkumies ei välttämättä ole ihan tosissaan ajatellut miten paljon vastuuta se tuo tullessaan. Ehkä ajatteli että sinä kasvatat lapsen yksin ja hän sitten jatkaa elämäänsä entiseen tapaan, mutta on kuitenkin mukana muualla isän roolissa (vaikka ei sitoudu sinuun).

En mä nyt tajua miksi se mies ei olisi voinut mennä sinne Thaimaahan vaikka AP on 3kk raskaana, koska ilmeisesti teillä ei ole mitään vakavaa parisuhdetta vaikka lapsi onkin.

Vierailija
37/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsi on 2kk vanha.

T. Edellinen

Vierailija
38/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse olla kanssani suhteessa, vaikka meillä on lapsi. Hän itse kuitenkin halusi tässä olla. Eipä vain tajunnut homman kokonaisvaltaisuutta. Ap

Vierailija
39/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitse olla kanssani suhteessa, vaikka meillä on lapsi. Hän itse kuitenkin halusi tässä olla. Eipä vain tajunnut homman kokonaisvaltaisuutta. Ap

Kyllä tuo nyt hiukkasen oudolta vaikuttaa jos ei ole halunnut edes muuttaa yhteen vaikka olet jo synnyttänyt kuitenkin. Ihan oletettavasti mies varmasti haluaa olla lapsen isä ja sinun pitäisi tukea heidän tapaamisiaan ja suhdettaan. Isä on kuitenkin aina isä.

Kuulostaa nyt kuitenkin siltä, että mies ei välttämättä meinaa olla parisuhteessa kanssasi ja siksi häntä ärsyttää lomien peruuntuminen ja hänen aikatauluunsa puuttuminen. Ei välttämättä kuitenkaan halua, että tulee liian sitoutuneeksi sinun elämääsi ja sinuun jos on muita tulevaisuuden suunnitelmia. Teillä nyt nuo kuviot eivät ole samanlaiset kuin normaalissa parisuhteessa tai ydinperheessä, joten ehkä olettaa että voisit pitää siitä lapsesta huolta sen pari viikkoa yksin kun hän on viihteellä.

Ehkä miehestä tuntuu siltä, että yrität olla hänen kanssaan suhteessa tai kontrolloit hänen elämäänsä liikaa kun se homman kokonaisvaltaisuus jäi ehkä tajuamatta.

Vierailija
40/67 |
13.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa mies ei voi pakottaa naista aborttiin. Toisekseen moni mies on valmis ns. viikonloppu isyyteen ja haluaa saada lapsia jos on vain mahdollista. Geenit ainakin leviävät hyvin ja mies ei jää Suomessa yksinhuoltajaksi oikeastaan koskaan. Useimmiten lapset ovat pääosin äidin vastuulla jos ei sitten ole tehty sellaista järjestelyä, että asuvat 50/50 kummallakin vanhemmalla. Miehelle vanhemmuus on paljon pienempi vaiva ja markkina-arvokaan ei kärsi lihatiskillä yhtä paljoa kuin naisella jos on jo lapsia aiemmasta suhteesta.