Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työnantajan vihjailu että mulla on paljon sairauspoissaoloja...

Vierailija
04.05.2012 |

..kun olen ollut tänä vuonna 3 kertaa sairaana! Minusta se ei ole paljon. Lääkärille kommentoin aamulla ko. pomon sanomisia, niin hän sanoi että ihan normaalia sairastamista on. Meillä on 3 lasta, ja muutkin perheenjäsenet ovat sairastelleet (en ole lasten takia ollut pois, koululaisia ovat)..joten mitä h...elvettiä pomo vihjailee? Tosi outoa..ja kaupan alalla olen siis...

Miten käytännöt voi vaihdella näin paljon?! Mies on insinööri ja laittaa pomolle tekstarin niin kaikki on ok, eikä mitään ihme kyttäämismeininkiä. Lääkärille ei tarvitse mennä heti ekasta päivästä kuten meillä...

Kommentit (124)

Vierailija
1/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo todistuksen ja oon aina ollut oikeasti kipeänä. Ja tyyliin 2-3päivää ollut pois, tammikuussa olin influenssassa viikon. Onko se teistä paljon?!!!

ap

Vierailija
2/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen nähden sairastelet paljon, mutta tuskin muuten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tälle keväälle on paljon. Takana on vasta 4kk tätä vuotta. Toki eihän niille taudeille mitään voi. Mutta jos muut työntekijät ovat pysyneet terveinä, tuntuu sun sairastelu paljolta. Kuten mun mielestä, koska emme onneksi juurikaan sairastele itse.

Vierailija
4/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa kaikki sairastajat on aina riesa (on ihme, jos et ole huomannut) joten kaikki asiallisetkin sairastelut vetää aina esimiehen naaman nyreälle. Esimies puhuu omasta näkökulmastaan, jos kerran sinulla on ollut kaikki saikkutodistukset ym. niin sittenhän asia on kunnossa.

Vierailija
5/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on kyllä myös paljon, ja mitä väliä, mitä se vihjailee, toivottavasti sanoo sitten ensi kerralla näistä suoraan, niin sua ei sitten korpee näin pahasti?

Jotkut kyllä ovat sairaalloisempia kuin useimmat, et ei ihan epänormaaliakaan.

Vierailija
6/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

juuri, että minulla on tälle vuodelle tullut 14 päivää sairaspoissaoloja (omia ja lasten sairauksia). Sairaita lapsia on välillä hoitanut mies, välillä mummo ja välillä minä. Toisinaan olen myös tehnyt etätöitä kotona samalla kun olen hoitanut sairaita lapsia.

Silti poissaolopäiviä on kertynyt jo 14.

Onneksi ei sentään työnantaja ole alkanut valittamaan poissaoloista.

Vierailija
7/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa kaikki sairastajat on aina riesa (on ihme, jos et ole huomannut) joten kaikki asiallisetkin sairastelut vetää aina esimiehen naaman nyreälle. Esimies puhuu omasta näkökulmastaan, jos kerran sinulla on ollut kaikki saikkutodistukset ym. niin sittenhän asia on kunnossa.

Tuli vaan ikävä fiilis, koska olen aina ollut kunnollinen työntekijä, enkä mikään lusmu. Ja olen ainut perheellinen, joten sairastelua saattaa tulla herkemmin (2 koulussa, 1 eskarissa). Koko perhe on siis ollut aina kipeänä kun itsekin olen ollut. Tuollainen vihjailu ei nosta motivaatiota ja tuntuu ikävältä.

ap

Vierailija
8/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaan puututaa herkemmin nykyisi. Luulen että pomosi on ohjeistettu seuraamaan sairauspoissaoloja yleisesti. Meillä ainakin moni on asian vuoksi käynyt pomoa moikkaamassa ja pomo on kertonut muuttuneista toiminta malleista. Tämä siis kuntasektorilla.

Vierailija
9/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden aikana (saati neljännevuoden aikana) pääsee työterveyteen työkykyselvityksiin eli asiaan todella puututaan. Sairauspoissaolot ovat työnantajalle kalliita ja niihin pyritään tarttumaan mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
10/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kipeänä, tehnyt etänä jne. Joten mitäköhän sitten tapahtuisi jos mulla olisi vaikka 3 sairastavaa päiväkoti-ikäistä????!!! Olisin varmasti mustalla listalla ;)

ap

Vierailija
11/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoden aikana (saati neljännevuoden aikana) pääsee työterveyteen työkykyselvityksiin eli asiaan todella puututaan. Sairauspoissaolot ovat työnantajalle kalliita ja niihin pyritään tarttumaan mahdollisimman nopeasti.

..jatkuvalla saikulla, mutta jos lääkäri sanoi että tää on normaalia sairastamista. En tajua..

ap

Vierailija
12/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

flunssille/mahataudeille?

Meillä puututaan jos on paljon maanantaipoissaoloja tai pitkä poissaolo (yli viikon).

Meillä kolmesta flunssasta/mahataudista tms. vuoden aikana (saati neljännevuoden aikana) pääsee työterveyteen työkykyselvityksiin eli asiaan todella puututaan. Sairauspoissaolot ovat työnantajalle kalliita ja niihin pyritään tarttumaan mahdollisimman nopeasti.

Vierailija
13/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että pomosi on ohjeistettu seuraamaan sairauspoissaoloja yleisesti.

Kauppojen esimiehiä tavanneena kyllä sieltä suusta tulee välillä sammakoita:D Jos siis kaupan esimies noista poissaoloista jurputtaa, niin vain siksi, koska häntä vituttaa eikä osaa asiaa paremmin muotoilla. Onhan tuo ap kurjaa.:)

Meillä ainakin työt hoituu huonommin, kun saikkupaikkaajiksi saadaan aina vuokratyöntekijä, joka vaan istuu kassalla eikä osaa muita kaupan töitä.

t: aiemmin jo kommentoinut kaupan täti

Vierailija
14/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla vaan nilkkimäinen ja laiska pomo joka joutuu esim itse töihin kun työntekijä sairastaa.

Anna mennä huomautukset toisesta korvasta ulos.

Vierailija
15/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla voi olla vaan nilkkimäinen ja laiska pomo joka joutuu esim itse töihin kun työntekijä sairastaa.

Tämä on ihan totta...

ap

Vierailija
16/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ihan totta...

ap

poissaolomäärän jälkeen. En tiedä teidän sääntöä. JOssain elämäntilanteessa on ok olla 3 x vuodessa pois, mutta jos ei ole pieniä lapsia niin onhan kolme ripulia vuodessa aika epäilyttävää. Asiasta puhutaan ja ei siitä mitään sen enempää seuraa välttämättä

Vierailija
17/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on oikeasti sairaana, pomokin ihan varmasti ymmärtää jos niitä sattuu, joskus jop enemmän, ei sairaudelle mitään voi.

Sairastelu haittaa työyhteisön arkea, onhan pienikin poissaolo on muille riesa, jonkun on tehtävä sairaan työt.

Fiksu sairastunut ilmoittaa asiasta soittamalla esimiehelleen tai jos ei saa häntä kiinni, työtovereilleen, heti kun selviää että on sairas. Eikä vasta 5min ennen työvuoron alkua, jolloin pomo ei ehdi edes sijaista etsimään. (Tyhmimmät ilmoittaaa 2h sen jälkeen kun oma työvuoro on alkaqnut, tiedoksi että näitäkin on nähty).

Sen lisäksi fiksu vie aina pomolleen sairaslomatodistuksen, myös silloin kun työpaikka ei sitä erikseen vaadi.

"Pelkkä tekstari riittää" ei siis millään tavalla ole fiksun työntekijän käytöstä.

Pomoasi en tunne, mutta vihjailu voisi tarkoittaa että käyttäydyt sairaslomaan liittyvissä asioissasi jotenkin piittaamatta työyhteisöstä tai hän epäilee sinun sairauden sijaan lintsaavan. Kehoittaisin suoraan ja rehellisesti ottamaan asiat esille pomon kanssa, siis kertomaan avoimesti mistä sairaauksissasi on ollut kysymys. Eihän niistä ole pakko kertoa, mutta voisi saada pomon ymmärtämään tilanteesi oikein. Jois olet toiminut se. ilmoitat sairauksistasi työvuorosi alkamisen jälkeen, kannattaisi sitä pahoitella ja sanoa että ei tule toistumaan.

Terve,tavallinen aikuinen nainen taitaa ollaa keskimäärin kaksi työpvää vuodessa sairaana, muistelen näin.

Vierailija
18/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastamisen määrä on ihan normaalia (etenkin tänä keväänä, kun paljon tauteja on ollut liikkeellä).

Joten, mitä sille mahtaa jos sairastuu. Menee sairaana töihin vai? Se on sitten parempi vaihtoehto?

ap

Vierailija
19/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairastamisen määrä on ihan normaalia (etenkin tänä keväänä, kun paljon tauteja on ollut liikkeellä).

Joten, mitä sille mahtaa jos sairastuu. Menee sairaana töihin vai? Se on sitten parempi vaihtoehto?

ap

Työnantajalla on säännöt puuttua tiettyjen poissaolojen jälkeen asiaan. Etkö jo ymmärrä?

Vierailija
20/124 |
04.05.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen on oikeasti sairaana, pomokin ihan varmasti ymmärtää jos niitä sattuu, joskus jop enemmän, ei sairaudelle mitään voi.

Sairastelu haittaa työyhteisön arkea, onhan pienikin poissaolo on muille riesa, jonkun on tehtävä sairaan työt.

Fiksu sairastunut ilmoittaa asiasta soittamalla esimiehelleen tai jos ei saa häntä kiinni, työtovereilleen, heti kun selviää että on sairas. Eikä vasta 5min ennen työvuoron alkua, jolloin pomo ei ehdi edes sijaista etsimään. (Tyhmimmät ilmoittaaa 2h sen jälkeen kun oma työvuoro on alkaqnut, tiedoksi että näitäkin on nähty).

Sen lisäksi fiksu vie aina pomolleen sairaslomatodistuksen, myös silloin kun työpaikka ei sitä erikseen vaadi.

"Pelkkä tekstari riittää" ei siis millään tavalla ole fiksun työntekijän käytöstä.

Pomoasi en tunne, mutta vihjailu voisi tarkoittaa että käyttäydyt sairaslomaan liittyvissä asioissasi jotenkin piittaamatta työyhteisöstä tai hän epäilee sinun sairauden sijaan lintsaavan. Kehoittaisin suoraan ja rehellisesti ottamaan asiat esille pomon kanssa, siis kertomaan avoimesti mistä sairaauksissasi on ollut kysymys. Eihän niistä ole pakko kertoa, mutta voisi saada pomon ymmärtämään tilanteesi oikein. Jois olet toiminut se. ilmoitat sairauksistasi työvuorosi alkamisen jälkeen, kannattaisi sitä pahoitella ja sanoa että ei tule toistumaan.

Terve,tavallinen aikuinen nainen taitaa ollaa keskimäärin kaksi työpvää vuodessa sairaana, muistelen näin.

Ja meillä täytyy mennä heti ekasta päivästä lääkäriin. Joten todistus löytyy aina. Eli mistään sellaisesta ei voi olla kyse. Ja aion todellakin kysyä asiasta kun menen töihin ja ottaa mahdollisesti yhteyttä työterveyshuoltoon jos aiheetonta vihjailua vielä ilmenee.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan neljä