En pysty hallitsemaan minun kohta 15 vuotiasta tytärtäni
Esikoulusta asti ollut hankala. Kiukutteli jo silloin tarhan tädeille ja muille aikuisille. Sylki heitä päin ja tukisti. Päästiin terapeutille ja käytiin siellä n. vuosi.
Ekalla luokalla alkoi oman luokkalaisen tytön syrjiminen joka jatkui kuudennen luokan loppuun. Seiskalla ja kasillakin oli koulukiusaamista.
Kotona on mennyt huonosti. Hän lyö omaa siskoaan ja minua. Paiskoo tavaroita ja ovia. Viikko sitten tuli suurin raivokohtaus tähän mennessä. Hän suuttui alkoi lyömään siskoaan joka lukittautui vessaan ja sen jälkeen hän löi minua useasti ja otti imurin varren "aseekseen" melkein löi, muttei kuitenkaan. Huusi ja raivosi. Tyhjensi siivouskaapin sisällön lattialle. Meni olohuoneeseen ja rikkoi oman serkkunsa taulun ja sen jälkeen siskonpoikani kuvan.
Tämän jälkeen lähti pitkälle lenkille koiran kanssa tuulettumaan.
Mitä voin tehdä? Puhuminen ei auta. Ei koneen poisotto. EI mikään. Psykologin puheilla oltu kohta 5 vuotta, muttei tyttö ole puhunut sanaakaan siellä.
Kommentit (65)
Muutama kuukausi sitten tyttö "pimahti" täysillä. Kun sisko ei antanut hänen nukkua yöllä, alkoi hän huutamaan ja ärsyyntymään. Menin rauhoittelemaan ja kysyin mikä on hätänä. Hän sanoi, että olen pilannut kaiken mukaanlukien hänen elämänsä ja tulevaisuutensa.
Yritin rauhoitella häntä, mutta se ei auttanut. Hän meni keittiöön, haki veitsen ja sanoi, että teidän aikanne on koittanut. Sain kuitenkin hänet suostuteltua antamaan veitsen minulle ja sisko tuli huoneeseeni nukkumaan ja tyttö valvoi koko yön.
Haluaisin teidän "palsta-mammojen" diagnooseja...
Ootteko yksinkertasesti tyhmiä vai mitä ootatte, sitä et joku oikeesti kuolee tms?
Ei tuollasella asialla voi leikkiä.
Itselläni oli samoja ongelmia, koska kotona ei ollu aina hyvät olot ja mä oon jahdannu äitiäni puukon kanssa... 16v pääsin muuttaa himasta omilleni ja kaikki rauhottui, luojan kiitos
Mutta jos sen käytökseen ei löydy syytä, otat yhteyden sosiaalitoimeen tai poliisiin jos oikein hullu tilanne tulee ja tyttö hoitolaitokseen. Sitten saatte elää rauhassa.
tytön käytöksellä nyt oli? Mitä terapeutti sanoi kun näytit kuvat jotka otit aiemmin?
Onnea ap, olet mahdollisesti onnistunut kasvattamaan pirihuoran! Rakkautta ja rajoja tyttö kaipaa.
Hmm.. Pikkusiskolla TÄYSIN samat säännöt, mutta hän on täysin erilainen?
Hän on katsonut siskonsa sekoiluja vierestä, kärsinyt niistä ja sinä olet lohduttanut nuorempaa. Hän on se kiltti lapsi joka joutuu kestämään tätä kaikkea.. ja taas vanhempi jää huomioimatta.
Näin se vaan menee.. Sääli, että lapsillasi on kaltaisesi äiti joka ei edes kykene näkemään virheitään vaan laittaa kaiken tytön omaksi syyksi. :(
Voi lopettakaa tyhmät kun ette mistään mitään tajua.
Syy on täysin ilmeinen: siskolla äidin geenit, häirikkötytöllä isän geenit. TAi aivoaineenvaihdunta / aivojen rakenne. Sama sen väliä, mutta selvästi perinnöllistä isän suvun puolelta, ja näitä fyisologisia / aineenvaihdulnnallisia syitä ei terapeutin rääpäleet pysty korjaamaan.
Korjaako auton vahaus renkaan puuttumisen?
Ainoa hoito: lääkitys. Piste. Tyttö psykiatrille.
Kun lääkituys vaikuttaa ja tyttö huomaa vaikutukset, pystyy ehkä itsereflektioon ja näkemään miten väärin on ennen toiminut. Ei ongelmaa huomaa silloin, kun on vielä sen sisällä. Tyttö on saatava lääkkeillä sen ulkopuolelle. Siitä voi alkaa henkinen kehitys. Ja ihan ilman psykologeja, jotka ovat pelkkää rahanhukkaa ja ajanhukkaa.Jos olisin tyttö, en itsekään puhuisi terapaeutille yhtään mitään.
Älä ap syyllistä itseäsi! TOivoa on! Tyttö ei ole syyllinen perimäänsä, mutta et myöskään sinä.
tyttö empaattinen. Oli kiusauksen kohde 7.luokalla. Luonteeltaan kiltti ja auttavainen.