Karkkipäivä - blogi
Kommentit (886)
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 00:59"]
Uusimmassa postauksessa kauhisteltiin annoskokoja.. Ei nuo minusta niin kovin isoilta näyttäneet.. En kyllä menekkään ikinä kylläisenä ravintolaan vaan "paastoan" päivän. Mutta siis, ihan normaaleja ravintola-annoksia.
Vai mitä olette mieltä?
T: 168/60
[/quote]
Itse asiassa mun mielestä pääruoka ja jälkkäri on aika pieniä annoksia. Tai sitten kuvassa on jotain jumbomansikan lohkoja ja monsterikalan filee. ;) Siis kuvassahan on kaksi mansikkaa pilkottuina ja vieressä kaksi palaa juustoa! Alkuruuasta näkyy vain lautanen, joka periaatteessa voi sit tietty olla minkä kokoinen vaan.
Olen aika pitkälle ohittanut Karkkipäivän ruokajutut tylsinä, enkä ole kiinnittänyt Sannin syömisiin huomiota. Nyt sitten luin vanhasta postauksesta Sannin olleen 14-vuotiaasta kala-kasvissyöjä. Tosin hän tapasi syödä kalaa vain satunnaisesti kalapuikkoina ja kasviksistakin vain paprikaa ja tomaattia - ja niitäkin vain leivän päällä. Sanni on siis suurimman osan elämästään elänyt lähinnä leivällä, pastalla, riisillä ja nuudelilla. Ja nyt viimeiset vuodet hän on syönyt kaikkea muuta vaan ei hipsaustakaan leipää, pastaa, riisiä ja nuudelia. Tuohon muotoon puettuna eihän tuo suhde syömiseen ihan tasapainoiselta kuulosta... Samoin Sanni kertoo, ettei hänen lapsuudessaan koskaan valmistettu ruokaa, vaan lämmitettiin jotain valmista. Senkin suhteen Sanni tekee nyt täysin päinvastoin: tekee kaiken ruuan itse eikä käytä mitään valmista ruokaa.
Ja tuo hiilihydraatit ovat addiktoivia, eikä niiden kulutusta pysty säännöstelemään -mielipide on vaan aika surullinen. :(
[quote author="Vierailija" time="25.02.2014 klo 22:49"]
Tuota couchsurfingia en vaan ymmärrä. :( Tuossa yhdessä postauksessa (wanhassa) Sanni kertoo majoittuneensa kuudesti systeemin kautta. Neljä meni ongelmitta ja kahdessa muussa suoraan sanottuna oletettiin, että majoitus maksetaan luonnossa. :( Jos kuvittelisin itseni samaan tilanteeseen, niin taatusti en enää couchsurffaisi tuollaisten kokemusten jälkeen i-ki-nä. Silti Sannin mielestä systeemi on tosi fabulous ja paras ikinä...
Postauksessa Sanni myös kertoo, että lentokentältä hän saapui kaupunkiin taksikyydin sijaan ilmaisella isännän tarjoamalla autokyydillä ja ajelutti itseään tuntikausia autolla kieltäytyen maksamasta mitään bensoista pyydettäessäkään. Sanni myös ilmaisen yöpymisen lisäksi syö isännän tarjoamat aamiaiset ja iltapalat. Isännät toimivat myös ilmaisina oppaina ja Sanni käy myös houstin kanssa ulkona syömässä. Ravintolassakin isäntä maksaa omat ruokansa, eikä Sanni tarjoa sitäkään. En sit tiedä että enkö ymmärrä jotain oleellista tuosta systeemistä? Minusta kun tuo kun kuulostaa ihan vaan lokkeilulta. Vieraanvaraisuus on upeaa, mutta kyllähän tuossa kohdin olisi vastavuoroisuuden nimissä kohtuullista tarjota isännälle vähintään se kolmen ruokalajin illallinen juomineen ja tarjoutua maksamaan bensat.
[/quote]
Samaa ajattelin kun luin tuon reissupostauksen, mun mielestä tuo systeemi on pelottava, en tosiaan uskaltaisi lähteä sohvasurffaamaan.
Luitteko sitä rintsikkapostausta?
Täällä oli aiemmin puhetta bloggaajan "lapsekkuudesta" ja tuo postaus vain vahvisti sitä.. "Minä en halua missään nimessä toppauksia", haluaa olla mahd. Litteärintakehäinen.
mutta mukavanoloinen bloggaaja kaikesta huolimatta :)
Sanni on kyllä pukeutusmistyylissään auttamattoman vanhanaikainen. Hän on ollut näissä uusimman blogipostauksen kuvissa alle 30-vuotias (2008 vuodelta kuvat) mutta tyyli on kuin keski-ikäisellä naisella. Hänhän käyttää yhtä edelleen samankaltaisia vaatteita. Mulle tulee pukeutumistyylistä mieleen Cellbesin kuvasto 2000 luvun alusta :D
Tässä linkki uusimipaan postaukseen:
http://karkkipaiva.indiedays.com/2014/03/12/mun-suosikki-makeover-sanni-mac-capetown/
Sanni pitäisi ilmoittaa siihen Tyyliä vai ei-ohjelmaan :D Vaatevarasto tosiaan kaipaisi uusimista, mutta Sanni on ihana!
[quote author="Vierailija" time="11.03.2014 klo 19:43"]Luitteko sitä rintsikkapostausta?
Täällä oli aiemmin puhetta bloggaajan "lapsekkuudesta" ja tuo postaus vain vahvisti sitä.. "Minä en halua missään nimessä toppauksia", haluaa olla mahd. Litteärintakehäinen.
mutta mukavanoloinen bloggaaja kaikesta huolimatta :)
[/quote]
No en tiedä liittyikö tuo niinkään haluun näyttää nuoremmalta. Sen sijaan tämä ja muut ehdottomuudet (hiilarittomuus, hampaat irvessä liikkuminen, ikivanha puhelin, pitäytyminen halvoissa vaatteissa, joita ostaa aina monta eri väreissä jne.) ovat varsin erikoisia.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 21:07"]
Sanni pitäisi ilmoittaa siihen Tyyliä vai ei-ohjelmaan :D Vaatevarasto tosiaan kaipaisi uusimista, mutta Sanni on ihana!
[/quote]
Hyvä idea :) Tässäkin Sannilla taustalla varmasti se sama kuvitelma, että kauniit vaatteet eivät voi olla mukavia päällä ja siksi pukedutaan tylsästi ja vanhanaikaisesti.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 21:32"][quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 21:07"]
[/quote]
Hyvä idea :) Tässäkin Sannilla taustalla varmasti se sama kuvitelma, että kauniit vaatteet eivät voi olla mukavia päällä ja siksi pukedutaan tylsästi ja vanhanaikaisesti.
[/quote]
Tai sitten se, ettei halua käyttää rahojaan vaatteisiin, vaan ennemmin matkusteluun ja ulkona syömiseen. Näin olen ymmärtänyt.
Mä olen ymmärtänyt, ettei Sannia vaan kiinnosta vaatteet. Tuntuuhan se vähän kummalliselta kun nykyään valloilla on käsitys, että kaikkia pitäisi kiinnostaa pukeutuminen ja muoti, mut ehkä se on Sannin tyyli. Eikä siinä ole mitään pahaa. Rahalla en näkis olevan asian kanssa mitään tekemistä, nimimerkillä kirpputorit on olemassa.
[quote author="Vierailija" time="12.03.2014 klo 21:44"]Mä olen ymmärtänyt, ettei Sannia vaan kiinnosta vaatteet. Tuntuuhan se vähän kummalliselta kun nykyään valloilla on käsitys, että kaikkia pitäisi kiinnostaa pukeutuminen ja muoti, mut ehkä se on Sannin tyyli. Eikä siinä ole mitään pahaa. Rahalla en näkis olevan asian kanssa mitään tekemistä, nimimerkillä kirpputorit on olemassa.
[/quote]
Se on vaan vähän ristiriitaista, kun Sanni on kuitenkin niin kiinnostunut ulkonäöstä (=kasvojen estetiikasta ja kai kropankin). Yleensä se tuntuu menevän niin, että sellaiset ihmiset joille vaatteiden tyylikkyys ei ole niin tärkeää, eivät juuri meikkaa tai väkerrä hiuksiaan, saati kirjoita siitä blogia.
102, tuokin on aivan totta. Oon miettinyt joskus samaa. :D
Ovatkos mammat käyneet häiriköimässä täällä Sannin blogissa? Osa näistä itsetunto- ja lapsuusajan postauksiin liittyvistä kommenteista kuulostaa varsin tutulta meiningiltä täältä av:lta:
(http://karkkipaiva.indiedays.com/2014/03/28/itsetunnosta-ja-sen-esiintuomisesta/#comments)
MItäs mieltä olette näistä kirjoitteluista? Liittyvät tämänkin ketjun teemoihin...
Musta tuolla kommenteissa oli todella hyvä pointti: kun joku on esim. niinkin kaunis kuin Sanni, on hänen ulkonäkömurheisiinsa "tavallisen tallaajan" vaikea suhtautua - samoin kuin jos hyvin rikas ihminen harmittelisi että ei ole varaa ostaa toista urheiluautoa.
Täytyy myöntää, että se vuosi sitten julkaistu itsetuntopostaus ärsytti minuakin. Voin näin anonyyminä myöntää, että mua ärsyttää se kun 32-vuotiaalla naisella on iso, kipeää tekevä suru omista (olemattomista) reisimuhkuoista. Se tuntuu niin absurdilta minun näkökulmastani, vaikka se varmasti on Sannille oikea ja todellinen surun aihe. (Ja varmasti hänellä on elämässä muitakin harmistuksen aiheita, joita hän ei jaa blogin kautta.)
Lisäksi hänellä oli postauksen yhteydessä kuvia, joissa istui erittäin timmi ja hoikka kroppa sikiöasentoon vedettynä pikkuvaatteissa. Ja hänelle oikein ropisi kommentteja upeasta ulkonäöstä ja lohdutusta. En itse ole kovin kaunis enkä niin hoikka kuin Sanni. Saan myönteistä palautetta ulkonäöstäni hyvin harvoin. Näin ollen on kai ihan inhimillistä, että minun kaltaisillani saattaa tulla tunne, että Sanni oikein kerjäämällä kerjää lisää huomiota, varsinkin kuin sitä "resurssia" eli ulkonäköä ja sen aiheuttamaa positiivista huomiota hänellä on jo valmiiksi riittämiin.
Olen käsittänyt blogista, että Sanni on enemmänkin "lapsenomaisen avoin" ihminen kuin omahyväinen persoona. Ymmärrän että hän kirjoittaa blogiin avoimesti ja vilpittömästi. Mutta anteeksi, minäkin olen vain ihminen (vaikka ruma olenkin) ja minulla on inhimilliset reaktiot!
PS: en oo siis ikinä kommentoinut Sannin blogiin... Mutta täytyy myöntää että se yksi pitkä kriittinen kommentti tuossa mainitussa vuoden takaisessa postauksessa tuntui nasevalta. Anteeksi.
Kirjoituksessaan Sanni taas raottaa verhoa sille, että hänen lapsuudessaan ei ole ollut kaikki hyvin. En usko, että hän pitää itseään rumana lapsena vaan ehkä oikeammin ne lapsuuden kokemukset eivät ole olleet kauniita vaan turvattomia, rumia ja pelottavia. Valokuvissa on surullinen lapsi, joka ei hymyile. Miksi ei hymyile? Emme tiedä, koska hän ei kerro. Ja kuuluuko se blogin lukijoille? Ei, en tiedä. Mutta se, että hän jatkuvasti tuo asioita esille, herättää lukijoissa tietysti kysymyksiä tai ihmetystä. Jos hän ei halua lukijoiden huomiota näistä asioista niin olisi sitten kirjoittamatta niistä ja postaisi vain meikkikuvia. No nyt joku voi ajatella että bloggaaja saa kirjoittaa ihan mistä haluaa ja miten haluaa. No totta kai saa, mutta pitäisi myös sitten ajatella millaisen vastakaiun nämä kirjoituksen voivat aiheuttaa ruudun toisella puolella.
Olen tässä ketjussa jo aiemmin sanonut, että hänen pitäisi harkita terapiaa, koska blogi ei nyt ilmeisesti toimi sellaisena terapiana, joka kehittää ihmistä (juuri nämä minulla on oikeus olla oikeassa). Ei ole mitään häpeällistä tai väärää käydä lapsuuden kokemuksiaan ja traumojaan ammattilaisen kanssa läpi. Ehkä nämä lapsekkaat jutut ja ponivillitykset tuovat nyt aikuisena sitä turvaa, mikä pitikin saada lapsena.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:57"]
Kirjoituksessaan Sanni taas raottaa verhoa sille, että hänen lapsuudessaan ei ole ollut kaikki hyvin. En usko, että hän pitää itseään rumana lapsena vaan ehkä oikeammin ne lapsuuden kokemukset eivät ole olleet kauniita vaan turvattomia, rumia ja pelottavia. Valokuvissa on surullinen lapsi, joka ei hymyile. Miksi ei hymyile? Emme tiedä, koska hän ei kerro. Ja kuuluuko se blogin lukijoille? Ei, en tiedä. Mutta se, että hän jatkuvasti tuo asioita esille, herättää lukijoissa tietysti kysymyksiä tai ihmetystä. Jos hän ei halua lukijoiden huomiota näistä asioista niin olisi sitten kirjoittamatta niistä ja postaisi vain meikkikuvia. No nyt joku voi ajatella että bloggaaja saa kirjoittaa ihan mistä haluaa ja miten haluaa. No totta kai saa, mutta pitäisi myös sitten ajatella millaisen vastakaiun nämä kirjoituksen voivat aiheuttaa ruudun toisella puolella.
Olen tässä ketjussa jo aiemmin sanonut, että hänen pitäisi harkita terapiaa, koska blogi ei nyt ilmeisesti toimi sellaisena terapiana, joka kehittää ihmistä (juuri nämä minulla on oikeus olla oikeassa). Ei ole mitään häpeällistä tai väärää käydä lapsuuden kokemuksiaan ja traumojaan ammattilaisen kanssa läpi. Ehkä nämä lapsekkaat jutut ja ponivillitykset tuovat nyt aikuisena sitä turvaa, mikä pitikin saada lapsena.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2014 klo 12:57"]
[/quote]
Kuvitteletko tosiaan, että pelkästään blogia lukemalla pystyt päättelemään, että Sanni ei olisi koskaan "harkinnut terapiaa" tai ehkä jopa käynyt sellaisessa? Kannattaa muistaa, että blogi on vain pintaraapaisu ja se ei kerro bloggaajan koko elämäntarinaa.
Mua ärsyttää, että kun vähän joka postaus sisältää valituksen jostakin asiasta, ja kun siihen tulee sitten kommenteissa oikeasti hyviä ja toimivia neuvoja ja ehdotuksia ratkaisuksi, niin ei - mikään ei käy.
Tästä toiminnasta nimenomaan tulee se tosi ylimielinen ja negatiivinen kuva.
[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 11:53"]
Ennen kaikkea Sannista on välittynyt sydämellinen, avoin ja aito kuva.
[/quote]
Kaipaisin sinulta ehkä vähän perusteluja. Itse en kyllä ole tätä kuvaa saanut tuolla negailulla...
Tuota couchsurfingia en vaan ymmärrä. :( Tuossa yhdessä postauksessa (wanhassa) Sanni kertoo majoittuneensa kuudesti systeemin kautta. Neljä meni ongelmitta ja kahdessa muussa suoraan sanottuna oletettiin, että majoitus maksetaan luonnossa. :( Jos kuvittelisin itseni samaan tilanteeseen, niin taatusti en enää couchsurffaisi tuollaisten kokemusten jälkeen i-ki-nä. Silti Sannin mielestä systeemi on tosi fabulous ja paras ikinä...
Postauksessa Sanni myös kertoo, että lentokentältä hän saapui kaupunkiin taksikyydin sijaan ilmaisella isännän tarjoamalla autokyydillä ja ajelutti itseään tuntikausia autolla kieltäytyen maksamasta mitään bensoista pyydettäessäkään. Sanni myös ilmaisen yöpymisen lisäksi syö isännän tarjoamat aamiaiset ja iltapalat. Isännät toimivat myös ilmaisina oppaina ja Sanni käy myös houstin kanssa ulkona syömässä. Ravintolassakin isäntä maksaa omat ruokansa, eikä Sanni tarjoa sitäkään. En sit tiedä että enkö ymmärrä jotain oleellista tuosta systeemistä? Minusta kun tuo kun kuulostaa ihan vaan lokkeilulta. Vieraanvaraisuus on upeaa, mutta kyllähän tuossa kohdin olisi vastavuoroisuuden nimissä kohtuullista tarjota isännälle vähintään se kolmen ruokalajin illallinen juomineen ja tarjoutua maksamaan bensat.