Miksi nainen ei halua lapsia?
Onko lapsuudessa kokenut jotain ikävää, vai miksi nainen ei halua lapsia?
Kommentit (183)
Itse perin kaksilahkeiselta elämää kovasti hankaloittavan sairauden ja viuh... arvatkaa kuka häipyi valonnopeudella.
[quote author="Vierailija" time="12.05.2012 klo 12:22"]
tervejärkinen haluaa huutavan sinappikoneen riesakseen loppuelämäkseen.
[/quote]
Ei kukaan. Mutta kenenkään lapsi tuskin on huutava sinappikone loppuelämän ajan.
Nainen ei halua lapsia jos nyt ei satu niitä haluamaan. Erilaiset ihmiset haluavat aivan eri asioita, jopa naiset, oho!
[quote author="Vierailija" time="12.05.2012 klo 12:58"]Lapset vaan yksinkertaisesti tuo ihan mielettömän onnen. Mitään ei voi verrata siihen, äitinä on tavallaan koko ajan huikaisevan onnellinen (pohjimmiltaan). En minäkään tätä tajunnut ennen lapsia. Ehkä armeliasta että lapsettomat eivät tiedä mistä jäävät paitsi.
[/quote] no ei ainakaan mun mutsi ollut huikaisevan onnellinen tai tasapainoinen lapsia saatuaan. Teki lapsia kolmen ukon kanssa ja ne mieskuviot oli aina tärkeimmät kuin rauhallinen perhe-elämä. Mä en jaksa edes laskea montako "poikaystävää" sillä oli kun asuin kotona. Ja näitä samoja tarinoitahan riittää...
Miksi pitäisi haluta? En ymmärrä.
Mulle on kyllä oma ulkonäkö tärkeämpää kuin huutavat penskat,on niitä riippatissisiä äitejä huutavien rumien kakaroiden kanssa tullu vastaan että välillä ihan hirvittää.eli mieluummin vietän elämäni ihanan mieheni kanssa kahdestaan
Lasta, jota mulla ei ole, en voi rakastaa. Vapauttani sen sijaan rakastan enkä halua ottaa riskiä etten rakastaisikaan lastani enemmän.
Kaikki sanoo, että totta kai rakastaisin sitä lasta enemmän, mutta jos jo ajattelen näin, niin mielestäni se kertoo siitä ettei mua ole äidiksi luotu, joten miksi ihmeessä lapsia tekisin?
Lisäksi meillä on kuitenkin jo muut sisarukseni lapsia tehneet eli edes sellaista sosiaalista painetta ei ole olemassa. Ei ole siis mitään muuta syytä kuin itsekkäät mikäli lapsen tekisin ja mun itsekkyys suuntautuu vapauteen, ei lapseen.
Olen 30v nainen ja olen tiennyt jo varhaisesta teini-iästä saakka, että en halua lapsia. Siihen on paljolti syynä oma lapsuuteni. En nyt tarkoita, että olisimme eläneet huonoissa oloissa, ulkoapäin katsottuna asiat olivat hyvin. Minulla on aina ollut sellainen tunne, että olimme vain vanhempiemme tiellä, meidät hankittiin vain siksi, että lapsia piti olla, ei siksi, että niitä oikeasti toivottiin. Käsittelin niitä asioita terapiassa 6 vuoden ajan, enkä halua omalle lapselle samaa kohtaloa.
Toki olen tyytyväinen siihen vapauteen, joka minulla on, kun ei ole lapsia.
Yksinkertaista; en pidä lapsista. Toi on suurin syy. Muitakin syitä löytyy vähintäänkin 10, mutta turhapa niitä edes sanoa koska toi suurin syy on jo itsessään niin ratkaseva että mitä väliä. Vittu miten tyhmä kysymys!!!!!!
Minäkin tulen hyvin lasten kanssa toimeen ja tykkään lapsista. Jostain syystä en kuitenkaan koskaan ole halunnut omia lapsia (olen 34-v). En ole oikeastaan edes joutunut mietimään asiaa sen kummemmin. En usko että olisin hyvä äiti kenellekkään. Näin olen ajatellut aina. Ei mitään sen kummempaa tapahtumaa lapsuudessa ja oma äitini on maailman ihanin.
Mielestäni vapaaehtoiseen lapsettomuuteen pitäisi suhtautua samalla tavalla kuten lapsien hankintaankin. Toiset kokevat sen olevan normaali, itsestään selvä asia, toiset taas eivät. Äitini ei voi hyväksyä päätöstäni olla lapseton. Olen alaikäinen vielä muutaman vuoden, mutta tiedän että lapsia en koskaan halua. En vihaa niitä, mutta en vain koe itsestäni löytyvän tiettyä "äitiainesta". Olen kuulemma itsekäs. Äitini koitti vedota siihen, että haluaa tulla mummuksi. Seuraavaksi hän luuli että olen lesbo, koska en lapsia halua. Sitä en todellakaan ole.Ainaisen riitamme lapsettomuudesta hän päättää lauseeseen:"kyllä sun mieli vielä ehtii muuttua". Se on viimeinen asia jonka haluan kuulla. Miksei lapsettomuutta hyväksytä? Miksei se ole normaali asia? Tulevaisuus pelottaa, sillä poikaystäväni haluaa lapsia. Toivon että ainoa ihminen jota koskaan olen rakastanut enemmän kuin mitään muuta ei hylkäisi minua vain sen takia, koska lapsettomuus on päätökseni.
Kaikkia ei kiinnosta hoitaa jotain paskaisia räkänokkia ja kaivella heidän perseestään kihomatoja päivät pitkät.
Minulla ei ole omia lapsia, ei ole eikä tule. Olen aina halunnut viettää vapaata elämää, matkustella, keskittyä töihin, saada kunnon liksaa ja nukkua hyvin. Käydä ravintoloissa ja nauttia kaikinpuolin elämästä.
Minulla on kyllä kaksi kummilasta, joiden elämään osallistun. Autan myös ystäviäni silloin tällöin katsomalla heidän lastensa perään. En siis vihaa lapsia. Olen nähnyt, kuinka ystäväni kuusta kuuhun yrittävät selvitä, kun menot meinaavat kasvaa suuremmaksi kuin tulot.
Kesällä minun kesälomallani autan lastenhoidossa. Minulla on varaa viedä kummilapsiani esimerkiksi Särkänniemeen tai eläintarhaan. Lapset nauttivat ja vanhemmat saavat omaa aikaa. Viime kesänä vein ystäväpariskunnan kaksoset sirkukseen. Kaikilla oli kivaa. Ostelen myös silloin tällöin jotain tarpeellista kummi/ystäväpariskuntien lapsille. Jotain, mitä he tarvitsevat, mutta tili ei anna myöten.
Se riittää minulle. Minä saan kieltäytyä lastenhoidosta jos tahdon, ja niin olen myös tehnyt. En todellakaan tahtoisi omia lapsiani, mutta on kiva tukea heitä, jotka ovat sen valinnan tehneet ja avittaa heitä silloin tällöin.
En kuitenkaan ole mikään lastenhoitaja, sillä vietämme paljon aikaa myös ilman lapsia ja käymme ravintoloissa, laivalla jne lapsellisten ystävieni kanssa. Tunnen saaneeni kaiken: vapaan, lapsivapaan elämän, mutta voin myös mennä "aidan toiselle puolen" jos niin tahdon.
Kovin on pinnallista materialistista ed. kirjoittajan kokemus menemisestä "aidan toiselle puolell". Olen pahoillani, mutta sinne aidan toiselle puolelle et pääse millään keinoin hankkimatta omia lapsia.
Minä ajattelen niin, että ihminen on eläin ja terve yksilö haluaa automaattisesti lisääntyä. Jos on kovin tunnekylmä tai muuta vikaa, niin silloin on parempi olla lisääntymättä. Kyllä luonto kertoo. Jos yksilö ei halua lisääntyä, niin silloin sen kuuluu olla niin. Ei siis painosteta veloja lisääntymään. Pidetään huolta geeniperimästämme. Ihan kaikkia geenejä ei kannata jatkaa. Parhaat yksilöt lisääntyvät joka tapauksessa, se on luonnonlaki.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:50"]
Kovin on pinnallista materialistista ed. kirjoittajan kokemus menemisestä "aidan toiselle puolell". Olen pahoillani, mutta sinne aidan toiselle puolelle et pääse millään keinoin hankkimatta omia lapsia.
Minä ajattelen niin, että ihminen on eläin ja terve yksilö haluaa automaattisesti lisääntyä. Jos on kovin tunnekylmä tai muuta vikaa, niin silloin on parempi olla lisääntymättä. Kyllä luonto kertoo. Jos yksilö ei halua lisääntyä, niin silloin sen kuuluu olla niin. Ei siis painosteta veloja lisääntymään. Pidetään huolta geeniperimästämme. Ihan kaikkia geenejä ei kannata jatkaa. Parhaat yksilöt lisääntyvät joka tapauksessa, se on luonnonlaki.
[/quote]
Tässäpä taas hyvä muistutus lisääntyjien älykkyydestä :D
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:50"]
Joo sehän näkyy kun kaikki yh-äidit 4 eri isästä olevan lapsen kanssa itkee kun sossuntuet ei riitä lasten kasvattamiseen. Oikeita luomakunnan kruunuja nämä, jotka eivät olisi kyvykkäitä edes itsestään pitämään huolta, sikiävät kuin sienet sateella ja jättävät lastenhoidon yhteiskunnan hoidettaviksi.
Kenties joskus älykkäin on se, joka osaa sanoa ei ja ei hanki lapsia kärsimään maailmaan, jossa ihmisellä ei ole mitään annettavaa. Henkisesti loppu, ilman rahaa, koulutusta ja tukiverkostoa. Todella fiksuja vetoja.
Geenit voivay huutaa lisääntymään, mutta nykyään kannattaa ajatella järjelläkin, ei apinan aikaisilla perustarpeilla, sillä yhteiskunta, elämäntapa ja elinympäristö on hitusen muuttunut eikä viidakonlait päde enään.
[/quote]
En pidä lapsista olen 37 ja abortin tehnyt aina kun olen raskaaksi tullut, joka on taphtunut useimmiten kerta vuoteen välillä kaks.
Lapsista on vaivaa ja vastuuta, ei kaikki sellaista halua. Voi käyttää elämänsä muuhunkin. Äitiys on epäkiitollista hommaa. Kenenkään jolla on lapsia, ei tarvitse kysyä miks joku ei niitä halua.
Miksi naisen pitäisi haluta lapsia? Meitä vain on erilaisia. Itse olen nainen, enkä ole ikinä halunnut lapsia piste ja lähes nelikymppinen. Lapsuus oli onnellinen.