Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karkkipäivä - blogi

Vierailija
22.02.2014 |

Mitä pidätte ko.blogista?

Kommentit (886)

Vierailija
21/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 11:50"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 11:49"]

Vaikuttaa harvinaisen pihiltä ihmiseltä. Enkä tarkoita millään pahalla, mutta esim pitää päiväkirjaa siitä kuinka monta käyttäkertaa mikäkin shampoo on riittänyt niin tietää mitä jatkossa hankkia...

[/quote]

Ainakin silloin kun tosiaan vuosia sitten blogia luin, hän monesti avautui siellä miten tiukkaa rahallisesti hänellä oli.

[/quote]

Ei vaikuta että on rahallisesti kovinkaan tiukkaa; vapaa-ajan asunto Ahvenanmaalla ja omistusasunto suuren kaupungin keskustassa. Noista saa moni pienituloinen vaan haaveilla sit kumminkin. Vaikka pienituloinen kävisi töissäkin, mitä Sanni ei tee.

Vierailija
22/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 12:44"]

No jaa, ihan ok blogi mutta ei vastaa kommenttilaatikossa kysymyksiin, kuin harvoille ja valituille. Itsellä tullut sellainen olo, että Sanni on vähän ylimielinen. Voin toki olla väärässäkin. Luen, mutta en enää niin usein kuin ennen...

[/quote]

Mullakin tulee välillä siitä ylimielinen olo, mutta ehkä se on vaan sen tyyli vastata, luulen myös sannin kärsivän ihan oikeasta syömishäiriöstä ja sen takia välillä sen karppausjutut on ahdistavaa luettavaa + karppaus on selkeästi vanhentanut sen ulkönäköä tosi nopeasti, eikä se taida huomata sitä (enkä kirjoita tätä ilkeyttäni, en vaan itse kestä syömishäiriöjuttuja ahdistumatta).

Muuten on kyllä suomen paras blogi, huomaa kyllä, että kyseessä on älykkäämpi ihminen kuin suurin osa bloggaajista, saisi olla enemmän karkkipäivän kaltaisia blogeja; ja vähemmän niitä narsistien viisisataa kuvaa minusta ja stailatusta elämästäni blogeja, jotenkin niihin on niin väsynyt, ei kiinnosta yhtään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

PIdän Sannin blogista ja hänen kirjoitustyylistään, mutta luen aika harvoin. Selkeästi on älykkäämpi ihminen, kuin tyhjäpää-selfie-hashtag-bimbobloggarit, Karppausjutuista en ole lainkaan kiinnostunut, ja kieltämättä hieman syömishäiriöviboja on aistittavissa. Toivottavasti näin ei kuitenkaan ole!

Sannin taloustilanne on tosiaan aika mielenkiintoinen, mutta ilmeisesti hänen oma valintansa. Itse olen mieluummin kokonaan matkustamatta, kuin couchsurffaisin.

Vierailija
24/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän piheys tarkoita sitä että olisi köyhä, kun joku noin oli aiemmin kirjoittanut. Kirjoitin itse piheyskommentin, mutten tarkoittanut sitä niin että siinä olisi jotakin pahaa. Eihän se minulta pois ole? Mutta sen takia en vain ehkä enemmänkin kyseistä blogia lue, koska omat kulutustottumukseni ovat erilaisia. Miksi kaikkien mielestä ns kerskakulutuksessa (mikä sekin on hyvin vaihteleva käsite eri ihmisille, toisille jo kaksi paria kenkiä vuodessa voi olla sitä ja toisille taas ei riitä kahdet kengät kuussa..) on jotakin niin kamalan pahaa? Jokainen kuitenkin itse ansaitsee rahansa ja näin ollen päättää mihin ne käyttää. Samoin kuin jokainen on vastuussa omista valinnoistaan, se että joku esittelee tonnin laukkua blogissaan ei velvoita muita tekemään samoin. Kenenkään muun säästeliäs rahankäyttö ei ole minulta pois, kuin ei myöskään kenenkään muun runsaat & kalliit ostokset.

Siitä kyllä pidän Sannin blogissa, ettei hän tosiaan ''korosta'' itseään jatkuvasti (tai liikaa). Etenkin nuorempien blogeissa tuntuu olevan tapana julkaista esim samasta asusta miljoona kuvaa, tai tehdä jotain ''minun viikon tykätyimmät instagramkuvat'' postauksia : D Vaikka varmasti moni lukija aina kuvia toivoo jne, niin väkisinkin saa ehkä hieman narsistisen kuvan monestakin kirjoittajasta. Lisäksi Sanni kertoo elämästään ilman turhia korulauseita ja kaunisteluja, toisin kuin monet muut bloggaajat.

Vierailija
25/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kontrollifriikki. Kontrolloi rahaa sentilleen, ruokia grammalleen ja shampoon käyttöä millilitralleen.

Parisuhde ei ole perhe. Omat asunnot kaiken varalta. Miehellä eri elintaso.

Vierailija
26/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanokaa joku joka tietää, että eikö Sanni ookkaan töissä? Kun mä oon ymmärtänyt että on työpaikka...

Vierailija
27/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 21:49"]

Sanokaa joku joka tietää, että eikö Sanni ookkaan töissä? Kun mä oon ymmärtänyt että on työpaikka...

[/quote]

On töissä myös minunkin mielestäni, en tiedä sanoiko joku tässä aikaisemmin ettei olisi vai mistä sait sen käsityksen? Olen käsittänyt että on jossain kosmetiikkaan liittyvissä töissä, ekana nyt tulee mieleen kosmetiikkamyyjä tavaratalossa mutta jos näin olisi niin joku blogin lukija olisi varmaan nähnyt Sannin jossain?

Joka tapauksessa ilmeisesti kuitenkin aika pienpalkkaisella alalla, ja koska maksaa kahdet asuinkustannukset, niin joutuu elämään tiukalla budjetilla.

Vierailija
28/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:04"]

[/quote]

On töissä myös minunkin mielestäni, en tiedä sanoiko joku tässä aikaisemmin ettei olisi vai mistä sait sen käsityksen? Olen käsittänyt että on jossain kosmetiikkaan liittyvissä töissä, ekana nyt tulee mieleen kosmetiikkamyyjä tavaratalossa mutta jos näin olisi niin joku blogin lukija olisi varmaan nähnyt Sannin jossain?

Joka tapauksessa ilmeisesti kuitenkin aika pienpalkkaisella alalla, ja koska maksaa kahdet asuinkustannukset, niin joutuu elämään tiukalla budjetilla.

[/quote]

On joo sanonut olevansa kosmetiikkaliikkessä töissä. Ehkä jossain pienemmässä putiikissa... Ainakin Hauschkaa myy.

Vierailija
29/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:04"]

[/quote]

[/quote]

On joo sanonut olevansa kosmetiikkaliikkessä töissä. Ehkä jossain pienemmässä putiikissa... Ainakin Hauschkaa myy.

[/quote]

Onhan se kertonut lopettaneena päivätyön ja blogi on päätyönsä tällä hetkellä. Lisäksi on freelancer keikkoja.

Vierailija
30/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:30"]

[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 22:04"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Onhan se kertonut lopettaneena päivätyön ja blogi on päätyönsä tällä hetkellä. Lisäksi on freelancer keikkoja.

[/quote]

Aijaa... Tuo on mennyt aivan ohi...?

Vierailija
31/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun innoittamana menin ja luin blogia melkoisen verran taaksepäin. Lukemani perusteella en nyt tajua mitä täällä hehkutetaan. Blogi on melko tylsää luettavaa:(

Vierailija
32/886 |
22.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin yhden jutun kun niin kehuttiin kirjoitustaitoa ja älyä. Älystä on turha mennä yhden tekstin perusteella sanomaan, mutta kirjoitustaito ei ainakaan ollut mitenkään erityinen. Kyllä normaalin aikuisen pitäisi pystyä oikeakielistä tekstiä tuottamaan, ei se ole mikään ihastelun aihe. Erityistä ilmaisun kykyä tai kielellistä rikkautta, soljuvuutta, johdonmukaisuutta tai vastaavaa ei ainakaan tässä tekstissä ollut. Voi toki olla hyvä kirjoittaja, otantani on pieni. Mutta hieman epäilen näitä av-arvioita kirjallisesta lahjakkuudesta ylipäätään :D[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 23:23"]

Ketjun innoittamana menin ja luin blogia melkoisen verran taaksepäin. Lukemani perusteella en nyt tajua mitä täällä hehkutetaan. Blogi on melko tylsää luettavaa:(

[/quote]

Vierailija
33/886 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lukenut monta vuotta satunnaisesti. Blogi on todellakin omintakeinen, hyvässä ja pahassa. Voisin hyvin uskoa, ettei Sanni lue muiden blogeja, se selittäisi miten Karkkipäivä on niin valtavirrasta poikkeava ja uudistumaton. Sanni meikkaa aika lailla sillä yhdellä osaamallaan tyylillä, eikä ota pahemmin vaikutteita esim. trendeistä. Sanni käyttää edelleen tosi vanhoja ja vanhanaikaisia meikkejä, hänellähän on nuukana naisena yhdeksänkymmentäluvun huulipunat ja luomivärit edelleen tallessa ja käytössä. Ylipäätään muoti ei paljon Sannia heiluttele ja tuntuu, ettei hän niistä ehkä tiedäkään. Meikkivärejähän ei valita sesongin vaan ysärin värianalyysin mukaan. Ja onhan karppauskin erittäin epätrendikästä, nyt pitäisi lappaa proteiineja ja harrastaa fitnessiä! :D

Sannilla on ollut ihan oikea ongelma rahankäytössä ja hän on tainnut aikanaan velkaantuakin shoppailujensa vuoksi. Nyt ollaan sitten ihan toisessa äärilaidassa. Olen itsekin joissain asioissa nuuka ja mielestäni säästäväisyys on hyve. Sannin nuukuus menee kylläkin vähän turhan pitkälle, ja tästä revin kyllä vähän kierosti osan blogin viihdyttävyydestäkin. Tykkään, että tavarat on hyvä käyttää loppuun saakka, mutta nuo ysärin helmiäishuulipunat on kyllä ällöjä ja ällöllä tavalla viihdyttäviä.

Samoin on mielestäni noloa (ja edelleen tosi viihdyttävää), miten aikuinen ihminen reissaa ympäri maailmaa yöpyen ilmaiseksi luuhaamalla toisten nurkissa. Matkat hankitaan mahdollisimman edullisesti. Nyt kävi Hämeenlinnassa käymisen ilosta siksi, että viitosella pääsi. :D Joltain osin tuntuu, että Sannilta uupuu joku osa terveestä itsesuojeluvaistosta. Olen itsekin reissannut yksikseni kolmella mantereella. Ehkä juuri siksi lähtisin siitä oletuksesta, että tuntemattomien kotiin majoittumalla yksinäinen naisihminen päätyy ennemmin tai myöhemmin vähintään raiskatuksi. Samoin tunnin koneenvaihtoaika NEw Yorkin JFK:n kentällä (lennot siis eri lipuilla) nyt vaan suunnilleen itsetuhoista käytöstä.

Sanni oli ennen töissä Kicksissä, mutta irtisanoutui päästäkseen jollekin niistä reppureissuistaan. Oli sen jälkeen ainakin jouluapuna samassa työpaikassa.

Tajusin vasta nyt, miksi luen ajoittain tuota blogia. Sannilla on samoja mielenkiinnon kohteita kuin mulla (meikit, kosmetiikka, jotkut ekojutut, matkailu) ja toisaalta me eletään monella muotoa vastakohtaista elämää (Sannin boheemi ja laiskanpulskea taiteilijaelämä, köyhäily, elintaso, loputon vapaa-aika, tiukka ruokavalio...) Jotenkin se vaan vissiin kiehtoo. :D Blogi on myös hyvinkirjoitettu, joten sitä lukee helposti montakin postausta kerralla.

Vierailija
34/886 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sohvasurffaus oo mitään lusimista, se on maan kulttuuriin ja uusiin ihmisiin (jopa mahdollisesti tuleviin ystäviin) tutustumista 

Vierailija
35/886 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan. Perustekstiä. Mutta sillä erottuu suurimmasta osasta blogeja, hyvin harva bloggari osaa kirjoittaa edes oikein :)[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 23:47"]

Luin yhden jutun kun niin kehuttiin kirjoitustaitoa ja älyä. Älystä on turha mennä yhden tekstin perusteella sanomaan, mutta kirjoitustaito ei ainakaan ollut mitenkään erityinen. Kyllä normaalin aikuisen pitäisi pystyä oikeakielistä tekstiä tuottamaan, ei se ole mikään ihastelun aihe. Erityistä ilmaisun kykyä tai kielellistä rikkautta, soljuvuutta, johdonmukaisuutta tai vastaavaa ei ainakaan tässä tekstissä ollut. Voi toki olla hyvä kirjoittaja, otantani on pieni. Mutta hieman epäilen näitä av-arvioita kirjallisesta lahjakkuudesta ylipäätään :D[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 23:23"]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
36/886 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei onnistunut, komppaan tätä siis.[quote author="Vierailija" time="22.02.2014 klo 23:47"]

Luin yhden jutun kun niin kehuttiin kirjoitustaitoa ja älyä. Älystä on turha mennä yhden tekstin perusteella sanomaan, mutta kirjoitustaito ei ainakaan ollut mitenkään erityinen. Kyllä normaalin aikuisen pitäisi pystyä oikeakielistä tekstiä tuottamaan, ei se ole mikään ihastelun aihe. Erityistä ilmaisun kykyä tai kielellistä rikkautta, soljuvuutta, johdonmukaisuutta tai vastaavaa ei ainakaan tässä tekstissä ollut. Voi toki olla hyvä kirjoittaja, otantani on pieni. Mutta hieman epäilen näitä av-arvioita kirjallisesta lahjakkuudesta ylipäätään :D

[/quote]

[/quote]

Vierailija
37/886 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sohvasurffauksessa on tosiaan oma sivustonsa, jonne jätetään palautetta siitä, kenen luona on ollut yötä. Eihän se nyt mitään takaa, mutta tekee siitä nyt vähän vähemmän hakuammuntaa.

Mun täytyy myöntää, että vaikka välillä vähän ärsyttäisikin se, että hän puhuu itsestään köyhänä verrattuna varsinkin asuinpuitteisiin, niin toisaalta jos miettii, että millaisia vaikutteita ainakin nuoremmat lukijat saavat, niin onhan se hyvä, että tuodaan esiin se, että aina ei voi saada kaikkea ja pitää tehdä valintoja. PItää joko luopua jostain, tehdä enemmän töitä tai hankkia paremmin palkattu työ.

Ehkä omista opiskeluajoistani on sen verran aikaa, että esim.tuo ruoka-annosten hintojen laskeminen ja mittailu ei ole tuntunut mitenkään överiltä, koska sitä tekivät silloin kaikki, ja tulee sitä vieläkin ainakin ajatuksen tasolla tehtyä, vaikka pakko ei enää olisi.

Vierailija
38/886 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

45 lisää vielä My Little Ponyt! :D Blogissa on vallalla outo lapsenomaisuus, missä kaikki on mylittleponyja, karkkipäivää, meikkileikkejä jne. ja kaikki aikuisen elämän velvoitteet (nykyisin päivätyötä myöten) uupuvat. Sanni on lapsenomainen aikuinen eli kidult, kuten jaappanilaiset sanoisivat. :D Nykyisin Sanni ei juo enää vain teetä vaan myös kahvia, mutta sekin kidult-tyyliin puolet kahvia, puolet maitoa. Polvisukat ja minihame taitavat kuitenkin puuttua!

Vierailija
39/886 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 00:32"]

45 lisää vielä My Little Ponyt! :D Blogissa on vallalla outo lapsenomaisuus, missä kaikki on mylittleponyja, karkkipäivää, meikkileikkejä jne. ja kaikki aikuisen elämän velvoitteet (nykyisin päivätyötä myöten) uupuvat. Sanni on lapsenomainen aikuinen eli kidult, kuten jaappanilaiset sanoisivat. :D Nykyisin Sanni ei juo enää vain teetä vaan myös kahvia, mutta sekin kidult-tyyliin puolet kahvia, puolet maitoa. Polvisukat ja minihame taitavat kuitenkin puuttua!

[/quote]

Mä taas olen tykännyt sen my little pony jutuista, eikä ne ole mun mielestä outoja ollenkaan, ihan tavallinen keräilyn kohde.

Samoin olen tykännyt niistä villi pohjola jutuista yms.

Siitä olen kyllä samaa mieltä yhden aikaisemman kommentoijan kanssa, että ne couchsurfing jutut on välillä olleet todella pelottavia, ja ihmettelen ettei sen läheiset saaneet silloin vatsahaavaa, ja ihmettelin sitä ettei sanni tainnut katsoa asiaa niiden kannalta, ja miehensä kannalta. 

Couchsurfinghan on nykyään tosi yleinen seksin metsästystapa, voitte googlettaa sex + couchsurfing, miehille on jopa omia blogeja missä selitetään miten sohvasurffaaja naisilta saa seksiä, ja miten toimia niiden kanssa, että saa seksiä varmasti. Vähän kuin jotkut pua jutut (pick up artist). Menee sellaisen semi rapeculture kategoriaan välillä ne jutut.

Vierailija
40/886 |
23.02.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.02.2014 klo 00:32"]

[/quote]

Mä taas olen tykännyt sen my little pony jutuista, eikä ne ole mun mielestä outoja ollenkaan, ihan tavallinen keräilyn kohde.

Samoin olen tykännyt niistä villi pohjola jutuista yms.

Siitä olen kyllä samaa mieltä yhden aikaisemman kommentoijan kanssa, että ne couchsurfing jutut on välillä olleet todella pelottavia, ja ihmettelen ettei sen läheiset saaneet silloin vatsahaavaa, ja ihmettelin sitä ettei sanni tainnut katsoa asiaa niiden kannalta, ja miehensä kannalta. 

Couchsurfinghan on nykyään tosi yleinen seksin metsästystapa, voitte googlettaa sex + couchsurfing, miehille on jopa omia blogeja missä selitetään miten sohvasurffaaja naisilta saa seksiä, ja miten toimia niiden kanssa, että saa seksiä varmasti. Vähän kuin jotkut pua jutut (pick up artist). Menee sellaisen semi rapeculture kategoriaan välillä ne jutut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä neljä