Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jokaisella 40 kymppisellä pitäisi olla rahaa

Vierailija
20.12.2025 |

tallentettuna pahan päivän varalta.

Miten elätte että ette saa säästöön mitään ?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ai siis 400-vuotiaalla? Eiköhän sen ikäinen ole jo kuollut eikä vainaja rahalla mitään enää tee.

Vierailija
2/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ai siis 400-vuotiaalla? Eiköhän sen ikäinen ole jo kuollut eikä vainaja rahalla mitään enää tee.

Oletko ihan järjiltäsi?

Eikö ole mitään mielipidettä asiasta vai etkö ymmärrä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teet typerän aloituksen saat siihen juuri sellaisen vastauksen kuin tilaat.

Vierailija
4/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Mulla on 5 kuukauden nettopalkkaa vastaava summa tarvittaessa nopeasti irroitettavissa, ja toistasataatuhatta pitkäaikaisissa sijoituksissa. 

Mutta olenkin 50 kymppinen. 

Oleellista on säästää pitkäjänteisesti, ja elää niin että oma materiaalinen elintaso (vaatteet, autot, matkat, kulutus) on vain 90% siitä mikä olisi mahdollista. 

Silloin jää aina 10% säästöön. 

Vierailija
5/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

400-vuotiaat eivät kyllä tarvitse rahaa enää mihinkään, ovat olleet kuolleena ja kuopattuna jo vuosisatoja.

Vierailija
6/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi. Se että sinä olet tilannut itsellesi ja perillisillesi pahoja päiviä ei tarkoita, että muut olisivat.

Vierailija
7/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 kymppinen? Eli 4010? 400-vuotiaat?

Hirveän vaikea lähteä mitenkään järkevästi vastaamaan tällaiseen hönöavaukseen.

Vierailija
8/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa. Mulla on 5 kuukauden nettopalkkaa vastaava summa tarvittaessa nopeasti irroitettavissa, ja toistasataatuhatta pitkäaikaisissa sijoituksissa. 

Oleellista on säästää pitkäjänteisesti, ja elää niin että oma materiaalinen elintaso (vaatteet, autot, matkat, kulutus) on vain 90% siitä mikä olisi mahdollista. 

Olet 500-vuotias?

Vierailija
9/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten? No olen ollut työttömänä koko kolmekymppiset. Opiskellut välillä mutten ikinä saanut töitä. Miten ihmeessä minulla voisi olla rahaa kun kukaan ei sitä minulle anna? On aika vaikea alkaa yrittäjäksi taysin rahattomana. Siivoaminen eikä vahusten pesutyo ei kiinnosta. Mielummin kuolen vaikka nälkään.

Vierailija
10/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai miten? No olen ollut työttömänä koko kolmekymppiset. Opiskellut välillä mutten ikinä saanut töitä. Miten ihmeessä minulla voisi olla rahaa kun kukaan ei sitä minulle anna? On aika vaikea alkaa yrittäjäksi taysin rahattomana. Siivoaminen eikä vahusten pesutyo ei kiinnosta. Mielummin kuolen vaikka nälkään.

Eli kaikki kurjuutesi on jonkun muun ja huonojen olosuhteiden syytä? Just joo. 

Itse olin 9kk työttömänä ja työttömyyden päättyessä oli vielä vajaa 20 tuhatta euroja säästöjä tallella sekä omistusasunto. 

Kukaan ei ikinä ole ANTANUT minulle rahaa eikä työpaikkoja, vaan olen aina pyrkinyt itse ANSAITSEMAAN oman palkkani ja seuraavan ylennyksen tai työpaikan. 

Ehkä se sinun ongelmasi on nimenomaan tuo asenne että odotat että joku tulisi antamaan sinulle rahaa. Ei sellaista tapahdu. 

Perustin muuten aikoinaan yrityksenkin täysin pennittömänä. Ei yrityksen perustamiseen tarvita rahaa vaan idea, viitseliäisyyttä ja asenne että haluaa tuottaa jollekin toiselle rahan arvoista hyötyä. 

Ja olen niitä siivoushommiakin tehnyt. 

Vierailija
11/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On mulla. Eri asia toki paljonko on, mutta jos tulee paha päivä niin on varaa vaikka siihen rikkimenneeseen kodinkoneeseen/takuuvuokraan jos pitää muuttaa. On se ihan hyvä olla jotain.

Vierailija
12/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli. Nyt yli kymmenen vuotta myöhemmin tili on huomattavasti laihempi työttömyyden takia eikä mikään ole muuttunut paremmaksi. 

Vierailija
13/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lue kommentti 12. Minulla oli useamman vuoden palkat säästössä. 

Vierailija
14/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kaksikymmppistä. Enkä puhu naisista.

Vierailija
15/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässähän se ongelma juuri on, että useimmat elävät koko ajan niin että elintaso on 100-110% omasta tulotasosta jolloin mitään ei jää säästöön ja pahimmassa tapauksessa otetaan vielä velkaa jotta saadaan kulutus ja hieno auto rajoitettua. 

Jos palkka on 4000€ niin pitäisi osata elää kuten eläisi jos palkka olisi 3600€. Tai jos palkka on 5000€ niin pitäisi elää kuin eläisi 4500€ palkalla. Se 10% pienempi palkka ei loppujen lopuksi vaikuta elintasoon juuri mitenkään, ero on lähinnä siinä että valitaanko etelän lomalle kolmen vai neljän tähden hotelli tai onko auto vuoden 2023 vai 2019 vuosimallia. 

Kuitenkin jos tasaisesti säästää (ja sijoittaa) 400€/kk niin viisikymppisenä voi jäädä elämään sijoitussalkkunsa tuotolla koska varallisuutta on kertynyt siinä vaiheessa noin 470.000€ joka tuottaa vuodessa 32.000€ pääomatuloja. 

Kuka tahansa keskituloinen suomalainen voi olla miljonääri 60 vuotiaana jos vain elää aina 90% säännön mukaan yhtä pykälää vaatimattomammin kuin mihin palkka mahdollistaisi. Väitän että ei joudu todellisuudessa edes luopumaan mistään sellaisesta millä olisi väliä. Elämisen laatu ei huonone radikaalisti sen takia että 100 neliöisen kämpän sijaan asuukin 90 neliöisessä asunnossa, tai että 25.000€ auton sijaan ostaakin 22.000€:n auton. Jne. 

Vierailija
16/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sun takamustasi kutittelee millainen rahatilanne toisilla on?

Vierailija
17/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme vuotta rakennusalan lamaa on vienyt säästöt ap. Oliko muuta ap?

Vierailija
18/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli kaikki kurjuutesi on jonkun muun ja huonojen olosuhteiden syytä? Just joo. 

Itse olin 9kk työttömänä ja työttömyyden päättyessä oli vielä vajaa 20 tuhatta euroja säästöjä tallella sekä omistusasunto. 

Kukaan ei ikinä ole ANTANUT minulle rahaa eikä työpaikkoja, vaan olen aina pyrkinyt itse ANSAITSEMAAN oman palkkani ja seuraavan ylennyksen tai työpaikan. 

Ehkä se sinun ongelmasi on nimenomaan tuo asenne että odotat että joku tulisi antamaan sinulle rahaa. Ei sellaista tapahdu. 

Perustin muuten aikoinaan yrit

Toisen palkkaaminen on nimen omaan sitä rahan antamista senkin ääliö! Palkkaaminen on täysin epäloogista nykyään kun työtä ei saa ilman kokemusta eikä edes harjoittelupaikkoja ole. Vaikka tekisikin harjoittelun niin sen lisäksi olisi pitänyt olla töissä pitkään että joku sinut palkkaa ja antaa rahaa. Eikä välttämättä palkaa sittenkään. 

Mikähän ihmeen yrityksen Suomessa voi perustaa kun niitä menee kokkaan ennätysmäärä koko ajan. Kun kansalla ei ole rahaa ostaa eikä vienti vedä. Lopettakaa idiootit syyttämästa työttömiä maailmantilanteen ja kokoomuspellejen ja nepotismin aiheuttamasta lamasta!

Vierailija
19/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kukaan ei ikinä ole ANTANUT minulle rahaa eikä työpaikkoja, vaan olen aina pyrkinyt itse ANSAITSEMAAN oman palkkani ja seuraavan ylennyksen tai työpaikan. "

Hienostipa olet sitten elänyt varastamalla rahasi tähän asti jos kukaan ei ole niitä rahoja sinulle antanut. Kertoo kaiken teistä kokoomuspelleista. Ei ihme että valtion kassa on tyhjä kun on näitä varkaita vaan.

Vierailija
20/28 |
20.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

40 kymppisellä, et sä ainakaan älyllä loista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi