Joko sukat saa jättää pois? Oletko jo liikkeellä ilman?
Aika moni näyttää jättäneen jo sukat talviteloille. Paljaita jalkoja näkyy niin tennareissa, avokkaissa kuin balleriinoissa.. Mut kun tää toukokuu on ollut aika kolea.... Miten te sukattomat teette jos joudutte riisumaan kengät? Tarkenetteko/ kehtaatteko olla paljain jaloin?
Mielelläni jättäisin sukat jo pois, mutten oikein kehtaa, kun päivittäin joutuu riisumaan kengät ja tuntuis hölmöltä olla paljain jaloin, kun lämmintä ei ole vielä montakaan astetta.
Rohkaisua siis kaivataan :)
Kommentit (28)
palelee jalkoja. Kesälläkin saatan laittaa yöksi villasukat jalkaan vaikka muuten olen sukitta. ;-D
minulla laukussa pussissa sukat mukana jos joutuu ottamaan pois. :)
vielä tänä aamuna pakkasta joten ei tulis vielä mieleenkään olla ilman sukkia tai lähteä millään balleriinoilla ulos. Kyllä se kesä sieltä tulee!
kotona pidän aina muutenkin,lattioilla kun on aina hiekkaa ja koirankarvaa
Mulla on vielä ohuet villasukatkin kengissä...
ihan en vielä tarkene jättää sukkia pois ja itse asiassa tällä hetkellä on saappaatkin jalassa...
Terveisiä pohjoisesta!
kanssa kesäsukaton, mutta en ole vielä ottanut sukkia pois.
Talvellakin kuljin sukatta kun oli sellaset ihanat lämpimät nahkasaappaat silloin kyllä vähän nolotti päiväkodissa hakea lasta paljain jaloin.
Eiks oo jännä, kuinka syvään on taottu ajatus siitä, että pitää olla sukat jalassa. Eihän paljaissa varpaissa ole mitään noloa, muuta kuin omassa päässämme
mitä noloa paljaissa jaloissa on, vaikka sitä on AV:lla toitotettukin.
Paljaat varpaat on rumat! Hyvin harvalla on nätit ja sievät karvattomat ja kuhmurattomat jalat. Ja vielä harvemmalla puhtaat. Kun koko päivän kävelee kaikissa pölyissä ei ole yhtään kiva jos vieras tulee hikisin ja pölyisin varpain tallomaan puhtaita lattioitani ja valkoisia mattojani.
Paljaat varpaat on rumat! Hyvin harvalla on nätit ja sievät karvattomat ja kuhmurattomat jalat. Ja vielä harvemmalla puhtaat. Kun koko päivän kävelee kaikissa pölyissä ei ole yhtään kiva jos vieras tulee hikisin ja pölyisin varpain tallomaan puhtaita lattioitani ja valkoisia mattojani.
että sukkiin ei tartu hikeä tai pölyä, ainoastaan paljaisiin jalkoihin?
kuten jalkapohjat ovat ja meinaan myös, että koska sukissa näkyy lika, ihmiset ymmärtävät jopa vaihtaa niitä joskus. Ei kukaan mene kylään likaisissa sukissa.
Meinaan, että sukat on harvemmin nihkeän hikiset kuten jalkapohjat ovat ja meinaan myös, että koska sukissa näkyy lika, ihmiset ymmärtävät jopa vaihtaa niitä joskus. Ei kukaan mene kylään likaisissa sukissa.
hiki siirtyy jalkapohjista, jos sukat on jalassa? Sukkiin.
Mä en tiedä, millaiseen kyläilyyn sä nyt viittaat, mä en harrasta sellaista virallista kyläilyä ollenkaan, semmoista, että pannaan paremmat päälle ja istutaan jäykästi kahvipöydästä johon on katettu se Parempi Astiasto, mutta yleensä mulla on muutenkin puhtaat vaatteet päällä, ja jalkojakin pesen, jos likaantuvat. Mulla ei hikoa jalat märiksi. En myöskään käy kylässä semmoisissa paikoissa, joissa isäntäväellä on omituisia neurooseja.
niin rumat varpaat että häpeän niitä. Mun jalat on muutenkin yleinen vitsin aihe kaveripiirissä. Pienet jalat joissa pikkurilli on pikkuinen kuin papu. Peukalovarpaassa kamalat kovettumat ja kamala pottu :) Kylään laitan aina sukat mutta muuten kuljen sukatta.
Vasta kun lämpötila päivällä on yli 20 astetta kuljen ilman sukkia. Ja epäloogisesti kyllä sen jälkeenkin, mutta ei nyt vielä kun aamuisin on lämpötila lähellä nollaa.
En ennen av:ta ole oikeastaan miettynyt paljaiden jalkojen ongelmaa kyläillessä. Minustakin paljaat jalat on aika rumat ja vähän ällötkin. Toisaalta monessa maassa kuljetaan kengät jalassa sisällä, mikä on minusta pahempi.
Ihan tutuissa paikoissa, siis vaikka vanhempieni luona kuljen paljain varpain, kylään otan sukat laukkuun mukaan, jos pidän housuja. Hameiden kanssa sukkahousut, jos on joku fiinimpi tilaisuus. Yleensä kesälämpimien aikaan kyläily tapahtuu pihalla, ja toivon ettei kukaan saa slaagia jos hiippailen sisälle vaikka vessassa käymään paljain jaloin.
vieraat voivat napata sukat jalkaansa kun tulevat meille. Samana tapaan kuin ennen kenkäkaupoissa oli mutta hiukan kauniimman korin.
paitsi lenkkareissa ja laskettelumonoissa.
Mielelläni jättäisin sukat jo pois, mutten oikein kehtaa, kun päivittäin joutuu riisumaan kengät ja tuntuis hölmöltä olla paljain jaloin, kun lämmintä ei ole vielä montakaan astetta.
Rohkaisua siis kaivataan :)
Kehtaa vaan :) Niin minäkin teen...
aamulla oli 1 lämpöaste :-) ihan en vielä tarkene jättää sukkia pois ja itse asiassa tällä hetkellä on saappaatkin jalassa...
Terveisiä pohjoisesta!
Meilläkin oli aamulla mittarissa neljä astetta. Vaikka se onkin plussaa niin kyllä se varpaat sinisiksi vetää jos ilman sukkia ulkona hiipparoi.
kanssa kesäsukaton, mutta en ole vielä ottanut sukkia pois.
Talvellakin kuljin sukatta kun oli sellaset ihanat lämpimät nahkasaappaat silloin kyllä vähän nolotti päiväkodissa hakea lasta paljain jaloin.