Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En pysty hallitsemaan minun kohta 15 vuotiasta tytärtäni

Vierailija
12.05.2012 |

Esikoulusta asti ollut hankala. Kiukutteli jo silloin tarhan tädeille ja muille aikuisille. Sylki heitä päin ja tukisti. Päästiin terapeutille ja käytiin siellä n. vuosi.

Ekalla luokalla alkoi oman luokkalaisen tytön syrjiminen joka jatkui kuudennen luokan loppuun. Seiskalla ja kasillakin oli koulukiusaamista.

Kotona on mennyt huonosti. Hän lyö omaa siskoaan ja minua. Paiskoo tavaroita ja ovia. Viikko sitten tuli suurin raivokohtaus tähän mennessä. Hän suuttui alkoi lyömään siskoaan joka lukittautui vessaan ja sen jälkeen hän löi minua useasti ja otti imurin varren "aseekseen" melkein löi, muttei kuitenkaan. Huusi ja raivosi. Tyhjensi siivouskaapin sisällön lattialle. Meni olohuoneeseen ja rikkoi oman serkkunsa taulun ja sen jälkeen siskonpoikani kuvan.

Tämän jälkeen lähti pitkälle lenkille koiran kanssa tuulettumaan.

Mitä voin tehdä? Puhuminen ei auta. Ei koneen poisotto. EI mikään. Psykologin puheilla oltu kohta 5 vuotta, muttei tyttö ole puhunut sanaakaan siellä.

Kommentit (65)

Vierailija
21/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin alkaa tavarat lennellä? Mikä laukaisee tuollaisen? Kuka siivoaa jäljet, pyytääkö anteeksi?

Oletko koskaan soittanut poliisia hakemaan lasta kun on käynyt käsiksi? Väkivalta perheen sisällä ei ole sallittua ja sillä on seuraamuksia. Vai oletko väsynyt pitämään puoliasi jo?

Vierailija
22/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta voisi kysyä mitä mahdollisuuksia olisi tuettuun asumiseen kodin ulkopuolella. Vieraisiin käsiksi käymisellä on jo isompi kynnys, koska siitä on seuraamuksia.

Onko mitään diagnoosia?

On käynytkin käsiksi pikkusiskon luokkalaiseen tyttöön. Poliisillehan siitä jouduttiin, muttei mitään isompaa sattunut (onneksi).

Mitään diagnoosia ei ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi hakee huomiota ainakin osittain. Itse olin lapsena samantapainen, en noin paha tosin ja syynä näin jälkikäteen sanottuna olematon isäsuhde ja huomion ja hellyyden ja rakkauden kaipuu.

Vierailija
24/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuttavani teki itsestään lastensuojeluilmoituksen ja sanoi antavansa lapsen huostaan, väkivalta oli viimeinen pisara. Raja pitää olla äidinrakkaudellakin, omaa itseä ja muuta perhettä ei vahingoiteta.

Vierailija
25/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennenkuin alkaa tavarat lennellä? Mikä laukaisee tuollaisen? Kuka siivoaa jäljet, pyytääkö anteeksi?

Oletko koskaan soittanut poliisia hakemaan lasta kun on käynyt käsiksi? Väkivalta perheen sisällä ei ole sallittua ja sillä on seuraamuksia. Vai oletko väsynyt pitämään puoliasi jo?

Yleensä kohtaukset alkavat aivan arvaamattomasti. Joko kengät ovat väärässä paikassa tai sitten joku katsoo väärällä tavalla tyttöä. Oikeastaan en ikinä osaa "valmistautua" tälläiseen kohtaukseen.

Minä siivoan jäljet eikä tyttö pyydä anteeksi. Teon aikanakaan hän ei huuda tai raivoa, nauraa vain.

Poliiseja en ole soittanut, vaikka mieli olisi tehnyt.

Vierailija
26/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan hän on yli 10 vuotta jäljessä siinä suhteessa.

Oletko kysynyt tytöltä miten hän aikoo selvitä elämässä jos homma hajoaa noin pahasti. Sanot, että seuraavan kerran kun kajoaa perheenjäseniin, se tietää sosiaalitätikierrettä ja laitosta.

Vierailija
27/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi hakee huomiota ainakin osittain. Itse olin lapsena samantapainen, en noin paha tosin ja syynä näin jälkikäteen sanottuna olematon isäsuhde ja huomion ja hellyyden ja rakkauden kaipuu.

Isä on alkoholisti. Vankilassakin on istunut. Tyttö ei halua puhua isästä tai mistään mikä isään liittyy. Psykologilla alkaa itkemään, jos isästä puhutaan.

Vierailija
28/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

haiskahtaa persoonallisuushäiriöltä.

Vierailija
29/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuohan on aivan älyttömyyden huippu, että sinä siivoat riehumisen jäljet. Eiköhän se nyt ole selvä, että ainakaan se psykologi, jolla tyttö käy, ei ole hommiensa tasalla ja on etsittävä muuta apua. Ja muuta apua et varmaan saa, ellet mene viranomaisteitä eli poliisi tai suoraan lastensuojelu.

Tuohan on todella vaarallista sun muille lapsille ja niitten kavereille. Eikö kannattaisi toimia ennenkuin tyttäresi tappaa tai vahingoittaa loppuiäksi jotain heistä?

Toimi NYT, ettet joudu katumaan todella pahasti. Sekin, että entäs kun tyttö muuttaa omilleen ja tottunut, että tuosta väkivallasta ei tule seuraamuksia?

Vierailija
30/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...niin olisiko mahdoton ajatus että tyttö sijoitettaisiin johonkin nuorisokotiin tms. jossa hänen käytöksensä saataisiin rajattua ja saisi myös asiantuntevaa apua. Voit olla itse lastensuojeluun yhteydessä asian tiimoilta. Tuntuu ehkä kauhealta ajatukselta mutta voi olla iso palvelus tytölle ja myös teille muille perheenjäsenille tulevaisuutta ajatellen. Näin ei voi jatkua, sen itsekin varmaan tiedät.

Vierailija
31/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtakaa nyt sitä ainakin.

Vierailija
32/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaihtakaa nyt sitä ainakin.

Vierailija
33/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vaihdatte heti terapeuttia. Sun on pakko puuttua nyt heti ja aktiivisesti tähän, kohta on myöhäistä. Jos lapsi ei 5 vuoteen ole puhunut terapiassa ei hoito suhde toimi vaikka lapsi selkeästi tarvitsee terapiaa. Toimi heti.

Vierailija
34/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei käytä huumeita ennen niin varmasti siellä aloittaa.

Psykologi vaihtoon ihan heti, ratkaisukeskeinen tai kognitiivinen terapeutti asialle. Myös adhd-lääkitys olisi hyvä kokeilla, laskee impulssiherkkyyttä ja tasaa pahimpia kilahduksia.

Äidin on pistettävä tyttö koville, väkivalta pois. Jos ei onnistu, poliisi saa hakea. Tultuaan siivoaa jäljet. Saattaisi myös olla hyvä alkaa etsimään omaa asuntoa kodin ulkopuolelta jos oma rauha olisi hänelle parempi vaihtoehto.

Vierailija
35/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, olet mahdollisesti onnistunut kasvattamaan pirihuoran! Rakkautta ja rajoja tyttö kaipaa.

Hmm.. Pikkusiskolla TÄYSIN samat säännöt, mutta hän on täysin erilainen?

Vierailija
36/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kai vain pitää odottaa sitä päivää että se pahoinpitelee sut tai siskonsa kunnolla.

Vierailija
37/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti hän on ammattitaidottomalla terapeutilla ilman lääkitystä ja sinä siivoat siruja. Pelkkä lääkityskin saattaisi tehdä ihmeitä. Milloin käyty psykiatrilla?

Olisiko aika korjata suuntaa niin hoidon suhteen kuin omassakin kodissa? Miten uskot nuoremman jaksavat tuollaista?

Vierailija
38/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea ap, olet mahdollisesti onnistunut kasvattamaan pirihuoran! Rakkautta ja rajoja tyttö kaipaa.

Hmm.. Pikkusiskolla TÄYSIN samat säännöt, mutta hän on täysin erilainen?

Hän on katsonut siskonsa sekoiluja vierestä, kärsinyt niistä ja sinä olet lohduttanut nuorempaa. Hän on se kiltti lapsi joka joutuu kestämään tätä kaikkea.. ja taas vanhempi jää huomioimatta.

Näin se vaan menee.. Sääli, että lapsillasi on kaltaisesi äiti joka ei edes kykene näkemään virheitään vaan laittaa kaiken tytön omaksi syyksi. :(

Vierailija
39/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti hän on ammattitaidottomalla terapeutilla ilman lääkitystä ja sinä siivoat siruja. Pelkkä lääkityskin saattaisi tehdä ihmeitä. Milloin käyty psykiatrilla?

Olisiko aika korjata suuntaa niin hoidon suhteen kuin omassakin kodissa? Miten uskot nuoremman jaksavat tuollaista?

Maanantaina seuraava käynti. Otin tytön tuhoista kuvat, jotka ajattelin näyttää siellä.

En itsekkään jaksa. Nuorempi itkee ja pelkää ihan selvästi siskoaan, kun hän raivoaa.

Vierailija
40/65 |
12.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi hyvin eriluonteista lasta. Toinen käytökseltään arvaamaton ja äkkipikainen. Toinen erittäin tottelevainen. Monet itkut olen itkenyt toisen lapsen vuoksi. en monestikaan tiedä, miten pitäisi toimia. Älkää pliis nössölasten vanhemmat tulko tänne syyllistämään, kun ette tiedä mitään ns vaikeampien lasten kasvatuksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan