Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki luulevat, että ikäihmisten seksi on loppunut ?

Vierailija
05.05.2012 |

Hei kaikki vauvapalstan lukijat ja seuraajat!

Viime aikoina on paljon keskusteltu ikäihmisten seksistä. Monilla on käsitys, että me päälle 60-vuotiaat harrastamme seksiä todella harvoin, jos sitäkään. Tämä on tosiaan vain pelkkä myytti, joka ei pidä paikkaansa! Minun ja mieheni seksielämä on vielä hyvin aktiivista, ja onhan tässä jo monia kymmeniä vuosia pidetty yhtä, mutta haluja on silti yhtä paljon kuin parikymppisinä ja vastanaineina! Tottakai niitä vanhoja pariskuntia löytyy, joiden halut ovat loppuneet, mutta se ei todellakaan pidää paikkaansa kaikkien kohdalla.

Ottakaa kantaa aiheeseen. Kertokaa omista kokemuksistanne, käsityksistänne ja kaltaiseni ikäihmiset voivat kertoa, että miten asian laita on siellä omassa makuuhuoneessa.

Kiitos, tästä on hyvä jatkaa päivää!

Terveisin Pyllikki 64-v.

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole katkera, mutta kuitenkin..

Ihailen ihmisiä, joilla seksielämä jatkuu mainiosti ikään katsomatta. Arvelin jakaa tuntemuksiani tässä kohtaa luettuani Katjan kommentin, koska meillä on myös samanmoista menoa (joskin toisin päin). Olen itse kolmikymppinen mies ja vaimoni on kaksvitonen. Meillä on myös yhteisiä vuosia neljä. Alkuun, ehkä sitä tavanomaista alkuhuumaa, kaikki sujui hienosti ja seksiä oli kaiken aikaa. Nyttemmin seksimme on hyvin harvinaista, vaikka ne satunnaiset kerrat ovatkin miltei aina molemmista nautinnollisia. Kerta viikkoonkin olisi jo nykymenolla jotain, mutta alamme jo olemaan kuukausitasolla ja suunta näyttää olevaan alenemaan päin. En ymmärrä mikä tässä mättää. Arjessa olen mukana auttamalla kotitöissä ja ulos vien syömään. Romanttiset iltakävelytkin on moneen kertaan kävelty ja läheisyyttä on annettu hellyyden merkeissä. Turhauttava olo on kyllä. Olemme ihan tavallisia ihmisiä, joilla on (ainakin pitäisi olla kaikki perusraamit kunnossa). Olenkohan liian lälly?

Rikke 30v

Vierailija
2/63 |
11.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä yleensä kenellekkään kuuluu toisten (seksi)harrastukset?

Mun pappani (äidin isä) avioitui leskenä yli 60 v. Ja olivat molemmat virilejä ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
15.08.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme oleet mieheni kanssa yli 30 v yhdessä. mieheni on ollut seksisuhteessa aina se aloitteen tekijä ja oikeastaan myös riita ja ongelmatilanteissa ne ratkoittiin mieheni toimesta "naimalla" niin sanotusti suu tukittiin minulta ! Lapset olivat silloin pieniä ja oli vain ehkä sitten alistuttava tähän tilanteeseen ja tuli vähäteltyä omaa pahaoloaan. Nämä riitamme johtuivat aina melkein minun mielestäni, minun aliarvostamisesta ja huomiotta jättämisestä, mieheni flirttaili tai hymyili naamuripöytiin tai muuten keskittyi mielellään muiden ihmisten mielyttämiseen.( Huom. lapsemme olivat pieniä ja meillä oli tosi harvoin kahden keskeisiin illanviettoihin ) Kyllä silloin jo paljon mietein suhteemme jatkoa, miten meidän oikein käy kun olemme jossain vaiheessa kahden, lapset muuttavat pois kotoa( Itse marmatin usein, että pitää panostaa toinen toisiimme täysillä ). Eli olisin halunnut puhua ongelmia selväksi ja elää ihanaa seksielämää täysillä. Meillä on seksi ollut aina kuitenkin ok, olen ollut sen verran itsekäs ja ajatellut myös itseäni ja olen nauttinut siitä ja keskittynyt siihen. On ollut kuitenkin kertoja että en olisi halunnut, syy, päivällä riita kaikesta, lapsista ja minun tekemisistäni, en aina pystynyt pitämään seksiä erillään muusta elämästä. Mieheni olis halunnut enemmän, vaikka miten olisi muut perheemme asiat olleet. Nyt tänä päivänä, mieheni täytti 60 v ja hän on ollut noin kaksi vuotto aivan erillainen, haluton , satsaa täysin oman kuntonsa ylläpitoon, päivittäin.Olen häntä kolme vuotta nuorempi ja pikkuhiljaa minulle on selvinnyt että seksielämämme on hävinnyt täysin. Meillä ei läheisyyttä, hellyyttä ole näytetty muulla tavalla kuin seksillä. Eli joskus kun kaipasin ja kaipaan edelleen puhumista kivoista että riita-asioista, opitaanko puhumisen taitoa enää. Sanotaan näin että nuorempana seksi antoi sen vaikutelman minulle että mieheni sittenkin välittää kun kerran tulee niin lähelle minua. Mietin , mitä pitäisi tehdä, tuntuu että edelleen on riitaa ja ongelmia , nyt ratkotaan niin että mies menee nukkuun, ei keskustele, suuttuu vielä herkemmin , sulkee minut ulkopuollelle, tunnen itseni entistä yksinäisemmäksi, olemme siis kämppäkaverit joilla on yhteiset aikuiset lapset. Haluaisin vielä kokea hellyyttä ja ymmärrystä ja nauttia pyyttettömästä seksistä! T: Sinisen ystävä

Vierailija
4/63 |
23.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme oleet mieheni kanssa yli 30 v yhdessä. mieheni on ollut seksisuhteessa aina se aloitteen tekijä ja oikeastaan myös riita ja ongelmatilanteissa ne ratkoittiin mieheni toimesta "naimalla" niin sanotusti suu tukittiin minulta ! Lapset olivat silloin pieniä ja oli vain ehkä sitten alistuttava tähän tilanteeseen ja tuli vähäteltyä omaa pahaoloaan. Nämä riitamme johtuivat aina melkein minun mielestäni, minun aliarvostamisesta ja huomiotta jättämisestä, mieheni flirttaili tai hymyili naamuripöytiin tai muuten keskittyi mielellään muiden ihmisten mielyttämiseen.( Huom. lapsemme olivat pieniä ja meillä oli tosi harvoin kahden keskeisiin illanviettoihin ) Kyllä silloin jo paljon mietein suhteemme jatkoa, miten meidän oikein käy kun olemme jossain vaiheessa kahden, lapset muuttavat pois kotoa( Itse marmatin usein, että pitää panostaa toinen toisiimme täysillä ). Eli olisin halunnut puhua ongelmia selväksi ja elää ihanaa seksielämää täysillä. Meillä on seksi ollut aina kuitenkin ok, olen ollut sen verran itsekäs ja ajatellut myös itseäni ja olen nauttinut siitä ja keskittynyt siihen. On ollut kuitenkin kertoja että en olisi halunnut, syy, päivällä riita kaikesta, lapsista ja minun tekemisistäni, en aina pystynyt pitämään seksiä erillään muusta elämästä. Mieheni olis halunnut enemmän, vaikka miten olisi muut perheemme asiat olleet. Nyt tänä päivänä, mieheni täytti 60 v ja hän on ollut noin kaksi vuotto aivan erillainen, haluton , satsaa täysin oman kuntonsa ylläpitoon, päivittäin.Olen häntä kolme vuotta nuorempi ja pikkuhiljaa minulle on selvinnyt että seksielämämme on hävinnyt täysin. Meillä ei läheisyyttä, hellyyttä ole näytetty muulla tavalla kuin seksillä. Eli joskus kun kaipasin ja kaipaan edelleen puhumista kivoista että riita-asioista, opitaanko puhumisen taitoa enää. Sanotaan näin että nuorempana seksi antoi sen vaikutelman minulle että mieheni sittenkin välittää kun kerran tulee niin lähelle minua. Mietin , mitä pitäisi tehdä, tuntuu että edelleen on riitaa ja ongelmia , nyt ratkotaan niin että mies menee nukkuun, ei keskustele, suuttuu vielä herkemmin , sulkee minut ulkopuollelle, tunnen itseni entistä yksinäisemmäksi, olemme siis kämppäkaverit joilla on yhteiset aikuiset lapset. Haluaisin vielä kokea hellyyttä ja ymmärrystä ja nauttia pyyttettömästä seksistä! T: Sinisen ystävä

moikka, toimiiko tämä kanava , olisi tosi mukava jos joku kommentoisi tätä viestiä !!

Vierailija
5/63 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ei kiinnosta seksi yhtään, vaikka en ole vielä neljääkymmentäkään. Ei kai se iästä ole kiinni.

Siitä vaan bylsimään Pyllikki.

Vierailija
6/63 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain halua ajatella, että omat vanhempani vielä harrastavat seksiä... Eivät hekään halua ajatella, että heidän kuopus, tekee jotain ihan muuta kuin pitää kädestä kiinni...

Vierailija
7/63 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain halua ajatella, että omat vanhempani vielä harrastavat seksiä... Eivät hekään halua ajatella, että heidän kuopus, tekee jotain ihan muuta kuin pitää kädestä kiinni...

Luultavasti nuorempien ajatus seksin loppumisesta liittyy juuri tähän. Ei kai ne omat vanhemmat sellaista, hyi...

Sinisen ystävän pitkää tarinaa en enempää kommentoi, mutta kyllä vanhemmilla ja pitkässä suhteessa eläneillä kaikki kokemukset vaikuttavat, seksiinkin. Kun oma ukkoni on ihmetellyt, että kyllä ennen halutti, niin mitäpä siihen muuta kuin toteaa, että ennen hänkin puhutteli minua eri tavalla kuin nyt.

Tyly kohtelu vie halut, ja valitettavasti moni ikääntyvä, niin mies kuin nainenkin kohtaa vaihdevuodet eikä ne ole ihan helppoja, siihen vielä muita vanhenemisen vaivoja, niin menee pahanatuuliseksi.

Vierailija
8/63 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan nuoruutta ja seksiä ihannoivassa yhteiskunnassa melskaavat kovaan ääneen nämä "pyllikit" ja vastaavat, joilla on edelleen seksiä 70:n toisella puolella. Totuus vain on, että erittäin monen vanhuksen seksielämä kumppanin kanssa on tosiaankin loppunut eivätkä tunne sen jatkamiseen mitään erityistä tarvettakaan. Antakaa ihmisten olla mitä ovat, kumpaankin suuntaan ja meteliä pitämättä.

Vierailija
9/63 |
24.11.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 37-vuotias ja jo nyt niin ruma ja ryppyinen, etten todellakaan osaa kuvitella seksiä enää muutaman vuoden kuluttua. Oksettaa katsella itseäni jo nyt.

Vierailija
10/63 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme 60 vuotias aviopari olemme ollet yhdessä 41 vuotta, nyt kesälla joka päiva seksiä voi olla kolmesti päivässä jopa 3 tunnin sessio,tarvii välillä huilata sitten jatketaan.

Vierailija
11/63 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 ja poikaystäväni 47 ja ollaan kuin pahaiset kakarat, paitsi että homma paranee koko ajan.

Mukavaa seksiä teillekin Pyllikki ja Pyllikin ukkeli.

Vierailija
12/63 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka luulee että seksi loppuu 50v. Minun isovanhemmilla oli seksiä vielä +80, eräs kommentti heidän välillään varmisti asian. Siis en tiedä oliko ihan yhdyntää mut seksiä kuitenkin. Seksi säilyy ihmisessä loppuun asti.

Vierailija
13/63 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 46 ja poikaystäväni 47 ja ollaan kuin pahaiset kakarat, paitsi että homma paranee koko ajan.

Mukavaa seksiä teillekin Pyllikki ja Pyllikin ukkeli.

Se on mukavaa että homma sujuu! Mukavaa seksiä teillekin!

Vierailija
14/63 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän pahanmoinen tilanne rakkausrintamalla ja seksielämässä. Aviomieheni kuoli 12 vuotta sitten ja samalla tietysti seksikin loppui. Halut kyllä säilyivät ennallaan, mutta eihän minulla ollut ketään kuka haluni pystyisivät tyydyttämään. Muutaman vuoden kuluttua tapahtuneesta tapasin mukavan oloisen miehen ollessani ulkona kävelyllä. Ja hänestä tuli halujeni tyydyttäjä. Noin kerran viikossa, hän astuu pieneen tupaani ja sitten kipinät sinkoilevat. Toisaalta olen tyytyväinen ratkaisuun ja toisaalta taas haluaisin jotain pysyvää! Mutta kyllä tämä parempi vaihtoehto on kuin olla ilman ketään halujensa vallassa! Eli näkemykseni todellakin on se että suurimmalla osalla vanhemmista ihmisistä seksielämä ei ole vähentynyt tai loppunut. Mutta tietysti poikkeuksiakin löytyy. Hyvä Pyllikki kun otit asian esille!

Terveisin Terttu 70v

Vierailija
15/63 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vähän pahanmoinen tilanne rakkausrintamalla ja seksielämässä. Aviomieheni kuoli 12 vuotta sitten ja samalla tietysti seksikin loppui. Halut kyllä säilyivät ennallaan, mutta eihän minulla ollut ketään kuka haluni pystyisivät tyydyttämään. Muutaman vuoden kuluttua tapahtuneesta tapasin mukavan oloisen miehen ollessani ulkona kävelyllä. Ja hänestä tuli halujeni tyydyttäjä. Noin kerran viikossa, hän astuu pieneen tupaani ja sitten kipinät sinkoilevat. Toisaalta olen tyytyväinen ratkaisuun ja toisaalta taas haluaisin jotain pysyvää! Mutta kyllä tämä parempi vaihtoehto on kuin olla ilman ketään halujensa vallassa! Eli näkemykseni todellakin on se että suurimmalla osalla vanhemmista ihmisistä seksielämä ei ole vähentynyt tai loppunut. Mutta tietysti poikkeuksiakin löytyy. Hyvä Pyllikki kun otit asian esille!

Terveisin Terttu 70v

Hei parahin Terttu! Mukava kuulla, että seksielämäsi ei loppunut miehesi kuolemaan! Olet rohkaiseva esimerkki naisesta, joka puskee elämässä eteenpäin, eikä häpeä sitä, että seksuaaliset halut tyydytetään leskeydenkin aikana! Keep on rockin', Terttu!

Vierailija
16/63 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei seksi kiinnosta enää, mies puhuu päivittäin siitä, mutta kun ei seiso enää.

Vierailija
17/63 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet eri asia, mutta sinkkunaiset yli 60 v ei ole seksin perään. Poikkeuksia on mutta suurinosa ei ole kiinnostunut, kokee itsensä jo liian vanhaksi siihen, nuorten hommaa.

Vierailija
18/63 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotka luulee että seksi loppuu 50v. Minun isovanhemmilla oli seksiä vielä +80, eräs kommentti heidän välillään varmisti asian. Siis en tiedä oliko ihan yhdyntää mut seksiä kuitenkin. Seksi säilyy ihmisessä loppuun asti.

Hei sinä isovanhemmistasi puhuva henkilö!

Oli mukava kuulla mielipiteesi ja omat kokemuksesi asiasta! Mielestäni on hieno asia että vanhatkin ihmiset voivat harrastaa seksiä hyvillä mielin ja hyvillä haluilla. Ilman yhdyntääkin on seksiä. Eli minullahan on siis vielä monia vuosia aikaa nauttia seksin iloista. Tämä oli mukava kuulla!

Useinhan sanotaan Seksihalut ja läheisyydenhalut säilyvät läpi elämän, aina kuolemaan saakka!

Vierailija
19/63 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei seksi kiinnosta enää, mies puhuu päivittäin siitä, mutta kun ei seiso enää.

Hei sinä, jolla ei ole seksuaalisia haluja!

Tottakai parisuhteessa on paljon muutakin kuin seksi! Ainahan voi keskittyä hauskanpitoon ja yhteiseen aikaan muutenkin kuin seksin parissa, ja sehän on iha tervettä. Haluttomuudelle tai erektio-ongelmille on vaikea saada mitää, mutta tsemppiä teille jatkoon!

Vierailija
20/63 |
05.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteet eri asia, mutta sinkkunaiset yli 60 v ei ole seksin perään. Poikkeuksia on mutta suurinosa ei ole kiinnostunut, kokee itsensä jo liian vanhaksi siihen, nuorten hommaa.

Hei sinä seksiä nuorten hommaksi väittävä!

Asiasta tietysti voi olla montaa mieltä mutta väittäisimpä että monilla sinkkunaisilla on paljonkin haluja, mutta niitä on vaikea tyydyttää! Monetkaan sinkkuna elävät naiset eivät enää jaksa tai viitsi etsiä itselleen kumppania normaali elämää tai seksiä varten. Mutta kuten sanoit "poikkeuksiakin on". Tuohon vanhaksi tuntemiseen voin ottaa kantaa vain omakohtaisella kokemuksellani. En minä ainakaan 64 vuoden iässä tunne itseäni vanhaksi, mutta tietysti osa vanhemmista ihmisistä voi tuntea näin! No jokainen tietysti saa itse päättää seksielämästään tai siitä että sitä ei enää ole! Hyvää jatkoa sinulle!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän